Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
MatejP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 183
Pridružen: 10.06.2018, 22:37

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a MatejP » 27.08.2020, 20:58

Ljubitelj napisal/-a:
Po tej progi bi vlaki brez problema lahko vozili z najvišjo hitrostjo do 200 km h. Ne pa samo do 160. Pa še potem bi lahko vozile žive (541) po tej progi z največji hitrostjo. A ni tako?!


Mladi mož, za hitrost 200 km/h ni dovolj samo ustrezna geometrija proge. Prvi pogoj je, da ni nobenega nivojskega cestnega prehoda, kar pa na žalost ni res.... Potem se pa postavlja vprašanje, kaj bi pa vozil z 200 km/h, zaradi 1 ali 2 potniških hitrih vlakov, bi skrbel za ustrezno (seveda precej dražje) vzdrževanje proge, ali si pa mogoče domišljaš prevoz kontejnerjev z super hitrimi tovornimi vlaki? Za prvo ni ekonomske računice, druga možnost pa ni tehnično izvedljiva.... Tovorni vlaki redko vozijo s hitrostmi višjimi od 100 km/h, najvišja dovoljena hitrost nekaterih tovornih vagonov je sicer 120 km/h, precej pod 200 km/h. Sicer pa tudi pri 200 km/h ne bi dosegel najvišje hitrosti Žive ki je 230 km/h.


Tretjič; kabinska signalizacija za potrebe tistih dveh hitrih vlakov.

Pele napisal/-a:Proga Puconci - Hodoš - državna meja je bila projektirana za hitrost vlakov za 160/h.Če pa ima obratovalno dovoljenje za takšno hitrost,pa nisem siguren.
Toliko samo za informacijo.
Pozdrav,Pele!


Zgleda da tega še ni, saj je v programu omrežja, na omenjem odseku, navedena hitrost 120 km/h za vse 3 kategorije vlakov.
Pa lep pozdrav
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4538
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 27.08.2020, 21:57

Zgleda da tega še ni, saj je v programu omrežja, na omenjem odseku, navedena hitrost 120 km/h za vse 3 kategorije vlakov.


Program omrežja 2020 navaja najvišje hitrosti 160/140/120 km/h za vse tri kategorije vlakov. Res pa nobena lokomotiva ne sme voziti hitreje kot 120 km/h.
Uporabniški avatar
jurij
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 543
Pridružen: 20.11.2011, 23:13
Kraj: Prosečka vas Mačkovci

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a jurij » 28.08.2020, 6:32

Pele napisal/-a:Proga Puconci - Hodoš - državna meja je bila projektirana za hitrost vlakov za 160/h.Če pa ima obratovalno dovoljenje za takšno hitrost,pa nisem siguren.
Toliko samo za informacijo.
Pozdrav,Pele!


Najvišja hitrost na progi Puconci - Hodoš je na določenem odseku proge trenutno 120km/h za vse tri kategorije vlakov.
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 740
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a 038 » 28.08.2020, 8:48

Dokler proga ni imela obratovalnega dovoljenja je bila na njej uvedena počasna vožnja 80 km/h vse do leta 2008 ali 2009.
sierra5
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 21
Pridružen: 11.02.2019, 9:04

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a sierra5 » 28.08.2020, 10:18

Gledano zgolj z vidika geometrije tira, bi odsek Pragersko - Ormož šel skozi za 200km/h. Ormož - Ljutomer ni šans, naprej proti MS bi več ali manj kar šlo na večinskem delu, naprej proti Hodošu pa proga malo menadrira levo in desno, ornk zavoj je samo eden proti vzhodu pred Hodošem, tako da je zaradi tega razloga verjetno tudi samo 120 in ne 160.
Uporabniški avatar
jurij
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 543
Pridružen: 20.11.2011, 23:13
Kraj: Prosečka vas Mačkovci

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a jurij » 28.08.2020, 11:30

sierra5 napisal/-a:ornk zavoj je samo eden proti vzhodu pred Hodošem, tako da je zaradi tega razloga verjetno tudi samo 120 in ne 160.


"Ornk" zavoj z omejitvijo hitrosti na 80km/h je v Puconci in ne pred Hodošem. :oops:

Omejitev hitrosti na 160km/h pa je na tej progi popolnoma brez veze, saj ta omejitev tukaj velja izklicno za vlake z nagibno tehniko, kateri pa po tej progi itak ne vozijo. :mrgreen:
sierra5
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 21
Pridružen: 11.02.2019, 9:04

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a sierra5 » 28.08.2020, 11:48

jurij napisal/-a:
sierra5 napisal/-a:ornk zavoj je samo eden proti vzhodu pred Hodošem, tako da je zaradi tega razloga verjetno tudi samo 120 in ne 160.


"Ornk" zavoj z omejitvijo hitrosti na 80km/h je v Puconci in ne pred Hodošem. :oops:

Omejitev hitrosti na 160km/h pa je na tej progi popolnoma brez veze, saj ta omejitev tukaj velja izklicno za vlake z nagibno tehniko, kateri pa po tej progi itak ne vozijo. :mrgreen:

ne razumeva se: tudi za zavoj pred Puconci je na nivoju meandra ((ker če potegneš ravno črto iz ms proti severu, se samo zibaš levo-desno-levo-desno (in prav to zaporedno in frekventno menjavanje smeri ti ubija potencial za večjo hitrost), pri tem pa premica kaže čisti sever)), je pa pač toliko oster, da rabi tolikšno zmanjšanje, al kaj če je takoj malo naprej spet meander v drugo smer. Poanta je da na celi progi razen tistega velikega za 90 stopinj, dejansko ni zavojev kot takih, ki bi bilo potrebni ker spreminjaš smer, amppak je geometrija taka da se voziš po sinusni krivulji preslikani na vertikalno premico.

al brezveze, detajli.

glej : model je vprašal za geometrijo, brezveze sedaj tvoje filozofiranje o nagibni tehniki in vamo tamo kje kaj vozi. geometrija omogoča nekaj, ostali parametri nekaj, papirji pa nekaj. saj tudi potniške vagone za 200 km/h lahko samo na papirju omejiš na 120 km/h in prihraniš na revizijah - namesto vsako leto jih delaš na 2 leti. pa nisi tehnično nič spremenil. ista logika.
Uporabniški avatar
jurij
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 543
Pridružen: 20.11.2011, 23:13
Kraj: Prosečka vas Mačkovci

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a jurij » 28.08.2020, 18:37

sierra5 napisal/-a:glej : model je vprašal za geometrijo, brezveze sedaj tvoje filozofiranje o nagibni tehniki in vamo tamo kje kaj vozi. geometrija omogoča nekaj, ostali parametri nekaj, papirji pa nekaj. saj tudi potniške vagone za 200 km/h lahko samo na papirju omejiš na 120 km/h in prihraniš na revizijah - namesto vsako leto jih delaš na 2 leti. pa nisi tehnično nič spremenil. ista logika.


Sory, Nič ne filozofiram o nagibni tehniki, [-X ampak se sklicujem na dejstvo, da imajo vlaki z nagibno tehniko na določenih odsekih proge večjo progovno hitrost, kot pa vlaki ostalih dveh kategorij.

In to je v tej debati z moje strani tudi vse, saj mene geometrija in teoretsko računanje ne zanimata, ker je po mojih dolgoletnih izkušnjah tako računanje brezvezna izguba časa in pa nepotreben stres.

Jaz sem vse svoje inovativne patente vključno z svojo železnico zgradil sam, direkno iz glave v realizacijo in to brez papirnih načrtov in teoretskega računanja, zadeva pa kljub temu pri meni teče tako brezhibno, da se vagoni brez premikanja kretnic na željene tire sami razvrščajo, kot to lahko vidimo na tem VIDEO: https://youtu.be/PFhfEJXN7Fg
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 740
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a 038 » 29.08.2020, 13:29

Morda je razlog za najvecjo hitrost 120km/h v Npr-ih in njihovih vklopnih mestih.
Namreč ko so povišali progovno hitrost na relaciji Ormož-Ptuj so posledično prestavili tudi vklopna mesta ...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3544
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 12.11.2020, 12:29

As the overall weight of the train of 1,850 t (1,220 t net weight) exceeded the norm for one Vectron on the Hodoš - Ormož line, the train was routed through Croatia


Lahko nekdo objasni, zakaj en Vectron na 12 promilih odpora tega ne zmore?
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 740
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a 038 » 12.11.2020, 15:58

Re 4/4 napisal/-a:
As the overall weight of the train of 1,850 t (1,220 t net weight) exceeded the norm for one Vectron on the Hodoš - Ormož line, the train was routed through Croatia


Lahko nekdo objasni, zakaj en Vectron na 12 promilih odpora tega ne zmore?


Težko, ker nimam podatkov za Vectrona in niti izkušenj.
Bi znalo biti zanimivo v slabih adheziskih pogojih v primeru kadar ni prevoza skozi Ljutomer...
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3583
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a mkx » 12.11.2020, 17:59

1850t bruto na 12‰ vzpona pomeni dobrih 207kN na kavlju samo z upoštevanjem teže, brez upoštevanja upora koles in podobno. Odvisno od geometrije tirov (in tirnic) in hitrosti se zraven pridruži še dinamični upor, tako da je najbrž mestoma potrebna vlečna sila blizu 250kN (nimam pojma, kolikšna je potrebna vlečna sila za vožnjo takšnega vlaka po vodoravni progi).

Potem pa pride tisto, kar je omenjal že @038: zmanjšanje adhezijskega koeficienta pri slabših voznih pogojih. Vectron je sposoben svojih 300kN vlečne sile spraviti na tirnice samo ob skoraj idealnih adhezijskih pogojih (K=0,34 ... v literaturi se navaja vrednosti med 0,30 in 0,35), v slabših (za vlažne tirnice in kolesa je adhezijski faktor med 0,20 in 0,24) pa dejanska vlečna sila na kavlju lahko pade pod 200kN. Ker je potrebna vlečna sila minimalno 207kN (bolj verjetno kakšnih 220kN) to pomeni garantirano obležanje vlaka. OK, peskanje tirnic adhezijski koeficient dvigne v "normalne" vrednosti, ampak najbrž nima smisla, da se vse daljše klance vozi s potresanjem peska (najbrž rezervoraji za pesek niti ne držijo toliko?).
LP, Metod
Deflektor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 157
Pridružen: 20.02.2008, 21:06

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a Deflektor » 12.11.2020, 20:59

Zadnjij nekaj dni imamo tako v teh koncih samo meglo. Sonca ni bilo na spregled že skorajda cel teden. Posledice se pa poznajo povsod.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 18 gostov