Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a dare20 » 24.07.2011, 13:19

Ljubitelj napisal/-a:Vprašanje za forumaše, kakšno napajanje vozne mreže je na tej postaji?

Slika

LPL


Garantiram ti, da bo Slovenska železniška postaja elektrificirana z 3 Kv sistemom. ZAkaj??
ZAto, da bo lahko na to postajo tudi pripeljala katera koli elektro lokomotiva izjema je 541 in vse EMG garniture. V nasprotnem primeru imamo zgrešeno investicijo.
Drotar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 234
Pridružen: 21.02.2011, 17:47

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a Drotar » 24.07.2011, 13:28

Ljubitelj napisal/-a:Vprašanje za forumaše, kakšno napajanje vozne mreže je na tej postaji?

Slika

LPL


Pozdravljen Ljubitelj.

Predvidevam, da je slika iz p. Gemona. Kar ti je odgovoril Igor 72 in si ti odgovoril Igorju 72 imaš prav.
Vozna mreža na slki na obeh straneh je izolirana za 3KV DC sistem, način obešanja pa je druga zadeva. V Sloveniji je predpisan način (glej pravilnik o projektiranju stabilnih naprav elektrovleke) obešanja takšen kot je bil ob nadaljevanju elektrifikacije od Postojne naprej, spremenil se je samo tip drogov in opreme glede na sodobnejše in boljše materiale.

Iz izkušenj pa vem, da je obešanje VM na posamezni drog boljše kot pa portalno ali prečno obešanje, ki sega tudi preko šest tirov. V primeru zrušenja posameznega droga ali pa portala je velika razlika kako hitro odstraniš poškodovao ali uničeno VM na enem tiru ali pa na več tirih hkrati in s tem omogočiš promet vsaj po enem tiru. (Poznam primer podrtja portalov na p. Beograd leta 1970, ko je samo začasna namestitev uničene VM na pomožne drogove trajala sedem dni in s tem sedem dni voženj s dizel lokomotivami iz območja poškodovane mreže,dokončno popravilo pa še sedem dni, isti primer je bil leta 1974 v Zagrebu.) Če pri nas v primeru podrtja droga s konzolo preko treh tirov ni omogočen promet z elok vsaj po enem tiru s postavitvijo pomožnih drogov v nekaj urah po začetku del na VM skoraj letijo glave in položaji.
Skupina za popravilo VM pa mora v dvajsetih minutah po pozivu biti pripravljena na odhod na mesto poškodbe, glede na lokacijo skupin pa v eni uri na mestu poškodbe.
Imam pa izkušnjo iz poškodbe VM na odseku Šentilj-Špilje takoj za mejo na avstrijski strani, ko je šele po petih urah prišla skupina iz Gradca na popravilo (drugi predpisi in druge zahteve).Avstrijski sistem obešanja je neglede na drugo napetost na progi skoraj enak kot za 25 KV,na postajah pa imajo prečno ali pa portalno obešanje.
Vendar je odločitev o načinu obešanja VM v rokah projektantov, tudi naši niso najslabši pri marsikaterih spremembah na VM in tudi naša VM ni slabo vzdrževana, kljub pomanjkanju sredstev in mišljenju nekaterih.
Odgovor je malo obširnejši kot je bil potreben glede na vprašanje, vendar vidim ,da te med ostalim zanima tudi vozna mreža.


LP
Drotar
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 24.07.2011, 13:49

Ljubitelj napisal/-a:Igor 72,

Desna tira imata povsem drugačen način obešanja voznega voda kot levi. Kolikor sem jaz videl (recimo od Hodoša do Slovaške, od Dobove do Turčije, pa tudi večina 25kV prog v VB (vir Wiki) in še kje drugje) je to značilno obešanje za 25 kV.
LPL


Primer:
V Šapjanah imajo novo vozno mrežo tipa 25kV izmenične, v njej pa 3kV =. OK, jasno, ko bo napočil čas, bodo preklopili na 25 kV 50Hz. Ampak, ista vozna mreža gre skozi postajo Šapjane, vse do predora Malo brdo, kjer je državna meja. Ta pa ostane pod 3 kV enosmerne.
Skratka, kašen je "tip" obešanja voznega voda, sploh ni pomembno. Važno je, da funkcionira pod obema el. sistemoma.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4288
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 24.07.2011, 14:38

Drotar,
najlepša hvala za izčrpen odgovor. Ampak nekaj pa mi ne gre v glavo. Slovenski pravilnik je v osnovi star cca 50 let, oziroma verjetno podaja stanje na FS v še prejšnjem obdobju. Glede na to, da so bila pred uvedbo vlakov z nagibno tehniko potreban dodatna dela na zategovanju voznega voda, s fiksiranjem na sredini na odsekih z večjimi hitrostmi (Lj-Zalog) očevidno ni več na nivoju. Po drugi strani se glede na videno uporabljajo drugačni načini obešanja, primer Pontebska proga, večina novih del na 25 kV, vključno Madžarska stran proti Hodošu. Predvidevam, da je takšna izvedba cenejša. Zato me je presenetilo, ko sem opazil slike iz Hodoša, kjer se uporablja starožitni sistem, resda s parametri 25kV. Pričakoval sem izvedbo, kakor to delajo Hrvati na progi od Reka do slovenske meje. A bo spet odgovor, da je tak pravilnik, ali je kakšen globlji razlog.

LPL
EG 3100
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 476
Pridružen: 16.05.2007, 12:53
Kraj: Primorska

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a EG 3100 » 24.07.2011, 21:40

Ljubitelj napisal/-a:Igor 72,

Desna tira imata povsem drugačen način obešanja voznega voda kot levi. Kolikor sem jaz videl (recimo od Hodoša do Slovaške, od Dobove do Turčije, pa tudi večina 25kV prog v VB (vir Wiki) in še kje drugje) je to značilno obešanje za 25 kV. V Italiji pa sem do sedaj (prog visoke hitrosti še nisem videl) značilna napeljava na levi strani, poznana tudi pri nas. Je pa res, da podoben način obešanja uporabljajo tudi Hrvatje na obstoječem omrežju 3kVDC (okolica Jurdanov, Šapjan), vendar se oni kao pripravljajo na prehod na 25kVAC.
Če pa je ta način (na desni strani) značilen za 3kVDC na modernih progah, zakaj pa potem v Sloveniji polagamo "arhaičen" sistem, ki so se mu tudi Italijani odpovedali? Na oko se pri "novejšem" prihrani precej materiala za konstrukcije, predvsem konzole.
Toda jaz sem laik, pa mi niso vse stvari povsem jasne, zato pa sprašujem.

LPL


V Italiji imaš še vedno pri rekonstrukciji in novogradnji dve obliki stebrov:
Tip M (Mannesman) stebri so vgrajeni za proge do 200 km/h. (levo na tvoji sliki)
Tip LS se uporablja pri hitrostih nad 200 km/h skupaj z novimi konzolami, ki so podobne tistim na 25kV (desno na tvoji sliki).

Zakaj mi še vedno uporabljamo po tvoje "arhaičen sistem"?
Ker bomo imeli progo z vmax=160 km/h in ni potrebe po močnejšem zategovanju voznega voda, kot je to potrebno pri hitrih progah (nad 200 km/h).
Drotar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 234
Pridružen: 21.02.2011, 17:47

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a Drotar » 25.07.2011, 18:06

Pozdravljena Ljubitelj in EG 3100

Debata o vozni mreži glede na vse načine nosilnih konstrukcij in načina izvedbe vozne mreže za različne hitrosti pri nas in v drugih državah gre lahko v nedogled.
Pri nas imamo tri osnovne tipe vozne mreže in sicer za hitrost do 120 km/h je polkompenzirana( nosilna vrv ni na utežeh), vozni vod pa je zategnjen z utežmi 750 kg, kompenzirano vozno mrežo zaradi enakomernejše višine voznega voda pri različnih temperaturah (nosilna vrv je tudi na utežeh ) do 140 km/h in kompenzirano vozno mrežo s povečano zatezno silo voznega voda in nosilne vrv,(vozni vod je zategnjen s 1050 kg- mišljena je vsaka žica posebej).

Zaradi voženj našega Pendolina je bilo potrebno povečati zatezne sile med postajami Zalog-Ljubljana, od približno postajališča Štore naprej do p. Grobelno in od p. Pragersko do p.Maribor Tezno.
Preureditev vozne mreže Zalog-Ljubljana pa je potekala istočasno ob zamenjavi vse nosilne opreme pri obnovi vozne mreže.Drugje pa je že bila kompenzirana vozna mreža.

Za hitrosti nad 160 km/h pa je potrebna tudi nova proga in drugačna vozna mreža glede na predvidene hitrosti kar urejajo predpisi za gradnjo prog za velike hitrosti. Za velike hitrosti pa je spet več variant izvedbe vozne mreže. To pa je že matematika-"gumiradika" itd.
Za podrobnejšo in natančno debato o tem pa je potrebno nabaviti ustrezno literaturo o vozni mreži in odpreti novo temo. Natančnejša razlaga vsega o vozni mreži pa je tako verjetno preveč za forum.

Vozna mreža Pragersko-Hodoš bo kompenzirana za hitrost 160km/h, dejanska hitrost voženj vlakov pa bo odvisna od vsega drugega (ne od VM), tako kot sedaj Pendolino ne vozi s hitrostjo kot so planirali njega dni.

LP
Drotar
mmatja
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1609
Pridružen: 16.05.2009, 19:41
Kraj: Lendava

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a mmatja » 28.08.2011, 21:41

No kje ste sedaj fotografi :hmm :twisted: . V Hodošu se marsikaj dogaja i dela kar lepo napredujejo =D> od Vas pa nič... :( Če koga zanima kaj se tam dogaja, je tukaj cel kup slik http://groups.yahoo.com/group/zeleznica ... der/0/list. Za ogled pa... :roll: :mrgreen:
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4288
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 02.09.2011, 6:38

mmatja:
No kje ste sedaj fotografi . V Hodošu se marsikaj dogaja i dela kar lepo napredujejo od Vas pa nič... Če koga zanima kaj se tam dogaja, je tukaj cel kup slik http://groups.yahoo.com/group/zeleznica ... der/0/list. Za ogled pa...


Hvala za trud, ampak se mi ne da registrirati v Yahoo, da bi videl slikice. A jih lahko shraniš kam drugam, da bodo splošno dostopne?
Po drugi strani pa me čudi, da se ne najde takorekoč nihče, ki bi beležil dogajanje v Hodošu. Po drugi strani beremo namigovanja, da je italijanski delovni vlakec že v Divači. A so dela torej že v zaključni fazi :?:

LPL
mmatja
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1609
Pridružen: 16.05.2009, 19:41
Kraj: Lendava

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a mmatja » 02.09.2011, 6:45

Ljubitelj napisal/-a:
mmatja:
No kje ste sedaj fotografi . V Hodošu se marsikaj dogaja i dela kar lepo napredujejo od Vas pa nič... Če koga zanima kaj se tam dogaja, je tukaj cel kup slik http://groups.yahoo.com/group/zeleznica ... der/0/list. Za ogled pa...


Hvala za trud, ampak se mi ne da registrirati v Yahoo, da bi videl slikice. A jih lahko shraniš kam drugam, da bodo splošno dostopne?
Po drugi strani pa me čudi, da se ne najde takorekoč nihče, ki bi beležil dogajanje v Hodošu. Po drugi strani beremo namigovanja, da je italijanski delovni vlakec že v Divači. A so dela torej že v zaključni fazi :?:

LPL

Če bi bil avtor slik jaz, bi jih že objavil, tako pa bo potrebno prositi za dovoljenje...
L.P.
mmatja
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1609
Pridružen: 16.05.2009, 19:41
Kraj: Lendava

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a mmatja » 02.09.2011, 21:18

Pozdravljeni,
Glede na to, da očitno ni nobenega aktivnega fotografa na tem forumu, ki bi prikazoval potek del pri elektrifikaciji na postaji Hodoš ter gradnjo podhoda, z dovoljenjem avtorja slik Viktorja Lednika objavljam nekaj slik, kako dela tam potekajo. Najprej slike z dnem 12.8.2011.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

se nadaljuje...
mmatja
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1609
Pridružen: 16.05.2009, 19:41
Kraj: Lendava

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a mmatja » 02.09.2011, 21:21

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

L.P.
mmatja
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1609
Pridružen: 16.05.2009, 19:41
Kraj: Lendava

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a mmatja » 02.09.2011, 21:41

Tukaj pa so slike, ki so nastale dne 20.8. 2011

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

se nadaljuje...
mmatja
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1609
Pridružen: 16.05.2009, 19:41
Kraj: Lendava

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a mmatja » 02.09.2011, 21:44

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

L.P.
mmatja
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1609
Pridružen: 16.05.2009, 19:41
Kraj: Lendava

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a mmatja » 02.09.2011, 21:53

In še zadnja "runda" slik z nastankom dne 28.8.2011

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Tako, toliko zaenkrat z moje, oziroma Viki-jeve strani. Sedaj pa upam, da se še kdo "spomni", da se na Hodošu nekaj dogaja... :roll: :mrgreen:
L.P.
EG 3100
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 476
Pridružen: 16.05.2007, 12:53
Kraj: Primorska

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a EG 3100 » 02.09.2011, 22:27

Lepo se dela. =D>

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov