največja dolžina
Re: največja dolžina
Moj komentar glede napajanja se nanaša posredno na dolžino kompozicij. Te bodo postajale daljše in težje in 3kV bo vedno večja cokla razvoja. Ampak v naslednjih 10 letih še gotovo ne.
Re: največja dolžina
Ja seveda, logično, daljši vlak je težji in težji vlak porabi več energije.... Skratka 3 kV bo in je že problem.
Kot že toliko omenjeno je pa največji problem menjave električnega napajanja zastarel enosistemski vozni park. Bliža se nov nakup in molim, da bodo vse nove garniture večsistemske. Pri nas se pač nikoli ne ve kakšna bedarija lahko nekaterim vodilnim šine v glavo, ko pa zadevo spihajo še mediji, je pa sploh polomija. Če se prav spomnim so takrat cel rompompom zagnali pri nakupu večsistemskih lokomotiv 541, češ kaj da rabimo še 25 kV in 15 kV, če pa imamo pri nas "super" 3 kV .
16 let stari Desiroti so vsi enosistemski 3 kV in so kar se tiče amortizacije sedaj še edina ovira pri tem da se držimo starega sistema napajanja. Ves ostal enosistemski vozni park je zrel za penzijo.
Kot že toliko omenjeno je pa največji problem menjave električnega napajanja zastarel enosistemski vozni park. Bliža se nov nakup in molim, da bodo vse nove garniture večsistemske. Pri nas se pač nikoli ne ve kakšna bedarija lahko nekaterim vodilnim šine v glavo, ko pa zadevo spihajo še mediji, je pa sploh polomija. Če se prav spomnim so takrat cel rompompom zagnali pri nakupu večsistemskih lokomotiv 541, češ kaj da rabimo še 25 kV in 15 kV, če pa imamo pri nas "super" 3 kV .
16 let stari Desiroti so vsi enosistemski 3 kV in so kar se tiče amortizacije sedaj še edina ovira pri tem da se držimo starega sistema napajanja. Ves ostal enosistemski vozni park je zrel za penzijo.
Re: največja dolžina
Se bojim, da garnitur za lokalni promet, kot je Desiro, ne delajo večsistemskih, verjetno se zadeva precej zadeva podraži...... Kam bi pa sicer lokalni vlaki vozili, da bi potrebovali večsistemske garniture? Sicer pa za lokalne vlake napajanje sploh ni problematično, zaradi sorazmerno skromne moči.Kot že toliko omenjeno je pa največji problem menjave električnega napajanja zastarel enosistemski vozni park. Bliža se nov nakup in molim, da bodo vse nove garniture večsistemske. Pri nas se pač nikoli ne ve kakšna bedarija lahko nekaterim vodilnim šine v glavo, ko pa zadevo spihajo še mediji, je pa sploh polomija. Če se prav spomnim so takrat cel rompompom zagnali pri nakupu večsistemskih lokomotiv 541, češ kaj da rabimo še 25 kV in 15 kV, če pa imamo pri nas "super" 3 kV .
16 let stari Desiroti so vsi enosistemski 3 kV in so kar se tiče amortizacije sedaj še edina ovira pri tem da se držimo starega sistema napajanja. Ves ostal enosistemski vozni park je zrel za penzijo.
LPL
Re: največja dolžina
Menim, da bi bila predelava na 25KV AC relativno preprosta zadeva, ker Desiroti uporabljajo trifazne motorje s frekvenčnikom, in ne enosmernih. Prav tako Pandolino...
Re: največja dolžina
načelno res , vpraksi...... Vendar za čuda, kljub preprostosti dvojne izvedbe ni dvosistemskih garnitur za lokalni promet. Razlog je, da ni potrebe. Druga stvar so pa garniture za daljinski promet, od prvega TGV so recimo vsi vsaj dvosistemski, ker:Menim, da bi bila predelava na 25KV AC relativno preprosta zadeva, ker Desiroti uporabljajo trifazne motorje s frekvenčnikom, in ne enosmernih. Prav tako Pandolino...
-stare proge so elektrificirane 1,5 kVDC, LGV pa 25 kVAC.
-Vlak TGV mora voziti tudi po starih. Nasprotno pa sploh ni res....
In še enkrat, kje bi vozile dvosistemske garniture, Je-Beljak, Špilje Graz, Do-Zg? Tudi sedaj vsaj iz Je in Do ne vozijo lokalni vlaki pa imamo dvosistemske lokomotive. V prometno bolj urejenih državah pa lokalni vlaki striktno vozijo znotraj ene dežele, ali pa je ustanovljena meddeželna firma za prevoz.
LPL
Re: največja dolžina
Dvosistemski EMG kot priprava na spremembo sistema elektrifikacije. Sekundarnega pomena je, da bi taka garitura lahko vozila recimo do Zagreba ali Budimpešte.Ljubitelj napisal/-a:... kje bi vozile dvosistemske garniture...
Seveda pa je negospodarno kupovanje dražjih dvosistemskih garnitur če ni jasno kdaj naj bi se sprememba sistema elektrifikacije zgodila. In tukaj smo šibki ... pri srednjeročnem (in dolgoročnem) načrtovanju in potem realizaciji načrtov. Če se nekih terminskih rokov ne držimo niti pri remontu neke lokalne proge (Grosuplje - Kočevje), kako se jih bomo pri nečem večjem?
LP, Metod
Re: največja dolžina
Res ni potrebe po nakupu dražjih dvosistemskih garnitur kot je omenil Mkx, vendar bi pa bilo pametno, da bi bile grajene tako, da bi v kolikor bi se v prihodnosti res šlo na 25kV AC, da bi bilo možno enostavno, hitro in brez velikih stroškov garniture predelati iz 3kV DC na 25kV AC.
Re: največja dolžina
So soLjubitelj napisal/-a: načelno res , vpraksi...... Vendar za čuda, kljub preprostosti dvojne izvedbe ni dvosistemskih garnitur za lokalni promet. Razlog je, da ni potrebe.
SBB stadler RABe 524 (15/3 kV), Oebb CityJet (15/25 kV), OeBB BR 4124 (15/25 kV)...
Kot si rekel preprostost...
Sicer pa, predelava teh garnitur je neumnost. Nekaj, kar že 16 let skoraj vsako leto popravljajo po delavnicah (desiro) oziroma požrešno dragi servisi starih pendolinov nima smisla jih imeti v "štali" 40 let. Že tako bodo gredo proti 20 letom, siemens pa za tauruse predvideva 30 letno obratovalno dobo. Žal mehanike ni več, sedaj je elektronika.
Re: največja dolžina
Pa dajmo malo pokomentirat:So so
SBB stadler RABe 524 (15/3 kV), Oebb CityJet (15/25 kV), OeBB BR 4124 (15/25 kV)...
ÖBB CityJet je resda v dveh napetostih, toda vozi po progah z dvema elektrifikacijama, GySEV in ÖBB.
SBB RAB 524 enako, pozabil pa si na RAB 522 (25/15 kV) v okolici Basla
Vsaka dvo/več sistemskost ima pač globlji razlog, pri čemer 15/25 kV ni v konstrukciji skorajda razlike, trafo mora biti pač izveden za 16/2/3 Hz, če me osnovno znanje ne zavaja, je pač malo večji in težji.
LPL
Re: največja dolžina
Seveda je jasno.mkx napisal/-a: Seveda pa je negospodarno kupovanje dražjih dvosistemskih garnitur če ni jasno kdaj naj bi se sprememba sistema elektrifikacije zgodila.
Nikoli se ne bo zgodila. Ker ni potrebe po tem.
In nakup dvosistemskih garnitur za prazen nič je strel v prazno.
Ustavite se že enkrat s tem. ker se te neumnosti sedaj berejo že v skoraj vsaki temi na tem forumu. In ta tema sploh ni o elektrifikaciji in garniturah!
Re: največja dolžina
Edini pameten nakup pri nas bi bil kombinacija diesel/3kV....vse druge variante ne bodo prišle v poštev nikdar!
LEP DAN
Igor
Igor
Re: največja dolžina
Imaš kakšen konkreten predlog razen nekaterih ”last mile” izved večsistemskih mašin?Edini pameten nakup pri nas bi bil kombinacija diesel/3kV....vse druge variante ne bodo prišle v poštev nikdar!
LPL
Re: največja dolžina
Alstom in Stadler ponujata to kombinacijo. SNCF jo tudi s pridom uporabljajo.Ljubitelj napisal/-a:Imaš kakšen konkreten predlog razen nekaterih ”last mile” izved večsistemskih mašin?Edini pameten nakup pri nas bi bil kombinacija diesel/3kV....vse druge variante ne bodo prišle v poštev nikdar!
LPL
Re: največja dolžina
Ne govorim o Lokomotivah, ampak o potniških garniturah, taistih kot si jih ti komentiral zgoraj....in res je, v Franciji jih je ogromno; tam, poleg nafte, reagirajo tako na enosmerno kot izmenično U.Ljubitelj napisal/-a:Imaš kakšen konkreten predlog razen nekaterih ”last mile” izved večsistemskih mašin?Edini pameten nakup pri nas bi bil kombinacija diesel/3kV....vse druge variante ne bodo prišle v poštev nikdar!
LPL
LEP DAN
Igor
Igor
Re: največja dolžina
Sem že pozabil, kaj sem pisal, vsekakor pametna ideja Francozov, toda.....
LPL
LPL