največja dolžina

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a ledeni »

Moj komentar glede napajanja se nanaša posredno na dolžino kompozicij. Te bodo postajale daljše in težje in 3kV bo vedno večja cokla razvoja. Ampak v naslednjih 10 letih še gotovo ne.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a suha »

Ja seveda, logično, daljši vlak je težji in težji vlak porabi več energije.... Skratka 3 kV bo in je že problem.

Kot že toliko omenjeno je pa največji problem menjave električnega napajanja zastarel enosistemski vozni park. Bliža se nov nakup in molim, da bodo vse nove garniture večsistemske. Pri nas se pač nikoli ne ve kakšna bedarija lahko nekaterim vodilnim šine v glavo, ko pa zadevo spihajo še mediji, je pa sploh polomija. Če se prav spomnim so takrat cel rompompom zagnali pri nakupu večsistemskih lokomotiv 541, češ kaj da rabimo še 25 kV in 15 kV, če pa imamo pri nas "super" 3 kV #-o .

16 let stari Desiroti so vsi enosistemski 3 kV in so kar se tiče amortizacije sedaj še edina ovira pri tem da se držimo starega sistema napajanja. Ves ostal enosistemski vozni park je zrel za penzijo.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kot že toliko omenjeno je pa največji problem menjave električnega napajanja zastarel enosistemski vozni park. Bliža se nov nakup in molim, da bodo vse nove garniture večsistemske. Pri nas se pač nikoli ne ve kakšna bedarija lahko nekaterim vodilnim šine v glavo, ko pa zadevo spihajo še mediji, je pa sploh polomija. Če se prav spomnim so takrat cel rompompom zagnali pri nakupu večsistemskih lokomotiv 541, češ kaj da rabimo še 25 kV in 15 kV, če pa imamo pri nas "super" 3 kV #-o .

16 let stari Desiroti so vsi enosistemski 3 kV in so kar se tiče amortizacije sedaj še edina ovira pri tem da se držimo starega sistema napajanja. Ves ostal enosistemski vozni park je zrel za penzijo.
Se bojim, da garnitur za lokalni promet, kot je Desiro, ne delajo večsistemskih, verjetno se zadeva precej zadeva podraži...... Kam bi pa sicer lokalni vlaki vozili, da bi potrebovali večsistemske garniture? Sicer pa za lokalne vlake napajanje sploh ni problematično, zaradi sorazmerno skromne moči.

LPL
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 419
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Menim, da bi bila predelava na 25KV AC relativno preprosta zadeva, ker Desiroti uporabljajo trifazne motorje s frekvenčnikom, in ne enosmernih. Prav tako Pandolino...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Menim, da bi bila predelava na 25KV AC relativno preprosta zadeva, ker Desiroti uporabljajo trifazne motorje s frekvenčnikom, in ne enosmernih. Prav tako Pandolino...
načelno res , vpraksi...... Vendar za čuda, kljub preprostosti dvojne izvedbe ni dvosistemskih garnitur za lokalni promet. Razlog je, da ni potrebe. Druga stvar so pa garniture za daljinski promet, od prvega TGV so recimo vsi vsaj dvosistemski, ker:
-stare proge so elektrificirane 1,5 kVDC, LGV pa 25 kVAC.
-Vlak TGV mora voziti tudi po starih. Nasprotno pa sploh ni res....

In še enkrat, kje bi vozile dvosistemske garniture, Je-Beljak, Špilje Graz, Do-Zg? Tudi sedaj vsaj iz Je in Do ne vozijo lokalni vlaki pa imamo dvosistemske lokomotive. V prometno bolj urejenih državah pa lokalni vlaki striktno vozijo znotraj ene dežele, ali pa je ustanovljena meddeželna firma za prevoz.

LPL
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a mkx »

Ljubitelj napisal/-a:... kje bi vozile dvosistemske garniture...
Dvosistemski EMG kot priprava na spremembo sistema elektrifikacije. Sekundarnega pomena je, da bi taka garitura lahko vozila recimo do Zagreba ali Budimpešte.

Seveda pa je negospodarno kupovanje dražjih dvosistemskih garnitur če ni jasno kdaj naj bi se sprememba sistema elektrifikacije zgodila. In tukaj smo šibki ... pri srednjeročnem (in dolgoročnem) načrtovanju in potem realizaciji načrtov. Če se nekih terminskih rokov ne držimo niti pri remontu neke lokalne proge (Grosuplje - Kočevje), kako se jih bomo pri nečem večjem?
LP, Metod
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Res ni potrebe po nakupu dražjih dvosistemskih garnitur kot je omenil Mkx, vendar bi pa bilo pametno, da bi bile grajene tako, da bi v kolikor bi se v prihodnosti res šlo na 25kV AC, da bi bilo možno enostavno, hitro in brez velikih stroškov garniture predelati iz 3kV DC na 25kV AC.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4297
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a: načelno res , vpraksi...... Vendar za čuda, kljub preprostosti dvojne izvedbe ni dvosistemskih garnitur za lokalni promet. Razlog je, da ni potrebe.
So so
SBB stadler RABe 524 (15/3 kV), Oebb CityJet (15/25 kV), OeBB BR 4124 (15/25 kV)...

Kot si rekel preprostost...

Sicer pa, predelava teh garnitur je neumnost. Nekaj, kar že 16 let skoraj vsako leto popravljajo po delavnicah (desiro) oziroma požrešno dragi servisi starih pendolinov nima smisla jih imeti v "štali" 40 let. Že tako bodo gredo proti 20 letom, siemens pa za tauruse predvideva 30 letno obratovalno dobo. Žal mehanike ni več, sedaj je elektronika.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

So so
SBB stadler RABe 524 (15/3 kV), Oebb CityJet (15/25 kV), OeBB BR 4124 (15/25 kV)...
Pa dajmo malo pokomentirat:

ÖBB CityJet je resda v dveh napetostih, toda vozi po progah z dvema elektrifikacijama, GySEV in ÖBB.
SBB RAB 524 enako, pozabil pa si na RAB 522 (25/15 kV) v okolici Basla

Vsaka dvo/več sistemskost ima pač globlji razlog, pri čemer 15/25 kV ni v konstrukciji skorajda razlike, trafo mora biti pač izveden za 16/2/3 Hz, če me osnovno znanje ne zavaja, je pač malo večji in težji.


LPL
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

mkx napisal/-a: Seveda pa je negospodarno kupovanje dražjih dvosistemskih garnitur če ni jasno kdaj naj bi se sprememba sistema elektrifikacije zgodila.
Seveda je jasno.
Nikoli se ne bo zgodila. Ker ni potrebe po tem.
In nakup dvosistemskih garnitur za prazen nič je strel v prazno.
Ustavite se že enkrat s tem. ker se te neumnosti sedaj berejo že v skoraj vsaki temi na tem forumu. In ta tema sploh ni o elektrifikaciji in garniturah!
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4637
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Edini pameten nakup pri nas bi bil kombinacija diesel/3kV....vse druge variante ne bodo prišle v poštev nikdar!
LEP DAN
Igor
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Edini pameten nakup pri nas bi bil kombinacija diesel/3kV....vse druge variante ne bodo prišle v poštev nikdar!
Imaš kakšen konkreten predlog razen nekaterih ”last mile” izved večsistemskih mašin?


LPL
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Ljubitelj napisal/-a:
Edini pameten nakup pri nas bi bil kombinacija diesel/3kV....vse druge variante ne bodo prišle v poštev nikdar!
Imaš kakšen konkreten predlog razen nekaterih ”last mile” izved večsistemskih mašin?


LPL
Alstom in Stadler ponujata to kombinacijo. SNCF jo tudi s pridom uporabljajo.
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4637
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Ljubitelj napisal/-a:
Edini pameten nakup pri nas bi bil kombinacija diesel/3kV....vse druge variante ne bodo prišle v poštev nikdar!
Imaš kakšen konkreten predlog razen nekaterih ”last mile” izved večsistemskih mašin?


LPL
Ne govorim o Lokomotivah, ampak o potniških garniturah, taistih kot si jih ti komentiral zgoraj....in res je, v Franciji jih je ogromno; tam, poleg nafte, reagirajo tako na enosmerno kot izmenično U.
LEP DAN
Igor
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Sem že pozabil, kaj sem pisal, vsekakor pametna ideja Francozov, toda.....

LPL
Odgovori