največja dolžina

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Nejko24
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 257
Pridružen: 04.07.2011, 12:25

največja dolžina

Odgovor Napisal/-a Nejko24 »

Mene pa zanima, če je v slovenskem železniškem omrežju določeno, koliko potniških vagonov lahko maximalno vsebuje potniški vlak, primer IC. Je to določeno glede na maso, koliko lahko ena lokomotiva vleče???
Ter kolikšno dolžino ( številko potniških vagonov ) ste že zabeležili v Sloveniji na kakem Ic ali Ec vlaku.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Kolikor vem, je dolžina vlaka določena tako z najmanjšo dolžino progovnega odseka kot tudi s težo vlaka. Če se prav spomnim je min. dolžina progovnega odseka pri nas nekje okoli 750-800m.
Goran
Nejko24
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 257
Pridružen: 04.07.2011, 12:25

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a Nejko24 »

Gorchi napisal/-a:Kolikor vem, je dolžina vlaka določena tako z najmanjšo dolžino progovnega odseka kot tudi s težo vlaka. Če se prav spomnim je min. dolžina progovnega odseka pri nas nekje okoli 750-800m.
Se pravi je lahko kompozicija dolga največ 750-800m? ali kako :)
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Običajno koristne dolžine postajnih tirov določajo max. dolžino vlaka. Npr. kontejnerski vlaki za Koper so dolžine 550 m, da se še normalno odvija promet na Koprski. Lahko imaš tudi daljše vlake od teh, ampak so potem težave pri križanjih....
Nejko24
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 257
Pridružen: 04.07.2011, 12:25

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a Nejko24 »

Regan 664 napisal/-a:Običajno koristne dolžine postajnih tirov določajo max. dolžino vlaka. Npr. kontejnerski vlaki za Koper so dolžine 550 m, da se še normalno odvija promet na Koprski. Lahko imaš tudi daljše vlake od teh, ampak so potem težave pri križanjih....
tudi to sem mel v mislih :) nevem pa zakaj včasih prikopijo veliko število vagonov, v času ko je porast vožnje na tem področju mala. Pa vidiš napolprazne vagone pripeljati na nek cilj.
SIMY
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 948
Pridružen: 20.02.2006, 20:29
Kraj: Štajerska

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a SIMY »

So omejitve in sicer za potniške vlake :

- max.št. vagonov : 16
- max.št. osi : 64
- max. teža vlaka : 800 ton
- max.dolžina vlaka : 430 metrov

pri tovornih so pa omejitve take :

- max hitrost 100 km/h ,dolžina 700m
- max.hitrost 120 km/h ,dolžina 600m

,potem pa so tu še omejitve teže vlaka,glede na obremenitev posameznih lokomotiv.
bronz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 435
Pridružen: 03.09.2009, 6:35

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a bronz »

Nejko24 napisal/-a:....nevem pa zakaj včasih prikopijo veliko število vagonov, v času ko je porast vožnje na tem področju mala. Pa vidiš napolprazne vagone pripeljati na nek cilj.
Vagoni se prevažjo po želji naročnika(plačnika),tako da lahko vidiš prazne in naložene vagone v vse smeri.......poenostavljeno :)
Ni ga junaka...............................................................................................................
Uporabniški avatar
Tabolši
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 144
Pridružen: 19.07.2011, 14:49
Kraj: Savinjska dolina

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a Tabolši »

Mislim,da se sestava potniških vlakov določa na voznorednih konferencah,glede na relacijo in planirano potrebo.Koristne dolžine tirov so bolj merodajne pri tovornih vlakih,pri potniških pa je treba upoštevati tudi dolžine peronov,kjer imajo postanke.
Pa kaj bi brez domišljije;svet in ljudje bi bili dolgočasni.
zvitorepec11
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 28
Pridružen: 29.05.2016, 7:41

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a zvitorepec11 »

Regan 664 napisal/-a:Običajno koristne dolžine postajnih tirov določajo max. dolžino vlaka. Npr. kontejnerski vlaki za Koper so dolžine 550 m, da se še normalno odvija promet na Koprski. Lahko imaš tudi daljše vlake od teh, ampak so potem težave pri križanjih....
Bi se izplacalo povecati dolzine postajnih tirov na 750m in tako povecati kapaciteto obstojece proge? Je bila narejena kaksna studija o taksni varianti?
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Bi se izplacalo povecati dolzine postajnih tirov na 750m in tako povecati kapaciteto obstojece proge? Je bila narejena kaksna studija o taksni varianti?
Kakor se mora kategorijo prog dvigniti na D (22,5t/os) bo potrebno povečati dolžine postajnih tirov na po UIC standardno dolžino vlakov 750 m. Seveda se pa lahko odločimo ostati eksotiki...

LPL
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Ali sosednje države imajo dolžine postajnih tirov (vsaj) 750 m?
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a ledeni »

750m je gotovo prihodnost, bo pa to tudi izziv za 3kV napajanje.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

750m je gotovo prihodnost, bo pa to tudi izziv za 3kV napajanje.
Tega pa človek ne razume, dolžina postajnega tira postaja problem za elektro napajanje?

LPL
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

pri tovornih so pa omejitve take :

- max hitrost 100 km/h ,dolžina 700m
- max.hitrost 120 km/h ,dolžina 600m
To velja mogoče za SŽ, na evropskih je bil v teki projekt MARATHON v katerem se je v končni fazi uspešno testirala vožnja 1500m dolgega vlaka, sestavljenega iz dveh 750 m dolgih kompozicij. Sestava in razstava dvojnega vlaka zahteva je normalno hitra, v poročilu pa ni nikjer zaznati kakšnih omejetiv glede hitrosti. Cilj projekta pa je :

-40% znižanje uporabe infrastrukture,
-30% znižanje stroškov in
-5% znižanje porabe energije
Marathon's target was a 40% cut in network capacity usage per tonne with cost reductions of up to 30% and 5% less energy consumption per tonne.
In še nekaj poudarkov iz Int. Rail. Journal 29.4.2015:
When the two trains are coupled, the inner locomotive or slave unit is controlled via a radio link from the lead locomotive, the master. The only additional equipment required for the operation of two trains in multiple is fitted to the locomotives and no modifications are made to the wagons.

Marathon says the installation of equipment on the locomotives was extremely straightforward and comprises just three main components:

a radio control unit (RCU) providing communication between the two portions of the train
a distributed power control unit (DPCU), which acts as a gateway between the two locomotives, and
a radio data transmission system.

The Marathon onboard equipment is compact, making it easy to fit, and there was no need for any modification or additional certification of the locomotives before they could be used in distributed traction mode. Furthermore, no additional man-machine interface (MMI) screens were needed in the locomotive cabs.
Izvedene so bile vožnje in citiram rezultate:
The first trial run took place on January 18 between Sibelin yard near Lyon and Nîmes, a distance of around 300km. Three regular Germany - Spain intermodal trains operated by Kombiverkehr were reformed into two 750m-long consists, which were coupled together at Sibelin to form a 1476m-long, 63-wagon, 3309-tonne consist with two 4.2MW Alstom class 37000 electric locomotives operating in distributed traction mode.

A second test train ran on April 12 when two 3.2MW Vossloh Euro 4000 diesel locomotives, again in distributed traction mode, hauled a 1524m-long 72-wagon, 4026-tonne intermodal train over the same route.

Both tests were deemed successful, with the trains travelling at over 100km/h on long stretches of the route, punctuated by braking sessions to test train stability under a variety of braking conditions. The tests proved that the longer trains were highly stable and longitudinal dynamic forces were found to be smaller than laboratory testing had indicated.

Crucially, in simulations and field trials Marathon demonstrated that longer trains could brake safely within standard stopping distances in all operational scenarios, and the project examined compressive forces across a wide range of different wagon types and train lengths. The Kombiverkehr intermodal wagons used on the mainline trials comfortably accommodated compressive forces of up to 400kN.

Coupling of the two trains was completed in less than 15 minutes in the first test and Marathon says this could be reduced to 10 minutes..
Uporabniški avatar
casio
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 192
Pridružen: 05.01.2016, 15:04
Kraj: Murska Sobota

Re: največja dolžina

Odgovor Napisal/-a casio »

Ja tako je :thumbupr že pri križanjih je problem in glede ko si omenil elektro napajanja,to je lahko samo na ranžirnih postajah kot so Zalog,Tezno,Celje tov. katere imajo daljše tire. Dolžine kot so 750m marsikje ne dopušča.
Odgovori