Poljčane-Dolga Gora

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Poljčane-Dolga Gora

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Vprašanje, če so kdaj sploh vozili na zgornji hitrostni meji (130km/h). Med Poljčanami in Pragerskim je sicer potencial za kaj več, a sta na tem kratkem odseku dva S zavoja, ki sta po mojem hitrem in površnem merjenju radijev prešvohotna za hitrosti nad 120km/h. Usek med SB in Poljčanami verjetno niti 120km/h ne dopušča. In med Poljčanami ter Pragerskim je samo 14km. Lokalci se ustavljajo tudi v SB, regionalni pa kolikor vem ne vozijo nad 120km/h. Stvar poslabša še Pragersko, kjer se praviloma vsi vlaki ustavljajo. Potem smo pa tu pri vprašanju, če je sploh smiselno progo držati na ravni za hitrosti višje od 90km/h. Kar se tiče časov vožnje gotovo ne. Razlika med 120km/h in 90km/h na 14km je zgolj dve minuti. Pospeševanja in ustavljanja nisem upošteval.
Da te malo popravim, ker stvari ne poznaš:

1) Če se govori o progovni hitrosti med SB in Pragerskim, ne omenjaj odseka Poljčane-SB
2) Med Pragerskim in predorom Črešnjevcem so nagibni vozili kar lepo okoli 130 km/h, točno se sicer ne spomnim, ker je bilo na začetku pendolinov kakih 10 km nižja hitrost, nato so jo dvignili, dokler ni proga začela pospešeno propadat. In še ne tako daleč nazaj so kljub znižani hitrosti vozili nagibni in lahki preko 100 km/h. Podatek 90 km/h je verjetno zadnja verzija, ko se je na odseku začel posedati del nasipa.
2) Med Sl Bistrico in Pragerskim ni nobenega useka, je samo tunel Črešnjevec. Skozenj je bila hitrost 90 km/h za težke vlake in taka bo verjetno tudi naprej. Lahki(?) in nagibni lahko vozijo nekoliko hitreje.
3) Ko pa omenjaš 2 S zavoja med Poljčanami in Pragerskim gre za usek, ki je nadomestil nekdanji tunel Križni vrh. Toda to je na odseku Poljčane SB! Sicer se pa za ta odsek pripravlja remont, podeljena so evropska sredstva. In kot je opaziti na obliki pred leti popravljenega useka, ki je zamenjal nekdanji tunel Križni vrh in prvotni usek se predvideva deviacija proge, zato je bil remont pred leti le do pred usekom. Predvidevam da se pripravlja tudi deviacija ceste in nadvoz. Sicer remont kakih 3 km proge ne bi znašal 34 M€, kolikor je odobrenih sredstev. Potem bo vseskozi razen predora Črešnjevec med Pr in Poljčanami kar spodobna hitrost, seveda ne taka kot piše v programu omrežja za leto 2016. Sicer pa vsi vemo, da program omrežja, vsaj kar se tiče hitrosti na moderniziranih odsekih ni v naprej podajal pravilnih hitrosti verjetno še nikoli. Stalno so podatki za naslednje leto enaki. Recimo za dravski most je en tak lep primer.

O smiselnosti in nesmiselnosti hitrosti nad 90 km/h za lokalne vlake pa ni da bi razpravljali. Trenutno siemensi vozijo tudi do 140 km/h in se ustavljajo. Tudi v ostali Evropi lokalci vozijo nekaj podobnega in ni noben problem z ustavljanje, speljevanjem in postanki. Seveda prihranki niso grozovitni, toda Siemens recimo na odseku ZM-LJ pridela razliko 7 minut, pa vozi samo 5-10 km/h hitreje in seveda nekoliko hitreje pospešuje. Ta razlika je pa ravno tolikšna kot med Siemensom in regionalcem z ene 3 postanki.

LPL
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1499
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Re: Poljčane-Dolga Gora

Odgovor Napisal/-a Dino S »

Med Štorami in Šentjurjem je 5 km pa Siemens žge lepo 140 km/h.
Drugače pa močno dvomim, da se bodo pri remontu med Poljčanami in SB držali prvotnih načrtov kajti sedaj se vse dela po liniji najmanjših stroškov in verjetno ne bo nobenega ravnanja krivin izven meja železnice.
...
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Poljčane-Dolga Gora

Odgovor Napisal/-a ledeni »

@Ljubitlej, Ne vem zakaj "popravljaš" trditve, ki jih nisem napisal. Samo en usek opisujem in to točno tistega med SB in Poljčanami. Ta je bil obnovljen cca 10 let nazaj in ni verjetno, da bodo šli graditi novega 30 metrov bolj severozahodno. Veliko bolj verjetno je, da se bo denar porabilo za prestavitev ceste 219, ki se po nepotrebnem prepleta z glavno progo na razdalji 100 metrov. Kot drugo pa je odsek SB - Pragersko dolg komaj 6km dolg in brez širše slike nima smisla debatirati o hitrostih. Potem ima tudi ta "stara/nova" omejitev hitrosti več smisla.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Poljčane-Dolga Gora

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

DinoS:
Drugače pa močno dvomim, da se bodo pri remontu med Poljčanami in SB držali prvotnih načrtov kajti sedaj se vse dela po liniji najmanjših stroškov in verjetno ne bo nobenega ravnanja krivin izven meja železnice.
RS je zaprosila EU za sofinaciranje. Če se ne motim se je minister pobahal, da so za obnovo omenjenega odseka (Po-SB) dobili 34 M€. Tako, da ta varianta o najmanjših stroških nekako ne drži vode. Tudi Pr-Ho se ne obnavlja po kriteriju najmanjših stroškov, EU pač zahteva določen standard.
Ledeni:
Ljubitlej, Ne vem zakaj "popravljaš" trditve, ki jih nisem napisal. Samo en usek opisujem in to točno tistega med SB in Poljčanami. Ta je bil obnovljen cca 10 let nazaj in ni verjetno, da bodo šli graditi novega 30 metrov bolj severozahodno.
Jaz nisem nikoli ”popravljal” nobenih trditev., medtem ko ti konzistentno skačeš v replikah drugam. Jaz o SB-Pr, ti o Poljčane-SB.... Govora je o naslednjem 2xS ovinku in useku Križni vrh. Jaz o zgrajenem useku, obnovljenemu pred kakimi 10 leti
Slika
Slika
Ljubitelj:
...Toda to je na odseku Poljčane SB! Sicer se pa za ta odsek pripravlja remont, podeljena so evropska sredstva. In kot je opaziti na obliki pred leti popravljenega useka, ki je zamenjal nekdanji tunel Križni vrh in prvotni usek...


ti pa o novogradnji, ki je nihče ni omenjal.... Daj se zresnit in če repliciraš si prvo dobro preberi. Sicer se pa na zgornjih dveh slikah lepo vidi, o čem je govora. In če je nekoč RS že uporabila evropska sredstva za sanacijo useka s predvodeno deviacijo, če je pridobila znatna sredstva (34M) je ideja povsem logična.

Seveda pa se lahko držimo trditev Ledenega, da se hitrosti ne splača povečevati, razloge njemu jasne je naštel. Toda, potem bi bilo zelo lepo in smiselno, če bi se na vsem odseku od Mb-Lj recimo uvedla enotna hitrost 70/70/70 in bi samo na dveh mestih na odprti progi težki vlaki zmanjšali hitrost na enih dveh kritičnih ovinkih na 65 km/h..... Toda potem potniške železnice ne rabimo, sicer pa SŽ ravnokar kupujejo drugega največjega avtobusnega prevoznika v RS, kar pove dovolj.

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4297
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Poljčane-Dolga Gora

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Glede na to, da je na enem izmed dokumentov na pdf-ju jasno pisalo, da poleg dviga osnega pritiska, tudi večja hitrost, je možen vzrok tudi naša birokracija. Proga še vedno nima končnega pregleda? In ima še vedno začasno dovoljenje. Samo spomnite se odseka Poljčane-Križni Vrh, koliko časa je šlo samo 50 km/h. Sicer pa lahko @541 pove več.
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Poljčane-Dolga Gora

Odgovor Napisal/-a ledeni »

Stvari niso tako enostavne, kot si to nekateri predstavljajo. Za prestavljanje trase železnice za 50-70 metrov (kolikor je potrebno v primeru tega useka) bi morala obstajati podlaga v državnem prostorskem načrtu. Tega odseka v dokumentih ni. Edini dokument DPN na progi Zidani Most - Pragersko je pod oznako 380 in sicer pri Spodnjih Lažah, kjer je predvidena ureditev izvennivojskega prehoda. Ostalega ni, kar pomeni remont po obstoječi trasi. Tudi na relaciji Zidani Most - Celje.
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Poljčane-Dolga Gora

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Zadnji stavek bo žal kar resnica, ker tako se pri nas pač delajo remonti in 'nadgradnje'. Je pa to še optimistična izjava, kajti ohranjanje voznih časov na nivoju leta 1970 za SŽ namreč pomeni napredek, saj so se zaradi pomanjkljivega vzdrževanja vozni časi v zadnjih letih na marsikakšnem odseku zgolj podaljševali. Potem pa še tistih par kilometrov na leto, ki jih 'obnovijo', naredijo za en dr**.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Poljčane-Dolga Gora

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ledeni,

jaz sem napisal samo to, kar se vidi na terenu, oziromo še lepše na ortofoto posnetku in ta kaže, da je bil narejen nov usek s predvideno deviacijo proge. Iz posnetka se logično sklepa tudi na deviacijo ceste in verjeten nadvoz.
Če je po tvoje, to pač pomeni, da so pri preštevilnih organizacijskih menjavah v zadnjih 10 letih pozabili, kar so načrtovali prej. In bomo imeli usek, širši kot potrebno, spomenik neumnostim v upravljalcih infrastrukture. Samo to mi ni jasno, zakaj potem RS kandidira za sredstav EU za nadgradnjo odseka, med brati kakih 3 km, in za to pridobi 34 M€ kot tolažilno nagrado za propadli 2. tir. Za primerjavo, za več kot 2x daljši odsek SB-PR je bilo porabljeno okoli 24 M€. Kdor lahko to razčloži, kapo dol.
Ko govoriš o državnem prostorskem načrtu pa samo vprašanje, ali je edina večja deviacija v zadnjih 50 letih (Pavlovci) bila tudi zajeta v DPN, saj krepko uhaja iz železniških meja? Sam sem namreč topogledno totalni laik, predvidevam pa, da za vsako deviacijo ceste ni predloge v DPN pa tudi posega izven območja prostora ceste.

LPL
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Poljčane-Dolga Gora

Odgovor Napisal/-a ledeni »

Za progo Pragersko-Hodoš je bil sprejet DPN, ki je vseboval vse nadvoze, glihanje krivulj etc. Za drugi tir Maribor - Šentilj bo tudi en DPN, ki bo povezoval nove nadvoze, predore, prestavljanje proge... Potem pa je očitno potrebno imeti DPN za vsako malenkost na državni infrastrukturi. Npr. sprememba podvoza v Rakeku ali v Spodnjih Lažah. Pa seveda za Tivolski lok in podobne zadeve. Ni pa potrebno imeti DPN za novogradnje na nedržavnih cestah, npr. ob koprski progi ali pri novem podvozu pri Brdu v Ljubljani.

Gotovo je vse to zapovedano v dokumentih države.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Poljčane-Dolga Gora

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ta povezava ni vredna pol q..a. Ali pa se meče davkoplačevalski denar (EU in RS) z bagrom v drek. Več kot lepo po temeljitem remontu pravi tale tvoja povezava, da bo drugo leto progovna hitrost med Slovensko Bistrico, kretnica 569,3 km in Pragerskim, kretnica574,8 km, progovna hitrost 90/90/90 km/h. Nekaj let pred temeljitim remontom (D4, etc...) je bilo tudi preko 130 km/h za nagibne in 120 za lahke!

Pa brez zamere L
Ta povezava http://en.slo-zeleznice.si/sl/podjetje/ ... _leto_2016, Priloga 3 F za leto 2016 res ni vredna svojega imena, razen če računajo, da se bo proga že uničila. Sredi novembra 2015 so progovne hitrosti na tem odseku 100/120/120 od Pr-tunela, skozi tunel pa 90/90/90. Vendar je to še vedno manj kot v najboljših časih nagibnih vlakov......

LPL
Uporabniški avatar
kozorog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 382
Pridružen: 12.09.2013, 15:45
Kraj: Celje

Re: Poljčane-Dolga Gora

Odgovor Napisal/-a kozorog »

Vir-http://www.krajsamorazdalje.si/

Dela pri nadgradnji odseka glavne železniške proge Dolga Gora–Poljčane so v zaključni fazi. Skladno s terminskim planom izvajalca bodo zaključena 12. decembra 2015.

Dolga Gora.
Slika

Slika

Slika
Uporabniški avatar
kozorog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 382
Pridružen: 12.09.2013, 15:45
Kraj: Celje

Re: Poljčane-Dolga Gora

Odgovor Napisal/-a kozorog »

:thumbupl
V tem tednu naj bi končali z obnovo železniške proge

07.12.2015

V tem tednu naj bi končali z obnovo železniške proge med Dolgo Goro in Poljčanami. Kot so za decembrske Šentjurske novice sporočili z Direkcije za infrastrukturo, so dela v zaključni fazi. Nekaj težav so sicer povzročili plazovi ob železniški progi, a so jih uspešno sanirali. Spomnimo, da dela od maja potekajo na 7-kilometrskem odseku železnice med Dolgo Goro in Poljčanami. Popolnoma obnovljena proga naj bi omogočala večje hitrosti in vožnjo težjih vlakov. Vrednost del je ocenjena na 23,5 milijona evrov brez DDV, večino denarja pa je ministrstvo za infrastrukturo pridobilo iz evropskih virov.
Ob delih pa je težka gradbena mehanizacija zelo uničila tudi državno cesto Dolga Gora – Loče. Pri direktorju Direkcije za infrastrukturo Damirju Topolku smo preverili, ali bodo cesto popravili. Zatrdil je, da mora izvajalec, ki cesto poškoduje, tudi popraviti. Napoveduje, da naj bi odsek ceste delno uredili še letos, spomladi pa bi naj odsek na novo preplastili.

Slika
Vir-http://www.novice.si/v-tem-tednu-naj-bi ... ske-proge/
Uporabniški avatar
kozorog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 382
Pridružen: 12.09.2013, 15:45
Kraj: Celje

Re: Poljčane-Dolga Gora

Odgovor Napisal/-a kozorog »

Uporabniški avatar
kozorog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 382
Pridružen: 12.09.2013, 15:45
Kraj: Celje

Re: Poljčane-Dolga Gora

Odgovor Napisal/-a kozorog »

Kakšna je zdaj najnižja in najvišja hitrost na tem odseku?

Povezava na video

Uporabniški avatar
Igor T
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 320
Pridružen: 07.03.2009, 13:11
Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
Kontakt:

Re: Poljčane-Dolga Gora

Odgovor Napisal/-a Igor T »

Pa en lep pozdrav ...

YT: http://www.youtube.com/user/urednik123
Odgovori