Predpisi slovenskih železnic

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Drotar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 234
Pridružen: 21.02.2011, 17:47

Predpisi slovenskih železnic

OdgovorNapisal/-a Drotar » 22.09.2011, 16:22

Pozdravljeni.

Na forumu je čedalje več tudi mladih nadobudnežev, ki jih zanima marsikaj o železnici, kar vidimo člani foruma-železničarji (ali bivši). Vsem na vsako vprašanje pa je nemogoče odgovoriti. Tudi če svetuješ naj poiščejo na spletu verjetno ne vedo postaviti pravega vprašanja ali pa niti ne vedo pravega imena predpisa v katerem bi našli odgovor. Zato v nadaljevanju nekah povezav do predpisov:

Podatki razni o Slovenskih železnicah:naprej išči po podstraneh:

http://www.slo-zeleznice.si/sl/podjetje ... _leto_2012


Signalni pravilnik: http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp? ... vilka=6265

Prometni pravilnik: http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp? ... vilka=2363

Zakon o varnosti v ŽP
http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp? ... vilka=3295


Pravilnik o izvršilnih delovnih mestih:
http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp? ... vilka=6418


Pravilnik o zavorah itd:
http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp? ... vilka=6194


Pravilnik železniških signalnovarnostnih napravah:
http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp? ... vilka=4558

Pravilnik o projektiranju, gradnji in vzdrževanju stabilnih naprav –3 Kv
http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp? ... vilka=2787

Pravilnik o vlečni in tehničnovagonski dejavnosti.
http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp? ... vilka=2712

Strokovni železniški izrazi iz prometnega pravilnika:
http://www.slo-zeleznice.si/uploads/Izrazi.pdf

Pravilnik o ravnanju ob resnih nesrečah,nesrečah in incidentih:
http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp? ... vilka=6002

Pravilnik o zgronjem ustroju železniških prog:
http://www.uradni-list.si/1/content?id=100807


Pravilnik o pogojih za projektiranje,gradnji in vzdrževanju zgornjega ustroja:
http://www.uradni-list.si/1/content?id=41039


Pa še dve povezave , ki pa niso iz železniških predpisov:

Kontrola kakovosti na spodnjem ustroju železniške proge:
http://www.gi-zrmk.si/Knjiznica/RIMC201 ... 0PROGE.pdf

Vloga prometne tehnologije pri načrtovanju železniške infrastrukture:
http://www.drc.si/Portals/6/prispevki/II/322-331.pdf

Predpisov na železnici ni malo, tukaj niso še vsi.

Pri prebiranju vseh teh predpisov pa je potrebno še upoštevati, da tu niso vneseni eventuelni zadnji popravki teh predpisov, zato ni možno sklicevanje brez teh popravkov na določen predpis na katerega se sklicuje povezava (tukaj niso uradno)-vse povezave so bolj informativne, da se vidi kaj predpisi vsebujejo.
Uradne objave predpisov in pravilnikov so v uradnem listu in samo te zadnje objave je možno upoštevati kot veljavne.
Verjetno se bo našel nadobudnež, ki bo po enkratnem branju določenega predpisa mislil, da že vse pozna iz tega predpisa in bo hotel soliti pamet tistim, katerim je natančno poznavanje teh predpisov bila služba ali je še služba in morajo poznati predpis do potankosti, kar dokazujejo pri občasnem preverjanju znanja.
Vsaka beseda v predpisu pomeni samo to kar pomeni, tolmačenje po svoje ni možno.
Če je nekje predpisana hitrost vlaka npr. 80 km ,pomeni 80 km in niti km več.Ni možno tolmačiti po svoje z mislijo -bom še malo potegnil, saj gre (tako kot na cesti). Ravno tako je potrebno razumeti določen signalni znak kot je napisano in nič drugače.

Pa veliko kravžanja možganov ob prebiranju.Juhe iz tega se ne da skuhati in spiti.

Drotar



Dodano dne 23.09.2011:Grikos me je dobrohotno opozoril, da nekateri pravilniki do katerih je povezava niso zadnja verzija in so jih že zamenjali novi.Kar sem našel kot zadnjo verzijo na iskalniku sem povezal. Ravno tako je napisal, da so na intranetu Slovenskih železnic tudi drugi pravilniki in navodila. Vem, da dostopa do intraneta razen določenih delavcev železnic nimamo kar je tudi prav.(imel sem ga v službi). Vse povezave do pravilnikov pa so javno dostopne vsem v uradnih listih.

Res pa je tudi , da imamo javen dostop do vseh predpisov in popravkov na strani Agencije za železniški promet in sicer tu:

http://www.azp.si/www/index.php?option= ... 64&lang=sl



Dodano; 11.10.2011, od Dolfe:
P R A V I L N I K o strokovni usposobljenosti izvršilnih železniških delavcev
http://file.si/files/46002_mx6uv/Pravilnik_IzD.pdf
Zadnjič spremenil Drotar, dne 23.09.2011, 14:11, skupaj popravljeno 4 krat.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Predpisi slovenskih železnic

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 22.09.2011, 17:21

Odličen prispevek je tole, Drotar. =D>

Zdi se mi tako dober, da sem ga z žebljem pribil na vrhu tega podforuma, tako da bo vedno pri roki.

Predlagam, da morebitne dodatke dopolnjujemo kar v tvojem prvem postu. Če ti bo morda zaklenjen dostop, ta tabla je pač tako uštimana, da se po 24 urah zaklene, nič ne dé. Obrni se po ZS (zasebnih sporočilih) na enega od moderatorjev in bo tvoj morebitni prispevek dopolnil v prvo sporočilo. Isto velja za ostale člane, če boste našli kaj novega in uporabnega. Komentarje pa bomo pisali spodaj.

MMG, nekaj podobnega smo sicer svoj čas že imeli, ko je imel šefe še svoj server. Sedaj bo treba pogledati, če je še kaj ostankov. Oziroma, kje so zametani tisti pravilniki. Slika

lp
Dolfe Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
grikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 401
Pridružen: 22.06.2007, 16:45

Re: Predpisi slovenskih železnic

OdgovorNapisal/-a grikos » 22.09.2011, 18:48

Nekaj navedenih predpisov je že izven veljave oz. so jih zamenjali novejši.
Najbolj ažurni glede objave predpisov so na strani Agencije za železniški promet Republike Slovenije:

http://www.azp.si/www/index.php?option=com_content&view=article&id=74&Itemid=59&lang=sl

Seveda pa na SŽ obstaja še kup internih pravilnikov in navodil, ki so dosegljivi na intranetu in jih najbrž ni dovoljeno kar tako objavljati na spletu.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Predpisi slovenskih železnic

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 31.05.2012, 19:25

Ostanek debate najdete na viewtopic.php?f=33&t=7322
V to temo bomo pa lepili linke v zvezi s predpisi SŽ.

Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
ljubitelj43
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 3
Pridružen: 06.12.2010, 15:53

Re: Predpisi slovenskih železnic

OdgovorNapisal/-a ljubitelj43 » 05.09.2016, 14:50

Ali se da kje dobiti Pravilnik 3 - Pravilnik o enotni organizaciji in delu operativne službe na JŽ
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4030
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Predpisi slovenskih železnic

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 19.03.2017, 19:03

Tale forum je čisto zamrl, pojavilo se mi je pa eno vprašanje. Veliki strokovnjak za kombinciji žočnice in vlaka dr J.D. mi je omenil predpis, citiram:

Sicer pa ima javno dostopen predpis SŽ tudi o tem, da se morata vsaj dva vagona na koncu vlakovne kompozicije natovoriti tako, da je njuna masa vsaj 35 ton. Torej tisti vlakovni odpremnik, ki prevzema vlakovno kompozicijo mora pregledati vlak, če sta zadaj dva naložena vagona, preden izda pisno dovoljenje.


Ali res obstaja takšen predpis. Meni osebno se zdi, da je kaj takega mogoče bilo v vceljavi pred 50 leti, dandanes pa dnevno vidim recimo vlake iz Kopra za Petrol sestavljenimi iz 18 cistern in dodatekom praznine do skupne masimalne dolžine/mase. Kaj je na tem.
Sicer o strokovnosti JD rahlo dvomim, ker trdi, da se v uporabi lahko odbijače obremeni do 1500 kN, meni pa podatki pravijo, da se pri tej sili začenja nepovratna deformacija tako imenovanih crash-bufferjev za normalne elastomerne odbijače pa se zahteva do 1000 kN pri stisku 100mm (UIC 526-1) o čemer obstaja celo originalni zanstveni članejk v Strojniškem vestniku.

LPL
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1095
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Predpisi slovenskih železnic

OdgovorNapisal/-a desiro » 12.05.2018, 1:08

Obeta se nam nov Zakon o varnosti v Železniškem prometu (ZvZelP-1).

https://www.uradni-list.si/glasilo-urad ... 18-01-1354

Moje mnenje je da so apetiti in malenkost nesposobnosti določenih podjetji in služb znotraj njih botrovale k temu, da se bo začelo stvari z prezasedenostjo našega železniškega omrežja in naraščajočim številom vlakov reševati na povsem neprimeren in napačen način. Največja sprememba ki jo je opaziti je da se OVKN-jem (osebje ki opravlja varnostno kritične naloge) (nekdanji IŽD (izvršilni železniški delavec)) dolžina v določenih primerih lahko podaljša čez 12 h.

In sicer;

79. člen
(trajanje izmene)
(1) Izmena OVKN ne sme trajati več kot 12 ur, razen ob koncu poletnega računanja časa v skladu s predpisi, ki urejajo računanje časa, ko sme trajati največ 13 ur.
.
.
.
(4) Izjemoma lahko delavec podaljša čas opravljanja dela za največ 30 minut tudi po koncu izmene, določene v prvem odstavku tega člena, tudi v primeru, če je to potrebno zaradi zagotovitve urejenega izvajanja železniškega prometa. Podaljšanje časa opravljanja dela v skladu s prejšnjim stavkom se ne šteje v čas trajanja izmene in se ne upošteva pri določanju počitka v skladu z 81. členom tega zakona.


Bojim se namreč, da se bo omenjeni odstavek po 16. 7. 2018 prepogosto zlorabljal, saj zakon zaradi daljšanja službe zaradi "zagotovitve urejenega izvajanja železniškega prometa" ne predvideva nikakršnih posebnih preiskav in sankciji pri službah ki bi bile za takšen dogodek lahko neposredno ali posredno odgovorne.



Sicer pa zakon prinaša kakšno nalogo OVKN-jev več, morda se bo ta poznala tudi pri vsesplošnem brezglavem letanju čez tire.
namreč 83. člen med drugim pravi;

(3) Delavci upravljavca oziroma prevoznika morajo s predpisanimi ukrepi preprečevati kalitev notranjega reda v železniškem prometu in skaljeni notranji red znova vzpostavljati ter pri tem odvzeti predmete, ki so bili uporabljeni pri ogrožanju varnosti železniškega prometa ali za kalitev notranjega reda v železniškem prometu, ter zahtevati od oseb, ki ogrožajo varnost ali kalijo notranji red v železniškem prometu, javno listino, s katero se ugotovi njihova identiteta.

Odstavek prej namreč pravi:
Navedeni delavci imajo pravico naznaniti osebe, ki so prekršile notranji red v železniškem prometu, inšpekciji pristojni za železniški promet.


Tudi novi zakon za kršitve kot so med drugim tudi hoja po progi predvideva 200 do 500 € globe.
Upam da se bo končno naredilo tudi kaj v zvezi z tem...
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 497
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Predpisi slovenskih železnic

OdgovorNapisal/-a Anzee » 12.05.2018, 7:58

desiro napisal/-a: ter zahtevati od oseb, ki ogrožajo varnost ali kalijo notranji red v železniškem prometu, javno listino, s katero se ugotovi njihova identiteta.


No tole je meni neumnost. Vecanje nekih legitimacijskih pooblastil "kr enim" ljudem se mi zdi absurdno, to naj ostane domena Policije. Ze tako mi je nenormalno da imajo neki neizobrazeni mestni redarji taksna pooblastila..
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1095
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Predpisi slovenskih železnic

OdgovorNapisal/-a desiro » 12.05.2018, 9:17

Anzee napisal/-a:
desiro napisal/-a: ter zahtevati od oseb, ki ogrožajo varnost ali kalijo notranji red v železniškem prometu, javno listino, s katero se ugotovi njihova identiteta.


No tole je meni neumnost. Vecanje nekih legitimacijskih pooblastil "kr enim" ljudem se mi zdi absurdno, to naj ostane domena Policije. Ze tako mi je nenormalno da imajo neki neizobrazeni mestni redarji taksna pooblastila..


Saj to ni neko zviševanje pooblastil, le razširitev spektra delovnih mest ki javno listino lahko zahtevajo in prekršek naznanijo. Ne smemo pozabiti da to ne pomeni pooblastila za vsesplošno legitimacijo ampak le za legitimacjo tistih ki zaradi neupoštevanja notranjega reda na železnici in ZvZelP-1 ogrožajo varnost ter že zgoraj omejeno urejenost prometa.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1095
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Predpisi slovenskih železnic

OdgovorNapisal/-a desiro » 12.05.2018, 9:18

desiro napisal/-a:
Anzee napisal/-a:
desiro napisal/-a: ter zahtevati od oseb, ki ogrožajo varnost ali kalijo notranji red v železniškem prometu, javno listino, s katero se ugotovi njihova identiteta.


No tole je meni neumnost. Vecanje nekih legitimacijskih pooblastil "kr enim" ljudem se mi zdi absurdno, to naj ostane domena Policije. Ze tako mi je nenormalno da imajo neki neizobrazeni mestni redarji taksna pooblastila..


Saj to ni neko zviševanje pooblastil, le razširitev spektra delovnih mest ki javno listino lahko zahtevajo in prekršek naznanijo. Ne smemo pozabiti da to ne pomeni pooblastila za vsesplošno legitimacijo ampak le za vpogled v javno listino tistih ki zaradi neupoštevanja notranjega reda na železnici in ZvZelP-1 ogrožajo varnost ter že zgoraj omejeno urejenost prometa.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4030
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Predpisi slovenskih železnic

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 30.11.2018, 20:54

Gledam eno starejšo diplomsko nalogo o rekonstrukciji proge Ljubljana-Sežana, odsek Postojna Divača in najdem zanimive primerjave projektiranja po Pravilniku o pogojih za projektiranje, gradnjo in vzdrževanje zgornjega ustroja železniških prog (P) in po SIST ENV 13803-1 (S). Obadva se ukvarjata s progami z mešanim prometom za hitrosti 120-160 km/h. V oči bode dejstvo, da so po radiji za hitrosti izračunani po S precej manjši kot radijo po našem P (120 km/h 550 oz. 645 m, 140 km/h 750 oz. 875m in 160 km/h 975 oz. 1140 m). približno 20% razlike v radijih rezultirajo v 10% različnih hitrostih.... S dovoljuje mnogo večje bočne pospeške kot P (0,98 m/s^2 oz. 0,75 m/s^2, S dovoljuje nadvišanja 160 do 180 mm, P do 150 mm..... Sedaj me nič več ne čudi, če imam vedno občutek, da vlaki vozijo recimo v Avstrijo hitreje skozi ovinke in da čutim večje bočne pospeške.....

Le v čem so naše proge tako posebne, da se projetirajo po tako konservativnih merilih, končno so vozna sredstva bolj ali manj enaka.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov