Interestedman napisal/-a: ↑02.10.2022, 22:13
Kdo ve kdaj (če) naj bi pot trajala 1h 30min?
Ko se hitri (ICS?) vlaki ne bodo ustavljali za vsako koruzno njivo.
Pot po tirih med Ljubljano in Mariborom je dolga 155,8 km, pri voznem času uro in pol to pomeni povprečno hitrost 104 km/h. Vsak postanek realno podaljša vozni čas za približno 5 minut (upočasnjevanje, stanje na postaji, pospeševanje) oziroma zahteva povečanje hitrosti vožnje na odprti progi za slabih 6%. Odhod iz začetne psotaje in prihod na končno postajo že šteje kot en postanek, ICS pa ima po trenutnem voznem redu še 3 vmesne postanke (npr. ICS 14), vse skupaj pomeni povečanje hitrosti vožnje na odprti progi za 24% glede na izračunano povprečno hitrost. Kar pomeni, da bi moral vlak na odprti progi voziti povprečno približno 130km/h. Brez vmesnih postankov je ustrezna hitrost okoli 110 km/h. Vemo, da je na poti kar nekaj odsekov, ki niti približno ne omogočajo vožnje z zahtevano hitrostjo (vse postaje, nekateri bolj ovinkasti odseki), prav tako je na poti nekaj odsekov, ki bi omogočali višjo hitrost (160km/h). Glede na vse skupaj je povprečna hitrost na odprti progi 110 km/h realistično dosegljiva, 130 km/h pa bolj ne kot ja. In precej dvomim, da je po obstoječi trasi moč dvigniti povprečno hitrost vožnje po progi nad 130km/h (tudi če bi uredili vse postaje za prevoze s polno hitrostjo).
Populistična varianta pa vsebuje novo (hitro) progo med Ljubljano in Mariborom (v manjši meri po obstoječi trasi), ki bo omogočala hitrosti nad 200 km/h in bo dolga približno toliko, kot je razdalja med mestoma po cesti (torej 130 km). Seveda lahko vse skupaj ubijejo, če bo proga vodila skozi center Celja. Francozi ne delajo kar tako postaj na LGV izven manjših mest (ja, Celje je manjše mesto ... po francoskih merilih sta manjši mesti tudi Ljubljana in Maribor ... in če bi radi hitrosti potovanja primerjali s Francijo, bi morali primerjati tudi velikost mest ob progi ter razdalje potovanja).