Predpisi slovenskih železnic
Re: Predpisi slovenskih železnic
Ta studija je bila prepozno razpisana. ... Kjr so potem se ostale in izn, ce se bo delalo po vdjk. Jesenice ne bodo predmet nadgradnje, razen kar se tice prilagoditve svn zaradi enotirnega predora.
Re: Predpisi slovenskih železnic
Pred kakšnim mesecem je bila na ministrstvu za infrastrukturo ista objava o tem dokumentu. Potem se motijo oni.Ta studija je bila prepozno razpisana.
Re: Predpisi slovenskih železnic
Ob zapori Karavank se bo obnovil samo odsek Lesce-Jesenice in "izvlečni tir" Jesenice...Postaje so drug razpis, potem pa še od Ljubljane navzgor. Razpis za Karavanke bo pa vodil ÖBB.
Re: Predpisi slovenskih železnic
Ali to pomeni, da bo v predoru po obnovi položen le en tirRe 4/4 napisal/-a:Ob zapori Karavank se bo obnovil samo odsek Lesce-Jesenice in "izvlečni tir" Jesenice. . . .
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
Re: Predpisi slovenskih železnic
Samo en tir.Ali to pomeni, da bo v predoru po obnovi položen le en tir
Cilji projekta: izboljšanje varnostno-tehničnih razmer v predoru Karavanke,
izboljšanje varnosti železniškega prometa in potnikov,
zagotovitev hitrostnih parametrov za učinkovito delovanje železniškega tovornega prometa ter posledično tudi izboljšanje razmer odvijanja potniškega prometa, in sicer zagotovitev hitrosti do 120 km/h,
zagotovitev dviga kategorije proge na D4 (dovoljeni pritiski 22,5 t/os),
zagotovitev ustreznih železniških povezav s širšim evropskim prostorom.
Re: Predpisi slovenskih železnic
Lažji dostop intervencijskih ekip v primeru nesreče ter evakuacija.Signal napisal/-a:Ali to pomeni, da bo v predoru po obnovi položen le en tirRe 4/4 napisal/-a:Ob zapori Karavank se bo obnovil samo odsek Lesce-Jesenice in "izvlečni tir" Jesenice. . . .
Re: Predpisi slovenskih železnic
Bi lahko kdo razložil, kako je na dvotirnih progah določen vozni tir? Pred kakšnim letom sem opazil, da je vlak na relaciji Ljubljana - Dobova odpeljal z levega tira, nekje od Zidanega Mosta dalje pa je vožnjo nadaljeval po desnem tiru. Pričakoval sem, da zmeraj vozi po desni (kakor je to v cestnem prometu) in si mislil, da ima en tir verjetno na nekem odseku vzdrževalna dela in zato vozi po nasprotnem tiru. Prejšnji teden sem se spet peljal na omenjeni relaciji in ponovno opazil, da je malo peljal po levem, malo po desnem tiru. Je kakšna razlaga za to?
Re: Predpisi slovenskih železnic
V Sloveniji je trenutno malce zmede kar se tega tiče. No, ni ravno zmeda za znalce, za laike pa je.
Do pred nekaj let je na dvotirnih progah veljalo, da je "prava" smer po levi strani, desna je bila "neprava". Temu primerno so bili tiri opremljeni s signali, na desni so bili redki (morda samo uvozni) in za silo.
Sedaj se ob remontih dvotirne proge predeluje v "dva vzporedna tira", torej sta oba tira opremljena za vožnjo v obeh smereh. Tako se lahko zgodi prehitevanje vlakov na odprti progi (kar se je dogajalo vsakodnevno med izrednimi razmerami po žledu na Notranjskem na odseku od Borovnice do Logatca). Še vedno pa velja pravilo, da je redna vožnja po levem tiru. Praviloma se po desnem tiru vozi med vzdrževalnimi deli.
Do pred nekaj let je na dvotirnih progah veljalo, da je "prava" smer po levi strani, desna je bila "neprava". Temu primerno so bili tiri opremljeni s signali, na desni so bili redki (morda samo uvozni) in za silo.
Sedaj se ob remontih dvotirne proge predeluje v "dva vzporedna tira", torej sta oba tira opremljena za vožnjo v obeh smereh. Tako se lahko zgodi prehitevanje vlakov na odprti progi (kar se je dogajalo vsakodnevno med izrednimi razmerami po žledu na Notranjskem na odseku od Borovnice do Logatca). Še vedno pa velja pravilo, da je redna vožnja po levem tiru. Praviloma se po desnem tiru vozi med vzdrževalnimi deli.
LP, Metod
Re: Predpisi slovenskih železnic
Na relaciji ZM-Dobova po desnem tiru, ostalo po levem, razen tam, kjer je uveden dvostranski promet.
Re: Predpisi slovenskih železnic
Malo bi te popravil pri prvem delu stavka. Iz smeri Zidanega mosta proti Dobovi je desnostranski promet, vozi pa se po levem tiru. Za laike oz. tiste, ki ne vejo kateri tir je levi in desni: gleda se vedno iz Dobove stran oz. proti koncu proge. Tako je na odseku proge Zidani most - Dobova desnostranski, Zidani most - Maribor levostranski, Zidani most - LJ Zalog levostranski in LJ Zalog - Sežana obojestranski promet.Tomy napisal/-a:Na relaciji ZM-Dobova po desnem tiru, ostalo po levem, razen tam, kjer je uveden dvostranski promet.
Re: Predpisi slovenskih železnic
Kako je pa v drugih državah?
Vem, da je na celotni relaciji Južne železnice levosmerni promet (razen Šentilj - Maribor, kjer ni drugega tira), ki je povzet iz Anglije, kjer je bila prva železniška proga.
Vem, da je na celotni relaciji Južne železnice levosmerni promet (razen Šentilj - Maribor, kjer ni drugega tira), ki je povzet iz Anglije, kjer je bila prva železniška proga.
Re: Predpisi slovenskih železnic
MMG, na odseku Mb_Tezno - Mb je že uveden obojestranski promet od takrat, ko so vgradili ERSVN (najprej Mb s cepiščem Ptujska cesta, kasneje še Mb_Tezno).Žiga napisal/-a: . . .
Za laike oz. tiste, ki ne vejo kateri tir je levi in desni: gleda se vedno iz Dobove stran oz. proti koncu proge. Tako je na odseku proge Zidani most - Dobova desnostranski, Zidani most - Maribor levostranski, Zidani most - LJ Zalog levostranski in LJ Zalog - Sežana obojestranski promet.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
Re: Predpisi slovenskih železnic
Ne vem, če je slika na spodaj objavljeni povezavi čisto točna, se pa zdi dokaj pravilna ...Cepi napisal/-a:Kako je pa v drugih državah?
https://www.reddit.com/r/MapPorn/commen ... _1500_625/
LP, Metod
- petindvajsetka
- Strojevodja I
- Prispevkov: 853
- Pridružen: 28.08.2011, 19:57
Re: Predpisi slovenskih železnic
Tudi po Avstrijskem delu južne železnice poteka levostranski promet do Payerbach-Reichenaua, od tam naprej vlaki vozijo po desni strani proti Dunaju, razen ob izrednostih, ki pa so lepo rešene z obojestranskim prometom.Cepi napisal/-a:Kako je pa v drugih državah?
Vem, da je na celotni relaciji Južne železnice levosmerni promet (razen Šentilj - Maribor, kjer ni drugega tira), ki je povzet iz Anglije, kjer je bila prva železniška proga.
Re: Predpisi slovenskih železnic
Že pred skoraj enim letom sem napisal:
Ali res nihče ne pozna odgovora, zakaj pri nas vozijo vlaki skozi ovinke 10% počasneje ( v skladu s Pravilnikomo...), kakor predpisuje SIST ENV 13803-1?Gledam eno starejšo diplomsko nalogo o rekonstrukciji proge Ljubljana-Sežana, odsek Postojna Divača in najdem zanimive primerjave projektiranja po Pravilniku o pogojih za projektiranje, gradnjo in vzdrževanje zgornjega ustroja železniških prog (P) in po SIST ENV 13803-1 (S). Obadva se ukvarjata s progami z mešanim prometom za hitrosti 120-160 km/h. V oči bode dejstvo, da so po radiji za hitrosti izračunani po S precej manjši kot radijo po našem P (120 km/h 550 oz. 645 m, 140 km/h 750 oz. 875m in 160 km/h 975 oz. 1140 m). približno 20% razlike v radijih rezultirajo v 10% različnih hitrostih.... S dovoljuje mnogo večje bočne pospeške kot P (0,98 m/s^2 oz. 0,75 m/s^2, S dovoljuje nadvišanja 160 do 180 mm, P do 150 mm..... Sedaj me nič več ne čudi, če imam vedno občutek, da vlaki vozijo recimo v Avstrijo hitreje skozi ovinke in da čutim večje bočne pospeške.....
Le v čem so naše proge tako posebne, da se projetirajo po tako konservativnih merilih, končno so vozna sredstva bolj ali manj enaka.