Stran 3 od 5

Re: Predpisi slovenskih železnic

Objavljeno: 15.08.2019, 16:24
Napisal/-a Regan 664
Ta studija je bila prepozno razpisana. ... Kjr so potem se ostale in izn, ce se bo delalo po vdjk. Jesenice ne bodo predmet nadgradnje, razen kar se tice prilagoditve svn zaradi enotirnega predora.

Re: Predpisi slovenskih železnic

Objavljeno: 15.08.2019, 17:16
Napisal/-a Urban91
Ta studija je bila prepozno razpisana.
Pred kakšnim mesecem je bila na ministrstvu za infrastrukturo ista objava o tem dokumentu. Potem se motijo oni. #-o

Re: Predpisi slovenskih železnic

Objavljeno: 16.08.2019, 15:20
Napisal/-a Re 4/4
Ob zapori Karavank se bo obnovil samo odsek Lesce-Jesenice in "izvlečni tir" Jesenice...Postaje so drug razpis, potem pa še od Ljubljane navzgor. Razpis za Karavanke bo pa vodil ÖBB.

Re: Predpisi slovenskih železnic

Objavljeno: 17.08.2019, 14:09
Napisal/-a Signal
Re 4/4 napisal/-a:Ob zapori Karavank se bo obnovil samo odsek Lesce-Jesenice in "izvlečni tir" Jesenice. . . .
Ali to pomeni, da bo v predoru po obnovi položen le en tir :?:

Re: Predpisi slovenskih železnic

Objavljeno: 17.08.2019, 15:53
Napisal/-a Urban91
Ali to pomeni, da bo v predoru po obnovi položen le en tir :?:
Samo en tir.
Cilji projekta: izboljšanje varnostno-tehničnih razmer v predoru Karavanke,
izboljšanje varnosti železniškega prometa in potnikov,
zagotovitev hitrostnih parametrov za učinkovito delovanje železniškega tovornega prometa ter posledično tudi izboljšanje razmer odvijanja potniškega prometa, in sicer zagotovitev hitrosti do 120 km/h,
zagotovitev dviga kategorije proge na D4 (dovoljeni pritiski 22,5 t/os),
zagotovitev ustreznih železniških povezav s širšim evropskim prostorom.

Re: Predpisi slovenskih železnic

Objavljeno: 17.08.2019, 18:21
Napisal/-a kitak
Signal napisal/-a:
Re 4/4 napisal/-a:Ob zapori Karavank se bo obnovil samo odsek Lesce-Jesenice in "izvlečni tir" Jesenice. . . .
Ali to pomeni, da bo v predoru po obnovi položen le en tir :?:
Lažji dostop intervencijskih ekip v primeru nesreče ter evakuacija.

Re: Predpisi slovenskih železnic

Objavljeno: 09.09.2019, 12:13
Napisal/-a Thomas
Bi lahko kdo razložil, kako je na dvotirnih progah določen vozni tir? Pred kakšnim letom sem opazil, da je vlak na relaciji Ljubljana - Dobova odpeljal z levega tira, nekje od Zidanega Mosta dalje pa je vožnjo nadaljeval po desnem tiru. Pričakoval sem, da zmeraj vozi po desni (kakor je to v cestnem prometu) in si mislil, da ima en tir verjetno na nekem odseku vzdrževalna dela in zato vozi po nasprotnem tiru. Prejšnji teden sem se spet peljal na omenjeni relaciji in ponovno opazil, da je malo peljal po levem, malo po desnem tiru. Je kakšna razlaga za to?

Re: Predpisi slovenskih železnic

Objavljeno: 09.09.2019, 12:29
Napisal/-a mkx
V Sloveniji je trenutno malce zmede kar se tega tiče. No, ni ravno zmeda za znalce, za laike pa je.

Do pred nekaj let je na dvotirnih progah veljalo, da je "prava" smer po levi strani, desna je bila "neprava". Temu primerno so bili tiri opremljeni s signali, na desni so bili redki (morda samo uvozni) in za silo.
Sedaj se ob remontih dvotirne proge predeluje v "dva vzporedna tira", torej sta oba tira opremljena za vožnjo v obeh smereh. Tako se lahko zgodi prehitevanje vlakov na odprti progi (kar se je dogajalo vsakodnevno med izrednimi razmerami po žledu na Notranjskem na odseku od Borovnice do Logatca). Še vedno pa velja pravilo, da je redna vožnja po levem tiru. Praviloma se po desnem tiru vozi med vzdrževalnimi deli.

Re: Predpisi slovenskih železnic

Objavljeno: 09.09.2019, 13:02
Napisal/-a Tomy
Na relaciji ZM-Dobova po desnem tiru, ostalo po levem, razen tam, kjer je uveden dvostranski promet.

Re: Predpisi slovenskih železnic

Objavljeno: 09.09.2019, 22:09
Napisal/-a Žiga
Tomy napisal/-a:Na relaciji ZM-Dobova po desnem tiru, ostalo po levem, razen tam, kjer je uveden dvostranski promet.
Malo bi te popravil pri prvem delu stavka. Iz smeri Zidanega mosta proti Dobovi je desnostranski promet, vozi pa se po levem tiru. Za laike oz. tiste, ki ne vejo kateri tir je levi in desni: gleda se vedno iz Dobove stran oz. proti koncu proge. Tako je na odseku proge Zidani most - Dobova desnostranski, Zidani most - Maribor levostranski, Zidani most - LJ Zalog levostranski in LJ Zalog - Sežana obojestranski promet.

Re: Predpisi slovenskih železnic

Objavljeno: 10.09.2019, 15:00
Napisal/-a Cepi
Kako je pa v drugih državah?

Vem, da je na celotni relaciji Južne železnice levosmerni promet (razen Šentilj - Maribor, kjer ni drugega tira), ki je povzet iz Anglije, kjer je bila prva železniška proga.

Re: Predpisi slovenskih železnic

Objavljeno: 10.09.2019, 15:22
Napisal/-a Signal
Žiga napisal/-a: . . .
Za laike oz. tiste, ki ne vejo kateri tir je levi in desni: gleda se vedno iz Dobove stran oz. proti koncu proge. Tako je na odseku proge Zidani most - Dobova desnostranski, Zidani most - Maribor levostranski, Zidani most - LJ Zalog levostranski in LJ Zalog - Sežana obojestranski promet.
MMG, na odseku Mb_Tezno - Mb je že uveden obojestranski promet od takrat, ko so vgradili ERSVN (najprej Mb s cepiščem Ptujska cesta, kasneje še Mb_Tezno).

Re: Predpisi slovenskih železnic

Objavljeno: 10.09.2019, 17:54
Napisal/-a mkx
Cepi napisal/-a:Kako je pa v drugih državah?
Ne vem, če je slika na spodaj objavljeni povezavi čisto točna, se pa zdi dokaj pravilna ...

https://www.reddit.com/r/MapPorn/commen ... _1500_625/

Re: Predpisi slovenskih železnic

Objavljeno: 10.09.2019, 20:26
Napisal/-a petindvajsetka
Cepi napisal/-a:Kako je pa v drugih državah?

Vem, da je na celotni relaciji Južne železnice levosmerni promet (razen Šentilj - Maribor, kjer ni drugega tira), ki je povzet iz Anglije, kjer je bila prva železniška proga.
Tudi po Avstrijskem delu južne železnice poteka levostranski promet do Payerbach-Reichenaua, od tam naprej vlaki vozijo po desni strani proti Dunaju, razen ob izrednostih, ki pa so lepo rešene z obojestranskim prometom.

Re: Predpisi slovenskih železnic

Objavljeno: 11.09.2019, 8:15
Napisal/-a Ljubitelj
Že pred skoraj enim letom sem napisal:
Gledam eno starejšo diplomsko nalogo o rekonstrukciji proge Ljubljana-Sežana, odsek Postojna Divača in najdem zanimive primerjave projektiranja po Pravilniku o pogojih za projektiranje, gradnjo in vzdrževanje zgornjega ustroja železniških prog (P) in po SIST ENV 13803-1 (S). Obadva se ukvarjata s progami z mešanim prometom za hitrosti 120-160 km/h. V oči bode dejstvo, da so po radiji za hitrosti izračunani po S precej manjši kot radijo po našem P (120 km/h 550 oz. 645 m, 140 km/h 750 oz. 875m in 160 km/h 975 oz. 1140 m). približno 20% razlike v radijih rezultirajo v 10% različnih hitrostih.... S dovoljuje mnogo večje bočne pospeške kot P (0,98 m/s^2 oz. 0,75 m/s^2, S dovoljuje nadvišanja 160 do 180 mm, P do 150 mm..... Sedaj me nič več ne čudi, če imam vedno občutek, da vlaki vozijo recimo v Avstrijo hitreje skozi ovinke in da čutim večje bočne pospeške.....

Le v čem so naše proge tako posebne, da se projetirajo po tako konservativnih merilih, končno so vozna sredstva bolj ali manj enaka.
Ali res nihče ne pozna odgovora, zakaj pri nas vozijo vlaki skozi ovinke 10% počasneje ( v skladu s Pravilnikomo...), kakor predpisuje SIST ENV 13803-1?