Slabost regionalnih prog

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Slabost regionalnih prog

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Po Dolenjski progi ni ravno grozno veliko potnikov. Ko se peljem z vlakom v Novo Mesto, velikokrat slišim ta stavek:"Joj, pa kako dolgo se bomo še peljali" oziroma kaj podobnega. In pa tudi za Kamniško progo se jih veliko pritožuje nad velikim številom postajališč, nekateri bi jih kar ukinili :shock: [-X :!:

Pa zakaj ni tudi po takih progah tako imenovanih IC vlakov :?: :?: :?:
Malo sem računal, pa sem ugotovil, da če bi v Novo mesto peljali tudi taki vlaki (in bi vmas ustavljali na postajah Grosuplje, Ivančna G., Trebnje), bi bila pot z njimi približno za POL URE krajša od navadnega potniškega (potreboval bi nekje okoli 1h =).

Na Kamniški progi bi prihranili približno enako časa (če bi vlak ustavljal na postajah Kamnik g., Kamnik, J. Mengeš, Domžale, Lj. Črnuče, Ljubljana), tako, da bi vožnja trajala nekje okoli 20 min :mrgreen:

Pa da bi naredili še nekaj za udobje, bi lahko vozili take regionalne IC vlake Mercedesi serije 711!

Ko bi le bilo tako [-o<

P.S: Računal sem na podlagi omejitev Progovnih hitrosti, ter na tem, da vlak za postajališče porabi približno 2 min., sem štopal (2 min. od začetka ustavljanja pa do dosega omejene hitrosti), za postajo pa približno 2,5 min.
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 531
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Slabost regionalnih prog

Odgovor Napisal/-a dingo »

Malo sem računal, pa sem ugotovil, da če bi v Novo mesto peljali tudi taki vlaki (in bi vmas ustavljali na postajah Grosuplje, Ivančna G., Trebnje)

Svoj čas je bil glede hitrosti zakon RG 602/603. Ustavljal samo na postajah pa še dvojnik je bil (seveda oba nabito polna). Sedaj ta vlak ustavlja tudi na postajališčih... čemu potem naziv RG :?
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Slabost regionalnih prog

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Kje pa sploh še vozijo Zelenci SŽ 711? Koliko jih pa sploh imamo. Pa zakaj jih SŽ ne privošči več regionalnim progam?
Tomaž97
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1709
Pridružen: 07.06.2009, 19:30
Kraj: Proga št. 62

Re: Slabost regionalnih prog

Odgovor Napisal/-a Tomaž97 »

zelencek napisal/-a:Kje pa sploh še vozijo Zelenci SŽ 711? Koliko jih pa sploh imamo. Pa zakaj jih SŽ ne privošči več regionalnim progam?
Vozijo kot vlak IC 518/519, Ljubljana - Hodoš - Ljubljana, po Prekmurju in Štajerskem, na progi Divača - Koper, na progi Divača - Rakitovec in, če ni garnitur 713/715, tudi do Grosuplja, aja pa tudi v BTC občasno.

Bilo jih je 10 (oštevličeni od 001 do 020), sedaj jih vozi le 4 do 5. Modra sta 003/004 in 019/020, zeleni vsi ostali, s tem da, 005/006, 009/010 in 017/018 niso v prometu in propadajo v Mostah. Razrezan je bil 011/012.
Zadnjič spremenil Tomaž97, dne 11.10.2011, 18:31, skupaj popravljeno 1 krat.
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Slabost regionalnih prog

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Hvala za odgovor.
Kakšna škoda, da je bil tisti razrezan. Ali obstaja možnost, da bi tisti, ki "gnijejo" v Mostah nehali "gniti", da bi jih popravili?
Vsaj nekaj jih še vozi- kar je bolje kot 0.
Kdo se je spomnil, da so razrezali 011/012 :kij ?
Lep pozdrav
grega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1618
Pridružen: 12.09.2006, 17:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Re: Slabost regionalnih prog

Odgovor Napisal/-a grega »

zelencek napisal/-a:Hvala za odgovor.
Kakšna škoda, da je bil tisti razrezan. Ali obstaja možnost, da bi tisti, ki "gnijejo" v Mostah nehali "gniti", da bi jih popravili?

....
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 8&start=15
Uporabniški avatar
mAli
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 127
Pridružen: 04.09.2011, 13:46
Kraj: Ljutomer

Re: Slabost regionalnih prog

Odgovor Napisal/-a mAli »

Kakšna škoda, da je bil tisti razrezan. Ali obstaja možnost, da bi tisti, ki "gnijejo" v Mostah nehali "gniti", da bi jih popravili?
Tukaj je možnost zelo mala, oziroma realno gledano nobena. Saj bi jih popravilo koštalo preveč, lok, bi jih držala še kakih 10 let stroški popravila pa bi bili skoraj enaki nakupu nove. Pa še 50 let maš spet mir z njimi, razen revizij pač.. tako je moje mnenje... :hmm
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Slabost regionalnih prog

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Nekaj Zelencev je pobarvano na modro (nadomestek Pendolina ob potrebi?). Koliko pa sploh imamo Pendolinov, da potrebujejo nadomestke? :-k
Ali je pa, ko smo že pri tem, vzrok za primanjkovanje Pendolinov, da ne vozijo po Gorenjski progi (Lj.-Jesenice), da vozijo proti Kopru samo poleti (in še to samo ob Nedeljah in praznikih)?
:?:
Zakaj jih gre pa tako veliko proti Mariboru? :-s

Lp.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Slabost regionalnih prog

Odgovor Napisal/-a mkx »

zelencek napisal/-a:Zakaj jih gre pa tako veliko proti Mariboru? :-s
Osnovni namen Pendolinotov je hitri medmestni promet. Če naj bodo ekonomsko rentabilni, morajo biti precej zasedeni. Potem pa prideš do vprašanja, kakšen potencial nudi kakšna linija. Če ne želimo ICS reducirati v nagibnega lokalca, naberemo polno garnituro samo med večjimi mesti, pa brez pretiranega števila vmesnih postankov. In potem ugotovimo, da imajo Ljubljana, Celje in Maribor približno četrtino Slovenske populacije, vse ostalo pa je precej razpršeno. Drugi del (glede pretiranega števila postankov) pa so sčasoma uspešno zabalinali in ICS ustavlja za vsakim drugim aportom.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4297
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Slabost regionalnih prog

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Nekaj Zelencev je pobarvano na modro (nadomestek Pendolina ob potrebi?). Koliko pa sploh imamo Pendolinov, da potrebujejo nadomestke?
Če pogledaš na stran SŽ so nadomestne garniture desiroti, to pa zato ker lahko "konkurirajo" v hitrosti, pa da ne govorimo o pospeševanju. Desiro frekvenčno pospešuje 1m/s^2, zelenci pa imajo motor-hidravlika, ki je bistveno počasnejše
Ali je pa, ko smo že pri tem, vzrok za primanjkovanje Pendolinov, da ne vozijo po Gorenjski progi
Sj ni pomankanje 3-je pendolinoti se vsak dan guncajo na relaciji LJ-MB-LJ in imajo predpisano na koliko št. kilometrov morajo iti na pregled oz na servis

da vozijo proti Kopru samo poleti (in še to samo ob Nedeljah in praznikih)?
Zato ker je poleti višek sezone za turiste ki bi radi prišli hitro na obalo, zj kok je pa se jih odloči za to je pa drug problem
Zadnjič spremenil Re 4/4, dne 14.10.2011, 18:55, skupaj popravljeno 1 krat.
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Slabost regionalnih prog

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Zelenci so diesel-hidravljični, se pravi, da imajo motor in hidrodinamični pretvornik. Pa po zasnovi so cca. 40 let starejši od Pendolinota....

LP

Jože
grega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1618
Pridružen: 12.09.2006, 17:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Re: Slabost regionalnih prog

Odgovor Napisal/-a grega »

mkx napisal/-a:
zelencek napisal/-a:Zakaj jih gre pa tako veliko proti Mariboru? :-s
Osnovni namen Pendolinotov je hitri medmestni promet. Če naj bodo ekonomsko rentabilni, morajo biti precej zasedeni. Potem pa prideš do vprašanja, kakšen potencial nudi kakšna linija. Če ne želimo ICS reducirati v nagibnega lokalca, naberemo polno garnituro samo med večjimi mesti, pa brez pretiranega števila vmesnih postankov. In potem ugotovimo, da imajo Ljubljana, Celje in Maribor približno četrtino Slovenske populacije, vse ostalo pa je precej razpršeno. Drugi del (glede pretiranega števila postankov) pa so sčasoma uspešno zabalinali in ICS ustavlja za vsakim drugim aportom.
Maribor, Pragersko, Celje, Zidani Most, Ljubljana ?!?! a ti bi ukinu vse vmes :D ?
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Slabost regionalnih prog

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Ampak zakaj Pendolinoti ne vozijo po Gorenjski progi (Ljubljana-Jesenice)? V programu omrežja je za le-te vlake (garniture) napisan teoretični izračun (so kar hitrejše omejitve od Siemensovih-motornih).
Kaj je vzrok, da jih ni na tej progi?

Ali so čisto slučajno od nekje potegnili, da nebi bilo dovolj potnikov na teh vlakih (to ni res, sem skoraj čisto prepričan)?

:hmm :kufe2

Lep pozdrav :!:
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4297
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Slabost regionalnih prog

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ampak zakaj Pendolinoti ne vozijo po Gorenjski progi (Ljubljana-Jesenice)?
:-k Hm Mogoče zaradi tega ker je na tej relaciji že itak veliko mednarodnega prometa (EC, IC), ki ne ustavlja na vsaki postaji
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Slabost regionalnih prog

Odgovor Napisal/-a mkx »

grega napisal/-a:
mkx napisal/-a:Drugi del (glede pretiranega števila postankov) pa so sčasoma uspešno zabalinali in ICS ustavlja za vsakim drugim aportom.
Maribor, Pragersko, Celje, Zidani Most, Ljubljana ?!?! a ti bi ukinu vse vmes :D ?
Glede tega smo že debatirali. Na koncu je treba najti kompromis med številom postankov (pri vsakem se pridobi neko ševilo potencialnih potnikov) in voznim časom med končnima postajama (s podaljševanjem se izgublja potencialne potnike). Če torej vlak ustavlja prepogosto, sicer res morda na vmesnih postajah pobere dodatne potnike, ampak se pa čas celotnega potovanja tako podaljša, da regionalni potniki raje izberejo kakšen drug način prevoza; torej dobimo (še en) lokalni potniški vlak.

Ja, pri ICSu bi jaz ukinil vse vmes. Vsi tisti, ki so med ZM in Ljubljano in želijo potovati v Ljubljano, lahko uporabijo lokalce in regionalce. Isto velja za relacijo Pragersko - Maribor. Vsi tisti, ki so v bližini Celja (pa ne v Celju), lahko v Celju prestopijo na kaj drugega ... itd. Ni nobenega smisla v tem, da potnik, ki želi potovati v Maribor, plača precej višjo ceno za ICS, če pa je vozni čas komaj kaj krajši. Za premijsko ceno mora pač dobiti tudi premijsko storitev (in nagibanje ne paše v to kategorijo), to pa je poleg vtičnice za prenosni računalnik tudi kratek čas potovanja.

Trend sodobnega javnega prevoza kaže v smer tako imenovanih vozlišč (angleško: hub): med vozlišči obstajajo neposredne in hitre povezave, vse, kar je v okolici takih vozlišč, pa se z lokalnim prometom povezuje v vozlišča. Pri tem načini transporta ne rabijo biti enaki, možne so kombinacije npr. metro + avtobus, železnica + avtobus in tramvaj, letalo + železnica, pa tudi (hitra) železnica + (lokalna) železnica. Težava Slovenije pa je, da regionalnih vozlišč ustrezne velikosti pravzaprav nimamo, in torej hitre povezave med vozlišči pogosto niso rentabilne. Če se ta težava poizkuša reševati z lokalčenjem povezave, postane povezava kot taka le še karikatura same sebe.
LP, Metod
Odgovori