Predpisi na slovenskih železnicah v praksi
Re: Predpisi slovenskih železnic
No ne vem če je že tukaj objavljeno ampak google marsikaj pljune navodilo o zaviranju vlakov
Re: Predpisi slovenskih železnic
Sem prišel do opisov zavor za potniške in tovorne vlake, pa si me postavlja vprašanje ali živim v sedanjem, XXI stoletju, ali so me teleportirali v 60 leta prejšnega stoletja.
Zavore Westinkhouse, Božič, HiK, KK, to sem včasih razdiral na ajzenpanu v MB, k modernejšim (Oerlikon,...), me pa kot 14-16 letnega mulca niso pustili. Sta že mojstar Kreač (ali Kek?) in Munčan vedela zakaj.
LPL
Zavore Westinkhouse, Božič, HiK, KK, to sem včasih razdiral na ajzenpanu v MB, k modernejšim (Oerlikon,...), me pa kot 14-16 letnega mulca niso pustili. Sta že mojstar Kreač (ali Kek?) in Munčan vedela zakaj.
LPL
Re: Predpisi slovenskih železnic
Nekaj za tiste, ki bi bili ali so "prometniki:
Redno preverjanje strokovne usposobljenosti "PROMETNIK" 2012.
Za tiste izven železnice. to so vprašanja na periodičnih izpitih.
http://danijel-brestovac.weebly.com/upl ... p_2012.pdf
Povezava na "Dela in naloge strojevodje"
http://www.bb-kranj.si/doc/diplome/Kovacevic_Bojan.pdf
Pravilnik o tehnični skladnosti železniških vozil
http://www.azp.si/www/dokumenti/dokumen ... /PTSZV.pdf
Drotar
Redno preverjanje strokovne usposobljenosti "PROMETNIK" 2012.
Za tiste izven železnice. to so vprašanja na periodičnih izpitih.
http://danijel-brestovac.weebly.com/upl ... p_2012.pdf
Povezava na "Dela in naloge strojevodje"
http://www.bb-kranj.si/doc/diplome/Kovacevic_Bojan.pdf
Pravilnik o tehnični skladnosti železniških vozil
http://www.azp.si/www/dokumenti/dokumen ... /PTSZV.pdf
Drotar
Zadnjič spremenil Drotar, dne 13.02.2012, 17:38, skupaj popravljeno 2 krat.
Re: Predpisi slovenskih železnic
Drotar, imaš mogoče kake stare pravilnike o označevanju vozil, to je še iz časa JŽ, pred letom 1985?
Goran
Re: Predpisi slovenskih železnic
Pred leti, ko je železnica pridobivala razne certifikate kakovosti itd.. smo morali vse stare neveljavne dokumente , pravilnike in navodila odstraniti iz sedežev enot (na odpad so šli kontejnerji papirja) tako, da je malo verjetno , da bo še kje v kakšni enoti na železnici to navodilo o označevanju vlakov ali drugi pravilniki JŽ. Morda je še kje kaj v arhivih pri skrbnikih predpisov na upravi železnice v LB.Gorchi napisal/-a:Drotar, imaš mogoče kake stare pravilnike o označevanju vozil, to je še iz časa JŽ, pred letom 1985?
Po iskanju sem našel nekaj malega starih bivših pravilnikov Jugoslovanskih železnic na internetu(Prometni pravilnik iz 1982 in prometno navodilo, drugega pa ni najti.)
Drotar
Re: Predpisi slovenskih železnic
Res je. Tudi naša šolska učitelja sta lifrala strokovno literaturo kar skozi okno učilnice in tudi iz svoje pisarne. Enako se je dogajalo celo na šolskem centru ŽEKŠ, na Aljaževi. Čez samo par let pa ni bilo kaj v roke vzeti, saj so domala vsi "stari" predpisi ostali v veljalvi še več kot 25 let.Drotar napisal/-a: Pred leti, ko je železnica pridobivala razne certifikate kakovosti itd.. smo morali vse stare neveljavne dokumente , pravilnike in navodila odstraniti iz sedežev enot (na odpad so šli kontejnerji papirja) ........
Drotar
Hehe, Dolfe je v smeteh pobral za svojo knjižnico marsikaj, kar je še dandanes (pogojno) uporabno.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Predpisi slovenskih železnic
Še enkrat se oglašam:Gorchi napisal/-a:Drotar, imaš mogoče kake stare pravilnike o označevanju vozil, to je še iz časa JŽ, pred letom 1985?
Kljub telefonijadi nisem našel gradiva o oštevilčenju vlakov pred 1984.
Nekaj malega o prometu vlakov in označevanju vlakov v letu 1969.
Prepis iz gradiva,ki sem ga imel za opravljanje izpita za določeno delo na železnici v letu 1969.(skrito je bilo doma v omari)
Dobeseden prepis:
Po progah vozijo vlaki različnih hitrosti glede na nujnost prevoza.
Vlaki za prevoz potnikov so: specialni, ekspresni, brzi, pospešeni potniški,potniški,lokalni potniški in mešani.
Vlaki za prevoz blaga so:ekspresni tovorni, brzi tovorni, pospešeni tovorni, direktni tovorni, odsekovni tovorni,nabiralni, brzi in pospešeni manipulacijski, industrijski vlaki.
Razen naštetih so še razni drugi vlaki kot n.pr.:strojni,delovni,pomožni,poskusni itd.
Vlake oznamujemo(imenujemo):
-s številkami /s sodimi tiste,ki vozijo od začetka točke proti končni točki proge, z lihimi pa tiste iz nasprotne
smeri.
-s črkami; n.pr: AR (Avstrija-Reka), MC (München –Carigrad) in podobno;
- s črkami in številkami;
Deljene vlake oznamujemo z ulomkom n.pr. 415/1, 415/2 itd.
Konec prepisa.
Iz zabeleške razlage predavatelja:
oštevilčenje vlakov na relaciji Zidani Most-Maribor naprej od št. 500—npr. 511
Zagreb-Sežana naprej od št. 400—npr. 411
Ljubljana-Jesenice naprej od št. 900—npr. 911
Dolenjska proga od 650 naprej
Vsaka tedanja ŽTP (republika)je imela svoje določene številke vlakov na posameznih progah,niso pa bile nikoli enake kot na drugih območjih.
Primerjaj, če imaš možnost iz katerega starega voznega reda takšen način oštevilčenja.Morda bo kaj podobnega našel še kdo.
Drotar
Re: Predpisi slovenskih železnic
Drotar, če prav razumem, sprašuje po pravilniku o označevanju vozil in ne vlakov. To področje pa ureja JŽ Navodilo 90, iz leta 1970.
Gorchi napisal/-a:Drotar, imaš mogoče kake stare pravilnike o označevanju vozil, to je še iz časa JŽ, pred letom 1985?
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Predpisi slovenskih železnic
Uh... le kako sem spregledal odgovor pred meseci... Ja označevanje tirnih vozil me zanima, konkretno:
leta 1965 je obstajal dvoosni vagon Bs, sredi 70-tih je taisti vagon postal Bggkinstt in po 80-tem pa Baat
Ali pa recimo leta 1973 je obstajal vagon ABa, ki ga sedaj poznamo pod nazivom AB oz. ABl...
To je to kar me zanima
leta 1965 je obstajal dvoosni vagon Bs, sredi 70-tih je taisti vagon postal Bggkinstt in po 80-tem pa Baat
Ali pa recimo leta 1973 je obstajal vagon ABa, ki ga sedaj poznamo pod nazivom AB oz. ABl...
To je to kar me zanima
Goran
Re: Delovni čas strojevodje
Spreminjajo se tudi predpisi RIC in RIV,s tem pa tudi označevanja pri nas.Spreminja se tudi oprema vagonov...polno tega upliva na spremembo oznake.Ni pa to neka modna muha SŽ.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Re: Predpisi slovenskih železnic
Sej vem, da ni modna muha Nurmi Ampak me zanima kakšna so bila pravila označevanja vagonov takrat, t.j. v 60-tih, 70-tih
Goran
Re: Predpisi slovenskih železnic
Tu se moje znanje,konča.Lahko samo rečem,da drugačna!
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Re: Predpisi slovenskih železnic
V Kamniku končno vklop dopolnilnih signalov....
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Re: Predpisi slovenskih železnic
Kaj pa Lb
Kritni 1m2, 2m2, ..., ki odrejajo uvoze v slepa tira 1a in 2a, so brez dopolnilnih signalov
Kritni 1m2, 2m2, ..., ki odrejajo uvoze v slepa tira 1a in 2a, so brez dopolnilnih signalov
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
Re: Predpisi slovenskih železnic
zigc0601 napisal/-a: No ker že malo smetim, bi imel pa eno vprašanje za železničarje. Ker zelo slabo poznam signalizacijo me zanima čemu služi ta na zgornji sliki (oz kaj pomenijo te dopolnilni signali in zakaj je to boljše...)
"Kratek uvoz" smo temu včasih rekli. Sedaj je morda že kaj drugače, saj ne sledim več popravkom na popravke, na popravke .....
Natančneje; bel križ pomeni uvoz do mejnega tirnega signala, puščica pa, da ni zagotovljene 50m prepeljevalne poti.
Zakaj je to boljše?
Morda zato, da se strojevodjo opozori, kaj ga čaka na oni strani, da ne bi prišlo do kakšnega "kaabuuuuumm!".
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!