Predpisi na slovenskih železnicah v praksi

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

No ne vem če je že tukaj objavljeno ampak google marsikaj pljune navodilo o zaviranju vlakov
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Sem prišel do opisov zavor za potniške in tovorne vlake, pa si me postavlja vprašanje ali živim v sedanjem, XXI stoletju, ali so me teleportirali v 60 leta prejšnega stoletja.
Zavore Westinkhouse, Božič, HiK, KK, to sem včasih razdiral na ajzenpanu v MB, k modernejšim (Oerlikon,...), me pa kot 14-16 letnega mulca niso pustili. Sta že mojstar Kreač (ali Kek?) in Munčan vedela zakaj.

LPL
Drotar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 234
Pridružen: 21.02.2011, 17:47

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Drotar »

Nekaj za tiste, ki bi bili ali so "prometniki:
Redno preverjanje strokovne usposobljenosti "PROMETNIK" 2012.

Za tiste izven železnice. to so vprašanja na periodičnih izpitih.

http://danijel-brestovac.weebly.com/upl ... p_2012.pdf

Povezava na "Dela in naloge strojevodje"

http://www.bb-kranj.si/doc/diplome/Kovacevic_Bojan.pdf

Pravilnik o tehnični skladnosti železniških vozil

http://www.azp.si/www/dokumenti/dokumen ... /PTSZV.pdf




Drotar
Zadnjič spremenil Drotar, dne 13.02.2012, 17:38, skupaj popravljeno 2 krat.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Drotar, imaš mogoče kake stare pravilnike o označevanju vozil, to je še iz časa JŽ, pred letom 1985?
Goran
Drotar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 234
Pridružen: 21.02.2011, 17:47

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Drotar »

Gorchi napisal/-a:Drotar, imaš mogoče kake stare pravilnike o označevanju vozil, to je še iz časa JŽ, pred letom 1985?
Pred leti, ko je železnica pridobivala razne certifikate kakovosti itd.. smo morali vse stare neveljavne dokumente , pravilnike in navodila odstraniti iz sedežev enot (na odpad so šli kontejnerji papirja) tako, da je malo verjetno , da bo še kje v kakšni enoti na železnici to navodilo o označevanju vlakov ali drugi pravilniki JŽ. Morda je še kje kaj v arhivih pri skrbnikih predpisov na upravi železnice v LB.
Po iskanju sem našel nekaj malega starih bivših pravilnikov Jugoslovanskih železnic na internetu(Prometni pravilnik iz 1982 in prometno navodilo, drugega pa ni najti.)

Drotar
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Drotar napisal/-a: Pred leti, ko je železnica pridobivala razne certifikate kakovosti itd.. smo morali vse stare neveljavne dokumente , pravilnike in navodila odstraniti iz sedežev enot (na odpad so šli kontejnerji papirja) ........
Drotar
Res je. Tudi naša šolska učitelja sta lifrala strokovno literaturo kar skozi okno učilnice in tudi iz svoje pisarne. Enako se je dogajalo celo na šolskem centru ŽEKŠ, na Aljaževi. Čez samo par let pa ni bilo kaj v roke vzeti, saj so domala vsi "stari" predpisi ostali v veljalvi še več kot 25 let. #-o

Hehe, Dolfe je v smeteh pobral za svojo knjižnico marsikaj, kar je še dandanes (pogojno) uporabno. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Drotar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 234
Pridružen: 21.02.2011, 17:47

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Drotar »

Gorchi napisal/-a:Drotar, imaš mogoče kake stare pravilnike o označevanju vozil, to je še iz časa JŽ, pred letom 1985?
Še enkrat se oglašam:


Kljub telefonijadi nisem našel gradiva o oštevilčenju vlakov pred 1984.


Nekaj malega o prometu vlakov in označevanju vlakov v letu 1969.

Prepis iz gradiva,ki sem ga imel za opravljanje izpita za določeno delo na železnici v letu 1969.(skrito je bilo doma v omari)

Dobeseden prepis:
Po progah vozijo vlaki različnih hitrosti glede na nujnost prevoza.

Vlaki za prevoz potnikov so: specialni, ekspresni, brzi, pospešeni potniški,potniški,lokalni potniški in mešani.
Vlaki za prevoz blaga so:ekspresni tovorni, brzi tovorni, pospešeni tovorni, direktni tovorni, odsekovni tovorni,nabiralni, brzi in pospešeni manipulacijski, industrijski vlaki.
Razen naštetih so še razni drugi vlaki kot n.pr.:strojni,delovni,pomožni,poskusni itd.

Vlake oznamujemo(imenujemo):
-s številkami /s sodimi tiste,ki vozijo od začetka točke proti končni točki proge, z lihimi pa tiste iz nasprotne
smeri.
-s črkami; n.pr: AR (Avstrija-Reka), MC (München –Carigrad) in podobno;
- s črkami in številkami;
Deljene vlake oznamujemo z ulomkom n.pr. 415/1, 415/2 itd.

Konec prepisa.

Iz zabeleške razlage predavatelja:
oštevilčenje vlakov na relaciji Zidani Most-Maribor naprej od št. 500—npr. 511
Zagreb-Sežana naprej od št. 400—npr. 411
Ljubljana-Jesenice naprej od št. 900—npr. 911
Dolenjska proga od 650 naprej

Vsaka tedanja ŽTP (republika)je imela svoje določene številke vlakov na posameznih progah,niso pa bile nikoli enake kot na drugih območjih.
Primerjaj, če imaš možnost iz katerega starega voznega reda takšen način oštevilčenja.Morda bo kaj podobnega našel še kdo.


Drotar
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Drotar, če prav razumem, sprašuje po pravilniku o označevanju vozil in ne vlakov. To področje pa ureja JŽ Navodilo 90, iz leta 1970.

Gorchi napisal/-a:Drotar, imaš mogoče kake stare pravilnike o označevanju vozil, to je še iz časa JŽ, pred letom 1985?
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Uh... le kako sem spregledal odgovor pred meseci... Ja označevanje tirnih vozil me zanima, konkretno:
leta 1965 je obstajal dvoosni vagon Bs, sredi 70-tih je taisti vagon postal Bggkinstt in po 80-tem pa Baat
Ali pa recimo leta 1973 je obstajal vagon ABa, ki ga sedaj poznamo pod nazivom AB oz. ABl...

To je to kar me zanima :)
Goran
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Delovni čas strojevodje

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Spreminjajo se tudi predpisi RIC in RIV,s tem pa tudi označevanja pri nas.Spreminja se tudi oprema vagonov...polno tega upliva na spremembo oznake.Ni pa to neka modna muha SŽ.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Sej vem, da ni modna muha Nurmi :) Ampak me zanima kakšna so bila pravila označevanja vagonov takrat, t.j. v 60-tih, 70-tih ;)
Goran
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Tu se moje znanje,konča.Lahko samo rečem,da drugačna! :wink:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a cokla »

V Kamniku končno vklop dopolnilnih signalov....

Slika
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Signal »

Kaj pa Lb :?:
Kritni 1m2, 2m2, ..., ki odrejajo uvoze v slepa tira 1a in 2a, so brez dopolnilnih signalov :shock:
Prijeten preostanek dneva
Signal
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

zigc0601 napisal/-a: No ker že malo smetim, bi imel pa eno vprašanje za železničarje. Ker zelo slabo poznam signalizacijo me zanima čemu služi ta na zgornji sliki (oz kaj pomenijo te dopolnilni signali in zakaj je to boljše...)

"Kratek uvoz" smo temu včasih rekli. Sedaj je morda že kaj drugače, saj ne sledim več popravkom na popravke, na popravke .....

Natančneje; bel križ pomeni uvoz do mejnega tirnega signala, puščica pa, da ni zagotovljene 50m prepeljevalne poti.

Zakaj je to boljše? Slika

Morda zato, da se strojevodjo opozori, kaj ga čaka na oni strani, da ne bi prišlo do kakšnega "kaabuuuuumm!".
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Odgovori