Logatec - Verd

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
Igor T
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 320
Pridružen: 07.03.2009, 13:11
Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
Kontakt:

Re: Logatec - Verd

OdgovorNapisal/-a Igor T » 15.06.2013, 20:19

541 napisal/-a:Saj ne bo nič narobe, če kar ti kaj pofotografiraš. In seveda deliš z nami. 8)


Moji strahovi so se uresničili in bil sem 90% zabukiran - s temle:

Slika

To je bil pogled iz mojega popoldanskga delovnega mesta, dopoldne sem bil pa v malti (malta z malo) ..

Ampak sem ujel tega paparaca:
Slika

Skratka VELIKE fotke so na Picasi. https://picasaweb.google.com/1053476208 ... dBorovnica

Dopoldne sem malo pokramljal tud z enim, ki je mel piščalko ... Skratka cajt za pogovor.

V bistvu popravljajo le OVINKE in tam menajo pragove, ter notranjo in zunanjo tračnico zamenjajo.

Tako je bila danes glavnina sil usmerjena v Borovniško podkvijo, kjer so menjali pragove - taga nisem ujel, sem se pa pelal mimo s "službenim" vozilom.
Na Jelenovem viaduktu pa so do večera odstranili pol nasutja na polovici mosta, levi tir ... Če takole povzamem so v celem dnevu dol zvozili 1/8 šudra.
Po moje kaj globlje ne bodo kopali - varčevanje.

Skor pa sem ujel ZGODOVINSKI trenutek. Prvič je na Jelenov most zapeljal tovornjak. Ker ko so nazadnje šudr menjal tam skor zihr ni blo tovornjaka, odštejem pa tiste na oprtnem vlaku...

Za slikce pa na PICASO !! Tamos tud velike...
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 397
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Logatec - Verd

OdgovorNapisal/-a suha » 16.06.2013, 2:46

Stari viadukt je tudi že kar zjahan...

Kaj jaz to sicer prav vidim, ali je za tistimi krogi znotraj votel (odpadajo opeke)?

Sicer me pa zanima kako se viadukt kaj ukvarja z današnjimi obremenitvami. Je skupna teža vlakov, kaj večja, kot pred 150 leti, ali so se spremenili samo osni pritiski?

Je bila zaradi tega kdaj narejena konkretna adaptacija iz armiranega betona? Sicer me nebi presenetilo, da je viadukt bolj kot ne v prvotnem stanju in je to odličen primer "stare Dunajske šole", kako se zadevo za vse večne čase sezida samo iz opeke in kamna (mišljenje za najmanj 150 let vnaprej haha), vse pa verjetno skupaj drži samo malta, ki je danes praktično tudi že kamen....
Uporabniški avatar
Igor T
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 320
Pridružen: 07.03.2009, 13:11
Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
Kontakt:

Re: Logatec - Verd

OdgovorNapisal/-a Igor T » 16.06.2013, 7:03

suha napisal/-a:Stari viadukt je tudi že kar zjahan...

Kaj jaz to sicer prav vidim, ali je za tistimi krogi znotraj votel (odpadajo opeke)?

Sicer me pa zanima kako se viadukt kaj ukvarja z današnjimi obremenitvami. Je skupna teža vlakov, kaj večja, kot pred 150 leti, ali so se spremenili samo osni pritiski?

Je bila zaradi tega kdaj narejena konkretna adaptacija iz armiranega betona? Sicer me nebi presenetilo, da je viadukt bolj kot ne v prvotnem stanju in je to odličen primer "stare Dunajske šole", kako se zadevo za vse večne čase sezida samo iz opeke in kamna (mišljenje za najmanj 150 let vnaprej haha), vse pa verjetno skupaj drži samo malta, ki je danes praktično tudi že kamen....


Če računaš da sta ob odprtju tu vozila dva vlaka, zjutr in zvečer. Pa da parna lokomotiva komaj prisopiha v klanc z muzejsko garnituro ..... (25-tka, 33 in 06 nimata težav)
Skratka obremenitve od takratnih časov so šle gor vsaj 5x (tako na oko), vlaki so daljši, vlečejo po dve lokomotive, ki vsaka zmore vsaj 3x parno izpred vojne, osni pritisk je šel gor, torej tudi skupna obremenitev ... Dostikrat se na mostu srečata dva tovorna vlaka ..... Tonaže raje ne računaj ....

Cegli so pa res v slabem stanju, pa upam, da le zunanji, loki spodaj so videt še v redu. Pišem videt. Tisti cegli v krogih, ki so čist fuč pa so bili kasneje dodani, zapirajo pa le lukne. Tam za luknjami je namreč votlo, zakaj ne vem, lahko zaradi sušenja, lahko zaradi statike, saj krog daje večjo trdnost ...

Se pa bojim, da če se lotijo prenove mostu, ne bo več zanimiv za fotografe. Postal bo tak kot na Štampetov - betonski ....

Iz osebnih izkušenj pa lahko napišem, da je trden. Ko gre vlak čez se nič ne maje.. Drugo pa je kaj bi pokazale meritve, če bi jih naredili.
Uporabniški avatar
Igor T
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 320
Pridružen: 07.03.2009, 13:11
Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
Kontakt:

Re: Logatec - Verd

OdgovorNapisal/-a Igor T » 16.06.2013, 11:30

Iz destrukcije v ....

Povezava na video

dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 496
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Logatec - Verd

OdgovorNapisal/-a dingo » 16.06.2013, 14:59

Pri viaduktih iz AB, opeke ali kamna predstavlja lastna teža večino obremenitve objekta (npr. pri Črnokalskem viaduktu okrog 95%). Taki viadukti imajo kar precej rezerve pri obremenitvah v primerjavi z jeklenimi, ki se projektirajo na točno določeno obremenitev (zato pa bo potrebno statično popraviti jeklen most čez Dravo pri Ptuju). Z luknjami oz. praznim prostorom pa zmanjšujemo lastno težo na delih objekta kjer je statično to možno.
Uporabniški avatar
Igor T
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 320
Pridružen: 07.03.2009, 13:11
Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
Kontakt:

Re: Logatec - Verd

OdgovorNapisal/-a Igor T » 23.06.2013, 16:33

Teden je kar preletel ... Pa sem imel dons mal cajta skočt na Jelena pogledat.

Nisem strokovnjak, a mislim, da so mu privoščili nove šine ...

SlikaSlikaSlika

Zdej pa montirajo tiste čudne lopate na pragove - nove, kot da stare niso ble dobre, nisem niti ene rjave vidu, kaj šele znucane ...
Slika

So bli pa delavci glih na malci ... Al pa spet na malci ...
Slika Slika

Se pa tile fantje zavedajo da je VODA dragocena. Ko so tale most gradil so si v dolini zrihtal izvir - dons mu rečemo kar "Rorček", eni pravjo da ima zdravilni učinek ... Pa mislim, da nima ... Tile fantje pa imajo drugo zalogo - uvoženo ...

Slika

Za VEČJE fotke pa skočte na PICASO - https://picasaweb.google.com/1053476208 ... dBorovnica

Sicer pa so na drugi strani doline že skoraj na postaji Borovnica z menjanjem pragov, tako da bo en tir kmalu gotov - za une znucane šine pa nisem pogledu, če so jih zamenjal - pa mislim, da so še tam ...
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Logatec - Verd

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 23.06.2013, 17:12

Na mostove dajajo po navadi nove manganske tirnice,ravno tako se zamenja vse mathee naprave.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
grikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 401
Pridružen: 22.06.2007, 16:45

Re: Logatec - Verd

OdgovorNapisal/-a grikos » 23.06.2013, 19:03

Tirnice niso manganske - manganska so ponavadi le srca na monoblok kretnicah. Te rdeče zadeve na pragih niso mathee naprave, temveč kape proti bočnemu pomiku tira. Le te se pri menjavi pragov ponavadi zamenjajo z novimi, saj se obstoječe pri pluženju grede na mestu spetja z vijakom zvijejo in bi jih bilo preveč zamudno popravljati na delovišču.
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Logatec - Verd

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 23.06.2013, 19:12

Na Solkanski most so dali manganske in so rekli da je to praksa.Kape so pa moj lapsus,matee je na koncu dolgotirnega.Se opravičujem!
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
grikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 401
Pridružen: 22.06.2007, 16:45

Re: Logatec - Verd

OdgovorNapisal/-a grikos » 23.06.2013, 19:26

Itak če bo tole debato videl kak metalurg se bo prijel za glavo, saj skoraj vsako jeklo poleg ogljika vsebuje tudi nekaj mangana...
Glede na slike so tukaj uporabljene celo starorabne tirnice, daj se lepo vidi obraba....so pa vsaj R260 oz "trde".
Uporabniški avatar
petindvajsetka
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 792
Pridružen: 28.08.2011, 19:57

Re: Logatec - Verd

OdgovorNapisal/-a petindvajsetka » 23.06.2013, 19:35

urednik napisal/-a:Nisem strokovnjak, a mislim, da so mu privoščili nove šine ...

SlikaSlikaSlika


Če bi bile nove tirnice, bi bile UIC60, ne pa 45. :roll:
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4526
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Logatec - Verd

OdgovorNapisal/-a igor72 » 23.06.2013, 22:09

urednik napisal/-a:Nisem strokovnjak, a mislim, da so mu privoščili nove šine ...


Magari, da bi bile nove....samo menjajo jih....levo za desno #-o
LEP DAN
Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9007
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Logatec - Verd

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 23.06.2013, 22:25

Fantje, kriza je #-o
Uporabniški avatar
mAli
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 127
Pridružen: 04.09.2011, 13:46
Kraj: Ljutomer

Re: Logatec - Verd

OdgovorNapisal/-a mAli » 24.06.2013, 10:52

Očitno še bodo tirnice služile nekaj let zato bi jih blo tudi nespametno metat stran.. Z ekonomskega vidika.
Tomy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 838
Pridružen: 22.03.2008, 12:06

Re: Logatec - Verd

OdgovorNapisal/-a Tomy » 24.06.2013, 11:17

železocestnik napisal/-a:Fantje, kriza je #-o

In če upoštevaš, da jih lahko še obrnejo (konec, ki gleda proti Logatcu, gleda nato proti Borovnici), se orng prišpara... :mrgreen:

Lep dan
Tomaž

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov