Črešnjevec - Slov. Bistrica

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 413
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

Črešnjevec - Slov. Bistrica

OdgovorNapisal/-a STIB » 21.12.2006, 20:49

Danes sem pri svojem očetu (letnik 1924) našel te dve sliki z proge iz naslova.
Slika

Slika
Datum posentkov je 21. april 1938 :shock: . Na eni izmed slik je oče celo zapisal "moja prva fotografija" :)

Prva je na postaji Slov. Bistrica Mesto, na drugi sliki je vlak na eni izmed vmesnih postaj "Spodnja nova vas".

Po njegovih besedah naj bi to bila lokomotiva ki stoji danes pred postajo v Mariboru (151-001):
Slika

No, ko zvečer digitaliziram stare slike in jih malo bolj preučujem vidim da je številka neka druga (zdi se kot 162-001) in pa da je pogonski mehanizem čisto drugačen. :-k
Slika

Katera je torej ta lokomotiva na sliki izpred skoraj 70 let in kaj se je z njo (z)godilo kasneje?
lp iz Zagreba
ZDRU
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 21.12.2006, 21:56

Pozdravljen

STIB tvoja "skrinja" fotografij je polna presenečenj! To kar je poslikal tvoj oče, je lokomotiva J(D)Ž 162-001 , ki je ohranjena v Ljubljanskem železniškem muzeju. Slike le-te najdeš tudi v fotogaleriji tega foruma. Si bom dovolil sem prilepiti dve sliki iz omenjene fotogalerije, ki jih je naredil avtor Regan 664

Slika

Slika

Lokomotive te vrste so bile narejene za lokalne proge in so obratovale na vseh lokalnih progah Južne železnice. Omenjena lokomotiva je bila 1939 z dekretom premeščena v Srbijo, kjer je dolgo časa propadala. V Slovenijo se je vrnila šele leta 1972. Zadnja proga v Sloveniji, kjer so vozile lokomotive te vrste, je bila proga Ljubljana - Kamnik.

So pa na omenjeni progi v času K.u.K monarhije najprej vozile dve lokomotivi z osnim rasporedom B. Malo občutka, kako sta izgledali, je moč videti na naslednjih linkih:

http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/bahngalerie19_500/2006_06_17_841.jpg

http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/bahngalerie11_500/2004_11_08_276.jpg

Nazadnje je na tej progi vozila lokomotiva serije JŽ150-001 (ki si jo slikal pred mariborsko postajo) in serija JZ51

LP

Joze
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 413
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

OdgovorNapisal/-a STIB » 21.12.2006, 22:02

Hvala, posebno za dve novi (stari) sliki...
lp iz Zagreba

ZDRU
IC-Pohorje503

OdgovorNapisal/-a IC-Pohorje503 » 21.12.2006, 22:33

lepo za sliko!!!! :)

:train1
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3394
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 22.12.2006, 8:06

Kdaj pa je bil ukinjen krak proge črešmjevec - Slov. bistrica?

Tista lokomotiva pred ŽP maribor je zagotovo vozila na omenjeni relaciji.
IC-Pohorje503

OdgovorNapisal/-a IC-Pohorje503 » 22.12.2006, 12:18

mogoče zmotil!

to je Poljčane-Sl.Konjice :P :>

tudi Sl.Bistrica ŽP- Mesto SL.Bistrca. Lp :)
Uporabniški avatar
Glasnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 155
Pridružen: 03.11.2006, 6:55

OdgovorNapisal/-a Glasnik » 22.12.2006, 22:51

STIB, zares fantastične slike. Hvala ti.

L.P.: Glasnik
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

OdgovorNapisal/-a bojan » 23.12.2006, 8:24

Ja, res je. Tudi sam sem navdušen nad temi starimi in redkimi fotografijami.

LPB
LPB
06-018
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 10
Pridružen: 30.07.2006, 13:42
Kraj: Slovenska Bistrica

OdgovorNapisal/-a 06-018 » 23.12.2006, 11:50

:D Še nekaj o železniški progi Slovenska Bistrica - Slovenska Bistrica Mesto

Proga je nastala kot posledica trasiranja Južne železnice, ki je obšla Slovensko Bistrico in si je želela lastnega tirnega priključka z glavno progo. Graditi so jo začeli razmeroma pozno.Koncesija za gradnjo je bila razglašena 23. julija 1908. progo so gradili le nekaj mesecev in jo slavnostno odprli 10. decembra 1908, dan za tem pa se je začel redni promet.
Proga normalne tirne širine (1435 mm) je bila dolga 3,6 km in je tekla po ravnem delu doline od Južne železnice (postaja Slovenska Bistrica, kasneje Črešnjevec, danes zopet Slovenska Bistrica) do Slovenske Bistrice (postaja Slovenska Bistrica Mesto), proga ni imela krivin, razen pri priključku na južno železnico in je bila speljana v premi. pravzaprav je bila tehnično kar preprosta in cenena, pomembna je bila za razvoj industrije in obrti v Slovenski Bistrici. Pomembno vlogo je kot transportna žila odigrala za potrebe industrije bakra, lesa in bučnega olja. Promet na progi je opravljala Južna železnica, na osnovi pogodbe z dne 20. aprila 1908 leta. Za opravljanje prometa na progi sta bili dobavljeni dve mali dvoosni tendrovki na nasičeno paro, ki ju je zgradila tovarna Krauss v Lienzu. Po prvi svetovni vojni so prvotne lokomotive zamenjali z nekoliko močnejšimi stroji, to so bile lokomotive Južne železnice označene kot JDŽ 162, ki so bile zgrajene v tovarni lokomotiv v Floridsdorfu na Dunaju. Za lokomotivami serije 162 je delo na progi prevzela lokomotiva JDŽ 151-001. Občasno je po tej progi vozila tudi lokomotiva serije JŽ 51 (danes deponirana in muzejsko ohranjena na postaji Grosuplje). Lokomotiva JDŽ 151-001 je danes ohranjena in stoji na kamnitem podstavku pred železniško postajo v Mariboru.
Na progi so bila med prej omenjenima postajama tudi tri postajališča. Dnevno je obratovalo sedem parov vlakov, ob nedeljah in semanjih dneh
pa devet parov vlakov. Vlak je imel vagone prvega in tretjega razreda, sicer pa so bili vsi vlaki mešani in so vozili s seboj tudi tovorne vagone. Vožnja v vsako smer je trajala 15 minut. S tako gostim prometom so imeli Bistričani zvezo praktično z vsakim pomembnim vlakom na Južni železnici.
Na progi je bil promet vseskozi aktiven in je prinašal dobiček. V načrtu je bila tudi gradnja proge (podaljšanje proge) od postaje Slovenska Bistrica Mesto do tovarne Impol na Zgornji Bistrici. Progo so celo dvakrat trasirali, vendar žal do realizacije ni prišlo. Zaton železnice se je začel pravzaprav šele po drugi svetovni vojni z vsesplošno motorizacijo, kar je po čudnih okoliščinah pripeljalo do ukinitve proge 31.12. 1965.
Na slovenjebistriško železnico spominjata danes le še nekdanja postaja, ki je spremenjena v avtobusno postajo, ter stara kurilniška lopa, ki služi kot avtobusna garaža.
Moje mnenje je, da je bila ukinitev te proge, gledano dolgoročno, velika napaka!
lep pozdrav!
Boštjan
Uporabniški avatar
jure80
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1120
Pridružen: 08.06.2006, 20:59
Kraj: Ljubljana - Žalec

OdgovorNapisal/-a jure80 » 23.12.2006, 13:04

Hvala za izčrpne zgodovinske podatke :D
Drugače pa so veliko lokalnih proge v Sloveniji ukinili v 60 l. prejšnjega stoletja in danes nam jez zelo žal zaradi ukinitve teh odsekov :cry:
LP
Izidor
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 23.12.2006, 19:43

Pozdravljeni

Naš član Tine Jarm ima na svoji spletni strani objavljen zelo dober animiran zemljevid Slovenije, ki prikazuje razvoj železniškega omrežja.

Klikinite na naslednji link

http://www.miniaturna-zeleznica.com/avdiovideo/slo_tiri.swf


LP

Jože
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 413
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

Re: Črešnjevec - Slov. Bistrica

OdgovorNapisal/-a STIB » 28.12.2006, 21:57

Na poti iz Maribora v Ljubljano sem danes dopoldne naredil nekaj posnetkov v okolici Slov. Bistrice :wink:

(...), na drugi sliki (iz leta 1938.) je vlak na eni izmed vmesnih postaj "Spodnja nova vas".
Slika

Približno ista lokacija danes:
Slika[/URL]

Kolodvor Slovenska bistrica mesto v času KuK :
Slika

in danes:
Slika

Kolodvor na Južni železnici pred (skoraj) 100 letih:
Slika

in danes:
Slika

Stare slike so z linka v prvem odgovoru (Barbarpapa1)
lp iz Zagreba

ZDRU
IC-Pohorje503

OdgovorNapisal/-a IC-Pohorje503 » 28.12.2006, 22:26

zelo zanimivo s sliko, zdaj ni več in zelo res škoda!!! hočem nazaj spet vozi vlak je lepo!!!!!

pej času je lepo in letos je učnil in prihdnost nor, lepo leta 1900-1980 je veliko vozi vlak!

od 1980 do 2010 je manj vlak na tiru .

hehe

Lp
Uporabniški avatar
N€jc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 554
Pridružen: 14.10.2006, 18:00
Kraj: Gorenjska
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a N€jc » 28.12.2006, 22:27

Super, take primerjave so vedno zelo zanimive. Hvala za lepe slikce :wink: .
Kdor nikdar ne začne, ne more nikdar končati.
Uporabniški avatar
jure80
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1120
Pridružen: 08.06.2006, 20:59
Kraj: Ljubljana - Žalec

OdgovorNapisal/-a jure80 » 29.12.2006, 10:15

Zanimiva primerjava. Glede na to, da se bomo zadušili v pločevini na cestah, upam, da bodo spet odprli pozabljene odseke prog.
LP

Izidor

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 25 gostov