ETCS Level1 - GSM-R
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: ETCS Level1 - GSM-R
Zakaj točno pa se rabi. Je to samo dodatna komunikacija med strojevodjem in prometom ali nujno potrebna brez katere vožnja ni mogoča ?
preglednik
Re: ETCS Level1 - GSM-R
Na kratko: nadomešča dosedanje nacionalne sisteme za signalizacijo (ETCS) in dodaja podatkovno komunikacijo med vozili in omrežji (GSM-R).preglednik napisal/-a:Zakaj točno pa se rabi. Je to samo dodatna komunikacija med strojevodjem in prometom ali nujno potrebna brez katere vožnja ni mogoča ?
Glavna prednost je čezmejna interoperabilnost. Prednost v primerjavi z večino starih nacionalnih sistemov je tudi omogočanje višje avtomatizacije strojevodskih opravil (seveda so tukaj izjeme, recimo TVM ali LZB). Zaenkrat se večinoma vgrajuje dodatno k nacionalnim sistemom, obstajajo pa tudi proge kjer je instalrian samo ETCS. V tem primeru vožnja brez ni mogoča.
LP, Metod
Re: ETCS Level1 - GSM-R
vsem ki so postavljali vprašanja o tem, kdaj bo začel delovati GSM-R tale novica in Financ Projekt GSM-R končan, sistem predan Slovenskim železnicam.
Projekt uvedbe digitalnega radijskega sistema GSM-R na slovenskem železniškem omrežju je zaključen. Kot so za STA pojasnili na direkciji za infrastrukturo, so obratovalno dovoljenje pridobili decembra, sistem pa so v upravljanje in vzdrževanje predali Slovenskim železnicam. Namenjen je predvsem brezžični komunikaciji v železniškem prometu.
Uvajanje sistema se je začelo leta 2013, po podpisu pogodbe z izvajalskim konzorcijem podjetij Iskratel in GH Holding. Projekt je vključno z davkom vreden nekaj več kot 140 milijonov evrov, pri čemer je bil v višini dobrih 89 milijonov evrov sofinanciran iz Kohezijskega sklada EU.
Druga stvar pa je, kdo ga lahko uporablja razen nekaj tujih firm.
LPL
Projekt uvedbe digitalnega radijskega sistema GSM-R na slovenskem železniškem omrežju je zaključen. Kot so za STA pojasnili na direkciji za infrastrukturo, so obratovalno dovoljenje pridobili decembra, sistem pa so v upravljanje in vzdrževanje predali Slovenskim železnicam. Namenjen je predvsem brezžični komunikaciji v železniškem prometu.
Uvajanje sistema se je začelo leta 2013, po podpisu pogodbe z izvajalskim konzorcijem podjetij Iskratel in GH Holding. Projekt je vključno z davkom vreden nekaj več kot 140 milijonov evrov, pri čemer je bil v višini dobrih 89 milijonov evrov sofinanciran iz Kohezijskega sklada EU.
Druga stvar pa je, kdo ga lahko uporablja razen nekaj tujih firm.
LPL
Re: ETCS Level1 - GSM-R
Vgradnja GSM-R naprav v vozna sredstva družb SŽ-Potniški promet, d.o.o. in SŽ-Tovorni promet, d.o.o.
https://www.enarocanje.si/Obrazci/?id_obrazec=238717
https://www.enarocanje.si/Obrazci/?id_obrazec=238717
Re: ETCS Level1 - GSM-R
Ali so potem zdaj oranžne telefonske omarice ob progi postale odveč?
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: ETCS Level1 - GSM-R
Zanima kako poteka sedaj komunikacija med postajami. Je gsm-r postal uradni način sporazumevanja ali je samo dodatna opcija. Ali bosta odslej naprej dva enakovredna paralelna sistema, oziroma se bo klasična telefonija uporabljala samo kot rezerva. Naj mi kdo razloži recimo za primer bohinjske proge.
preglednik
Re: ETCS Level1 - GSM-R
Dobro bi bilo ja, da se še teh 5 let uporablja vzporedno oba sistema, da že davno iztrošenih lokomotiv, ki ne dosegajo prav nobenih standardov več in so tudi že po SŽ internih pravilnikih zrele za penzijo, nebi bilo treba nadgrajevati.
Samo kaj ko je treba malo gledat tudi na "naše" ki morajo tudi kdaj kaj mastno zaslužit.
Mes je konec leta napovedal da bo do 2023 popolnoma nov vozni park.
Vir: https://siol.net/novice/slovenija/slove ... ost-456430
Ampak kot je bilo že zapisano, verjetno večmilijonski razpis za nadgradnjo starih voznih sredstev je že zunaj. Kaj bodo s skoraj popolnoma novim GSM-R sistemom v Bosni in podobnih državah. kamor se bodo prodajale po letu 2023 lokomotive najbrž vemo. Za njih ne bo to vredno nič.
Medtem se potniki cjazijo v gomulkah, enotne vozovnice še vedno ni, tudi postajališč okoli Ljubljane ne, pa 1. faza uvedbe nakupovanja vozovnice preko interneta bi tudi morala že biti zaključena pa ni nič slišati o tem projektu... Denar se meče drugam.
Sedaj je prišlo že toliko daleč da jeznim potnikom, kolikor jih je še ostalo, zažigajo po večkrat, te razbite vlake. Škoda samo ker če bo šlo tako naprej, nobena Gomulka nebo ostala muzeju, kamor sodi
Samo kaj ko je treba malo gledat tudi na "naše" ki morajo tudi kdaj kaj mastno zaslužit.
Mes je konec leta napovedal da bo do 2023 popolnoma nov vozni park.
Vir: https://siol.net/novice/slovenija/slove ... ost-456430
Ampak kot je bilo že zapisano, verjetno večmilijonski razpis za nadgradnjo starih voznih sredstev je že zunaj. Kaj bodo s skoraj popolnoma novim GSM-R sistemom v Bosni in podobnih državah. kamor se bodo prodajale po letu 2023 lokomotive najbrž vemo. Za njih ne bo to vredno nič.
Medtem se potniki cjazijo v gomulkah, enotne vozovnice še vedno ni, tudi postajališč okoli Ljubljane ne, pa 1. faza uvedbe nakupovanja vozovnice preko interneta bi tudi morala že biti zaključena pa ni nič slišati o tem projektu... Denar se meče drugam.
Sedaj je prišlo že toliko daleč da jeznim potnikom, kolikor jih je še ostalo, zažigajo po večkrat, te razbite vlake. Škoda samo ker če bo šlo tako naprej, nobena Gomulka nebo ostala muzeju, kamor sodi
- petindvajsetka
- Strojevodja I
- Prispevkov: 853
- Pridružen: 28.08.2011, 19:57
Re: ETCS Level1 - GSM-R
A res tako hudo zameriš Slovenskim železnicam, kolikor negativizma je v tebi??suha napisal/-a:Dobro bi bilo ja, da se še teh 5 let uporablja vzporedno oba sistema, da že davno iztrošenih lokomotiv, ki ne dosegajo prav nobenih standardov več in so tudi že po SŽ internih pravilnikih zrele za penzijo, nebi bilo treba nadgrajevati.
Samo kaj ko je treba malo gledat tudi na "naše" ki morajo tudi kdaj kaj mastno zaslužit.
Mes je konec leta napovedal da bo do 2023 popolnoma nov vozni park.
Vir: https://siol.net/novice/slovenija/slove ... ost-456430
Ampak kot je bilo že zapisano, verjetno večmilijonski razpis za nadgradnjo starih voznih sredstev je že zunaj. Kaj bodo s skoraj popolnoma novim GSM-R sistemom v Bosni in podobnih državah. kamor se bodo prodajale po letu 2023 lokomotive najbrž vemo. Za njih ne bo to vredno nič.
Medtem se potniki cjazijo v gomulkah, enotne vozovnice še vedno ni, tudi postajališč okoli Ljubljane ne, pa 1. faza uvedbe nakupovanja vozovnice preko interneta bi tudi morala že biti zaključena pa ni nič slišati o tem projektu... Denar se meče drugam.
Sedaj je prišlo že toliko daleč da jeznim potnikom, kolikor jih je še ostalo, zažigajo po večkrat, te razbite vlake. Škoda samo ker če bo šlo tako naprej, nobena Gomulka nebo ostala muzeju, kamor sodi
Re: ETCS Level1 - GSM-R
@Suha, najprej se pozanimaj kaksen obseg zahteva nadgradnja GSM-R a na lokomotivah in garniturah, potem komentiraj.
Re: ETCS Level1 - GSM-R
Ne, ker potem ne bi imel kaj komentirat....038 napisal/-a:@Suha, najprej se pozanimaj kaksen obseg zahteva nadgradnja GSM-R a na lokomotivah in garniturah, potem komentiraj.
...v 7.letih, kolikor je tukaj gor, ni napisal niti enega posta da nebi pljuval, žalil, vzvišeno ali vsaj cinično skritiziral vse, s čimer se borimo tod okoli.....verjetno je v Švici vse boljše; ostani, uživaj in ne oziraj se nazaj!!
LEP DAN
Igor
Igor
Re: ETCS Level1 - GSM-R
igor72 napisal/-a:Ne, ker potem ne bi imel kaj komentirat....038 napisal/-a:@Suha, najprej se pozanimaj kaksen obseg zahteva nadgradnja GSM-R a na lokomotivah in garniturah, potem komentiraj.
...v 7.letih, kolikor je tukaj gor, ni napisal niti enega posta da nebi pljuval, žalil, vzvišeno ali vsaj cinično skritiziral vse, s čimer se borimo tod okoli.....verjetno je v Švici vse boljše; ostani, uživaj in ne oziraj se nazaj!!
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: ETCS Level1 - GSM-R
Nisem spraševal po komunikaciji z voznim sredstvom, temveč po med-postajni komunikaciji, kjer se je doslej uporabljala žična povezava (telefon). In to za primer regionalnih prog (bohinjka).
preglednik
Re: ETCS Level1 - GSM-R
Postajni sistemi so več ali manj povsod vključeni, pulti pa so pri prometnikih vglavnem le na stranskih progah. Da se prometniki malo igrajo in da se pokažejo hibe sistema. Uradno pa se za vodenje prometa uporablja stari sistem.preglednik napisal/-a:Nisem spraševal po komunikaciji z voznim sredstvom, temveč po med-postajni komunikaciji, kjer se je doslej uporabljala žična povezava (telefon). In to za primer regionalnih prog (bohinjka).
Prometnika se med seboj pogovarjata po GSMR z direktnimi tipkami, je pa možnost, da se vključita na "žično povezavo", kjer so telefonske omarice, vendar morata z ustreznima tipkama oblikovati klicni znak sosednje postaje, da ga bo strežnik prepoznal in bo dal klic na pult. Kljub temu bodo marsikje zvonci na stenskih telefonskih deskah ostali. Za vsak slučaj, če (ko ) GSMR crkne.
Sploh ne, ključ zanje ima vsak IŽD, GSMR mobitela pa ne.anzovc napisal/-a:Ali so potem zdaj oranžne telefonske omarice ob progi postale odveč?
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: ETCS Level1 - GSM-R
Hvala za odgovor. Še nekaj: ima odslej vsaka lokomotiva, ki vozi na omrežju Slovenije in ima vgrajeno opremo GSM-R (mislim na RCA), možnost povezave s postajami kjer pač vozi?
preglednik
Re: ETCS Level1 - GSM-R
Če bo strojevodja poznal ustrezno številko, tudi z vsako telefonsko omarico na postaji.preglednik napisal/-a:Hvala za odgovor. Še nekaj: ima odslej vsaka lokomotiva, ki vozi na omrežju Slovenije in ima vgrajeno opremo GSM-R (mislim na RCA), možnost povezave s postajami kjer pač vozi?