ETCS Level1 - GSM-R

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

ETCS Level1 - GSM-R

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Potem ko sta se družbi GH Holding in Thales leta 2010pritožili na razpis, sta prav ti dve firmi po revizijskem postopku očitno dobili posel.
Tako je lani na Innotransu, Thales podpisal pogodbo z ministrstvom za promet RS, kjer se zavezujejo da bodo do konca leta 2015 opremili 350 km proge v Sloveniji, tako imenovan koridor D (med Italijo in Madžarsko) z novo varnostno napravo ETCS -Level1.

Do konca letošnjega leta sta v pripravi pilotna odseka in sicer Sežana-Pivka (Divača izvzeta do konca rekonstrukcije postaje) in pa Hodoš-Murska.

Za začetek le slikca, iz Pivke, ki vam je delala preglavice pri fotografijah 8) , kjer že potekajo dela za postavitev prvih Eurobalis
Slika

Da pa bomo lahko spremljali nadaljno dogajanje, kakšno rekli, in ga tudi kronološko zabeležili, menim, da je zato potrebna nova tema.....
LEP DAN
Igor
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: ETCS Level1

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Zdravo!
Lepo, vendar prosim za nas malo manj prosvetljene za malo razlage. Vem da gre za komponento novega evropskegs SVTK sistema, ki vsebuje menda tudi GSM-R, kaj dosti več pa ne. Kaj pomeni uvajanje tega za naš dosedanji sistem v pogledu kompatibilnosti ali koeksistence, kaj za vlečna vozila?

Lep pozdrav - Peter
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: ETCS Level1

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

S signalno varnostnimi napravami se ne ukvarjam kaj posebno, je pa IMHO pametno, da so (smo) se odločili za ETCS, ki je, kolikor jaz razumem, skupni imenovalec in bodočnost signalizacije na vseh evropskih progah. Malo razlage se najde na Wikipedii in sicer:

http://en.wikipedia.org/wiki/European_T ... rol_System

Nemci imajo še bolj podrobno razdelano:

http://de.wikipedia.org/wiki/European_T ... rol_System

LP

Jože
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: ETCS Level1

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

@Barbarpapa1:
Hvala, bom prebral!
LP - Peter
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: ETCS Level1

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Peter, je zanimivo branje, vsaj v angleščini, v nemščini nisem lih najboljši.
Me pa zanima, v kaj se bo v Sloveniji to razvilo. Kot berem je italijanski SCMT sorodnik ETCS L1, naše Žive pa kolikor vem, nimajo ustreznih baliz za SCMT, predvidevam da tudi ne za ETCS? Da pa bi druga naša vlečna vozila dobila ustrezno opremo pa lahko verjetno še lep čas sanjamo... Kaj pa Adria Transport, ima ustrezno opremo na loomotivah?
Goran
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4108
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: ETCS Level1

Odgovor Napisal/-a mkx »

Stvar je enostavna: EU je z direktivo zahtevala ETCS opremo na infrastrukturi ... zaenkrat na nekaterih koridorjih. Vse ostalo je stvar vsake države (preostanek infrastrukture) in prevoznika. Pri nas naj bi se gradilo ETCS Level 1 (dokaj osnovna funkcionalnost), po možnosti (moja špekulacija) v variaciji ETCS L1LS .. torej kot dodatek k obstoječi SV infrastrukturi saj je takšen način menda pol cenejši. Kar pomeni, da ves sedanji vozni park SŽ še naprej vozi po (slovenskih) tirih kot do sedaj brez kakršnekoli spremembe in nadgradnje. Bodo pa Žive (in vse ostalo) verjetno prej ko slej izgubile vse certifikate za tuja železniška omrežja... Sicer pa SŽ itak že sedaj ne vozi po tujini in tja še naprej ne bodo vozili - niti posebnih vlakov (vsi ljubitelji EMD dizlov nujno v Avstrijo ko bo Regan še zadnjič drajsal Angleže po Alpah).
S to razliko, da bodo potem imeli vsaj dober izgovor, sedaj ga pač nimajo. #-o ](*,)
LP, Metod
Tomy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 842
Pridružen: 22.03.2008, 12:06

Re: ETCS Level1

Odgovor Napisal/-a Tomy »

mkx napisal/-a:Sicer pa SŽ itak že sedaj ne vozi po tujini in tja še naprej ne bodo vozili - niti posebnih vlakov (vsi ljubitelji EMD dizlov nujno v Avstrijo ko bo Regan še zadnjič drajsal Angleže po Alpah).
Metod, ali ne vozijo naše Žive po Avstriji in še kje drugje, kakor avstrijske Žive vozijo pri nas? (Pa ne mislim na RCA, mislim na interoperabilnost, ali kaj je že ta stvar).

Lep dan
Tomaž
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4108
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: ETCS Level1

Odgovor Napisal/-a mkx »

Tomy napisal/-a:Metod, ali ne vozijo naše Žive po Avstriji in še kje drugje, kakor avstrijske Žive vozijo pri nas? (Pa ne mislim na RCA, mislim na interoperabilnost, ali kaj je že ta stvar).
To, kar naše Žive sedaj redno vozijo po Avstriji (do Beljaka), ni v tem kontekstu (vožnja po tujini) omembe vredno. Omembe vredno bi bilo, da naši ne bi peljali rude samo do Beljaka, ampak čisto na dvorišče od Voest-Alpine (ali kam se že ruda vozi), kontejnerje do Varšave, po avtomobile bi pa hodili do Wolfsburga.
Nimam pa pojma, na kaj se nanaša del stavka "in še kje drugje" ...

Sem precej ziher, da bo ÖBB vse svoje 1216 opremil z ETCS opremo (če jih še niso), slej ko prej najbrž vse 1116, 1016 slej ko prej najbrž tudi (ker bodo svojo infrastrukturo posodobili tako kot se spodobi, ne pa na pol kot bodo to storili naši), prav tako 2016. In bodo torej še naprej lahko vozili po naših (glavnih) progah. SŽ po okolici pa ... Konec koncev, če bi SŽ na svoje lokomotive (recimo vsaj 541) vgradili ETCS opremo, bi lahko mirno vozili po Evropi, tudi po Italiji kamor sedaj ne morejo več. Ker bo ETCS pač kontinentalni standard in torej vložek v opremo na lokomotivah ne bi smel biti nepotreben strošek, temveč investicija v (boljše) preživetje.
LP, Metod
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: ETCS Level1

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Zdravo!
Zanimivo je, kot sem lahko prebral. da Nemci nimajo še nobene proge opremljene z ETSC katerega koli nivoja. Njihovi ICE-ji vozijo po nekompatibilnem sistemu ZLB. Pač pa imajo Avstrijci že kar nekaj instaliranega, vendar za enkrat ne bodo na liniji Passau Linz nič spreminjali, tam ostaja ZLB. Izgleda, da glavni cilj - interoperabilnost in tehnično poenotenje prog kot tudi vlečnih vozil - ni tako enostavno dosegljiv. Tudi finančni razlogi so.
Tam kjer se uvajajo sistemi ETCS, je v prehodnem obdobju mogoča še dosedanja signalizacija. V tem času je mogoč promet z obojimi vozili - nepredelanimi in nadgrajenimi. Ko je vse nadgrajeno, pa stari sistem ugasne in se lahko izklopi in odstrani.
Osebno me moti kup nacionalnih podsistemov, ki po možnosti medseboj niso najbolj kompatibilni in ki so jih uspele uveljaviti dovolj močna železniška omrežja, seveda da bi prihranila čim večja sredstva pri vlaganjih. Torej figa v žepu? Določen tehnični problem predstavljajo za enkrat tudi veliki vozliščni in ranžirni kolodvori.

Dokler pri nas ni hitrih prog za 200 in več km/h, verjetno zadošča level1 in ne potrebujemo tega novega sistema v višjih nivojih 2 ali 3, upam pa, da takrat, ko jih bomo res potrebovali, ne bo treba komponent ravni 1 enostavno odpisati, ampak bo to izvedljivo vsaj z delno, če že ne s kompletno nadgradnjo!

LP - Peter
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: ETCS Level1

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

K mkx ugotovitvam bi dodal samo to, prevoznik, ki ni sposoben prepeljati vlaka na celi relaciji niti v sosednjo državo(recimo Kp-Linz, Leoben, Zagreb in naprej) nima kaj iskati na prevoznem trgu. Kar bo delal bodo samo milostne drobtinice ta velikih, ki bodo pridobivali tovore. Le kakšen je interes RCA da prevaža tovore iz Kp samo po Avstriji ali Madžarski, če lahko opravi celoten prevoz v svoji režiji. RCA in podobni ne bodo jamrali o nepotrebnih investicijah v signalno varnostne naprave na lokomotivah, ampak bodo vozili, SŽ pa se bodo posledično omejile na lokalni, komercialno nezanimiv promet......... :mrgreen:

LPL
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1582
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: ETCS Level1

Odgovor Napisal/-a desiro »

Peter 5 napisal/-a:Zdravo!
Zanimivo je, kot sem lahko prebral. da Nemci nimajo še nobene proge opremljene z ETSC katerega koli nivoja. Njihovi ICE-ji vozijo po nekompatibilnem sistemu ZLB.
Malo si pomešal črke sistem je LZB, drugače pa je že kar nekaj ICE vlakov, predvsem garniture ki vozijo na relaciji Passau - Wien Westbahnhof opremljenih z ETCS-om, saj se na progi St. Pölten - Wien uporablja ETCS Level 2, kot rezerva so še vedno prisotne balize PZB-ja, vendar so tam samo za primer odpovedi ETCS-a, seveda pa je potem maksimalna hitrost z 230kmh takoj znižana na 160 km/h, vozila brez ETCS-a na to progo ne smejo, saj bi posledično lahko vozila le 160 km/h kar pa bi na progi lahko povzročilo zamude. Baje pa jim sistem odlično deluje.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Puhalnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 119
Pridružen: 09.01.2010, 15:10
Kraj: Dobrepule

Re: ETCS Level1

Odgovor Napisal/-a Puhalnik »

Hja, pred kratkim sem v reviji 'Züge' prebral, da vozijo ta polimane Žive tudi po Nemčiji. Izjava je bila podkrepljena s slikami. Sedaj pa res ne vem ... :?:
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4108
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: ETCS Level1

Odgovor Napisal/-a mkx »

Puhalnik napisal/-a:Hja, pred kratkim sem v reviji 'Züge' prebral, da vozijo ta polimane Žive tudi po Nemčiji. Izjava je bila podkrepljena s slikami. Sedaj pa res ne vem ... :?:
In v čem je problem? Vožnja Žive v Nemčijo še ne pomeni resnega mednarodnega udejstvovanja SŽ. Tudi občasna uporaba DB-jeve 101 na lokalcu med Beljakom in Celovcem ne pomeni, da sedaj DB redno operira lokalce po Koroškem.
LP, Metod
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: ETCS Level1

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

desiro napisal/-a:
Peter 5 napisal/-a:Zdravo!
Zanimivo je, kot sem lahko prebral. da Nemci nimajo še nobene proge opremljene z ETSC katerega koli nivoja. Njihovi ICE-ji vozijo po nekompatibilnem sistemu ZLB.
Malo si pomešal črke sistem je LZB, drugače pa je že kar nekaj ICE vlakov, predvsem garniture ki vozijo na relaciji Passau - Wien Westbahnhof opremljenih z ETCS-om.......

Zdravo!
Res so se mi pri črkah štrene zamešale ! :D Hvala za popravek!

V mislih pa sem imel vožnjo ICE kompozicij po nemških progah
LP - Peter
Uporabniški avatar
664-111
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1293
Pridružen: 05.05.2006, 18:25

Re: ETCS Level1

Odgovor Napisal/-a 664-111 »

Pa še nekaj z moje strani, euro balize v Murski Soboti

1.
Slika

2.
Slika

3. Zanimivo je predvsem naslednje, veliko število baliz in...
Slika

4. ...baliza je skoraj 200 m pred predsignalom, glede na to, da so kakšne slabe pol leta nazaj signale v MS premaknili
Slika
LP
Matic
Odgovori