Stran 27 od 37

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Objavljeno: 22.05.2015, 10:57
Napisal/-a preglednik
Torej je vse to investicija za tujce??

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Objavljeno: 22.05.2015, 11:13
Napisal/-a Gorchi
Tjah, če Evropa zahteva zmožnost prostega trga na tirih držav EU, potem je treba naresti kako prilagoditev / unificiranost infrastrukture. Na SŽ pa bo verjetno še malce trajalo, da se začno lokomotive opremljati s tem sistemom. Če nič prej pa takrat, ko bo EU zahtevala ta sistem v vsaki deželi na vsakem vlečnem vozilu na tirih... (kar bo pa verjetno še traaaaaaajalo).

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Objavljeno: 22.05.2015, 11:47
Napisal/-a LJ363
Glede na stanje in pokritost z RDZ, se bo tudi pri nas verjetno kmalu uporabljalo GSM-R. Zakaj se pa pri nakupu Živ ni uporabilo nekaj pameti in nabavilo ETCS, pa naj povejo odgovorni, če kak tak obstaja? EU direktive so bile že davno jasno začrtane, lep znesek pa se je vrgel stran za italijansko opremo v podseriji 1xx. (MMG investicijo v ETCS in GSM-R sofinancirajo "tujci".)

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Objavljeno: 22.05.2015, 12:13
Napisal/-a SIMY
GSM-R se še zna zgoditi,konec koncev je prenosni aparat GSM-R lahko velik kot mobilni telefon ( poglej si ga tu ),tako da bo potem imel strojevodja še dodatni telefon za prenašat iz ene kabine v drugo,sedaj so na lokomotivah ,službeni mobiteli.
Prednost v gsm-r pa vidim v signalu,ker mobilni ponudniki malo pešajo po pokritosti prog.
Drugače pa ja ves ta sistem je narejen za ''tujce'',kajti kmalu si lahko izmislijo da bo opremljenost lok. obvezna potem pa adijo sž vozni park.

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Objavljeno: 22.05.2015, 13:45
Napisal/-a Ljubitelj
Drugače pa ja ves ta sistem je narejen za ''tujce'',kajti kmalu si lahko izmislijo da bo opremljenost lok. obvezna potem pa adijo sž vozni park.


In kaj je narobe, če propade nekonkurenčen prevoznik (SŽ tovorni promet)? Bodo vozili pač drugi, trg v Sloveniji je vsaj na tovornem področju zelo zanimiv zaradi Luke Kp. Infrastruktura bo pa še vedno ostala v državni lasti. Kaj bo pa delal SŽ VIT je pa stvar lastnikov, toda velja približno enaka ugotovitev kot za tovorni promet. Tako ostane samo vprašanje potniškega prometa, ki ni zanimiv za tujce.
Pa še vprašanje, gradi se ETCS in GMS-R na vsaki stranski progi/industrijskem tiru. zakaj se potemtakem načrtuje vgradnjosignalno varnostnih naprav na progi proti Kočevju, če pa pravzaprav niso več potrebne.


LPL

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Objavljeno: 22.05.2015, 13:46
Napisal/-a dingo
Opremljanje lokomotiv z ECTS je tako ali tako smiselno samo za 541 serijo. Ostale lokomotive zaradi drugega sistema napajanja tako ne morejo v tujino (pustimo Italijo, ki ima spet eno svojo verzijo varnostnih naprav). Z obstoječimi dizli pa tudi dvomim, da bodo vozili zunaj (izvzete so obmejne postaje). To pomeni, da je za cca 10mio € opremljeno vseh 32 lokomotiv z to napravo. Če je pa smiselno vgradit opremo v vse lokomotive glede na to, da v soseščini ni še preveč razširjen je pa drugo vprašanje (mislim da imajo Madžari do Hodoša). Da pa nebi smeli več uporabljati obstoječih varnostnih naprav pa dvomim, da lahko doseže Evropa.

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Objavljeno: 22.05.2015, 13:51
Napisal/-a dingo
@ljubitelj z ECTS bo opremljen samo 5 koridor (ten-t). Koper-Divača, Sežana-Ljubljana-Zidani most-Pragersko-Hodoš. Ostale proge ne.

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Objavljeno: 22.05.2015, 16:28
Napisal/-a Ljubitelj
dingo,

lepa hvala za pojasnilo. Ostaja pa vprašanje, zakaj urejevati signalne naprave, ko pa se ob osnovni opremi GSM-R da verjetno mnogo ceneje izvesti lokalno variano ECTS.

LPL

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Objavljeno: 22.05.2015, 18:38
Napisal/-a mkx
Ljubitelj napisal/-a:Ostaja pa vprašanje, zakaj urejevati signalne naprave, ko pa se ob osnovni opremi GSM-R da verjetno mnogo ceneje izvesti lokalno variano ECTS.

Če sem jaz prav dojel, je regionalni ETCS komaj kaj boljše kot imajo vodenje prometa urejeno na lokalnih progah v Avstriji (kjer sta se pred tedni zaletela dva vlaka). Vsekakor ni primeren za drugi krak železniškega križa (Jesenice - Ljubljana in Zidani most - Dobova).

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Objavljeno: 22.05.2015, 19:38
Napisal/-a Ljubitelj
Če sem jaz prav dojel, je regionalni ETCS komaj kaj boljše kot imajo vodenje prometa urejeno na lokalnih progah v Avstriji (kjer sta se pred tedni zaletela dva vlaka). Vsekakor ni primeren za drugi krak železniškega križa (Jesenice - Ljubljana in Zidani most - Dobova).


Govora je bilo o stranskih progah/industrijskih tirih, recimo Kočevje, kjer se planira izgradnja signalno varnostnih naprav za uvedbo nekaj parov potniških vlakov dnevno, verjetno celo brez križanja..... Ne vidim kakšna je razlika v varnosti med signalno varnostnimi napravami na SŽ brez AS naprav in signalizacijo na stranskih progah v Avstriji, da ne govorimo o regionalnem ETCS. Temelji pač na zaupanju v vestno delo ob prihranku nepotrebnega osebja in vlaganju v fiksne signalno varnostne naprave. Avstrijci že vedo, za naše pa nisem prepričan, pred skoraj 50 leti so namreč v Novi progi izvajali trditerv, da avtomatske kretnice niso primerne za vožnjo lahkih vlakov, ker zaradi male osne obremenitve ne bodo premaknili/prerezali kretnico....... Celo v lastni hiši sem sliša modrovanja v to smer. Seveda so temeljila na nepoznavanju mehanizma teh kretnic. ”Strokovnjaki” so jih namreč primerjali s klasičnimi kretnicam, kjer je za prerez potrebna dokajšna sila.

LPL

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Objavljeno: 27.05.2015, 10:33
Napisal/-a glajz
Prvi klici v slovenskem omrežju GSM-R

Iskratel je v projektu uvedbe digitalnega radijskega sistema (GSM-R) na slovenskem železniškem omrežju uspešno izvedel prve klice in dosegel pomemben mejnik.
Prvi klic iz mobilnega terminala na mobilni terminal znotraj nastajajočega omrežja GSM-R je bil izveden 14. aprila. Sledil mu je klic med dispečerskima terminaloma, 24. aprila 2015 pa še klic med mobilnim terminalom in dispečerskim terminalom.
Prav zadnji simbolizira tehnično delovanje sistema, ki Slovenskim železnicam prinaša z ostalimi evropskimi železniškimi omrežji združljivo digitalno radijsko komunikacijo, uporabnikom pa posredno zagotavlja višjo varnost železniškega prometa.
»Z vzpostavitvijo jedrnega dela omrežja, ki skrbi za vzpostavljanje klicev v GSM-R omrežju, smo naredili velik korak«, je povedal Borut Jarc, vodja projekta GSM-R v podjetju Iskratel. »Sprotno reševanje številnih izzivov, kot so spremembe celotnih delov projekta, recimo lokacij baznih postaj zavoljo civilnih iniciativ, potrjuje tehnično odličnost vseh v konzorciju sodelujočih ekip. Projekt je pod kontrolo in časovno ter izvedbeno ostaja v okviru zastavljenih ciljev«, je še dodal Jarc.
V drugi polovici leta se bodo sočasno s tehničnimi testiranji in optimizacijo omrežja nadaljevala infrastrukturna gradbena in zaključna dela, polaganja optičnih in napajalnih kablov, stolpov za antenske sisteme ter priprava prostorov na še nedokončanih trasah. Operativne službe Slovenskih železnic bodo lahko medtem že spoznavale funkcije novega sistema GSM-R, ki bo do predaje deloval vzporedno s trenutnimi rešitvami.
Vir: http://iskratel.com

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Objavljeno: 31.05.2015, 23:20
Napisal/-a bugear
LJ363 napisal/-a:Zakaj se pa pri nakupu Živ ni uporabilo nekaj pameti in nabavilo ETCS, pa naj povejo odgovorni, če kak tak obstaja?

Prav obratno so bili dovolj pametni, da ga niso nabavili, ker bi ga zdaj morali bodisi temeljno posodobiti, bodisi bi ga tudi lahko vrgli v smetnjak in nabavili novega, kajti je od takrat prišlo do precejšnih sprememb. O tem, da je bil v tem času strahotno drag raje niti ne govorim.

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Objavljeno: 01.06.2015, 11:29
Napisal/-a Gorchi
Bugear, kako je pa na Češkem z ECTS-jem? Pred časom je bila mislim da na Slovaškem ena Gorila (ZSSK 350) celo prebarvana z reklamo za ECTS, ampak tisto je Slovaška...

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Objavljeno: 21.06.2015, 21:44
Napisal/-a bugear
Na Češkem je ETCS vgrajeno v 2x ELok (151.008, 362.166) in 1xEMU (471.042), uporaba v testne namene. Progovni del obstaja na odseku Český Brod-Kolín (testni) in se gradi na odseku Kolín-Břeclav-d.m. A/SK, vse ETCS L2.
Na Slovaškem je ETCS na ELok 350 (9x), 381 (2x) in poteka vgradnja v EMU 671 (10x). Progovni del obstaja na odseku Bratislava-Zlatovce (ETCS L1), v gradnji na odseku Zlatovce-Púchov (tudi ETCS L1) in na odseku Žilina-Čadca-d.m. CZ (ETCS L2).

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Objavljeno: 06.07.2015, 11:17
Napisal/-a gorican
Hej 8)

Kje ta trenutek pri nas (še) postavljajo stebre/stolpe tega omrežja??
Končano mora biti do konca tega leta, drugače bo treba vračat denar EU :idea:

Na mojem koncu, od ŽP Nova Gorica do ŽP Sežana, naj bi bile postavljene vse, razen v Štanjelu so neke mučke, da je preblizu OŠ #-o