ETCS Level1 - GSM-R

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1416
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a preglednik » 23.11.2015, 14:39

Sem tudi sam predvideval nekaj podobnega. Hvala za odgovor.
preglednik
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1105
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a ŽAT32 » 03.12.2015, 20:43

Majhen premik za stolp, velika zmaga za eno znano odvetniško firmo, lahko opišemo današnje dogajanje v Grosupljem.
Stolp so namreč prestavili, in to za dobrih 100 metrov :shock: . Ampak pogled iz pisarn na okoliške gričke in Taborsko cerkev je pa lep :mrgreen: .
Če že ena zamenjava lokacije, še preden stolp stoji košta cca 20 jurjev, koliko je šele ta, ker je stolp že stal. Hja, kot smo že rekli, bo pa vrtec malce dražji, pa kakšna luknja na cesti bo še par let tam, pa......

Nalaganje stolpa na stari lokaciji, v ozadju desno pa se vidi nova (tiste antene na sredi slike ne škodijo nikomur)

Slika

Raste, raste, vir bolezni, glavobolov itd

Slika
SIMY
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 919
Pridružen: 20.02.2006, 20:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a SIMY » 04.12.2015, 9:29

po slikah sodeč,je sedaj na bolj praktični lokaciji,kako to da ga že v začetku niso postavili na sedanje mesto.
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1105
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a ŽAT32 » 04.12.2015, 20:46

Lokacija je res bistveno boljša. Resnici na ljubo je bila prvotna ena bolj trapastih v naših koncih....
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 355
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a ledeni » 06.12.2015, 16:00

Bliža se konec leta in to pomeni zaključek ETCS projekta na D koridorju. Verjetno na brižite in mopede ne bodo montirali novega hardware sistema, žive pa tako ali tako vozijo samo do ZM. Kaj bi pomenilo za promet na D koridroju, če bi polovica lokomotiv imela primeren hardware, druga polovica pa ne? Tak hibrid sploh pomeni kakšno izboljšavo oz. sistem optimalno deluje samo ob popolnem ETCS voznem parku (level 1)?
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3495
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a mkx » 06.12.2015, 16:34

ledeni napisal/-a:Kaj bi pomenilo za promet na D koridroju, če bi polovica lokomotiv imela primeren hardware, druga polovica pa ne? Tak hibrid sploh pomeni kakšno izboljšavo oz. sistem optimalno deluje samo ob popolnem ETCS voznem parku (level 1)?

ETCS Level 1 ne predstavlja kakšnega hudega napredka v primerjavi s klasičnimi SVN, le da je standardiziran za interoperabilnost po Evropi. Izveden je lahko tako, da deluje vzporedno s starimi SVN in dokler stare SVN (stare balize, RDZ) delujejo v popolnosti, je s stališča vodenja prometa in varnosti čisto sprejemljivo vzporedno obratovanje in mešan promet lokomotiv s starimi SVN in ETCS opremo.
LP, Metod
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 355
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a ledeni » 06.12.2015, 17:43

Hvala mkx!

Iz sledečega lahko ugotavljam, da se bo spremenilo malo ali nič, ker je interoperabilnost slovenske infrastrukture za druge operaterje žal pogojena tudi z neustreznimi progami (osni pritisk) in pa 3kV napajanjem. Bo pa dvakratni strošek, najprej za obstoječe SVN in potem za ETCS, ki se bo zelo malo uporabljal. Do nadgradnje proge CE-ZM pa se po štajerski progi tako ali tako ne bo vozilo na ETCS. Pobrali bodo denar od EU, nastavili sistem na obstoječo progo in potem vse skupaj ob remontu odmontirali in nazaj postavili. Dosti žalostno, če mene vprašate.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1416
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a preglednik » 06.12.2015, 17:55

Kdaj pa bo stegel gsm-r? V kakšni fazi je trenutno investicija?
preglednik
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 355
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a ledeni » 06.12.2015, 19:14

Do konca leta mora vse stati, če nočejo € vračati. Baje pa bi naj v naslednjem letu sistem začel delovati.

Imamo pendloline, ki niso optimalno uporabljani, žive, ki vozijo samo po polovici države, kmalu bomo imeli ETCS, ki se ga praktično ne bo uporabljajo in GSM-R omrežje, ki bojda spet ni neka dodana vrednost. Tiri pa ... žalost.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3495
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a mkx » 06.12.2015, 21:35

Kar se ETCS in GSM-R tiče sem prepričan, da bosta čez par let zelo v uporabi. Če ne SŽ pa privatniki, ti bodo z veseljem s svojih vozil zabrisali slovenske SVN in RDZ. Verjamem, da bodo tudi Žive šaltali na GSM-R, starejša vozila pa ... hjah, morebiti pa še Predsednik dobi GSM-R? [-o<

Glede dodane vrednosti GSM-R obstaja še en aspekt: na srednji rok je za primerljivo pokrivanje s signalom najbrž celo ceneje zgraditi novo GSM-R omrežje kot pa vzdrževati nestandardno in zastarelo omrežje. Pri tem je treba upoštevati tudi ceno mobilnih naprav (za vgradnjo v vozila in ročne terminale), tukaj država s svojo investicijo zmanjšuje stroške uporabnikom infrastrukture.
Da o širitvi omrežja RDZ sploh ne govorimo. Je že tako, da se danes za varnejše odvijanje prometa pač pričakuje brezžično komunikacijo med prometnikom in strojevodjo, pri nas pa RDZ signala na marsikateri stranski progi ni. Dograjevanje RDZ omrežja bi bila vsaj tako velika napaka kot je za nekatere nadaljevanje elektrifikacije slovenskih prog s 3kV DC po 2. svetovni vojni. S tem da so takrat imeli veliko nestrokovnih argumentov v prid tej odločitvi, stroka je bila v rahli dilemi. Danes glede GSM-R proti RDZ ne bi smelo biti nikakršnih dilem, ne strokovnih ne nestrokovnih.
LP, Metod
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 414
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a suha » 06.12.2015, 23:47

Hehe točno tako, ETCS je investicija v prihodnost. Pri Eisenbahnu je vedno treba vedeti, da se stvari odvijajo bistveno počasneje kot drugje. Nekatere lokomotive bodo imele do penzije star sistem, to je še čez ene 25 let.

Šele ko se bo kupovalo nove lokomotive (in to se baje dogaja prav sedaj) bodo imele vgrajene tiste res prave kompatibilne sisteme. Bistveno pri tem je, da lahko SŽ prodre na tuje trge brez omejitev (razen električnega napajanja, ki pa se rešuje na drugačen način), še bolj pomembno pa je, da naše šine naredimo odprte, ter da drugi pridejo k nam in da se končno izboljša kvaliteta prevozov. Šele na podlagi večjega "povpraševanja" po naših tirih s strani tujih prevoznikov pa se postavi neke temelje oz. sploh osnove investicije, da je obnova in pa morda gradnja nove infrastrukture sploh smiselna. Treba je pa vedeti, da mora biti "povpraševanje" res ornk preseženo, da se na železnici kaj premakne, saj gre za milijardne investicije, ki pač ne pridejo vsak dan in jih tudi Slo. ekonomija ni sposobna. Skratka meni se zdi dobra naložba, ki pa jo bodo verjetno želi šele naši vnuki.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4407
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 07.12.2015, 8:02

...Je že tako, da se danes za varnejše odvijanje prometa pač pričakuje brezžično komunikacijo med prometnikom in strojevodjo, pri nas pa RDZ signala na marsikateri stranski progi ni.


In se pelješ po Zasavju. In dogodi se neverjetno nepričakovan dogodek. En tir proti Zagorju je zaprt že vse dopoldne, kakor verjetno že vsak dan v tekočem tednu. Posledično mora pač vlak uporabljati nepravi tir. In v dobi RDZ zvez, pa magari analognih, se mora seveda vlak ustaviti in prometnik ne vem katerič ta dan preda ne vem kateremu že strojevodji nekakšen formular....... In vlak naredi 1-2 min zamude, pokuri kakšnih 200 kWh energije, kar da pomnoženo s številom vlakov kar lepe vsote....To je tisti napredek, za katerega davkoplačevalci dajemo peneze, recimo v izgradnjo RDZ ali GSM-R zvez. Za priemrjavo, v starih časih kraljice Viktorije so takšna sporočila na imperialnih železnika podajali med vožno z nekakšnimi košarami/loparji.

Po analogiji, bi se moralo recimo letalo spustiti na najbližje letališče, če bi se spremenil načrt (recimo številka piste) pristajanja na končni destinaciji, da bi mu kontrolor predal pismeni nalog...... Bi rekli v propulzivni, železnici najbolj konkurenčni (potniški segment) transportni branži, malo morgen!

LPL
Infra
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 36
Pridružen: 19.12.2011, 18:02

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a Infra » 30.12.2015, 18:57

mkx napisal/-a:
ledeni napisal/-a:Kaj bi pomenilo za promet na D koridroju, če bi polovica lokomotiv imela primeren hardware, druga polovica pa ne? Tak hibrid sploh pomeni kakšno izboljšavo oz. sistem optimalno deluje samo ob popolnem ETCS voznem parku (level 1)?

ETCS Level 1 ne predstavlja kakšnega hudega napredka v primerjavi s klasičnimi SVN, le da je standardiziran za interoperabilnost po Evropi. Izveden je lahko tako, da deluje vzporedno s starimi SVN in dokler stare SVN (stare balize, RDZ) delujejo v popolnosti, je s stališča vodenja prometa in varnosti čisto sprejemljivo vzporedno obratovanje in mešan promet lokomotiv s starimi SVN in ETCS opremo.


Moje mnenje glede ETCS v SLo je ravno nasprotno. ETCS nivo 1 Full supervision kot je vgrajen v Sloveniji pomeni ogromen napredek napram obstoječim SV napravam. To kar si ti omenil je ETCS nivo 1 limited supervision, ki v bistvu pomeni praktično isto funkcionalnost kot autostop le, da z novimi komponentami. ETCS full supervision je pa druga pesem. Strojevodja med L2 in L1 (kakršen je nameščen v Sloveniji) vidi razliko le v tem, da mu spodaj piše L2 in da infill informacijo pridobi hitreje kot bi jo pri L1, ostalo je praktično enako (za strojevodjo prikaz na zaslonu). Če pri tem omenim še to, da so fantje na projektu uporabili večje število baliz, da se inill informacija posreduje prej kot na primerljivih L1 pogah lahko rečemo, da je razlika občutna. Je pa res, da ni nivo 2, ki v glavni meri pomeni druge prednosti kot marsikdo misli. Nivo 2 ne pomeni višji nivo varnosti, pomeni le drugačen način delovanja sistema. Nivo 2 omogoča virtualne bloke, vnos počasnih voženj preko centra ipd. Tako se je treba vprašati ali smo za implementacijo nivo 2 (ki bi naj po določenih podatkih bila tudi do 8x cene nivo 1 - podatki iz MAV in OBB) res pripravljeni dati toliko denarja? Res je nivo 2 omogoča marsikaj, a cena ni zanemarljiva.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1416
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a preglednik » 31.12.2015, 13:39

Celoten razvoj signalizacije na železnicah v Evropi poteka v smeri, da bo železniški promet organizacijsko povsem podoben letalskemu. Po zraku (tirih), lahko vozi kdorkoli, neodvisno skozi katero državo, za varnost in organizacijo prometa skrbi infrastruktura (letališča, kontrolni stolpi, ETCS, ERMTS itd...), v lasti države. Skratka, promet kar se tiče prevozništva ni več organiziran na nacionalni (državni) osnovi, temveč na povsem podjetniški. Sicer je na cestah že od nekdaj tako.
preglednik
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 355
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a ledeni » 20.02.2016, 12:52

Pozdravljeni!

Na spletni strani minstrstva za infrastrukturo je objavljeno sporočilo o zaključku projekta ERTMS/ETCS. V tem mesecu bi moral biti v operativo predan tudi GSM-R sistem. Kako kaj kaže projektoma v praksi? Nihče ni dvomil v njihovo dokončanje, glede uporabe pa smo nekateri skeptični. Tudi pri ETCS sistemu na D koridroju je ministrstvo glede datumov zelo nenatančno.

http://www.di.gov.si/nc/si/medijsko_sre ... 1328/5724/

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 13 gostov