ETCS Level1 - GSM-R

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4283
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 30.08.2016, 7:27

Ker sem letos naredil že za preko 50 milijonov CHF projektov vem kakšno reč o teh zadevah in če bi se meni zgodilo, da bi šel 3% preko proračuna, bi letele glave. Mislim da bi morali ljudi ki računajo na 20% podražitev odstraniti iz posla in naj raje krompir lupijo.


Ledeni, koliko glav je pa letelo v primeru baznega Gotthardsge tunela, podražil se je za 20%?
Glede na ostro zastavljen kriterij te pa še vprašam, koliko so jih pa poslali v kazenska taborišča ali kamorkoli že pri gradnji tunela pod Rokavskim prelivom (+80% porast stroškov), da ne govorimo še o kakšnem Berlinskem letališču....

Torej, ne nakladaj o investicijah, katerih problematiko ne poznaš! Eno je izdelava projektov, in ohranjanje investicijske vrdnosti znotraj predvidene vsote, povsem drugo pa je izvedba, ko se prikaže marsikaj spregledanega ali nepoznanega. Lep primer take miselnosti kot jo zastopaš ti, je obdolževanje gradbenik za porast stroškov v Šentviškem tunelu preko projektne, oziroma izlicitirane cene. Res so stroški narasli, toda po preverjenih informacijah so začeli kopati zunel z manjšim presekom, saj se sploh ni vedelo ali se naprimer da izvesti nišo, kjer se danes stekata dve cevi. In ne mi zato obdolževati izvajalca, on je delal kar so se investitorji odločili in plačali, in nedvomno je res, da so se odločili razumno, ko so zgradili tunel v današnji obliki, manjka samo še pika na i, to je priključek iz smeri mesta, kar pa zavira spor z danes že pokojnim lastnikom ene parcelice.....

LPL
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4283
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 30.08.2016, 7:33

Država pokriva stroške, ki bi jih moral izvajalec

Za podpis so se na ministrstvu odločili kljub jasnemu zapisu v osnovni pogodbi, da je"izvajalec dolžan sam in za svoj račun pravočasno pridobiti vsa potrebna dovoljenja in soglasja, ki jih bo potreboval za popolno izvedbo vseh pogodbenih obveznosti." Kljub temu je država odgovornost za ta del obveznosti prevzela nase in izvajalcev (Iskratel in GH Holding) to ne bo stalo nič
.


Mojstru Bisabru pa samo to. Izvajalci so pridobili vsa potrebna soglasja in dovoljenja. Če je država umaknila dovoljenja za kar 70(sedemdeset in ne nekaj baznih stolpov kot trdi zelo natančen projektan ledeni, ki bi sekal glave zaradi 3% prekoračitve) mora pač plačati dodatna dela. Takšna je že bila tudi sodba sodišča ko mora država v nekem drugem primeru kriti firmi dodatne stroške zaradi umika soglasja...
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 649
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a bisabre » 30.08.2016, 7:51

ledeni napisal/-a:20 milijonska podražitev zaradi prestavljanja parih stolpičev... očitno imajo nekoga za budale. Glede na zamude bi moral Iskratel, ki je sicer pogosto v mutnih poslih z državo plačati penale.

Za prjatle si je treba čas (denar) vzet. :wink: :lol: če bi podobo sestavili tako se nanjo ne bi javil nihče od naših potencialnih "prijateljskih" izvajalcev.
Simpl je tanartabul.
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 649
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a bisabre » 30.08.2016, 7:54

Ljubitelj napisal/-a:
Država pokriva stroške, ki bi jih moral izvajalec

Za podpis so se na ministrstvu odločili kljub jasnemu zapisu v osnovni pogodbi, da je"izvajalec dolžan sam in za svoj račun pravočasno pridobiti vsa potrebna dovoljenja in soglasja, ki jih bo potreboval za popolno izvedbo vseh pogodbenih obveznosti." Kljub temu je država odgovornost za ta del obveznosti prevzela nase in izvajalcev (Iskratel in GH Holding) to ne bo stalo nič
.


Mojstru Bisabru pa samo to. Izvajalci so pridobili vsa potrebna soglasja in dovoljenja. Če je država umaknila dovoljenja za kar 70(sedemdeset in ne nekaj baznih stolpov kot trdi zelo natančen projektan ledeni, ki bi sekal glave zaradi 3% prekoračitve) mora pač plačati dodatna dela. Takšna je že bila tudi sodba sodišča ko mora država v nekem drugem primeru kriti firmi dodatne stroške zaradi umika soglasja...


Zakaj pa je umaknila soglasja? Kakšna obrazložitev? Ali je šlo samo zato, da se bo potem lahko s prijateljčki sklepalo dobičkonosne anekse? :twisted:
Simpl je tanartabul.
Uporabniški avatar
Igor T
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 320
Pridružen: 07.03.2009, 13:11
Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
Kontakt:

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a Igor T » 30.08.2016, 8:04

bisabre napisal/-a:
Ljubitelj napisal/-a:
Država pokriva stroške, ki bi jih moral izvajalec

Za podpis so se na ministrstvu odločili kljub jasnemu zapisu v osnovni pogodbi, da je"izvajalec dolžan sam in za svoj račun pravočasno pridobiti vsa potrebna dovoljenja in soglasja, ki jih bo potreboval za popolno izvedbo vseh pogodbenih obveznosti." Kljub temu je država odgovornost za ta del obveznosti prevzela nase in izvajalcev (Iskratel in GH Holding) to ne bo stalo nič
.


Mojstru Bisabru pa samo to. Izvajalci so pridobili vsa potrebna soglasja in dovoljenja. Če je država umaknila dovoljenja za kar 70(sedemdeset in ne nekaj baznih stolpov kot trdi zelo natančen projektan ledeni, ki bi sekal glave zaradi 3% prekoračitve) mora pač plačati dodatna dela. Takšna je že bila tudi sodba sodišča ko mora država v nekem drugem primeru kriti firmi dodatne stroške zaradi umika soglasja...


Zakaj pa je umaknila soglasja? Kakšna obrazložitev? Ali je šlo samo zato, da se bo potem lahko s prijateljčki sklepalo dobičkonosne anekse? :twisted:


Po večini primerov ker NISO imeli soglasij lokalnih skupnosti (beri gradbenega dovoljenja) - pravdanje pa bi bilo zelo dolgotrajno.

Tako je moje mnenje. V moji okolici so premaknili kar dva oddajnika. Če bi bilo vse OK jih ne bi bilo treba, mar ne ?
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4283
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 30.08.2016, 8:43

Po večini primerov ker NISO imeli soglasij lokalnih skupnosti (beri gradbenega dovoljenja)


Igor, soglasja in gradbenega dovoljenja NISO potrebovali. Glej nadaljevanje zakaj!

....- pravdanje pa bi bilo zelo dolgotrajno.


Igor, to o morebitnem pravdanju imaš pa prav. Pa ne bi bilo toliko problematično pravdanja, denar EU je moral biti porabljen do konca leta 2015 in pravdanje bi pomenilo za državo okoli 100€ izpada denarja (85% investicije + DDV). Sicer pa:

Eden od prvih postov na to temo, Mojster_Strojevodja, 20.7.2014:

V Ljubljani se je pojavila sledeča tabla, da se ve od kod denar in kdo bo kaj naredil, predpisi pač. Razkriva tudi kako je z dovoljenji in pritožbami določenih civilnih iniciativ - vzdrževalna dela v javno korist ;-)
Slika


Več o vzdrževalnih delih za javno korist za gradnjo GSM-R na http://www.gsm-r.si/pogosta-vprasanja-in-odgovori.html

In še izvleček:

Projekt uvedbe digitalnega radijskega sistema GSM-R na slovenskem železniškem omrežju se v skladu z 2. členom Zakona o graditvi objektov (Uradni list RS, št. 102/04 - uradno prečiščeno besedilo, 14/05 - popr., 92/05 - ZJC-B, 93/05 - ZVMS, 111/05 - odl. US, 126/07, 108/09, 61/10 - ZRud-1, 20/11 - odl. US, 57/12, 101/13 - ZDavNepr in 110/13) - ZGO-1), 5. členom Zakona o varnosti v železniškem prometu (Ur.l. RS, št. 56/13 in 91/13 - ZVZeIP) ter Pravilnikom o pogojih in postopku za začetek, izvajanje in dokončanje tekočega in investicijskega vzdrževanja ter vzdrževalnih del v javno korist na področju železniške infrastrukture (Ur.l. RS, št. 82/2006, v nadaljevanju Pravilnik) izvaja kot vzdrževalna dela v javno korist, na obstoječem železniškem sistemu.

V tretjem odstavku 24. člena Pravilnika je navedeno:
»(3) V okviru signalnovarnostnih naprav se med vzdrževalna dela v javno korist uvrščajo predvsem zamenjava ali gradnja:

postajnih signalnovarnostnih naprav,
progovnih signalnovarnostnih naprav,
signalnovarnostnih naprav za zavarovanje nivojskih prehodov,
signalnovarnostnih naprav za avtomatsko zaščito vlaka,
signalnovarnostnih naprav za daljinsko vodenje prometa,
prenosnih medijev (žični in optični kabli, brezžični mediji), vključno z vsemi pripadajočimi objekti ter zemeljskimi in gradbenimi deli,
funkcionalno potrebnih prostorov in objektov, za namestitev signalnovarnostnih sistemov in naprav, vključno z vsemi komunalnimi vodi do teh objektov, ki so potrebni za zagotovitev nemotenega delovanja vgrajenih sistemov in naprav«.

Iz citiranega določila sledi, da se GSM-R omrežje gradi kot vzdrževalna dela v javno korist, znotraj železniškega območja ter skladno z veljavnimi predpisi s področja železniškega prometa, zato zanj ne veljajo predpisi s področja graditve objektov.

V skladu z 42. odstavkom 5. člena ZVZeIP so vzdrževalna dela v javno korist na železniškem sistemu »postopki, po katerih se izvedejo odstranitve objektov in naprav, obnove, nadgradnje in gradnje strukturnih podsistemov, ki so namenjeni zagotavljanju obveznih gospodarskih javnih služb, z njimi pa se ne posega zunaj železniškega območja; kot vzdrževalna dela v javno korist se izvedejo tudi obnove, nadgradnje in gradnje objektov in naprav druge javne infrastrukture (npr. cestne), ki jih je potrebno zgraditi ali prestaviti zaradi obnove, nadgradnje ali gradnje javne železniške infrastrukture«.


Sicer pa je priporočljivo najprej poznati tozadevno problematiko iz tehnične, ekonomske in pravne smeri. Sam se strokvno ne ukvarjam z nobeno od teh dejavnosti, ni nekoč sem sodeloval pri gradnji neke moderne tovarne in spoznal omejitve realnega življenja. Toda potrebno se je izogibati takim trditvam, recimo vzorec je trditev ledenega ki zahteva sekanje glave za 3% prekoračitev in obenem enači en par z 70.,

predvsem pa take izjave kot jih daje Mojster Bisabre:

Zakaj pa je umaknila soglasja? Kakšna obrazložitev? Ali je šlo samo zato, da se bo potem lahko s prijateljčki sklepalo dobičkonosne anekse? :twisted:


ne sodijo na resen forum. Mesto jim je na kanalizaciji tipaPoliti kis, kjer bi se mirno uvrstil med najbolj znamenite forumaše tipa bruh.

LP Igorju-T L
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 355
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a ledeni » 30.08.2016, 22:09

Ljubitelj napisal/-a:Ledeni, koliko glav je pa letelo v primeru baznega Gotthardsge tunela, podražil se je za 20%?
Glede na ostro zastavljen kriterij te pa še vprašam, koliko so jih pa poslali v kazenska taborišča ali kamorkoli že pri gradnji tunela pod Rokavskim prelivom (+80% porast stroškov), da ne govorimo še o kakšnem Berlinskem letališču....


Ta pa je dobra. Gotthard primerjaš s precej primitivnim gradbenim projektom, torej s postavljanjem enostavnih temeljev in stolpiča. Manj kot to sploh ni. Bolj enostavna je samo še lesena lopa. :lol: Sicer pa imam občutek, da SŽ sploh ne vedo kaj bodo s tem projektom, ko bo dokončan. Razpisi za opremo komaj zdaj ven kapljajo. :lol: Očitno niti terminskega plana ne znajo skupaj sestaviti in se ga držati, kar me ne čudi, iste probleme imajo z voznimi redi.
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 559
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a Anzee » 31.08.2016, 5:29

ledeni napisal/-a:Sicer pa imam občutek, da SŽ sploh ne vedo kaj bodo s tem projektom, ko bo dokončan. Razpisi za opremo komaj zdaj ven kapljajo. :lol: Očitno niti terminskega plana ne znajo skupaj sestaviti in se ga držati, kar me ne čudi, iste probleme imajo z voznimi redi.


Če se ne motim, je omrežje GSM-R domena ministrstva za infrastrukturo, medtem ko vozni redi del SŽ, tako da s samim projektom dejansko nimajo veliko. Pri voznih sredstvih pri SŽ pa gre bolj kot za to ali bodo kupili "aparate" ali ne (in postali še bolj nekonkurenčni).

Lahko pa se seveda motim.
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4283
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 31.08.2016, 6:52

a pa je dobra. Gotthard primerjaš s precej primitivnim gradbenim projektom, torej s postavljanjem enostavnih temeljev in stolpiča. Manj kot to sploh ni. Bolj enostavna je samo še lesena lopa. :lol: Sicer pa imam občutek, da SŽ sploh ne vedo kaj bodo s tem projektom, ko bo dokončan. Razpisi za opremo komaj zdaj ven kapljajo. :lol: Očitno niti terminskega plana ne znajo skupaj sestaviti in se ga držati, kar me ne čudi, iste probleme imajo z voznimi redi.


ledeni, veliko stvari je res takšnih, kdo je odgovoren za investicijo ti je že bilo razloženo. Sicer pa pišeš brez premislekov in tega [e nisi yanikal:

-3% je napaka za sekanje glave istočasno pa enačiš en par z 70(sedemdeset)
-figo mar ti je v tvojem posploševanju kdo je odgovoren za investicijo in obdolžuješ SŽ za napake, investitor je pa RS, Ministrstvo za infrastrukturo in prostor

Tako si me dokaj prepričal, dav svojih izjavah ravno nisi konzistenten in potemtakem v svojem vsepovprekarskem udrihanju ravno nisi zaupanja vreden vir. In kot tak imaš verjetno velike težave narediti projekt znotraj 3% odstopanj. Toda pozor, to je šele projekt! Tipično se pa pokaže, običajno že pri reviziji kup napačnih podmen, kaj šele pri izvedbi. Se vsako nedeljo pri kosilu in po njem kislo smejimo kakšne klatijo gradbeni projektantje, ki skušajo narediti projekt znotraj 3% želje naročnika, velja zlasti za zemeljska dela, ker imamo pač takšnega strokovnjaka pri hiši.

LPL
casar
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 40
Pridružen: 01.06.2016, 11:01

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a casar » 01.09.2016, 23:54

mkx napisal/-a:Dodatno povečanje stroškov na srednji rok za davkoplačevalce predstavlja tudi omejitev, ki prepoveduje uporabo teh stolpov za pridobitne dejavnosti (beri: montažo anten za mobilne sisteme privatnikov). To bi prineslo prihodke od najemnin, pa tega ne bo. Od kod izvira prepoved ne vem, se pa vsi izgovarjajo na sofinanciranje EU.


Takšna prepoved je že dobra. Tisto, kar nam že ves čas manjka, je nepridobitni mobilni operater.

Aleš
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3444
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a mkx » 02.09.2016, 13:22

casar napisal/-a:Takšna prepoved je že dobra.

Zakaj?

casar napisal/-a:Tisto, kar nam že ves čas manjka, je nepridobitni mobilni operater.

Niti ne, tudi v cestnem prometu (in železniškem če smo že na tem forumu) nimamo nobenega operaterja, ki je nepridobiten. Niti operaterji, ki so v popolni javni lasti (recimo LPP) se ne trudijo delati brez dobička, vseeno pa marsikateremu vseeno uspeva :twisted: Isto (razen tega o dobičku) recimo velja za preprodajo elektrike gospodinjstvom in podobno.

Kar bi rabili je javna telekomunikacijska infrastruktura, na kateri bi potem pridobitneži nudili storitve. Ampak potem se pa vprašamo, ali bi na koncu res prišli bolje in ceneje skozi? Se bojim, da bi bili stroški gradnje kar naenkrat 2-5x višji, res pa operater takega omrežja ne bi izkazoval milijonskih dobičkov. In kljub visokim stroškom gradnje in vzdrževanja infrastrukture bi morda bile telekomunikacije bistveno bolj "luknjaste", za končnega (malega) uporabnika pa morda celo dražje kot sedaj (veliki stroški gradnje in vzdrževanja pomenijo visoko ceno za najemnike).
LP, Metod
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1094
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a ŽAT32 » 04.09.2016, 19:42

Verjetno je že čas, da malo pogledamo v notranjost teh bruhalnikov bolezni in podobnih tegob :mrgreen:

Od zunaj jih vsi poznamo... tipkovnica za vstop s kodo in priklop za agregat. Seveda se vrata odprejo tudi s klučem

Slika


noben vstop pa ne bo neopažen...veliki brat ima na vratih stikalo, ki javlja odpiranje

Slika

pa senzor gibanja s kamero, pa še senzor dima

Slika

na tleh pa senzor za vodo

Slika

Za vrati je ločilni transformator. Tale je 400/400 V, za večje razdalje od odjemnega mesta je 750/400

Slika

Nad njim sta priključna in distribucijska EE omara

Slika

Še notranjost. Če je 750V napajanje, je v omari precej več rištunge

Slika

distribucija

Slika

V kotu je napajalna omara.

Slika

Štirje usmerniški moduli, ki obenem merijo tudi vse možne parametre, ki se tičejo napajanja

Slika
Zadnjič spremenil ŽAT32, dne 04.09.2016, 20:01, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1094
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a ŽAT32 » 04.09.2016, 19:58

Na steni nasproti vrat je klima

Slika

v kotu desno pa GSMR omara

Slika

na vrhu je distribucija napajanja

Slika

pod njo pa v tem primeru dve radijski glavi. Če deluje bazna samo z eno celico, je pa samo ena

Slika

nad omaro pa je izvod kablov na stolp

Slika

Poleg te omare je še TK omara, kjer je med drugim zaključena optika

Slika

optični delilnik

Slika

prenosni sistem

Slika

pod njim pa stikalo in digitalni modul, kamor so vsi mogoči senzorji bazne postaje priključeni.

Slika

Zadeva je zasnovana tako, da se v primeru prekinitve povezave z nadzornim centrom vsi podatki o dogajanju v BP shranijo in se ob vzpostavi povezav pošljejo v center.

O repetitorjih pa drugič :thumbupr
Deflektor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 155
Pridružen: 20.02.2008, 21:06

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a Deflektor » 04.09.2016, 20:52

A vse to je v eni bazni postaji? Je pa kar dobro založena. A ta oprema omogoča tudi prenos podatkov (WiFi) za potnike ali se bo za ta namen uporabljalo ponudbo komercialnih ponudnikov?
Uporabniški avatar
RitterVonGhega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1207
Pridružen: 13.09.2012, 14:35
Kraj: Maribor
Kontakt:

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a RitterVonGhega » 04.09.2016, 21:41

Deflektor napisal/-a:A vse to je v eni bazni postaji? Je pa kar dobro založena. A ta oprema omogoča tudi prenos podatkov (WiFi) za potnike ali se bo za ta namen uporabljalo ponudbo komercialnih ponudnikov?


seveda bo tudi novo WiFi vlak , kmalu...
bo Wi Fi za samo ICS , tudi možnost EC....

lp
www.eurocitycard.blogspot.com novice in galerija..... :))

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov