ETCS Level1 - GSM-R

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1092
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a ŽAT32 » 14.08.2017, 19:25

Bazne postaje že sevajo smrt po okoliškem prebivalstvu :mrgreen: :mrgreen: , le zaradi poporodnih težav kar pogosto ugasnejo. Postajni sistemi pa so tudi že vklopljeni, le v uporabi še niso. Se še pegla celoten GSMR sistem.

Kdaj bo šlo v uporabo?

https://www.youtube.com/watch?v=x9GaZV-bhPw
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 649
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a bisabre » 15.08.2017, 13:41

Čakajo, da Cmero najde čas in bo svečano otvoril ( spravil v pogon ) celotni sistem. :mrgreen:
Simpl je tanartabul.
zigc0601
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 116
Pridružen: 25.08.2011, 17:48

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a zigc0601 » 15.08.2017, 15:09

bisabre napisal/-a:Čakajo, da Cmero najde čas in bo svečano otvoril ( spravil v pogon ) celotni sistem. :mrgreen:

Kdo pa je Cmero? Nisem na forumu zasledil nobenega s tem imenom, pa tudi drugače ne poznam nobenega Cmerota, ki bi moral to odpreti....

Je pa zanimivo, da gre za projekt podprt z EU sredstvi, pa še ni zagnan, kljub temu, da se je prejšnja finančna perspektiva zaključila. Se govori o kakšnem vračanju sredstev? Sem delal na enem projektu iz prejšnje perspektive in je šlo vse na glavo samo zaradi rokov...
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 406
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a gorican » 31.08.2017, 8:11

Na facebooku v skupini Železniški navdušenci, sem prebral objavo enega, ki je zapisal, da je bilo zadnje testiranje GSM-R uspešno in da sledi le še zadnje testiranje pred predajo v uporabo.
Je to res?
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11322
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a cokla » 31.08.2017, 8:29

gorican napisal/-a:Na facebooku v skupini Železniški navdušenci, sem prebral objavo enega, ki je zapisal, da je bilo zadnje testiranje GSM-R uspešno in da sledi le še zadnje testiranje pred predajo v uporabo.
Je to res?


Zakaj ne bi bilo res?

Vendar bo treba opremiti še vozna sredstva.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 406
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a gorican » 31.08.2017, 9:36

Pa ne da ne bi verjel :thumbupr
Koliko časa pa bo potrebno, da se stvar namesti na vse vlake?
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3431
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a mkx » 31.08.2017, 13:26

gorican napisal/-a:Koliko časa pa bo potrebno, da se stvar namesti na vse vlake?

Odvisno od prevoznika in vozila. Sodobna vozila imajo v osnovi vse predpripravljeno za GSM-R (in tudi kakšen ETCS) in če prevoznik (lastnik vozila) izda naročilo ponudniku, ki že ima razvito rešitev za tisti tip vozila, je stvar lahko končana hitro (recimo nekaj tednov). Starejša vozila o GSM-R ne vedo ničesar, standardizirane GSM-R pa ne obstajajo, zato je dela z vgradnjo (in prilagajanjem) več.

Že v razpisu SŽ se je videlo, da stvar ne bo enostavna (in ne poceni), saj ima skoraj vsak tip lokomotive oz. garniture drugačne sisteme napajanja naprav (večinoma sicer enosmerno, vendar različnih napetosti), vsakega tipa vozil pa je samo po nekaj kosov. Kar pomeni, da bo ponudnik moral razviti rešitev prilagoditve napajanja za vsak tip lokomotive posebej, ga stestirati, morebiti pridobiti kakšne certifikate ...
LP, Metod
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1157
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a desiro » 01.09.2017, 7:12

mkx napisal/-a:
gorican napisal/-a:Koliko časa pa bo potrebno, da se stvar namesti na vse vlake?

Odvisno od prevoznika in vozila. Sodobna vozila imajo v osnovi vse predpripravljeno za GSM-R (in tudi kakšen ETCS) in če prevoznik (lastnik vozila) izda naročilo ponudniku, ki že ima razvito rešitev za tisti tip vozila, je stvar lahko končana hitro (recimo nekaj tednov). Starejša vozila o GSM-R ne vedo ničesar, standardizirane GSM-R pa ne obstajajo, zato je dela z vgradnjo (in prilagajanjem) več.

Že v razpisu SŽ se je videlo, da stvar ne bo enostavna (in ne poceni), saj ima skoraj vsak tip lokomotive oz. garniture drugačne sisteme napajanja naprav (večinoma sicer enosmerno, vendar različnih napetosti), vsakega tipa vozil pa je samo po nekaj kosov. Kar pomeni, da bo ponudnik moral razviti rešitev prilagoditve napajanja za vsak tip lokomotive posebej, ga stestirati, morebiti pridobiti kakšne certifikate ...


O čem sanjaš ti? GSM-R ni nič drugega kot digitalni RDN (RDZ) Kolikor sem seznanjen je potrebno le zaenjati tiste stare telefunkne z novimi RDZ napravami, takšnega tipa kot recimo na seriji 541, menda pa GSMR lahko deluje tudi na takšnih napravah ki so na SŽ 312.
ETCS pa je nekaj povsem drugega.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3431
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a mkx » 01.09.2017, 11:21

desiro napisal/-a:
mkx napisal/-a:
gorican napisal/-a:Koliko časa pa bo potrebno, da se stvar namesti na vse vlake?

Odvisno od prevoznika in vozila. Sodobna vozila imajo v osnovi vse predpripravljeno za GSM-R (in tudi kakšen ETCS) in če prevoznik (lastnik vozila) izda naročilo ponudniku, ki že ima razvito rešitev za tisti tip vozila, je stvar lahko končana hitro (recimo nekaj tednov). Starejša vozila o GSM-R ne vedo ničesar, standardizirane GSM-R pa ne obstajajo, zato je dela z vgradnjo (in prilagajanjem) več.

Že v razpisu SŽ se je videlo, da stvar ne bo enostavna (in ne poceni), saj ima skoraj vsak tip lokomotive oz. garniture drugačne sisteme napajanja naprav (večinoma sicer enosmerno, vendar različnih napetosti), vsakega tipa vozil pa je samo po nekaj kosov. Kar pomeni, da bo ponudnik moral razviti rešitev prilagoditve napajanja za vsak tip lokomotive posebej, ga stestirati, morebiti pridobiti kakšne certifikate ...


O čem sanjaš ti? GSM-R ni nič drugega kot digitalni RDN (RDZ) Kolikor sem seznanjen je potrebno le zaenjati tiste stare telefunkne z novimi RDZ napravami, takšnega tipa kot recimo na seriji 541, menda pa GSMR lahko deluje tudi na takšnih napravah ki so na SŽ 312.
ETCS pa je nekaj povsem drugega.

Ja, in kaj ti misliš, da v vsaki trgovini z električnim šrotom (Merkur, BigBang, ...) prodajajo telefone GSM-R z ravno prav dolgim antenskim kablom in ravno pravo anteno za na streho za Đure z 68,7 voltnim napajanjem? Ne vem na pamet, sem pa bral tale razpis in se spomnim, da majo zadevna vozila (lokomotive in garniture) vsaj ene 3 ali 4 različne napetosti napajanja in rahlo dvomim, da je telefon GSM-R (v ožjem smislu, brez dodatne periferije) kar tako toleranten za napajanje od 36 do 220V (enosmerno).
LP, Metod
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 649
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a bisabre » 01.09.2017, 14:01

Zakaj se pričkate okoli tega? SŽ so obljubljale ta komunikacijski "presežek" pa naj se z nameščanjem slednjega tudi ukvarjajo. Je pa logično, da mora biti t.i. "baza" primerna za namestitev, a kot vedno je pri nas tako, da se marsikaj dela mic po mic, velikokrat pa tudi prehiteva operativne zmogljivosti. Če povem enostavneje, ali nimamo hardware, software pa, ali obratno. SŽ pač niso izjema, "hudo kunštni" GSM-R zato še vedno ni 100% zalaufal. Bo že enkrat. Mi smo se tudi pred dobrim 1/4 stoletja odcepili in kao spremenili sistem, a kot kaže, smo se samo odcepili, ostalo je pač tako kot je bilo. Slika
Simpl je tanartabul.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1157
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a desiro » 02.09.2017, 21:32

mkx napisal/-a:Ja, in kaj ti misliš, da v vsaki trgovini z električnim šrotom (Merkur, BigBang, ...) prodajajo telefone GSM-R z ravno prav dolgim antenskim kablom in ravno pravo anteno za na streho za Đure z 68,7 voltnim napajanjem? Ne vem na pamet, sem pa bral tale razpis in se spomnim, da majo zadevna vozila (lokomotive in garniture) vsaj ene 3 ali 4 različne napetosti napajanja in rahlo dvomim, da je telefon GSM-R (v ožjem smislu, brez dodatne periferije) kar tako toleranten za napajanje od 36 do 220V (enosmerno).


Za Đuro ne bi vedel ampak glede na to da ima vgrajeno neko radio postajo za premik, mislim da je za napajanje poskrbljeno? Druge lokomotive in garniture pa kolikor vem tudi imajo neke stabilizatorje na neke normalne napetosti 24 V 220 V itd...
Sicer pa stvar se lahko reši tako da se recimo na lokomotive ki več ali manj vozijo po glavnih progah slednje namesti takoj, ostale pa se opremlja sproti, do takrat se le zagoovi GSM-R prenosni telefon. Sem ga videl na obisku pri kolegu v Nemčiji izgleda kot malo starejša bolj odporna in kompaktna verzija mobitela ki ga poznamo sedaj.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 396
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a suha » 03.09.2017, 17:13

Ene par mesecev nazaj je Mes napovedal da mislijo do 2025 zamenjat komplet vozni park, razen Živ.

Ne vem kaj ma potem sploh smisel to vgrajevat v iztrošena in povsem zastarela (dizelska) vozila glede na postavljeno strategijo (ki pa se zavedam, da se kot običajno zna zavleči), če pa naj bi šlo vse tako ali tako v odpis čez 8 let.

Teh 8 let naj še terajo dva vzporedna sistema, za tisti denar, ki ga mislijo pa namenit za nadgradnje sistemov pa naj raje kupijo kakšno novo lokomotivo.

To je tako kot da bi danes Jugota vgrajeval klimo. #-o

Mi je pa pač jasno, da se tu ne gremo gospodarnega ravnanja, ampak bolj to, da bo en spet fejst zaslužil... Upam da pride tale lopovščina v medije, pa naj jih raztrgajo, bandite. :jezn
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 636
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a 038 » 03.09.2017, 18:54

Vsi vlaki na relaciji Maribor Spilje imajo GSM-R. Uporabja se prenosen GSM-R katerega dostavi na postaji Maribor premikalno osebje strojevodji. O ETCS- pa ps raje ne bi...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3181
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 15.09.2017, 10:19

Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4264
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 12.01.2018, 13:06

če je tale prispevek izpred mesecev poln pesimizma
http://m.railjournal.com/index.php/blog ... l?channel=


je tale http://www.railjournal.com/index.php/si ... -etcs.html bolj optimističen. Napoveduje se obilna uvedba ETCS na lokomotivah DB Carga, Mercitalia, Nizozemski,.... Seveda vse z pomočjo EU.

LPL

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov