ETCS Level1 - GSM-R

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
bugear
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 104
Pridružen: 24.04.2009, 20:33
Kraj: Češka

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a bugear » 14.02.2018, 21:49

preglednik napisal/-a:Hvala za odgovor. Še nekaj: ima odslej vsaka lokomotiva, ki vozi na omrežju Slovenije in ima vgrajeno opremo GSM-R (mislim na RCA), možnost povezave s postajami kjer pač vozi?

Samo če ima izdajatelj sim kartice podpisano pogodbo o gostovanju v omrežju SŽ (in dvomim, da trenutno neka obstaja). Dostopna omrežja za sim izdano DB Netz: http://fahrweg.dbnetze.com/file/fahrweg ... ing_dt.pdf
"Milovat tě budu stale,
děkuju za krásný rok"!
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3115
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 04.10.2018, 15:00

https://www.enarocanje.si/objavaPogodb/ ... ten=110093

Začenja se vgradnja gsm-r v železniška vozila.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1338
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a preglednik » 04.10.2018, 15:13

Torej: RDZ ven, GSMR notri ? Zunanja infrastruktura že itak deluje!
preglednik
Žiga
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 142
Pridružen: 16.09.2009, 21:36

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a Žiga » 04.10.2018, 19:37

preglednik napisal/-a:Torej: RDZ ven, GSMR notri ?


RDZ bo ostal na lokomotivah (Radio Dispečerska Zveza). Zamenjal se bo samo sistem. Zdaj se namreč uporablja analogni sistem 450/460 MHz, GSM-R pa bo to nadomestil kot novi digitalni sistem (novi za slovensko področje).
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1338
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a preglednik » 04.10.2018, 21:26

Ali bosta potem ostala v uporabi oba sistema, RDZ (analogni) in GSMR (digitalni)?
preglednik
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4523
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a igor72 » 05.10.2018, 11:54

Re 4/4 napisal/-a:https://www.enarocanje.si/objavaPogodb/PogodbaDetajli.aspx?IDPogodbeZaceten=110093

Začenja se vgradnja gsm-r v železniška vozila.

Samo tovorni promet #-o ....kaj pa potniški del??
LEP DAN
Igor
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11315
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a cokla » 05.10.2018, 13:16

igor72 napisal/-a:[
Samo tovorni promet #-o ....kaj pa potniški del??


Zakaj bi na avtobusih rabili ETCS ? :medic :hmm :twisted:
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a holding » 05.10.2018, 14:01

...potniški del pa vozi po Voznem Redu.... :shock: ...se pa nima kej pogovarjat.... :lol: ...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3115
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 05.10.2018, 16:12

igor72 napisal/-a:Samo tovorni promet #-o ....kaj pa potniški del??


So zraven ;) Že v prvem linku piše ostali naročniki, SŽ -PP

https://www.enarocanje.si/objavaPogodb/ ... ten=110091
sraka1
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 53
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a sraka1 » 28.04.2019, 13:31

VITraž, Interni informator SŽ – VIT. Letnik 8, številka 1, april 2019 napisal/-a:
Vgradnja globalnega mobilnega radijskega komunikacijskega sistema GSM-R na vozila Slovenskih železnic
Besedilo: Marko Juvančič
Fotografiji: Helena Hostnik Simončič


GSM-R (Global System for Mobile Communications – Railway) je globalni mobilni radijski komunikacijski sistem za železnice. Uporablja se za komunikacijo pri vodenju prometa in nadomešča obstoječ analogni sistem radijskih zvez (RDZ). Prednost sistema GSM-R v primerjavi s sistemom RDZ je v enotnih specifikacijah, kar omogoča interoperabilnost.

V Sloveniji je bilo novo zgrajeno omrežje GSM-R predano v uporabo konec leta 2017 in s tem se je pojavila težnja k čim prejšnjemu opremljanju voznega parka. Slovenske železnice so se odločile opremiti 217 vozil 14 različnih tipov.

Na javnem razpisu je bil izbran izvajalec Iskratel, dobavitelj opreme je Funkwerk z radijsko napravo MESA26, izvajalec vgradnje je SŽ – VIT. Projekt se je pričel konec leta 2018 z izvedbo pilotnih vgradenj na lokomotivi 643-015 in motornem vlaku 813-110. Projekt predvideva pilotno vgradnjo na vsak tip vozila. Sledijo statična in dinamična testiranja, potrjevanje projektne dokumentacije in pridobivanje uporabnega dovoljenja za vsako serijo vozila. Doslej so bile izvedene pilotne vgradnje na 10 vozilih. Poleg že omenjenih še na motornih garniturah 711-007/008, 713-119, 312-139/140 in 310-005/006 ter na lokomotivah 642-199, 363-016, 541-001 in 664-110. Serijska vgradnja naj bi se pričela po potrditvi pilotnih vgradenj. Projekt naj bi se zaključil do novembra 2021 in predvideva vgradnjo vsaj 6 vozil na mesec. Vgradnja se izvaja na lokacijah Ljubljana in Maribor.

GSM-R radijsko napravo MESA26 sestavljajo komponente: centralna radijska naprava CR26, upravljalna enota MMIS (displej), zvočnik, slušalka in antena. Centralna radijska naprava se vgradi na primerno mesto na vozilu, upravljalna enota, slušalka in zvočnik pa v vsaki stojevodski kabini. Antena se vgradi na streho vozila. Premikalne lokomotive vrste 642, 643 in 732 imajo vgrajen še gosenični mikrofon in nožno tipko za proženje klicev.

Vzdrževanje naprav bo opravljal SŽ – VIT. V ta namen je bilo izšolanih 5 vzdrževalcev, 3 iz Ljubljane in 2 iz Maribora. Vzdrževanje obsega poleg testiranja z zahtevno opremo tudi poseg v samo napravo in po potrebi spreminjanje nastavitev ter odčitavanje diagnostike. Glede na to, da imamo izkušnje z napravo starejšega tipa MESA23 istega proizvajalca, bo to olajšalo začetek vzdrževanja.

Za uporabnike prinaša prehod s sistema RDZ na GSM-R veliko pozitivnih novosti. Z GSM-R je opremljenih vseh 1.200 km prog, z RDZ pa le glavni železniški križ. Digitalna tehnologija prinaša bolj kakovostno zvezo pri komunikaciji in predvsem avtomatizirane procese. Strojevodji ni potrebno več med vožnjo izbirati kanalov, ker sistem avtomatsko poveže pristojnega dispečerja ali prometnika. V prehodnem obdobju se lahko pričakuje določene težave zaradi prehoda na novo tehnologijo tudi na strani vodenja prometa. Na opravljenih testiranjih je bilo ugotovljeno nekaj napak pri dodelitvi pristojnih prometnikov, kar predstavniki SŽ – Infrastruktura odpravljajo.

Z uporabo GSM-R naprav se bodo tako na strani strojnega osebja kot s strani vodenja prometa pokazale vse prednosti in uporabnost sistema.

Slika
Centralna radijska naprava CR26




Slika
Upravljalna enota MMIS



Nekaj me pa zanima:
1. Avtor omenja, da je z GSM-R opremljenih vseh 1200km prog...najbrž pozabljajo, da proga Lendava - d.m. ni opremljena z GSM-R?
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3401
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: ETCS Level1 - GSM-R

OdgovorNapisal/-a mkx » 28.04.2019, 14:59

Po moje je to sicer lapsus, a zelo razumljiv: del Lendava - d.m. prometno ni del JŽI RS, saj tam opravlja promet (skoraj) izključno HŽ.
LP, Metod

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: prometnik 54 in 6 gostov