ETCS Level1 - GSM-R

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
bugear
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 110
Pridružen: 24.04.2009, 20:33
Kraj: Češka

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Odgovor Napisal/-a bugear »

preglednik napisal/-a:Hvala za odgovor. Še nekaj: ima odslej vsaka lokomotiva, ki vozi na omrežju Slovenije in ima vgrajeno opremo GSM-R (mislim na RCA), možnost povezave s postajami kjer pač vozi?
Samo če ima izdajatelj sim kartice podpisano pogodbo o gostovanju v omrežju SŽ (in dvomim, da trenutno neka obstaja). Dostopna omrežja za sim izdano DB Netz: http://fahrweg.dbnetze.com/file/fahrweg ... ing_dt.pdf
"Milovat tě budu stale,
děkuju za krásný rok"!
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3613
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

https://www.enarocanje.si/objavaPogodb/ ... ten=110093

Začenja se vgradnja gsm-r v železniška vozila.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1542
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Torej: RDZ ven, GSMR notri ? Zunanja infrastruktura že itak deluje!
preglednik
Uporabniški avatar
Žiga
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 178
Pridružen: 16.09.2009, 21:36
Kraj: Zasavje

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Odgovor Napisal/-a Žiga »

preglednik napisal/-a:Torej: RDZ ven, GSMR notri ?
RDZ bo ostal na lokomotivah (Radio Dispečerska Zveza). Zamenjal se bo samo sistem. Zdaj se namreč uporablja analogni sistem 450/460 MHz, GSM-R pa bo to nadomestil kot novi digitalni sistem (novi za slovensko področje).
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1542
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Ali bosta potem ostala v uporabi oba sistema, RDZ (analogni) in GSMR (digitalni)?
preglednik
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4576
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Re 4/4 napisal/-a:https://www.enarocanje.si/objavaPogodb/ ... ten=110093

Začenja se vgradnja gsm-r v železniška vozila.
Samo tovorni promet #-o ....kaj pa potniški del??
LEP DAN
Igor
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11514
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Odgovor Napisal/-a cokla »

igor72 napisal/-a:[
Samo tovorni promet #-o ....kaj pa potniški del??
Zakaj bi na avtobusih rabili ETCS ? :medic :hmm :twisted:
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Odgovor Napisal/-a holding »

...potniški del pa vozi po Voznem Redu.... :shock: ...se pa nima kej pogovarjat.... :lol: ...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3613
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

igor72 napisal/-a: Samo tovorni promet #-o ....kaj pa potniški del??
So zraven ;) Že v prvem linku piše ostali naročniki, SŽ -PP

https://www.enarocanje.si/objavaPogodb/ ... ten=110091
sraka1
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 74
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Odgovor Napisal/-a sraka1 »

VITraž, Interni informator SŽ – VIT. Letnik 8, številka 1, april 2019 napisal/-a:
Vgradnja globalnega mobilnega radijskega komunikacijskega sistema GSM-R na vozila Slovenskih železnic
Besedilo: Marko Juvančič
Fotografiji: Helena Hostnik Simončič


GSM-R (Global System for Mobile Communications – Railway) je globalni mobilni radijski komunikacijski sistem za železnice. Uporablja se za komunikacijo pri vodenju prometa in nadomešča obstoječ analogni sistem radijskih zvez (RDZ). Prednost sistema GSM-R v primerjavi s sistemom RDZ je v enotnih specifikacijah, kar omogoča interoperabilnost.

V Sloveniji je bilo novo zgrajeno omrežje GSM-R predano v uporabo konec leta 2017 in s tem se je pojavila težnja k čim prejšnjemu opremljanju voznega parka. Slovenske železnice so se odločile opremiti 217 vozil 14 različnih tipov.

Na javnem razpisu je bil izbran izvajalec Iskratel, dobavitelj opreme je Funkwerk z radijsko napravo MESA26, izvajalec vgradnje je SŽ – VIT. Projekt se je pričel konec leta 2018 z izvedbo pilotnih vgradenj na lokomotivi 643-015 in motornem vlaku 813-110. Projekt predvideva pilotno vgradnjo na vsak tip vozila. Sledijo statična in dinamična testiranja, potrjevanje projektne dokumentacije in pridobivanje uporabnega dovoljenja za vsako serijo vozila. Doslej so bile izvedene pilotne vgradnje na 10 vozilih. Poleg že omenjenih še na motornih garniturah 711-007/008, 713-119, 312-139/140 in 310-005/006 ter na lokomotivah 642-199, 363-016, 541-001 in 664-110. Serijska vgradnja naj bi se pričela po potrditvi pilotnih vgradenj. Projekt naj bi se zaključil do novembra 2021 in predvideva vgradnjo vsaj 6 vozil na mesec. Vgradnja se izvaja na lokacijah Ljubljana in Maribor.

GSM-R radijsko napravo MESA26 sestavljajo komponente: centralna radijska naprava CR26, upravljalna enota MMIS (displej), zvočnik, slušalka in antena. Centralna radijska naprava se vgradi na primerno mesto na vozilu, upravljalna enota, slušalka in zvočnik pa v vsaki stojevodski kabini. Antena se vgradi na streho vozila. Premikalne lokomotive vrste 642, 643 in 732 imajo vgrajen še gosenični mikrofon in nožno tipko za proženje klicev.

Vzdrževanje naprav bo opravljal SŽ – VIT. V ta namen je bilo izšolanih 5 vzdrževalcev, 3 iz Ljubljane in 2 iz Maribora. Vzdrževanje obsega poleg testiranja z zahtevno opremo tudi poseg v samo napravo in po potrebi spreminjanje nastavitev ter odčitavanje diagnostike. Glede na to, da imamo izkušnje z napravo starejšega tipa MESA23 istega proizvajalca, bo to olajšalo začetek vzdrževanja.

Za uporabnike prinaša prehod s sistema RDZ na GSM-R veliko pozitivnih novosti. Z GSM-R je opremljenih vseh 1.200 km prog, z RDZ pa le glavni železniški križ. Digitalna tehnologija prinaša bolj kakovostno zvezo pri komunikaciji in predvsem avtomatizirane procese. Strojevodji ni potrebno več med vožnjo izbirati kanalov, ker sistem avtomatsko poveže pristojnega dispečerja ali prometnika. V prehodnem obdobju se lahko pričakuje določene težave zaradi prehoda na novo tehnologijo tudi na strani vodenja prometa. Na opravljenih testiranjih je bilo ugotovljeno nekaj napak pri dodelitvi pristojnih prometnikov, kar predstavniki SŽ – Infrastruktura odpravljajo.

Z uporabo GSM-R naprav se bodo tako na strani strojnega osebja kot s strani vodenja prometa pokazale vse prednosti in uporabnost sistema.

Slika
Centralna radijska naprava CR26




Slika
Upravljalna enota MMIS

Nekaj me pa zanima:
1. Avtor omenja, da je z GSM-R opremljenih vseh 1200km prog...najbrž pozabljajo, da proga Lendava - d.m. ni opremljena z GSM-R?
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3640
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Odgovor Napisal/-a mkx »

Po moje je to sicer lapsus, a zelo razumljiv: del Lendava - d.m. prometno ni del JŽI RS, saj tam opravlja promet (skoraj) izključno HŽ.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3613
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

desiro napisal/-a:...90 % vozil Sž ima GSM-R...
Torej gre zaenkrat približno vse po načrtih. Par let nazaj, je bil predviden rok za obvezno uporabo GSM-R, konec leta 2020. Država je dala čas, da se prevozniki opremijo. Torej se znajo tudi držati plana za ETCS približno točno tako, kot je opisano v drugi temi. In če je kdaj čas za njegovo vgradnjo/uporabo, potem je to sedaj. Mopedi vozijo samo še na račun donatorjev. MAV-START kupuje lokomotive, ki bodo imele tudi dovoljenje za Slovenijo, kar se lahko tolmači, da bosta SŽ in MAV uvedla interoperabilnost, kot je sedaj na relaciji SŽ-ÖBB, še posebej v luči, da je omenjeno tudi sedem novih lokomotiv. Tovorni promet je že delal analizo, kaj ponuja trg za nakup novih tovornih lokomotiv in že uvedel izračune za zamenjavo Brižit, ter Reganov. Na ti dve seriji, bi bila vgradnja ETCS idiotska, saj sta že v letih in sta postali neprimerni za lastnika in njegovo vizijo. Že Francozi počasi, a zanesljivo kasirajo njihove štriiosne Brižite, vseh treh tipov. Pri pridobivanju dovoljenj pa mora biti v Sloveniji tako ali tako vsako novo vozilo opremljeno z ERTMS. Drugi tir bo pa itak na ERMTS, sedaj resno razmišljajo, da bi z dopolnitvijo zakona zgradili kar v štartu novo dvotirno do Kopra. Samo 300 milijonov evrov dražje bi bilo. Torej, zadržkov ni, je pa sedaj pravi čas. Obstajajo pa tudi finančni mehanizmi EU za njegovo vgradnjo.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3640
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Odgovor Napisal/-a mkx »

desiro napisal/-a:Zakaj pa potem nebi zaračunavali še uporabnino RDN sistema?
Saj bi bilo smiselno.
desiro napisal/-a: Poleg tega nastopi problem če se zgodi okvara ETCS sistema.
Ta argument je bedast. Do izgradnje GSM-R ni bilo nobene rezerve, poleg tega je GSM-R zgrajen (kolikor vem) z skoraj vsemi elementi izvedenimi redundantno. In kaj bi se v tem primeru zgodilo z vlaki, ki niso opremljeni z RDZ (če so sedaj redki, bodo čedalje pogostejši, novodošli tujci ga ne bodo vgrajevali ker ni več zahtevan, tudi SŽ vozila iz prihodnjih naročil bodo PMSM imela samo še GSM-R).

In čisto isto bo veljalo tudi za ERTMS in Indusi.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 965
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

[quote="mkx"]Po moje je to sicer lapsus, a zelo razumljiv: del Lendava - d.m. prometno ni del JŽI RS, saj tam opravlja promet (skoraj) izključno HŽ.[/quote]
Je pa proga Kreplje-Repentabor opremljena s tem sistemom.....tam ne opravlja prometa nihče.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3640
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: ETCS Level1 - GSM-R

Odgovor Napisal/-a mkx »

Dirigent napisal/-a:
mkx napisal/-a:Po moje je to sicer lapsus, a zelo razumljiv: del Lendava - d.m. prometno ni del JŽI RS, saj tam opravlja promet (skoraj) izključno HŽ.
Je pa proga Kreplje-Repentabor opremljena s tem sistemom.....tam ne opravlja prometa nihče.
To je res. Se pa navezuje (morda nekega dne na obeh straneh) na progo, ki s tem sistemom je opremljena. Kar za Lendavsko slepo črevo menda ne velja, HŽ menda nima GSM-R?
LP, Metod
Odgovori