Nakup vozovnic prek interneta

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 300
Pridružen: 11.04.2014, 19:36
Kraj: Freilassing

Re: Nakup vozovnic prek interneta

OdgovorNapisal/-a andre85 » 18.08.2019, 11:24

Re 4/4 napisal/-a:
dingo napisal/-a:Ja samo to je problem...


Problem je samo v tem, ker bi radi kot manjšina imeli vse na pladnju. Malo vas je takih in ne glejte iz svojega zornega kota, ker še jaz nisem tak. Večina v tujini ne gleda samo na ceno, ker v večjih državah cenijo domače.
Samo v Nemčiji DB daljinski promet letno prepelje skoraj 150 milijonov ljudi, kje je šele regionalni in mestni promet, kjer se številka ustavi pri 2,43 milijarde potnikov. Logično da "drobiž" držav marsikdo niti ne povoha. Povprečen državljan velike države gre z domačim prevoznikom, ker ga pozna, povprečnež razume probleme na železnici, ostali potniki so samo parkrat na leto, poslovneži, izobraženi ljudje logično domači prvi razred (njim dol visi za poceni Ryanair, bolj pomemeben je British in postrežba) "tečneži" gredo s konkurenco...za mednarodni promet, splet domači prevoznik, turisti in tudi domačini v potovalno pisarno. Še pri RegioJetu so jo odprli na Dunaju...no sodelujejo z WESTshops prodajalnami. Zakaj je tako? Ker ima povprečna država, ki jo obiščete mesta z več prebivalcev kot 3/4 populacije celotne Slovenije. In zato je ljudi več. Večina mest (tudi Bratislava in Praga, mislim da tudi Brno) pa celo večjo kupno moč, kot Ljubljana in zato se veliko potuje. Zato tudi povprečnež, ki nima rad kupovanja prek spleta išče šalter za nakup. Kot zanimivost. Med Prago in Berlinom za enega izmed poletnih dnevov ne bi mogle rezervirati prvi razred za jutranji mednarodni vlak. In, ko boste zgruntali zakaj je tako, boste videli, zakaj vse dobimo zadnji, ali zakaj ni konkurence, RailJeta, Freccie... in vse ostalo okoli železice No odgovore sem vam že dal tem postu.

Pa očitno nihče ni omenil. Z junijem 2020 bo RegioJet podaljšal dva vlaka iz Prage preko Dunaja do Budimpešte.

Re4/4 samo nekaj bi še dodal. Res je domači in turisti gredo v Reisezentrum ali pa na DB kartomat. No par dni nazaj je nekdo na skyscrapercityu sanjal,da Ljubljana rabi podzemni sbahn. Mesto z 300.000 ljudi rabi hitro podzemno ta bo dobra. kar nekaj let sem živel v Münchenu,ki ima do obvoznice 1,5 mio prebivalcev do tam kjer pa seže mvv pa 6 mio ljudi torej na področju,ki je veliko kot področje med Ljubljano in Trojanami živi za 3 Slovenije prebivalcev. Torej je jasno zakaj nas recimo temu nihče noče prav povohati. Enostavno ni mase,ki bi kupovala določen produkt npr railjet karte. Da se vrnem k ljubljanskemi sbahnu,ja kdo pa se bo vozil? Kdo bi investiral? Recimo v Münchenu se samo na sbahnu dnevno prepelje 7mio potnikov kje pa še je ubahn, tramvaj,bus,bob,RE. Pri takšni naši se investicije pokrijejo in dnevna karta za 4 ringe lahko zato stane 6.8e v Ljubljani ni teoretično mogoče,da bi stala dnevna 7e.
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 300
Pridružen: 11.04.2014, 19:36
Kraj: Freilassing

Re: Nakup vozovnic prek interneta

OdgovorNapisal/-a andre85 » 18.08.2019, 11:37

Npr karta za railjet med Mariborom in Ljubljano bi stala vsaj 29e ja kdo pa bi to ceno plačal? Ali pa 19e med Ljubljano in Beljakom. Enostavno če ni mase,ki bi neki Produkt lahko kupila tudi tega produkta ne bo. Kar se pa tiče online nakupa kart pa bi SŽ lahko za vzor vzela ÖBB aplikacijo
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 498
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Nakup vozovnic prek interneta

OdgovorNapisal/-a dingo » 18.08.2019, 13:35

@Re 4/4 kje sem pa omenjal, da iščem najcenejše oz. kje sem sploh govoril o ceni? Omenil sem, da take platforme marsikomu olajšajo nakup vozovnice za vlak (meni so precej). Pa vedno uporabljam vlak nacionalnega (ali lokalnega da se ne bo kdo zapikoval) prevoznika.

Še enkrat pa se opravičujem, da sem omenjal te platforme ker vidim, da sem sprožil samo nepotrebno razburjanje.
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3566
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Nakup vozovnic prek interneta

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 18.08.2019, 14:29

Re 4/4 napisal/-a:
Pa očitno nihče ni omenil. Z junijem 2020 bo RegioJet podaljšal dva vlaka iz Prage preko Dunaja do Budimpešte.

Pred leti je bil vlak 100/101, in zakaj so Čehi prenehali voziti v Ljubljano? Pa tudi Maribor je bil na dvourni takt povezan z Gradcom/Dunajem in glej ga zlomka tudi Avstrijci so odnehali, res čudno.
Tine
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3231
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nakup vozovnic prek interneta

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 18.08.2019, 14:41

dingo napisal/-a:Omenil sem, da take platforme marsikomu olajšajo nakup vozovnice za vlak .


Praviš marsikomu in tebi. In tu je poanta vsega mojega pisanja. Ne glejte skozi svoje oči in oči drugih, ker je to vedno težava na forumih. Npr Jaz sem eden tistih, ki si upa in zna z vlakom do Norveške, brez iskanja povezav. Pa sem verjetno edini usekan, ki bi šel na takšen način potovati.Takšne strani uporabljajo eksperti in te strani imajo določen interes. In praviloma vedno izvisijo majhne države. Daleč največji delež gre v Interrail vozovnice, če je govora o tujini, ker ti nudi še vedno največ za svojo ceno. Za tujino sem pa že povedal. Potovalni center ali spletna stran domačega prevoznika imata daleč največ zaupanja pri ljudeh v drugih državah, če govorimo o železnici. Potnike iz medcelinskih letov, pa dvomim, da se ne pozanimajo o prevozu v državi gostovanja. Primerjava železnice z letalskim svetom pa ni najbolj enostavna. Letalstvo je čisto tretji svet.
Pa ne vem, kje vidiš kakšno razburjanje? Jaz ga ne.

Tin€ napisal/-a:Pred leti je bil vlak 100/101, in zakaj so Čehi prenehali voziti v Ljubljano? Pa tudi Maribor je bil na dvourni takt povezan z Gradcom/Dunajem in glej ga zlomka tudi Avstrijci so odnehali, res čudno.

Plečnik je vozil čez Pyhrn. Žal prazen po ozemlju Avstrije. ÖBB tarifa pa zelo draga. Danes ta vlak konča v Linzu in ga imajo stroškovno načez ČD (SŽ verjetno načrtuje kaj podobnega z novimi garniturami). Koliko % doprinese k popustu od interoperabilnosti z RailJetom med Gradcem in Prago pa ne vem. Je pa razveseljiva novica, da Čehi kupujejo nove vagone za 230 km/h in bodo homoligarni za Slovenijo, kar so pri ČD potrdili za češke medije. Samo avstrijska infrastruktura mora omogočati hitrejše vozne čase in bi lahko spet vozil v Slovenijo. Verjetno kot interoperabilnost z ÖBB.
Tonka
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 134
Pridružen: 18.12.2016, 19:03
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Nakup vozovnic prek interneta

OdgovorNapisal/-a Tonka » 20.10.2019, 15:40

Že nekaj časa imajo SŽ sistem za spletni nakup vozovnic. Moti me, da se še vedno ne da kupiti vozovnic s popustom (za imetnike kartic ugodnosti), kot so obljubljali, da se bo dalo.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 400
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Nakup vozovnic prek interneta

OdgovorNapisal/-a suha » 23.10.2019, 15:32

Takole imajo urejeno v Sydneyu, pa tudi v vse več mestih drugje po svetu:

https://youtu.be/_oFqgqjJRkc

https://transportnsw.info/tickets-opal/opal/contactless-payments

Torej ves Sydneyski mestni promet pa tudi regionalne vlake se plača z brezstično bančno kartico, ki se jo prisloni na portal pred vhodom na peron železniške postaje. Plačati je mogoče tudi z mobilnim telefonom preko NFC senzorja in uporabe aplikacije Google Pay in Apple Pay ter tudi z OPAL kartico, kar je pri nas enako kot IJPP ali Urbana kartica. Meni je normalno delovala Slovenska brezstična Mastercard.

Torej nič kompliciranja s kartomati in spletnimi nakupi, pa z neberljivimi QR kodami, pa s kupovanji Urban za turiste. Na večjih postajah imaš pred vhodom na peron avtomatska vrata, ki se odprejo le ob prislonitvi brezstične bančne kartice ali mobilnega telefona ali OPAL kartice. Ko prideš na destinacijo se moraš, preden izstopiš iz železniške postaje še enkrat "pofočkat" in na podlagi tega ti potem sistem izračuna razdaljo in tarifo ter odtrga znesek s tekočega računa čez cca. 3 dni. Cca. 60 centov ti trgajo takoj ko se validiraš, kot avtorizacijo, ki se nato čez 3 dni spremeni v končni znesek.

Na manjših postajah avtomatskih vrat ni, ampak je samo portal in prosti prehod na peron. Če se ne validiraš in te občasni kondukterji z varnostniki ujamejo, plačaš visoko kazen. Če se validiraš na začetni postaji, pa se potem na končni "pozabiš" validirati še enkrat, ti sistem računa polno tarifo do končne postaje. Enako velja, če izstopiš na postaji kjer so samodejna vrata in se ob vstopu na vlak nisi validiral.

Zelo zelo preprost sistem za uporabnika, ki bi z lahkoto, glede na velikost našega železniškega omrežja, deloval po celi Sloveniji.
Matevz96
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 133
Pridružen: 17.01.2016, 19:33

Re: Nakup vozovnic prek interneta

OdgovorNapisal/-a Matevz96 » 23.11.2019, 8:45

Pregled spletne prodaje po letu obratovanja

https://slo-tech.com/novice/t755693
Uporabniški avatar
casio
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 129
Pridružen: 05.01.2016, 15:04
Kraj: Murska Sobota

Re: Nakup vozovnic prek interneta

OdgovorNapisal/-a casio » 24.11.2019, 7:17

Kot je vidno se na tem področju nič ni premaknilo, nič ni slišati o kakšni posodobtvi spletne prodaje. In stran je še vedno v testnem obratovanju :) nobene novice pa ni da se dela kaj na tem.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 400
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Nakup vozovnic prek interneta

OdgovorNapisal/-a suha » 24.11.2019, 13:47

suha napisal/-a:Takole imajo urejeno v Sydneyu, pa tudi v vse več mestih drugje po svetu:

https://youtu.be/_oFqgqjJRkc

https://transportnsw.info/tickets-opal/opal/contactless-payments

Torej ves Sydneyski mestni promet pa tudi regionalne vlake se plača z brezstično bančno kartico, ki se jo prisloni na portal pred vhodom na peron železniške postaje. Plačati je mogoče tudi z mobilnim telefonom preko NFC senzorja in uporabe aplikacije Google Pay in Apple Pay ter tudi z OPAL kartico, kar je pri nas enako kot IJPP ali Urbana kartica. Meni je normalno delovala Slovenska brezstična Mastercard.

Torej nič kompliciranja s kartomati in spletnimi nakupi, pa z neberljivimi QR kodami, pa s kupovanji Urban za turiste. Na večjih postajah imaš pred vhodom na peron avtomatska vrata, ki se odprejo le ob prislonitvi brezstične bančne kartice ali mobilnega telefona ali OPAL kartice. Ko prideš na destinacijo se moraš, preden izstopiš iz železniške postaje še enkrat "pofočkat" in na podlagi tega ti potem sistem izračuna razdaljo in tarifo ter odtrga znesek s tekočega računa čez cca. 3 dni. Cca. 60 centov ti trgajo takoj ko se validiraš, kot avtorizacijo, ki se nato čez 3 dni spremeni v končni znesek.

Na manjših postajah avtomatskih vrat ni, ampak je samo portal in prosti prehod na peron. Če se ne validiraš in te občasni kondukterji z varnostniki ujamejo, plačaš visoko kazen. Če se validiraš na začetni postaji, pa se potem na končni "pozabiš" validirati še enkrat, ti sistem računa polno tarifo do končne postaje. Enako velja, če izstopiš na postaji kjer so samodejna vrata in se ob vstopu na vlak nisi validiral.

Zelo zelo preprost sistem za uporabnika, ki bi z lahkoto, glede na velikost našega železniškega omrežja, deloval po celi Sloveniji.


Tale sistem se seli tudi neposredno v našo bližino. Nazadnje sem ga ta teden uporabil v Rimu. Imenuje se "Tap & go". Torej z brezstično bančno kartico ali mobilnim telefonom, ki ima nameščen Google Pay ali Apple Pay se pred vstopom na metro dotakneš portala. Sistem ti nato samodejno odtegne 1,5 € s tekočega računa. Če se pelješ več kot 4x v enem dnevu ti sistem ne odtegne več kot 7 €. Torej gre za zelo pošteno zadevo, predvsem do tistih ki so prvič v mestu.

V Rimu so sistem začeli uporabljati septembra in so enostavno preskočili razne Urbane in podobne bedarije, kjer samo služijo posredniki.

Več o sistemu tap & go: https://www.turismoroma.it/it/notizie/tap-go%C2%AE-atac-e-mastercard-rivoluzionano-il-trasporto-pubblico

Še videoposnetek uporabe: https://www.youtube.com/watch?v=IsaCw_cXuVw

Rimski integrirani tirni potniški promet, ki zavzema metro in mestno železnico, prepelje cca. 350 milijonov potnikov letno.

SŽ prepelje manj kot 15 milijonov potnikov letno. Ni enega razloga, da tak sistem nebi uporabili tudi pri nas.

Če poenostavimo, to kar je SŽ uvedla in to kar še uvaja je popolna neumnost. Krona tega bodo kartomati, če bodo seveda šli v to. Bodo pa določeni s tem seveda močno zaslužili...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4306
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nakup vozovnic prek interneta

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 24.11.2019, 14:50

Če poenostavimo, to kar je SŽ uvedla in to kar še uvaja je popolna neumnost. Krona tega bodo kartomati, če bodo seveda šli v to. Bodo pa določeni s tem seveda močno zaslužili...


Smoter vsakega posla je čisto preprosto rečeno zaslužek. Še nisem slišal podjetnika, ki bi šel v posel, če pričakuje izgubo (mogoče sprejme kratkotrajno z obetom na kasnejši zaslužek, neke sorte gambit). V primeru Slovenije je pač problem zreduciran "kdo bo zaslužil" in ne koliko.O primernosti internetne aplikacije SŽ je bilo pa prelito že precej denarja. Kaj pa če je to namenjeno upokojencem, bojda se bomo po novem vozili brezplačno, saj potem je pa itak ista figa, ali je aplikacija ali je ni, saj popustov se itak ne da uveljavljati.....
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3231
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nakup vozovnic prek interneta

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 24.11.2019, 15:39

Ta sistem , kjer štemplaš karte pred "gate" ni nobena višja znanost. To imajo tudi v Boliviji pri vstopu na gondolo čez mesto. Večja znanost je razumeti kje in zakaj se uporablja ta sistem. Imeli bi zaprt sistem za potnike, ampak po drugi strani se jamra, da se želi konkurenca, ki bi "nabila" SŽ nekam. :lol: Ah ja...
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3453
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Nakup vozovnic prek interneta

OdgovorNapisal/-a mkx » 24.11.2019, 15:56

Re 4/4 napisal/-a:Ta sistem , kjer štemplaš karte pred "gate" ni nobena višja znanost. To imajo tudi v Boliviji pri vstopu na gondolo čez mesto. Večja znanost je razumeti kje in zakaj se uporablja ta sistem. Imeli bi zaprt sistem za potnike, ampak po drugi strani se jamra, da se želi konkurenca, ki bi "nabila" SŽ nekam. :lol: Ah ja...


Zaprti sistem nima nobene veze s konkurenco. Tudi dostop do "vrat" na letališčih je zaprtega tipa, pa je povsod v igri kar nekaj letalskih družb.
Angleži, ki so po sprivatiziranosti (in konkurenci) potniškega prevoza na železniških tirih vsekakor v svetovnem vrhu, imajo tudi urejeno tako. Resda so to tako imeli še pred drobljenjem in pri(h)vatizacijo BR, ampak vseeno.
Je pa res, da zaprti sistem mnogo bolje deluje na postajah, kjer je dostop do peronov bolje urejen in nadzorovan. Pri nas pač temu ni tako ...

Je pa res, da je za nas ljubitelje zaprti sistem bolj siten, saj nimamo možnosti brezplačnega razgledovanja po peronih. Pred tedni sem bil v kratkem času v Readingu (dokaj pomembno železniško križišče zahodno od Londona) in v Darmstadtu (postaja na precej prometni progi Stuttgart-Frankfurt/M) in moram reči, da mi je Nemški prosti pristop do peronov mnogo ljubši.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3231
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nakup vozovnic prek interneta

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 24.11.2019, 16:27

mkx napisal/-a:
Zaprti sistem nima nobene veze s konkurenco. Tudi dostop do "vrat" na letališčih je zaprtega tipa, pa je povsod v igri kar nekaj letalskih družb.


Letališče ima z železnico malo skupnega. Na železnici velja nediskriminatoren dostop do infrastrukture (tirov in peronov). Druga stvar je, da upravljalec postaj (ki je ponavadi infrastrukturni del državnega holdinga) ni dolžan prodajati kart ali uvedbe sistema prodaje. Lahko pa potniškim prevoznikom zaračuna uporabo postaje. Provizije za delovanje sistema pa noben prevoznik ne bi rad plačal. Že tako bi vsi radi nizke cene vozovnic imeli. :) Tretji problem pa je sistem infrastrukture. Če že omenjaš letališča, so ta vsa zaprtega tipa, železniške postaje ne. Lahko pa prevoznik uvede tak sistem, ampak brez ovir do peronov. Ponavadi imajo neke vrste pos terminal nekje na postaji. Vsaj na Nizozemskem je baje tako. Če bi obstajal zaprt sistem bi bil daleč največji problem v računanju dejanske cene karte in za kateri tip vlaka. Ti ima svojo tarifo, popusti, urni popust, interrail, rezervacija sedežev...podzemne železnice so bolj toge pri tem.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3453
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Nakup vozovnic prek interneta

OdgovorNapisal/-a mkx » 24.11.2019, 17:37

Sem precej prepričan, da zaprti sistem v ničemer ne preprečuje konkurenčnosti, saj v enaki meri velja za vse prevoznike in potnike. Prav tako sem prepričan, da je razlog ta uvedbo zaprtega sistema na BR enak kot na letališčih: varnost. In če se upravljalec infrastrukture odloči za zaprti sistem, se bodo vsi prevozniki morali prilagoditi. Seveda je tak sistem treba uvesti na neki zaključeni celoti, kar je v takšnem železniškem omrežju, kot ga imamo v EU in okolici (ja, pomisliti je treba tudi na čezmejne vlake), praktično misija nemogoče. In upravljalec bi imel velike investicijske stroške, saj bi moral ustrezno dograditi vse postaje in postajališča ... kar v Sloveniji ni samo nemogoče, tukaj nam niti bog ne more pomagati.
Strinjam se, da upravljalec ni dolžan organizirati prodaje vozovnic, lahko predpiše samo ustrezno obliko čitanja vozovnic (s ciljem kontrole veljavnosti), potem je pa stvar prevoznika, kako svoje potnike opremi z ustreznimi vozovnicami. V zadnjem času so popularne QR kode, ki juh je enostavno natisniti na papir, prav tako enostavno jih prikažejo pametni telefoni in podobna navlaka.

Konec koncev pa izvajanje zaprtega sistema ne pomeni, da prevoznik ne sme po svoje kontrolirati kart ... bodisi z "običajnimi" kondukterji ali pa občasnimi kontrolami. Svoje čase so na čelnih postajah BR kontrolirali na vstopu na peron ne le, ali ima potnik karto, ampak tudi ustreznost relacije.

Je pa tako, da dokler bo na Slovenskih tirih prisoten en sam potniški prevoznik, upravljalcu infrastrukture (skupaj s prevoznikom) se pa fajfa za varnost in udobje potnikov, toliko časa sprememb ne bo ozirona bodo prihajale počasi in z veliko muko.
LP, Metod

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov