Re: Nakup vozovnic prek interneta
Objavljeno: 06.11.2018, 23:38
Vir: https://tl.finance.si/8940885/Enotna-vo ... =554720602Enotna vozovnica: Nov aneks na mizi Alenke Bratušek, obeta se več kot 200-odstotna podražitev
05.11.2018 17:00
Kako se je vrednost pogodbe med ministrstvom za infrastrukturo in državno DRI, ki jo vodi Jurij Kač, napihnila z 1,3 milijona na štiri milijone evrov
Na ministrstvu za infrastrukturo so pri Družbi za razvoj infrastrukture (DRI) aprila 2017 naročili svetovalno storitev z zapletenim naslovom "Izvajanje tehnično operativnih in strokovno-svetovalnih storitev v zvezi z vzpostavitvijo družbe za upravljanje javnega potniškega prometa". Če povemo preprosto, ministrstu naj bi na DRI svetovali pri vzpostavitvi upravljavca javnega potniškega prometa. Konec decembra lani se je vrednost pogodbe z aneksom napihnila na štiri milijone – to pomeni, da je aneks skoraj za trikrat presegal osnovno vrednost pogodbe. Na ministrstvu se sicer še vedno niso odločili, če bo upravljavec del ministrstva, del DRI ali kaj tretjega.
Kaj je že narejeno in kaj manjka
Ministrica Alenka Bratušek meni, da je takšen aneks sporen: »Pregledujemo, kaj je bilo doslej po tej pogodbi narejeno in kaj še manjka. V prihodnjih dneh bo javni potniški promet ena izmed mojih prioritet. Morali bomo pohiteti, da ujamemo roke,« pravi ministrica. Zakaj se mudi? Nove koncesionarje oziroma prevoznike v integriranem javnem potniškem prometu (IJPP) bi bilo treba izbrati do konca prihodnjega leta, razpis pa je treba objaviti približno leto dni prej. Upravljavec IJPP bi moral delovati že precej prej, da bi se lahko procesi do takrat utekli, pravi ministrica. Sedanje koncesijske pogodbe sicer veljajo do 2. decembra 2019.
Kako so na DRI naračunali tri dodatne milijone?
In kako to, da se je pogodba med ministrstvom in DRI, ki ga vodi Jurij Kač, povečala za tri milijone? »Zaradi potrebe po podaljšanju roka pogodbe in povečanega obsega del, ki vključuje izvedbo operativno-tehničnih aktivnosti in storitve zunanjih izvajalcev,« pravijo na DRI. V osnovni pogodbi, ki sta jo sklenila DRI in ministrstvo, so ministrstvu svetovali, kako naj vzpostavi družbo za upravljanje javnega potniškega prometa. Pogodbo so sklenili aprila 2017, rok za dokončanje je bil julij 2018. Kot smo že zapisali, ministrstvo upravljavca še ni ustanovilo. Z aneksom so rok za izvedbo pogodbe podaljšali do decembra 2019. Sprejeta je bila tudi odločitev, da »DRI začne z vzpostavitvijo prihodnje družbe za upravljanje in s fizičnim izvajanjem tehnično-operativnih nalog v obsegu, ki ga dopušča zakonodaja«, pravijo na DRI.
Doslej je ministrstvo za infrastrukturo po tej pogodbi že nakazalo 919 tisoč evrov. In kakšne rešitve so na DRI predlagali? »Končno obliko upravljavca bo določil zakon, ko bo ta sprejet,« pravijo na DRI. Poleg zakona morajo na ministrstvu uskladiti tudi uredbo, s katero bodo določili cene vozovnic.
Projekt IJPP uvajamo od leta 2007
Integrirani javni potniški promet in enotno vozovnico, s katero bi vzpostavili preprost in učinkovit sistem nakupa vozovnic in učinkovitejši javni potniški promet, na ministrstvu uvajajo od leta 2007 oziroma kar od leta 2002. S projektom se je spopadlo že več vlad, nobeni ni uspelo, namesto da bi delali na preprostih in učinkovitih rešitvah, je vse postajalo vse bolj zapleteno. Enotna vozovnica za vse uporabnike še vedno ne deluje, res pa je, da jo od jeseni 2016 lahko uporabljajo dijaki in študentje. Na ministrstvu sicer ves čas napovedujejo, da je uvedba enotne vozovnice za vse tik pred zdajci. Najzahtevnejši korak je očitno ustanovitev upravljavca, ker bo ta imel popoln nadzor nad sistemom, prek katerega se bodo izvajala tudi plačila izvajalcem.
Država razdeli približno 120 milijonov evrov
Država za javni potniški promet sicer razdeli približno od 110 do 120 milijonov evrov na leto. Avtobusni prevozniki dobijo med 20 in 22 milijoni evrov, SŽ - Potniški promet dobijo za izvajanje javne službe v potniškem prometu približno 48 milijonov evrov, še približno 40 milijonov evrov pa se k prevoznikom prelije prek subvencij za dijaške in študentske vozovnice. SŽ - Potniški promet prejema tudi dodatek za nakup novih Stadlerjevih potniških vlakov, ki bodo stali 170 milijonov evrov, plačilo si bodo poravnali v desetinah – kar bo stalo približno 17 milijonov evrov na leto.
Dvojna ekipa na ministrstvu
Kaj bo glede aneksov in glede slabo vodenega projekta IJPP ukrenila ministrica za infrastrukturo? »Najprej se bom pregrizla skozi dokumentacijo in nato poskušala z obema akterjema na ministrstvu ugotoviti, zakaj imamo takšno organizacijo, kot jo imamo. Ni jasno, zakaj imamo na ministrstvu sektor za trajnostno mobilnost in hkrati projektno skupino za vzpostavitev IJPP,« pravi ministrica. Sektor za trajnostno mobilnost sicer vodi Bojan Žlender, projektno skupino pa Miloš Pregelj.
Koliko smo že porabili za IJPP
Pogodba z DRI je zgolj ena v vrsti pogodb, povezanih z IJPP. Letos junija je ministrstvo za infrastrukturo podpisalo še eno pogodbo z družbo Imovation v vrednosti 0,48 milijona evrov. Imovation naj bi vzpostavil aplikacije in spletne servise, s katerimi bo zagotovljena nadgradnja IJPP (podrobneje na povezavi https://www.enarocanje.si/Obrazci/?id_obrazec=261184). V pripisu piše, da bodo izvedbo verjetno oddali podizvajalcu. Imovation je sicer v preteklosti že sodeloval pri vzpostavitvi IJPP, ko je bilo za projekt porabljenih že nekaj milijonov evrov (več v članku Sateliti Ultre in Petana spet skočili na vlak državnega denarja https://www.finance.si/8834568/Sateliti ... ga-denarja).
Na ministrstvu za infrastrukturo so namreč leta 2016 naročili projekt vzpostavitve IJPP, izvajalec je bil konzorcij, ki ga je vodil SŽ - Potniški promet, v konzorciju pa so bili Prometni inštitut Ljubljana, LPP in Marprom – tehnološko izvedbo pa je prevzel ravno Imovation. Za projekt so porabili štiri milijone evrov, od tega je 85 odstotkov financiranih iz denarja EU. Slovenske železnice, ki so bile nosilni partner tega konzorcija, so za projekt uvedbe IJPP osvojile prvo nagrado v kategoriji najbolj inovativen in k uporabnikom usmerjen ponudnik storitev.
Posli za informatike
Iz podatkov, dostopnih prek baze Erar, je razvidno, da SŽ - Potniški promet od avgusta 2016 vsak mesec plačuje Imovationu približno 115 tisoč evrov. Na SŽ - Potniški promet imajo sicer še vedno dva vzporedna informacijska sistema, zato tudi vsak sprevodnik nosi dva stroja – enega za dijaške in študentske vozovnice v sistemu IJPP, drugega pa za običajne vozovnice. Enako je tudi na prodajnih mestih, kjer imajo po dva računalnika. Slovenske železnice so sicer julija lani z družbami Imovation, Margento R & D ter Supra Informatika iz Zagreba podpisale pogodbo v vrednosti 1,4 milijona evrov (brez DDV) za vzpostavitev e-prodaje vozovnic oziroma e-ticketing, ki še ne deluje.