Cestni nadvoz Medno

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Cestni nadvoz Medno

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Nosilnost je primerna za ceste.
HS20 design loading, according to the Standard Specification for Highway Bridges adopted by the
American Association of State Highway and Tr
ansportation Officials (AASHTO), comprises two
alternate forms of highway loading, Truck Loads a
nd Lane Loads
Več na http://www.mabey.com/wp-content/uploads ... -rev-C.pdf

LPL
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Cestni nadvoz Medno

Odgovor Napisal/-a holding »

..po tej logiki...cca 120 ton...?....trije šleparji po 40 ton se "stegnejo" na teh 50 metrov... :?: ....
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Cestni nadvoz Medno

Odgovor Napisal/-a mkx »

Nisem bil pri inženircih, tako da ne razumem čisto vsega. Ampak če berem dokument, do katerega povezavo je prilepil @Ljubitelj, je dopustna obremenitev tam nekje 950kg na tekoči meter (pri zvezni obremenitvi). Ali pa dobrih 8 ton "točkovne" obremenitve če je ta točno na sredi razpona mostu. V dokumentu je to "moment" obremenitev, omenjajo pa še "shear" obremenitev, ki nastopi na točki, kjer most leži preko (dodatnega) stebra. Ampak tole drugo ne aplicira na Medenski most, saj je podprt samo na konceh.

V dokumetnaciji je omenjeno tudi obremenjevanje s kamionom ("truck loading"). Ampak tisti šleper skupne dolžine okoli 8,5 metra (od prve do zadnje osi) ima skupaj približno 32 ton. Naši šleparji so dvakrat daljši, po pravilih do 18,75 metra skupne dolžine (nekaj manj od prve do zadnje osi, od oka recimo 14 ali 15 metrov) in skupne teže do 40 ton (44 ton če vozi kontejnerje). Je pa "naš" šleper malo bolj prijazen do mosta, saj ima zadaj tri osi in je tam pritisk malo bolj razporejen po dolžini. Recimo, da tukaj ne bo težave.

Če bi vedeli dolžino mosta, bi izvedeli maksimalno nosilnost ... slaba tona na tekoči meter. Če je dolžina res 50 metrov, je nosilnost dobrih 47 ton. Torej za en šlepar naenkrat. Sedaj pa to razložit šoferđijam ... :roll:
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Cestni nadvoz Medno

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Tale dokument, ki sem ga prilimal, je nekam čudna latovščina, konglomerat kuharskih enot in opisnih pravljic. Zato se raje nisem spuščal v detajle. Kaj hočemo, ko pa cenimo samo ono, kar je preko luže. Vsekakor pa je most primeren za svoj namen, kakor so bili tudi vsi do sedaj.

Če pa je problem v skupni masi kamijonov, na srečo jih na tej cesti ni neznansko velik delež, se bo pač postavila tabla o obveznem razmiku med vozili nad določeno maso in problem bo rešen. Mogoče se bo pa najstrožje zahtevalo, da bo bolj držalo. Toda če imaš kamion na sredini, sta sprednji in zadnji sosed že na robu mosta in stvar jee malo manj napeta.

LPL
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Cestni nadvoz Medno

Odgovor Napisal/-a mkx »

Ljubitelj napisal/-a:Toda če imaš kamion na sredini, sta sprednji in zadnji sosed že na robu mosta in stvar jee malo manj napeta.
Potem pa en (ne tako zelo nemogoč) primer: eden za drugim peljeta dva šleparja s kontejnerji (torej vsak preko 40 ton skupne teže), na koncu mosta pa cesto prečka veverica. Prvi šlepar ustavi tik pred koncem mosta, drugi celo uspe ustaviti par metrov za prvim. Skupna dolžina obeh tam okoli 40 metrov, skupna teža pa 80+ ton. In se most posede na spodaj vozeči vlak, naložen s škatlicami. Kontejnerji v 3D :wink:

Predpisana varnostna razdalja 50 metrov med šleperji bi bila (če navedbe v dokumentu in moje poenostavitve držijo) popolnoma na mestu. Ampak 50 metrov razdalje dopovedat šoferđijam :m1 .
Oni dan sem izvedel kaj za ena fora so modre ledice na robovih cestnih tunelov (po novem jih dajejo med bele oz. rdeče, vsaj tunel Golovec jih ima od zadnje "prenove" pred par meseci): označujejo minimalno varnostno razdaljo med kamioni. Pa nisem opazil, da bi se šoferđije glede tega kaj sekirali, če pripeljejo do tunela z varnostno razdaljo 5 metrov, takšna ostane do konca tunela. In pika.
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Cestni nadvoz Medno

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Oni dan sem izvedel kaj za ena fora so modre ledice na robovih cestnih tunelov (po novem jih dajejo med bele oz. rdeče, vsaj tunel Golovec jih ima od zadnje "prenove" pred par meseci): označujejo minimalno varnostno razdaljo med kamioni. Pa nisem opazil, da bi se šoferđije glede tega kaj sekirali, če pripeljejo do tunela z varnostno razdaljo 5 metrov, takšna ostane do konca tunela. In pika.
Oni dan me je neka forumašica na nekem drugem forumu prepričevala, da je uspela ustaviti avto pri okoli 60 km/h ko je 5m pred njo skočil pes. Nikakor ni mogla verjeti, da bi v primeru, če bi ustavila (neupoštevaje reakcijski čas) bila na robu zavesti (cca 3g pojemek), kajti ona je zelo dobra voznica in ima avto z ABS + Exyz...

Če lahko ena kura, zakaj pa ne super kamiondžija..... Sicer so pa Slovenci tako dobri šoferji, da po lastnoročnih izjavah udeležencev zapeljejo v meglo z vidlivostjo 5 m s hitrostjo kar 130 km/h (36 m/s).

LPL
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Cestni nadvoz Medno

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

izvajalci sanacije obstoječega cestnega mostu so morali pridobiti za začasni most vso dokumentacijo, kot za novega.

Statični izračun izdelovalca začasnega mostu je moral preveriti "zaprisežen" statik, torej tak z izpitom za projektiranje.

K začasnemu mostu spadata zraven tudi oba temelja, za katere je tudi morl biti izdelan projekt, podpisan od statika.

Vsa statika se je izdelala po zahtevah naročnika sanacije cestnega mostu, ki je moral navesti zahteve za nosilnost začasnega mostu.

Ali je dal pravilne podatke statiku, je pa že drugo :?:

Največja žalost je, da za nekatere mostove v Sloveniji sploh ni ohranjenih načrtov in statičnih izračunov. Z dokumenti so in še po občinah delajo kot svinja z mehom....

Ali pa jih ne znajo najti :roll:

Ko že slabo izgleda s kakšnim mostom, dajo narediti nove načrte in nove statične izračune in potem po njih sanirajo mostove.

Še dobro, da do sedaj pri nas še ni kakšen cestni most zgrmel v globino :pope

Vendar to ni nič kaj tako nenavadnega. Mislim, da se je to pripetilo po vojni celo našim severnim sosedom. Cestni most se je sesedel v Donavo :titanic



Tale, v Goričanah pod gradom, je "kresnil" v globino zaradi neznanja gradbincev...in zaradi tega, ker ni bilo strokovnega nadzora.

Slika
iz "Sotočja", maj 2014, članek Medvoški mostovi

Pravkar sem malo podrobneje pogledal fotografijo in ugotovil, da ne odgovarja podpis pod to sliko ali pa k tej sliki ne paše podpis.

Ta fotografija je fotografija mostu v Goričanah, ki so ga "dvignile v zrak" nemške okupacijske sile pri zapuščanju okupiranega teritorija.


Pravilna slika bi bila k zgornjemu podpisu pod fotografijo tale...

Slika

Pa še k tej ne paše tekst. Pravilno bi bilo: leta 1935. Februarja. Sedmega februarja.

Kaj čmo, ko nekaj ne veš, "butneš" eno letnico :roll:

Če nimaš fotografije, pa "butneš" eno drugo :roll:


Sicer sem zapeljal v OT, ampak, ko že imamo cestni most v temi :wink:



pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 09.02.2016, 22:51, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Cestni nadvoz Medno

Odgovor Napisal/-a ledeni »

mkx napisal/-a:
Ljubitelj napisal/-a:Toda če imaš kamion na sredini, sta sprednji in zadnji sosed že na robu mosta in stvar jee malo manj napeta.
Potem pa en (ne tako zelo nemogoč) primer: eden za drugim peljeta dva šleparja s kontejnerji (torej vsak preko 40 ton skupne teže), na koncu mosta pa cesto prečka veverica. Prvi šlepar ustavi tik pred koncem mosta, drugi celo uspe ustaviti par metrov za prvim. Skupna dolžina obeh tam okoli 40 metrov, skupna teža pa 80+ ton. In se most posede na spodaj vozeči vlak, naložen s škatlicami. Kontejnerji v 3D :wink:
Dinamična obremenitev je bolj neugodna kot visoka statična. To bi bilo npr. zaviranje polno naloženih vlačilcev. Vsi ti scenariji so realni in kot taki upoštevani pri dimenzioniranju elementov.
Uporabniški avatar
bart
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1289
Pridružen: 07.03.2007, 19:50

Re: Cestni nadvoz Medno

Odgovor Napisal/-a bart »

Pozdravljeni!

Kaj se dogaja v teh dneh?

Tako se zabije steber za cestno ograjo.
Slika
Priprave na preusmeritev.
Slika
Vse je pripravljeno!
Slika
Z mosta.
Slika
Kmalu bo promet stekel čez most...
Slika
mimo "pacienta", ki ga pripravljajo za operacijo.
Slika
S terena za vlaki.info

Jernej :mrgreen:
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Cestni nadvoz Medno

Odgovor Napisal/-a mkx »

bart napisal/-a:Kmalu bo promet stekel čez most...
Slika
Kaj bo pa tam, kjer na sliki stoji beli Megane (če prav vidim)? Izgleda kot da bo vzporedno z že postavljenim stal še en most, se mi pa zdi, da na Medvoški strani ni prostora oziroma bi temelj za severovzhodni most stal že v profilu ceste preko "ta pravega" mostu?
LP, Metod
Uporabniški avatar
bart
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1289
Pridružen: 07.03.2007, 19:50

Re: Cestni nadvoz Medno

Odgovor Napisal/-a bart »

mkx napisal/-a:Kaj bo pa tam, kjer na sliki stoji beli Megane (če prav vidim)? Izgleda kot da bo vzporedno z že postavljenim stal še en most, se mi pa zdi, da na Medvoški strani ni prostora oziroma bi temelj za severovzhodni most stal že v profilu ceste preko "ta pravega" mostu?
mkx Po mojih informacijah, bo ko bo promet preusmerjen čez obvoz (beri:prvi most) urejen izmenično s semaforjem, bodo v 2-3 tednih zgradili mankajoči temelj (na medvoški strani)in postavili še drug most ter omogočili normalen promet brez semaforjev. =D> =D> =D>

Jernej :thumbupr
Uporabniški avatar
bart
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1289
Pridružen: 07.03.2007, 19:50

Re: Cestni nadvoz Medno

Odgovor Napisal/-a bart »

Pravkar izvedel!

Preusmeritev obvoza je bila že storjena (24.2.2016).

Promet je že speljal čez most.

Jernej
miha30
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 387
Pridružen: 29.11.2010, 20:40

Re: Cestni nadvoz Medno

Odgovor Napisal/-a miha30 »

bart napisal/-a:
Slika

A to čudo na levi je bailey?

Edit: Uf, spregledal link... Se pravi, baileyjev naslednik https://en.wikipedia.org/wiki/Mabey_Log ... ort_Bridge
Uporabniški avatar
Igor T
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 320
Pridružen: 07.03.2009, 13:11
Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
Kontakt:

Re: Cestni nadvoz Medno

Odgovor Napisal/-a Igor T »

Eno vprašanje:
Ali bo novi most velik za dvotirno progo ali samo za obstoječo ?

Načeloma so vsi novejši premostitveni objekti železnice na tem odseku že narejeni za dvotirno progo in bilo bi čudno če bi tale most naredili za enotirno.
Pa en lep pozdrav ...

YT: http://www.youtube.com/user/urednik123
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Cestni nadvoz Medno

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Načeloma so vsi novejši premostitveni objekti železnice na tem odseku že narejeni za dvotirno progo in bilo bi čudno če bi tale most naredili za enotirno.
Ali gre za rekonstrukcijo obstoječega (potem ostane prostor za enotirno progo), ali novogradnjo in se gradi za dvotirno?

LPL
Odgovori