Diplomska dela na temo nadgradenj železniških prog

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Diplomska dela na temo nadgradenj železniških prog

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Na internetu sem naletel na zanimive diplomske naloge s področja železniškega prometa:

1. Nadgradnja Pragersko-Hodoš: file:///C:/Users/dejand/Downloads/VS_Mohorko_Tomi_1973.pdf

2. Nadgradnja Nova Gorica-Jesenice: http://www.bb.si/doc/diplome/Ozebek_Bog ... senice.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

3. Modernizacija proge Ljubljana-Sežana: http://drugg.fgg.uni-lj.si/270/1/GRU_2845_Rakar.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

4. Modernizacija proge Ljubljana-Novo mesto: http://www.bb.si/doc/diplome/Moljk_Joze.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

5. Modernizacija proge Ljubljana-Jesenice: http://www.bb.si/doc/diplome/Oitzl_%20N ... _proge.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

6. Organizacija prometa na ljubljanski železniški postaji v primeru povečanja prometa: http://www.bb.si/doc/diplome/Krevs_Miro ... rometa.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Če najdem še kaj zanimivega, bom prilepil v to temo.

Zanimivo se mi zdi recimo, da se pri nas vse preveč razmišlja le o novogradnjah, premalo pa o 'poceni' opcijah nadgradenj obstoječih prog. Posebej zanimiva se mi zdi diplomska naloga o nadgradnji proge Ljubljana-Jesenice, kjer bi že z zgolj obstoječim tirom, nadgradnjo signalizacije in uvedbo nagibnih IC vlakov lahko dosegli povprečno potovalno hitrost okoli 110 km/h, kar je konkurenčno cestnemu prometu po avtocesti. Takšna potovalna hitrost je bila dejansko že dosežena ob testiranju ETR 401 davnega leta 1989. Seveda se od takrat ni še nič premaknilo. :roll: Namesto da bi se lotili tistega, kar bi bilo možno realizirati relativno kmalu, naši vrli 'načrtovalci' sanjajo o neki hitri progi z navezavo na letališče Brnik, kar se bo zgodilo v najboljšem primeru čez 30 let, verjetno pa še kasneje. Bi bilo bolje upoštevati kakšen cenejši študentski predlog kot pa se predajati tem ultra dragim milijardnim sanjam, od katerih skoraj 100% ne bo realiziranega nič.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Diplomska dela na temo nadgradenj železniških prog

Odgovor Napisal/-a suha »

Najcenejša opcija za povečanje prepustnosti proge Ljubljana - Jesenice je večja uporaba prelepo umeščene in že zgrajene Bohinjske proge. Pa še Ljubljanskemu ozkemu grlu se elegantno izogneš. Če bi pa še to zaškripalo, gremo pa tako kot danes od Borovnice do Kopra. Ukinit potniški promet, pa na avtobuse z 90 km/h po avtocesti. Vsekakor boljša opcija kot tovornjaki na cestah, čeprav bogokletna.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Diplomska dela na temo nadgradenj železniških prog

Odgovor Napisal/-a suha »

Kar se pa tiče Brnika pa se mi zdi ceneje in bolj modro, da se letališče prestavi bližje železnici, kot pa železnico k letališču. Ni mi niti jasno keri pametnjakovič se je šel spravit delat letališče tako daleč od mesta, čeprav je bil bližje prostor, pa še letališke stavbe so na napačni strani... Kaj naj rečem, bravo. Da bi pa šel nek skrajni ovinek delat samo zaradi par potnikov okoli Brnika, oz. mimo Brnika, sploh ker je tovor trenutno kralj železnic... Druga opcija je seveda da bi podaljšali Kamniško železnico od Domžal mimo Brnika po severni strani in nato na "bodočo novo" železniško postajo v Kranju. Ampak to je že višja znanost za nekatere, raje potniška železnica sredi ničesar za 20 potnikov.
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Diplomska dela na temo nadgradenj železniških prog

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Suha, tvoji predlogi so delno uporabni za tovorni promet. Ne moreš pa pričakovati, da se bodo potniki z Jesenic v Ljubljano vozili čez Novo Gorico! ](*,) Je pa železnica še vse kaj drugega kot le sredstvo za prevoz tovora, vsaj če ne želiš imeti vseh cest zabitih s pločevino in kakovosti zraka takšne kot v Pekingu! Če pa gledamo na to kaj se 'splača' (beri: kaj je profitno), pa je itak najbolj profitna za državo ukinitev javnega prometa, in da si namesto tega vsak polnoletni državljan kupi in financira osebni prevoz. Proga Jesenice-Ljubljana je baje celo rentabilna; če bi jo nadgradili in uvedli nekaj parov direktnih nagibnih vlakov vsaj v konicah, ki bi to razdaljo premagali v ca. 35 minutah, sem prepričan, da bi bili ti vlaki polni!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Diplomska dela na temo nadgradenj železniških prog

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Suha,
sanjaj o prestavitvi letališča! To niti ni najmanj ni poceni, sploh pa ni prostor za letališče naključno izbrano. Razlog so hribi in dejstvo, da je kot pristajanja letal 3° razen v izjemnih primerih. Že tako kot je postavljeno se zna okoli Dolskega oglasiti Ground Proximity Warning Signal (GPWS) za prenizek teren. Se pa da tako kot je postavljeno letališče zelo lepo pristati iz vzhoda in za poznavalce terena tudi iz zahoda, direktno iz smeri Jesenic.
Kar se pa tiče zgradb je pa takole. Osnovna postavitev je bila taka kot je bila in v poznih 70-tih so začeli razmišljati o širjenju letališča. Plan je bil izgradnja komplet nove potniške infrastrukture med sedanjo pisto in avtocesto, vključno z novim kontrolnim stolpom, zato je tudi dovozna pot iz avtoceste takšna. To kar je sedaj na severni strani pa bi postal tovorno-vojaški del. Ampak so se pol stvari zakomplicirale in nastal je motodrom na tistem koncu. Med drugim, če si opazil, je na jugozahodni strani piste precej poravnan teren. Tudi zaradi omenjenega. Ideja je bila celo o postavitvi še ene VPS... Samo ker prometa nikoli ni bilo in tudi nekega hudega povečanja ni pričakovati, potem je ostalo pri tem. In verjemi, letališče ima željo in plane se širiti ampak kaj ko ves dobiček pobere država. Če se bo našel dober kupec, ki ne bo kak kapitalski sklad ampak nekdo, ki namerava kaj vložiti v letališče in ga uporabljati kot letališče, potem bo še kaj iz tega, sicer pa...
Goran
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Diplomska dela na temo nadgradenj železniških prog

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Tvoja prva "povezava" (nadgradnja Pragersko - Hodoš) kaže na datoteko na tvojem disku in je razen tebe ne more doseči nihče drug (pustimo zdaj NSA ipd. :mrgreen: ).
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Diplomska dela na temo nadgradenj železniških prog

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Kar se tiče povezave z Brnikom je potrebnih samo tistih slabih 15 km novega tira do proge Kamnik - Ljubljana. Brnik bi bil tako elegantno vključen v Ljubljanski železniški primestni promet.
preglednik
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Diplomska dela na temo nadgradenj železniških prog

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

Ajznponar napisal/-a:Tvoja prva "povezava" (nadgradnja Pragersko - Hodoš) kaže na datoteko na tvojem disku in je razen tebe ne more doseči nihče drug (pustimo zdaj NSA ipd. :mrgreen: ).

@Ajznponar, sem @trance0-ju shekal disk!
:roll:

Evo naloge:
http://dkum.uni-mb.si/IzpisGradiva.php?id=39700" onclick="window.open(this.href);return false;

Na tej povezavi imaš potem malo nižje celoteno nalogo v pdf obliki!
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Diplomska dela na temo nadgradenj železniških prog

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

trance0 napisal/-a: Zanimivo se mi zdi recimo, da se pri nas vse preveč razmišlja le o novogradnjah, premalo pa o 'poceni' opcijah nadgradenj obstoječih prog.
Seveda, ker se manj pozna pri provizijah in aneksih, zato pa nočejo SŽ prodat :P

Kar se pa tiče diplomskih, to so verjetno samo razmišljanja, ni ga junaka študenta, ki bi realno vse vdelal v diplomsko, sploh pri nas, kjer ni težko različna gradiva prebrat in nametat nekaj skupaj. :wink:

Drugače, če že razmišljaš o progi LJ-JE, bi bila sedaj že dobro zasedena, ampak kolikor poznam nekatere pravijo, da se stiskali kot sardelice pač ne bodo.

Drugače še imaš nekaj za brati :lol:

http://bb-kranj.si/doc/diplome/Kovac_So ... rometu.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Diplomska dela na temo nadgradenj železniških prog

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Ja, na anekse in provizije sem ob pisanju prispevka seveda tudi sam pomislil in sem le čakal, da to nekdo omeni. :twisted: Sem pa še vedno mnenja, da bi lahko prevoznik za izboljšavo kakovosti potniškega prometa sam precej več naredil, namesto da se le izgovarja na stanje infrastrukture. Je pa seveda vse povezano z denarjem, tudi na SŽ. Če bi imeli denar, bi lahko z novimi nagibnimi vlaki in (ne pretirano drago ali obsežno) prilagoditvijo prog za tovrstne vlake že na obstoječi infrastrukturi dosegli precejšnje izboljšanje voznih časov med regijami in njihovimi urbanimi središči.
Zadnjič spremenil trance0, dne 25.05.2014, 21:07, skupaj popravljeno 1 krat.
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Diplomska dela na temo nadgradenj železniških prog

Odgovor Napisal/-a električar »

Glede Brnika se strinjam s @Trance0 in @suha. Skupaj bi bilo nove proge kakih 14 km od Jarš do Brnika in še 10 km do Kranja. Brnik ima letno 1,2 mio potnikov. Če bi jih četrtina uporabila vlak do/iz Brnika, bi bilo to blizu 1000 potnikov dnevno. Prištejemo lahko še dvakrat toliko lokalnih potnikov, ker je področje ob progi močno naseljeno, večinoma pa so prebivalci dnevni migranti. Ker bi bilo dvakrat več vlakov na kamniški progi, bi jo bilo treba posodobiti in obe progi elektrificirati. Zaradi večje frekvence in hitrosti vlakov bi se povečalo število potnikov tudi na obstoječi progi. S tem bi dobili sodobno primestno povezavo.
Mislim, da smo o tem že nekje na forumu razpravljali, prepričan pa sem, da Slovenija ne potrebuje za naše razmere utopične hitre proge čez Brnik. Do Jesenic je 64 km, vlaki v notranjem prometu pa imajo postanke vsakih nekaj km. Obstoječo gorenjsko progo bi lahko na večjem delu posodobili na v = 120 km/h. Desetkrat na razdalji 64 km pospeševati na kaj več kot 120 km/h je tudi energetsko zelo potratno, zato se ne splača delati proge za visoke hitrosti, daljinskega prometa med Lj in Beljakom ter npr Munchnom pa ni toliko, da bi opravičeval tako drago investicijo.

lp
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Diplomska dela na temo nadgradenj železniških prog

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Če bi bil Vmax=120 km/h za lokalne potniške vlake, bi imeli direktni vlaki z (delujočo :twisted:) nagibno tehniko na večini proge Vmax=140-150 km/h, kar bi ob zgolj dveh postankih na postajah Lesce-Bled in Kranj pomenilo, da bi znašal potovalni čas od Jesenic do Ljubljane okoli 35 minut. Seveda pa je za uresničitev teh za naše razmere smelih zamisli potrebno imeti vizijo, jajca in denar! Tega pa na žalost SŽ in njihov lastnik nimajo.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Diplomska dela na temo nadgradenj železniških prog

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

električar napisal/-a: prepričan pa sem, da Slovenija ne potrebuje za naše razmere utopične hitre proge čez Brnik.
S-bahn s push-pull vagoni je čisto dovoj. Ljudje rabijo prostor za kovčke, kar na marsikaterem nagibnem niti pod razno ni.
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Diplomska dela na temo nadgradenj železniških prog

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Prostor za prtljago je pa na nagibnih vlakih res še najmanjši problem. Saj se dobi celo takšne s prostorom za kolesa. Poleg tega pa bi ti vlaki služili predvsem hitremu daljinskemu medkrajevnemu prevozu delovne sile. Problema te rešitve sta predvsem cena takšnih vlakov in stroški obratovanja.
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Diplomska dela na temo nadgradenj železniških prog

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Še dve zanimivi diplomski na to temo:

1. nadgradnja proge Slovenska Bistrica-Pragersko za Vmax=120 km/h: http://drugg.fgg.uni-lj.si/4823/1/BG1101_Maric.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

2. nadgradnja proge Grosuplje-Kočevje in simulacija taktnega voznega reda: http://drugg.fgg.uni-lj.si/1904/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Odgovori