Modernizacija Slovenskih Železnic

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a holding » 26.09.2018, 18:13

Ljubitelj napisal/-a:
Radij krivin ostane isti, morda bodo popravili nadvišanje. Realno je pričakovati 5-10km/h višjo hitrost.


To je pač naša skrb za infarstukturo. Poleti sem bil v Košicah, in ne boste verjeli, polovico poti med Bratislavo in Ko prevozi vlak s hitrostjo 160 km/h, z obnovo so začeli kakšnih 10 let nazaj, se spomnim, ko so delali med Bratislavo in Trnavo. In ne glihajo ovinkov za 5-10 km/h, cel odsek pred Žilino(?), kjer je sedaj hitrost 100 km/h se gradi povsem na novo, mostovi, tuneli, le deloma po stari poravnani trasi.... Pa imajo precej nižji BDP na prebivalca kot mi! Seveda pa nimajo AC v vsako vas, kot se to zahteva pri nas.

...Slovaki pač niso imeli te "sreče" kot mi.... :mrgreen: ....saj so se "vodje bratskih narodov" dvajset let trudili, da so pregnali X. koridor na ..--Dunaj - Budimpešta-.......in v kratkem še V. koridor na........Videm - Trbiž - Koralmbahn - Gradec - MAV....

...ped leti sem slišal od nekoga, da,.... kar so "Švabi" zagonili d'narja začasa JŽ v X. koridor, bi morala biti proga Karavanke - Niš štiritirna (od tega 2 tira samo za ICE vlake in 2 tira za ostale), Niš - Gevgelija in Niš - Dimitrovgrad pa dvotirna.... #-o ...
bugear
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 106
Pridružen: 24.04.2009, 20:33
Kraj: Češka

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a bugear » 30.09.2018, 23:01

Ljubitelj napisal/-a:z obnovo so začeli kakšnih 10 let nazaj, se spomnim, ko so delali med Bratislavo in Trnavo.

Začeli so že leta 2000. In če prištejemo še to, da razen nekaj malo stavb ni bilo v tem obdobju drugih večjih investicijskih naložb v železniško infrastrukturo, ne zgleda vse skupaj več tako super.
"Milovat tě budu stale,
děkuju za krásný rok"!
Uporabniški avatar
casio
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 135
Pridružen: 05.01.2016, 15:04
Kraj: Murska Sobota

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a casio » 07.10.2018, 13:22

Končno bomo dobili spletno prodajo vozovnic =D> https://hudo.com/si/2018/10/07/vozovnic ... bra-dalje/
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4564
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a igor72 » 07.10.2018, 17:51

Gradnja postajališča na Dolgem mostu se (končno) bliža koncu....ali so predvideni postanki (že) z letošnjim VR?
Slika
LEP DAN
Igor
sraka1
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 69
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a sraka1 » 07.10.2018, 18:55

Re 4/4 napisal/-a:
preglednik napisal/-a:Kako so pa Slovaki to zmogli? Magistalne poge bi morali spraviti vsaj na 140 km/h, in to ne samo na dveh kratkih odsekih, če hočemo ostati konkurečni.


Kako so zmogli? @Ljubitelj se nekaj sklicuje na BDP. Pa ima narobe pogled! Slovaška je pred krizo sanirala banke z 4 milijarde evrov, jih prodala, kupnino pa vrgla v avtoceste in železnice. Podpisala pogodbe z VW, Peugeot, Kia: Dobite subvencijo, v zameno morate izdelati in zaposliti toliko in toliko. Sedaj so to največji plačniki v proračun. Pri nas pa Magna tak problem. Poleg tega so krediti cenejši, ker so banke sanirane, nižji donosi na obveznice, krize sploh ni bilo, pri nas pa prosili za čas in denar. Pa danes cirkus v parlamentu za prazen nič.
Evo zato! Kakšen BDP, lepo vas prosim. Enaki pa so v tem, da so nakupi v Avstriji cenejši, ter da je vzhod reven. :) Pa še to, da BDP Slovaške znižuje vzhod, Bratislava je bogatejša od Prage (se pozna da je Dunaj blizu), in znaša 188 % BDP-ja v EU (top 10 v EU). Države z njižjim BDP pa so po EU določilih lahko deleže bistveno višjega financiranja z EU sredstvi, zaradi tega dobivajo Slovaki višje zneske za gradnjo prog, kot Slovenija.

Konkurenčni pri čem? Sem že povedal, Čehe, Slovake zelo zanima Koper. Za povečan pretovor pa je potrebno povečati koristno dolžino tirov. Tako trdijo špediterji in koordinatorji. Tovotnih vlakov ne zanima hitrost. In Koper bo večno konkurenčen, saj najtežji vlaki plačajo manj kot 2,5 € na kilometer. V Avstriji, vprašanje, kaj dobiš za pod 3 €. V Italiji se pa računa na težo, hitrost, promocije, nazionale, porkamadonazinale in tisoč in ena podstavka...Pa spet ne dobiš tako nizkih cen.

In za konec. Lotiti se je treba vzroka, zakaj vsi rinejo v Ljubljano in ne posledice tega problema, ki se ji reče gneča. Ker sosedova trava ni nujno bolj zelena! In zaradi takšnega razmišljanja ne bomo nikoli druga Švica.


Re 4/4, redkokdaj se strinjam s tvojimi pogledi, a to se mi zdi zelo dober prispevek. :thumbupr

A vendar, zgodovina je zgodovina. Važno je, kako bomo peljali naprej. Da konkretiziram, kako pa bi se ti lotil vzroka, da vsi rinejo v LJ? Nisi napisal nobenih rešitev. Mimogrede, zdi se mi, da po večini delamo ravno nasprotno (z izjemo nekaj svetlih izjem).

Primer: Leta 1993 se je zavoljo decentralizacije sedež DARS-a določil v Celju, a so že leta 2001 začeli najemati prostore v LJ, letos pa so objavili razpis za izgradnjo nove upravne stavbe ob zahodni LJ obvoznici...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3519
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 08.10.2018, 10:02

sraka1 napisal/-a: Da konkretiziram, kako pa bi se ti lotil vzroka, da vsi rinejo v LJ? Nisi napisal nobenih rešitev. ...


Najprej moraš vedeti, zakaj vsi rinejo v Ljubljano. Ker so službe za vse tipe izobrazbe bistveno pogosteje razpisane, kar je posledica centralizacije vsega. Na vzhodu je teh priložnost bistveno manj, ponekod dobesedno nič. Zato se višje izobraženi ljudje vozijo vsak dan, ali pa po koncu študija ostanejo v Ljubljani. Na zahodu je stvar podobna, vendar je še en faktor. Desetletje nazaj ob gradnji stanovanj vabili z bližino avtoceste in Ljubljane. In, ker so bila stanovanja cenejša, vzameš. Potem za tiste, ki se vozijo od daleč (moja sošolka iz osnovne naredi vsak dan 76 kilometrov v eno smer (google podatek) do ministrstva. Denar za selitev nima, javnega prevoza pred njeno soseko ni) nastane drug problem. Cel dan jim gre v nič (kako že izgleda otrok, včasih kdo izve šele v petek zvečer), mogoče pa bi se preselili, ampak trg najemniških stanovanj ne obstaja (germanske dežele, Belgija..oh kako so taka stanovanja na voljo), neprofitna pa niso na voljo za migrante, pa še ta se žrebajo. #-o Digitalne tehnologije se pri nas ne uvaja, ki bi rešila pritisk na oba obroča Ljubljane. Za sestanke in usklajevanja, sploh ni potrebe po vožnjah, lahko deluješ na daljavo. Samo video klic...ampak glede na to, da je za marsikoga že osnovni word problem, nimam upanja....in bo tako kot je danes tudi ostalo. No projekcije kažejo, da bo prebivalstvo na vzhodu upadlo, na račun zahoda in Ljubljane. Politiki pa nič... :roll:

Poleg tega tudi hitra železnica ob križu avtocest ne bo rešila težav, ker bo potem nastal problem s cenami vozovnic (računaj, ali se ti izplača v eno smer dati 15 € vsak dan). Fernverkehr oziroma daljinski promet se ne subvencionira iz javne gospodraske službe javnega prometa, kar pomeni dražjo vozovnico. Drugi problem je, da je potrebno takšne proge redno vzdrževati, kar pomeni obvezno plačevanje uporabnin. In ker se FV ne subvencionira vprašanje, ali lahko vlada sproži člen, ki opravičuje plačevanje uporabnin. V tujini se upravljalec zavaruje tako, da na najbolj obremenjenih in najhitrejših odsekih plačaš višje uporabnine, na ostalih pa manj. Tudi ravnanje obstoječih ne pride v upoštev, ker so določeni odseki zahtevni in s tem dragi za gradnjo, kar ni problem, če si bogat, ampak Slovenija mora uresničiti fiskalno pravilo...V glavnem gordijski vozel, ki ga lahko reši enakomerni razvoj in digitalizacija Slovenije. Ni pomembno, kaj imajo drugi. Švica na primer zelo kratek čas potovanja od zahoda na vzhod. Ampak tam so Ženeva, Bern, Zuerich, St. Gallen v pomembnosti neprimerno drugačni kot Koper, Ljubljana, Murska, Hodoš. V glavnem vsaka država je unikim za sebe. Ponavljanje še nikoli ni pomagalo. Vprašajte Teslo in Edisona. ;)

@igor72 predvideno z novim voznim redom.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1503
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a preglednik » 08.10.2018, 10:23

Za začetek bi nekaj pomenilo že, če bi regijske centre (Maribor, Nova Gorica, Novo Mesto..) povezali z direktnimi vlaki z Ljubljano, da bi se vsaj tisti, ki se občasno vozi v prestolnico rešil avtomobila in se obenem še počutil normalno.
preglednik
smok1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 81
Pridružen: 21.12.2017, 15:56

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a smok1 » 08.10.2018, 11:30

Ena rešitev je ukinitev izplačila potnih stroškov in potem si naj vsak sam računa ali se mu splača voziti 50+km v službo z lastnim avtom.

Druga rešitev je, da se določene regije (Koroška, Prekmurje, Zasavje, Bela krajina) spremeni v "tax free" cone, kjer novim podjetjem v teh conah ne bi bilo potrebno plačevati določenih davkov (davek na dobiček, dohodnino zaposlenih ipd.). S tem država izgubi del davčnih prihodkov na kratek rok, obenem pa vsaj malo omeji izgubo delovnih mest v teh krajih.

Tretja rešitev (najljubša našim politikom) je uvedba novih davkov (bencinski cent ipd.) za financiranje boljšega javnega prometa - zelo splošen pojem, I know.
Zadnjič spremenil smok1, dne 08.10.2018, 22:02, skupaj popravljeno 1 krat.
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 292
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a anzovc » 08.10.2018, 21:45

No ni potrebno kar ukiniti potnih stroškov. Lahko bi jih obdavčili. Mnoga podjetja itak goljufajo in del plače kar preko potnih stroškov plačujejo delavcem in se tako izognejo dajatvam.
Violeta je nekaj časa nazaj izjavila, da bi bilo treba prevoz plačevati po dejansko prevoćeni poti. Meni se to zdi pravično, čeprav je samo zaračunavanje tega veliko zahtevnejše kot enostavne vinjete. Ampak če narediš 150 km dnevno po avtocestah moraš tudi plačati 2 x več kot tisti ki jih naredi samo 75. Zato pa imamo gužvo. Pa iz okoljevarstevega vidika je tudi sporno.
Ravno tako na železnicah...enotna vozovnica za vlake, sej fajn, ampak pravično pa ni, pa čeprav ima tak sistem prednosti pred zaračunavanjem po prevoženem kilometru. To ni tako kot pisma, kjer enako stane ali gre v sosednji kraj ali pa na drugi konec Slovenije.

Re4/4 je lepo napisal...Digitalizacija. To je to. Ne gre hitro ampak se premika. Naprimer spomnimo se ko so prihajali računalniki, da kar naenkrat papirja ne bomo rabili. Ampak bilo ga je še več :shock: No zdaj pa že marsikaj elektronsko podpisujemo... Ampak potrebna bodo še leta, da bo digitalizacija začela prodirati v vse pore našega življenja.
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 661
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a bisabre » 09.10.2018, 7:30

preglednik napisal/-a:Za začetek bi nekaj pomenilo že, če bi regijske centre (Maribor, Nova Gorica, Novo Mesto..) povezali z direktnimi vlaki z Ljubljano, da bi se vsaj tisti, ki se občasno vozi v prestolnico rešil avtomobila in se obenem še počutil normalno.


Bi šlo ČE ... . Poglej, s Ptuja moraš z avtobusom do MB, da se potem lahko z njim pelješ do Celja oz. Lj. Je to normalno? Iz najstarejšega slovenskega mesta ni niti avtobusne povezave do Pragerskega, da bi lahko zmanjšali ta ovinek preko MB. To je Slovenistan, ne pa neka povprečno razvita evropska država. Je pa res, da so iz regijske središča spodnjega Podravje vsaj kolikor toliko dobre železniške povezave. Sicer pa smo se o tem nekoč že menili, mi potrebujemo hitro in učinkovito povezljivost med mesti. Drugače se dnevnih migracij ne da ekonomično izrabiti. Sploh pa ne ob trenutnih potovalnih časih.
Je pa res, da je Ljubljana, za razliko od manjših mest mesto mnogih, večij priložnosti. A za to je krivda države, ki ne poskrbi, da bi se več proizvodnih in drugih dejavnosti postavilo tudi v regijskih središčih. Kočeveje ter Hoče so bolj kot ne izjemi in popolna politična prijekta. Madžari so denimo v tem času uspeli ripeljati BMW, ki bo zaposloval nekaj tisoč ljudi, investicija pa je vredna preko milijarde EUR. Pri nas postavijo dve tovarnici tujih investitorjev, v katerih bo povprečno zaposlenih 300 delavcev in narede celo zgodbo.
Dokler se tujemu kapitalu ne omogoči večje vložke (ugodna gradbena zakonodaja, komunalna ureditev, hitre birokratske rešitve) bo tako kot je. Temu primerno bo seveda (ne)učinkovito tudi slovensko železniško omrežje. Tovorni promet je izjema, saj ger za povsem dugačno zgodbo.
Sicer pa razmere tudi po modernizaciji celotnega slovenskega železniškega križa ne bodo kaj dosti izboljšale, le vse bo zgledalo bolj nobel, pa avtomatizacija in linkovske zveze bodo novost. Vse je podrejeno tovoru, potniški promet pa je bolj kot ne nujno zlo. Tudi prodaja kart po netu je zgolj lepotni dodatek, saj vlaki ne bodo vozili pogosteje in ne kaj dosti hitreje. O kakšnih hitrih povezavah med slovenskimi središči pa nima smisla niti sanjati, saj se pri nas tako in tako nič ne splača. Čeprav bi šlo v povprečju za novogradnjo od cca 70 do 150 Km povezav med prestolnico in ostalimi malo manjšimi mesti. Pa še to ne vsemi, saj povsod ni toliko "vozačev", razen šolajoče mladine. Očitno nekomu takšno stanje zelo ustreza. Če sem malo žleht, prestolnica je zlata jama za tiste, ki odadajajo neporemičnine. Prav počasen javni prevoz do nje pa to v veliki meri tudi omogoča, saj je vprašanje, če bi nekdo raje plačač 120 EUR na mesec za vožnjo s hitrim vlakom, ali pa 250 do 450 EUR za sobico, pa še to ne zgolj z enim ležiščem.
Simpl je tanartabul.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1503
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a preglednik » 09.10.2018, 13:34

Saj niti nisem mislil na gradnjo novih povezav. Dovolj bi bili malo udobnejši vlaki, povezava vsaj dvakrat dnevno v obe smeri (Maribor-Ljubljana na vsako uro), ustavljanje samo na pomembnejših postajah, malo več udobja, klima, po možnosti wi-fi. Marsikdo bi pustil avto doma, v malo daljšem času potovanja pa lahko prebereš še časopis ali odgovoriš na maile.
preglednik
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3403
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 11.10.2018, 5:53

igor72 napisal/-a:Gradnja postajališča na Dolgem mostu se (končno) bliža koncu....ali so predvideni postanki (že) z letošnjim VR?

Tisti, ki ga bodo uporabljali bodo veseli, če bo odprto z novim voznim redom.
Ostali, ki se vozimo mimo, pa bi najraje videli, da se ne bi nikoli odprlo, ker se nam podaljšujejo vozni časi..... :D
Uporabniški avatar
SZ ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 436
Pridružen: 26.01.2007, 11:33
Kraj: Nova Štifta

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a SZ ljubitelj » 15.10.2018, 21:09

Tudi na Lavrici se gradi novo postajališče.

Slika

Slika

in še pogled na "staro" zgradbo

Slika
Lep pozdrav vsem

Tadej
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3555
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a mkx » 26.10.2018, 16:00

Ja ... "muzej" Dolenjske železnice počasi izgublja "eksponate". Tudi stare zapornice na NPr v Ivančni Gorici, krmiljene preko žicevoda s postaje, se bodo počasi poslovile.

Slika
LP, Metod
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 414
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a gorican » 27.10.2018, 9:58

Izdelava strokovnih podlag in predštudije upravičenosti za nadgradnjo regionalnih železniških prog v RS ter železniškega omrežja na področju LUR

http://portal.drsc.si/dcjn/narocila/243 ... ocilo.html

Vsaj študije =D>

p.s. zanimiv mi je odsek Lipovci - Lendava, tako da ŽP Lendava ne bi bila več "odrezana" od našega železniškega omrežja :)

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov