Modernizacija Slovenskih Železnic

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1499
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Dino S »

Naj mi nekdo pojasni tole: Tezno - Črešnjevec bo kmalu 160 km/h, Slo. Bistrica 160 km/h, vmes pa ostaja bedast ovinek v prastarem predoru medtem ko bi za nov predor dali samo par milijončkov več in bi imeli neprekinjeno 160 km/h ter še sodoben in velik predor. Kje je tu logika?
Prav tako bi za par dodatnih milijončkov še posekali ovinka pred Poljčanami in bi imeli Poljčane - Maribor 160 km/h.
...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kje pa ti vidiš hitrost 160 km/h med teznim in Črešnjevcem. Takšna sta le dva para vlakov, ostalo pa 120-140 km/h. In Črešnjevec niti ni tako kritičen, končno vozijo vsja 90 km/h, sosednji usek, nekoč tunel Križni vrh je pa usek že zgrajen za novo tarso, pa niso premaknili niti za 1 m...... Hitrost je pa nazarenskih 70 km/h.
smok1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 81
Pridružen: 21.12.2017, 15:56

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a smok1 »

Dino S napisal/-a:Naj mi nekdo pojasni tole: Tezno - Črešnjevec bo kmalu 160 km/h, Slo. Bistrica 160 km/h, vmes pa ostaja bedast ovinek v prastarem predoru medtem ko bi za nov predor dali samo par milijončkov več in bi imeli neprekinjeno 160 km/h ter še sodoben in velik predor. Kje je tu logika?
Prav tako bi za par dodatnih milijončkov še posekali ovinka pred Poljčanami in bi imeli Poljčane - Maribor 160 km/h.
Kot že povedano, za ravnanje krivin je potreben nov DPN, odkup zemljišč, novo gradbeno dovoljenje, iskanje soglasij (od lokalne skupnosti, ARSO ipd.) pa še kaj bi se našlo. Vse to pa traja več let, lahko tudi več deset let.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kot že povedano, za ravnanje krivin je potreben nov DPN, odkup zemljišč, novo gradbeno dovoljenje, iskanje soglasij (od lokalne skupnosti, ARSO ipd.) pa še kaj bi se našlo. Vse to pa traja več let, lahko tudi več deset let.
In v čem je problem, zadeve so potrebne za vsako investicijo. A misliš da v tujini kar tako grade? Pač načrtuješ dolgoročno in vzameš v zakup. In vendar so možne manjše prestavitve trase v okviru pasu ob progi. Seveda je pa druga stvar če pomeni rekonstrukcija proge le njeno zdrževanje v prevoznem smislu.

Sicer pa 41. člen zakona, ZVZelP-NPB8pravi:
Pri načrtovani gradnji ali nadgradnji železniške proge se zaradi pridobitve potrebnih zemljišč v skladu z zakonom lastninska pravica na zemljišču in drugi nepremičnini odvzame ali omeji, če ne pride do sklenitve pogodbe med investitorjem in lastnikom te nepremičnine.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Dino S napisal/-a:. Kje je tu logika?
...v evrih....

https://ceetransport.com/constructions- ... vember-90/
smok1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 81
Pridružen: 21.12.2017, 15:56

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a smok1 »

Ljubitelj napisal/-a:
Kot že povedano, za ravnanje krivin je potreben nov DPN, odkup zemljišč, novo gradbeno dovoljenje, iskanje soglasij (od lokalne skupnosti, ARSO ipd.) pa še kaj bi se našlo. Vse to pa traja več let, lahko tudi več deset let.
In v čem je problem, zadeve so potrebne za vsako investicijo. A misliš da v tujini kar tako grade? Pač načrtuješ dolgoročno in vzameš v zakup. In vendar so možne manjše prestavitve trase v okviru pasu ob progi. Seveda je pa druga stvar če pomeni rekonstrukcija proge le njeno zdrževanje v prevoznem smislu.
Pomanjkanje denarja, volje, vizije?
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Pomanjkanje denarja, volje, vizije?
Vsakega po malo, saj v bistvu ni nihče zainteresiran za razvoj. Saj sam dobro veš, da ni boljšega če rečeš, da se ne da in je stvar opravljena. Pa se da, lepo se je to videlo pri nadgradnji PR-MS. Samo je treba stvar zagrabit, ne pa jamrat ko stara baba.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a urban120 »

smok1 napisal/-a:
Ljubitelj napisal/-a:
Kot že povedano, za ravnanje krivin je potreben nov DPN, odkup zemljišč, novo gradbeno dovoljenje, iskanje soglasij (od lokalne skupnosti, ARSO ipd.) pa še kaj bi se našlo. Vse to pa traja več let, lahko tudi več deset let.
In v čem je problem, zadeve so potrebne za vsako investicijo. A misliš da v tujini kar tako grade? Pač načrtuješ dolgoročno in vzameš v zakup. In vendar so možne manjše prestavitve trase v okviru pasu ob progi. Seveda je pa druga stvar če pomeni rekonstrukcija proge le njeno zdrževanje v prevoznem smislu.
Pomanjkanje denarja, volje, vizije?
Predvsem vizije
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

urban120 napisal/-a:
smok1 napisal/-a:
Pomanjkanje denarja, volje, vizije?
Predvsem vizije
Zgolj in izključno v denarju. Vizija je. Samo preglej si kakšne dokumente iz ministrstva. Ljubljansko vozlišče so predvidevali v letu 2010, da bo stalo 2,6 mililjarde evrov. Skupaj z celotnim križom so predvidevali dve varianti Z1 in Z2. Z1 je to kar se bo delalo na elektrificitanih progah in so predvidevali brez šparanja 6,7 milijarde evrov ( vštet je drugi tir, kjer je predviden za 900 milijonov evrov). Z2 pa so manj izredno nujne investicije v infrastrukturo. Cena še dodatnih 6 milijarde evrov in predvideva novo progo LJ-Divača, drugi tir Hodoš, Špilje, povezava na Brnik, nadgradnja LjJ-ZM na odseku Litija-Zidani (ravnanje) dodatna tira med Litijo in Ljubljano, in Celje-Maribor za 160 km/h na celotnem odseku, vključno z posodobitvijo predorov. Torej vse skupaj stane 12-13 milijard evrov z DDV. In tega denarja ni....
Tako za primerjavo s Čehi. Oni imajo sklad za vlaganje v prometno infrastrukturo, dodatno vlagajo tudi regije in mesta, ter, več skladov EU in ostala zadolžitev pri investicijskih bankah. Skupno imajo (še bodo) 40 milijard kron za 100 projektov.
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1499
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Dino S »

V primeru Črešnjevca pa €€€ res ne morejo biti razlog oz izgovor kajti dodaten vložek bi bil minimalen glede na denar, ki je šel za rekonstrukcijo obstoječega predora oz odseka, prav tako se prihrani energija potrebna za ponovno pospeševanje na 160 km/h (če sploh ICS sedaj doseže to hitrost skozi S. Bistrico?) plus še majhen prihranek pri voznem času.
...
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a holding »

...me prav zanima, koliko časa bodo tovorni (po končani rekonstrukciji na D4) vozili stotko tam, kjer proga dopušča... :?: ...
defy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 89
Pridružen: 25.04.2010, 16:39

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a defy »

Re 4/4 napisal/-a:
Dino S napisal/-a:. Kje je tu logika?
...v evrih....

https://ceetransport.com/constructions- ... vember-90/
Pri nas bi rekli - za 9-10 minut se ne splača...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Glede na to, kar je bilo narejeno med SB in Poljčanami bo poteghnil edini dobiček cestni promet... No, železniška proga bo pa še naprej prevozna.

Tudi Program omrežja ua 2020 ne predvideva nič posebnega, hitrosti enake kot v času upeljave pendolina pred skoraj 20 leti. Po ravnini od useka Črešnjevec (566.5) do kretnice 568.3 famoznih 80 km/h (no nikoli še nisem slišal da lahko nagibni vlaki dosegajo v ovinkih 50% večjo hitrost in "lahki" vlaki 25% višjo hitrost. Skozi postajo lahko pospešijo na 120 km/h do kretnice (569.3), nakar po ravnini proti tunelu navzgor v bklaem ovinku samo 90 km/h do izhoda iz tunela (571.2), nakar lahko po ravnini odbrze s celih 120 km/h po najmodernejši progi, po kateri ob dodatnih pogojih sicer vlaki lahko vozijo preko 200 km/h...... Človek resno ne ve, ali se kdo dela norca iz davkoplačevalcev.

Ko pa govorimo o progi Mb-Šentilj (natančneje razmerah po remontu med pesnico in mejo. Program omrežja za 2020 predvideva na celotnem odseku do Šentilja fantastično hitrost 80 km/h (za vse vlake) in 70 km do meje..... napredek na celi črti!
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Ne bi krivil SŽ, oni bi radi samo vozili tovor, ki prinaša dobiček. Problem je država, ki je tudi lastnik infrastrukture. V odnosu do potnikov pač ne čuti potrebe, da bi jih pritegnila na železnico.
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a:
Tudi Program omrežja ua 2020 ne predvideva nič posebnega...
Ker sploh ni osvežen, kot bi moral biti. Preveri osne kategorije in se smej. Kočevje s kategorijo A. #-o Ne vem, zakaj potem se obljublja vožnja do Kočevja z decembrom 2019. Na Štajerskem pa kategorije zmiksane, kot da remonti sploh niso bili narejeni.
Odgovori