Modernizacija Slovenskih Železnic

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
Kolopavlak
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 12
Pridružen: 12.05.2021, 13:27

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Kolopavlak »

andre85 napisal/-a: 16.06.2021, 22:03 Samo eno vprašanje a veš koliko stane en kilometer dvotirne proge,ki bi bila kao hitra proga.
Za primerjavo ti bom dal ceno kilometra nove proge Ulm Stuttgart, ki poteka po dosti lažjem terenu. 60mio evrskih čustev po kilometru proge.
Vem da nobena infrastruktura ni poceni, železniška pa sploh, vsi vemo kako dolgo je trajala samo obnova 50km med Grosupljem in Kočevjem zaradi pomanjkanja denarja ...
No ker vemo da denar je ovira, je še toliko bolj pomembno da dobro premislimo gradnje novih prog, zato bom preuredil vprašanje:
"Če si lahko recimo zdaj privoščimo eno progo in šele kasneje drugo (v tem primeru še vseeno lažje tuhinjsko, ker bi bila zagotovo občutno cenejša kot trojanska),
bi raje prej zgradili trojansko ali tuhinjsko?"

Osebno bi odgovoril tuhinjsko, potem pa naj se posodobi obstoječe zanemarjene proge kot so bohinjska, koroška, velenjska, rogaška, Harmica-Imeno, Trebnje-Sevnica, Ljutomer-Radgona...
potem bi šele gradil hitro trojansko progo, s katero bi v vsakem primeru še raje malo počakal da se bolj razjasni prihodnost hitrih prog v Evropi, oziroma njihova implementacija v omrežje.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Izraz "hitra proga" pomeni progo za >200 km/h, osebno menim, da Slovenija sama zase takih prog ne potrebuje. Takšna hitra proga (AV, LGV) bi prišla v poštev samo v smislu hitrih povezav med širšimi evropskimi regijami v kolikor bi potekale preko naše države. Nikakor pa ne s končno postajo v Sloveniji, ker smo premajhni.
preglednik
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a anzovc »

mkx napisal/-a: 16.06.2021, 20:59
Kolopavlak napisal/-a: 16.06.2021, 18:31 ... kasneje dopolnjeno s hitro "šentjakobsko" progo ...

Glede na današnjo izjavo predsednika vlade (dane ob odprtju novega letališkega terminala na Brniku), v kateri je obljubil železniško povezavo Brnika z Ljubljano, bo vrstni red bolj verjetno obrnjen: prej povezava Zaloga in Domžal, kasneje nova trasa proti Štajerski (katerakoli varianta).

anzovc napisal/-a: 16.06.2021, 20:49 Morda bi bilo bolje, če bi proga tekla samo del v Tuhinjski dolini. Pri Motniku bi bil daljši predor do Spodnjega Petelinjeka (blizu Blagovice) cca 7 km. in potem bolj ali manj vzporedno z AC do Domžal, kjer krene proga proti obstoječi kamniški ki se nanjo priključi nekje pri Črnučah. Obstoječi progi dodati še en tir.
Ko govorimo o sodobni progi je navezovanje na obstoječo progo Ljubljana-Kamnik v Črnučah (ali pa kje med Domžalami in Črnučami) čista traparija ... proga od Šiške do Črnuč je mestna proga (z zelo grdim dvojnim ovinkom na kratkem a sorazmerno strmem klancu med postajališčem Ježica in mostom čez Savo), za katero so sicer izdelane ideje o delni poravnavi. Ampak pri ceni novogradnje proge je prihranek za tistih par kilometrov od Domžal do Zaloga zanemarljiv. Da ne govorimo o tem, da je smer uvoza preko Črnuč neustrezna za nadaljevanje voženj - pri praktično vseh vlakih bi bilo treba menjati smer, razen za vožnje Štajerska-Dolenjska ampak to trenutno ni najbolj prometna smer.
Ja imaš kar prav, sem pretirano šparal :). Ker pri sodobni progi so radiji krivin veliki in če se priključi proga nekje pri Zalogu mora potem potekati od Domžal južneje, proti Ihanu ter med Beričevim in Vidmom.
Uporabniški avatar
Kolopavlak
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 12
Pridružen: 12.05.2021, 13:27

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Kolopavlak »

preglednik napisal/-a: 17.06.2021, 7:47 Izraz "hitra proga" pomeni progo za >200 km/h, osebno menim, da Slovenija sama zase takih prog ne potrebuje. Takšna hitra proga (AV, LGV) bi prišla v poštev samo v smislu hitrih povezav med širšimi evropskimi regijami v kolikor bi potekale preko naše države. Nikakor pa ne s končno postajo v Sloveniji, ker smo premajhni.
Zato sem predlagal tuhinjsko progo kot naš naslednji korak v izgradnjah štajerske železnice, kjer bi sigurno bila tudi evropska sredstva saj bi po njej vozili vlaki za Avstrijo/Slovaško/Češko...
Hitro štajersko progo (Ljubljana Šentjakob - Celje) pa bi gradili kasneje kot si rekel: "v sklopu hitrih povezav med širšimi evropskimi regijami" kot je npr. Rail Baltica, evropska sredstva itak.
mkx napisal/-a: 16.06.2021, 12:29
Re 4/4 napisal/-a: 16.06.2021, 12:05 Ker pa nekako vsi omenjate Lavo pri Celju, mi je pa zanimivo, kako bi rešili zaplet okoli tega, da je vse okoli obstoječe proge pozidano.

Relief je 3-dimenzionalen in nikjer ne piše, da mora proga iti po površini ;-)

Ko se že siplje denar, se bo pa naredil en predor pod Freienbergom in Košnico z izhodom pri ovinku Savinje, potem pa dodatni most preko Savinje vzporedno s sedanjo progo Zm-Ce (po levem bregu Savinje) in uvoz na ŽP Celje z juga.

Ali pa podzemna železnica pod Celjem s postajališči Lava, Lidl in Obi ... tudi LGV tipično potekajo stran od ožjih mestnih središč.
Pri poteku tuhinjske proge do Celjske postaje sem avtomatsko izbral očitno povezavo preko Žalca in Lave, ker bi bila vsekakor najcenejša in najpraktičnejša, razen pri obračanju med Lj-Mb,
glede na to da se vprašanje priključka na Celjsko postajo pokriva tudi z bodočo "evropsko" hitro progo od Šentjakoba, pa imaš prav, bi lahko že za tuhinjsko zgradili posamezno progo,
ki bi bila hkrati že priprava na bodočo hitro progo, ne vidim pa potrebe po sipanju denarja za tunele na južnem bregu savinje, saj bi proga lahko Savinjo prečkala že nekje pri Preboldu
in potekala po severnem bregu Savinje vse do glavne postaje, kjer bi bil malo ostrejši ovinek, bi pa itak večina vlakov ustavljala v Celju, tako da samo tukaj malo nižje hitrosti niso problem.
Nujno bi pa bilo pri tej trasi po severnem bregu potuhtati izvirno rešitev za dostop prebivalcev do Savinje in sprehajalne poti, morda celo nek umetni tunel pol pod površjem,
verjetno bi bilo še vseeno ceneje kot tuneliranje na jugu z visokim mostom čez cesto, Savinjo in železnico ...
Za tuhinjsko progo bi kljub obračanju raje izbral kar nadgradnjo obstoječe železnice preko Lave, ker je proti gradnjam novih tras itak najbolj praktičen obstoječ priključek,
navsezadnje pa je v tujini veliko končnih večjih postaj, kjer vsi vlaki obračajo in je to dejansko celo zelo praktično za prestope :mrgreen:
TaHitri
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 9
Pridružen: 10.07.2021, 13:49

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a TaHitri »

Ali kdo slučajno ve, če obstajajo kakšni načrti za nadgradnjo proge Ljubljana - Zidani most? Kolikor vem je ena izmed najprometnejših in absolutno kritični del infrastrukture (ves promet proti Štajerski, Prekmurju, Madžarski, veliko prometa proti Avstriji, pa promet do Zagreba), pa se jo kar zanemarja...
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

TaHitri napisal/-a: 30.07.2021, 11:09 Ali kdo slučajno ve, če obstajajo kakšni načrti za nadgradnjo proge Ljubljana - Zidani most? Kolikor vem je ena izmed najprometnejših in absolutno kritični del infrastrukture (ves promet proti Štajerski, Prekmurju, Madžarski, veliko prometa proti Avstriji, pa promet do Zagreba), pa se jo kar zanemarja...
Postaje pridejo najprej na vrsto. Nadgradnja vseh bo v kratkem.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TaHitri napisal/-a: 30.07.2021, 11:09 Ali kdo slučajno ve, če obstajajo kakšni načrti za nadgradnjo proge Ljubljana - Zidani most? Kolikor vem je ena izmed najprometnejših in absolutno kritični del infrastrukture (ves promet proti Štajerski, Prekmurju, Madžarski, veliko prometa proti Avstriji, pa promet do Zagreba), pa se jo kar zanemarja...
HSE d.o.o. je podala pobudo za prostorsko umeščanje hidroelektrarn na območju srednje Save, in sicer HE Renke, HE Trbovlje in HE Suhadol. Glede na to, da bodo zajezitve in drugi gradbeni posegi pri gradnji HE posredno ali neposredno, zaradi svoje prostorske lege in višine zajezitve, vplivali tudi na obstoječo progo Zidani Most – Ljubljana, je v postopek umestitve v prostor vključen tudi železniški sektor.

IDZ se torej izdela v eni sami končni varianti, ki mora upoštevati zgoraj naštete sporazume in obvezujoče dokumente, torej naj IdZ obravnava minimalno hitrost Vmin = 120 km/h - 160 km/h smiselno po določenih odsekih oziroma na medpostajnih odsekih, z zgoraj omenjeno možnostjo uporabe Vmin, izj = 100 km/h.« ter »Na osnovi tako izdelanih delovnih variant idejnih zasnov ter nato izbrane, in od naročnika na podlagi ekonomskega vrednotenja potrjene končne variante, se bo lahko nadaljevalo z umeščanjem HE v prostor tako, da se bo upoštevala predvidena trasa nadgrajene obstoječe proge.
Gasy
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 13
Pridružen: 04.07.2013, 19:13

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Gasy »

Ali ima kdo podatek kdaj bo, oziroma kdaj naj bi bila proga Zidani Most-Celje popolnoma avtomatizirana, oziroma da bodo RT in Laško nezasedene postaje in se bo promet vodil iz CVP Maribor?
Uporabniški avatar
Žiga
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 225
Pridružen: 16.09.2009, 21:36

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Žiga »

Gasy napisal/-a: 17.11.2021, 17:14 Ali ima kdo podatek kdaj bo, oziroma kdaj naj bi bila proga Zidani Most-Celje popolnoma avtomatizirana, oziroma da bodo RT in Laško nezasedene postaje in se bo promet vodil iz CVP Maribor?
Je že bilo nekaj povedanega na to temo. Treba je samo uporabiti funkcijo "iskanje".

http://www.krajsamorazdalje.si/projekti ... astrukture
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Je že bilo nekaj povedanega na to temo. Treba je samo uporabiti funkcijo "iskanje".
In pobrska človek po temi

Koda: Izberi vse

Posodobitev SVN Zidani Most- Šentilj
pa ne najde nič drugega kot Poljčane-Sl. Bistrica!

Verjetno si marsikdo misli svoje o takih odgovorih prevsetnih vsevednežev!
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a 038 »

Gasy napisal/-a: 17.11.2021, 17:14 Ali ima kdo podatek kdaj bo, oziroma kdaj naj bi bila proga Zidani Most-Celje popolnoma avtomatizirana, oziroma da bodo RT in Laško nezasedene postaje in se bo promet vodil iz CVP Maribor?
Kot zaposlen v tem podjetju, sem/smo kot skupina dobili podatek ta teden da v obdobju 5-ih let. Koliko pa ima ta podatek teže pa sodite sami...če so lagali meni, lažem vas😥.
Uporabniški avatar
Žiga
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 225
Pridružen: 16.09.2009, 21:36

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Žiga »

Ljubitelj napisal/-a:In pobrska človek po temi

Koda: Izberi vse

Posodobitev SVN Zidani Most- Šentilj
pa ne najde nič drugega kot Poljčane-Sl. Bistrica!
V prvem prispevku, na prvi strani teme, je uporabnik kitak napisal:
Ko bo končana posodobitev celotne proge ZM-Šentilj ter izgradnja podhodov na postajah kjer jih še ni, se bo lahko uvedlo daljinsko vodenje prometa.
Več informacij na: http://www.krajsamorazdalje.si/projekti ... astrukture
Odpreš navedeni link in je vse jasno opisano. Ni potrebe biti vsevednež, mogoče se pa motim #-o
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Torej posodobitev SVN naprav zajema celotno zamenjavo relejne s digitalno tehniko. Ko bo končana posodobitev celotne proge ZM-Šentilj ter izgradnja podhodov na postajah kjer jih še ni, se bo lahko uvedlo daljinsko vodenje prometa.
Ko bo končana posodobobitev... se bo lahko uvedlo daljinsko vodenje prometa. Izredno natančna informacija, vsakdo je za tako informacijo "zelo" hvaležen, vsekakor bi pa Baba Vanga vedela povedati stvar bolje. To ni odgovor na vprašanje kdaj se bo vedel daljinski upravljanje med Laškim in RT ampak nakladanje v tri dni. Obe postaji sta namrež že modernizirani in imata podhode, daljinskega vodenja prometa pa NI. In ne mi nakladat, da mora biti najprej moderniziranih XY postaj do Šentilja.

Vsekakor bi te mati lahko naučila dostojnega komuniciranja. Če nekdo povpraša, se mu vljudno odgovori in to ne v stilu poišči si v iskalniku, kajti prav toliko naporov bi te stalo, če bi napisal poglej v temo to in to. Vsekakor bi pa lahko dodal napotke za bodoče. Mogoče boš dejal da sem star, res sem preko 70 let, in še vedno sem odgovoril na vsako vljudno vprašanje. To je pač osnovna človeška omika, na žalost nekaterim povsem tuja!
Odgovori