preglednik napisal/-a: ↑17.06.2021, 7:47
Izraz "hitra proga" pomeni progo za >200 km/h, osebno menim, da Slovenija sama zase takih prog ne potrebuje. Takšna hitra proga (AV, LGV) bi prišla v poštev samo v smislu hitrih povezav med širšimi evropskimi regijami v kolikor bi potekale preko naše države. Nikakor pa ne s končno postajo v Sloveniji, ker smo premajhni.
Zato sem predlagal tuhinjsko progo kot naš naslednji korak v izgradnjah štajerske železnice, kjer bi sigurno bila tudi evropska sredstva saj bi po njej vozili vlaki za Avstrijo/Slovaško/Češko...
Hitro štajersko progo (Ljubljana Šentjakob - Celje) pa bi gradili kasneje kot si rekel: "v sklopu hitrih povezav med širšimi evropskimi regijami" kot je npr. Rail Baltica, evropska sredstva itak.
mkx napisal/-a: ↑16.06.2021, 12:29
Re 4/4 napisal/-a: ↑16.06.2021, 12:05
Ker pa nekako vsi omenjate Lavo pri Celju, mi je pa zanimivo, kako bi rešili zaplet okoli tega, da je vse okoli obstoječe proge pozidano.
Relief je 3-dimenzionalen in nikjer ne piše, da mora proga iti po površini
Ko se že siplje denar, se bo pa naredil en predor pod Freienbergom in Košnico z izhodom pri ovinku Savinje, potem pa dodatni most preko Savinje vzporedno s sedanjo progo Zm-Ce (po levem bregu Savinje) in uvoz na ŽP Celje z juga.
Ali pa podzemna železnica pod Celjem s postajališči Lava, Lidl in Obi ... tudi LGV tipično potekajo stran od ožjih mestnih središč.
Pri poteku tuhinjske proge do Celjske postaje sem avtomatsko izbral očitno povezavo preko Žalca in Lave, ker bi bila vsekakor najcenejša in najpraktičnejša, razen pri obračanju med Lj-Mb,
glede na to da se vprašanje priključka na Celjsko postajo pokriva tudi z bodočo "evropsko" hitro progo od Šentjakoba, pa imaš prav, bi lahko že za tuhinjsko zgradili posamezno progo,
ki bi bila hkrati že priprava na bodočo hitro progo, ne vidim pa potrebe po sipanju denarja za tunele na južnem bregu savinje, saj bi proga lahko Savinjo prečkala že nekje pri Preboldu
in potekala po severnem bregu Savinje vse do glavne postaje, kjer bi bil malo ostrejši ovinek, bi pa itak večina vlakov ustavljala v Celju, tako da samo tukaj malo nižje hitrosti niso problem.
Nujno bi pa bilo pri tej trasi po severnem bregu potuhtati izvirno rešitev za dostop prebivalcev do Savinje in sprehajalne poti, morda celo nek umetni tunel pol pod površjem,
verjetno bi bilo še vseeno ceneje kot tuneliranje na jugu z visokim mostom čez cesto, Savinjo in železnico ...
Za tuhinjsko progo bi kljub obračanju raje izbral kar nadgradnjo obstoječe železnice preko Lave, ker je proti gradnjam novih tras itak najbolj praktičen obstoječ priključek,
navsezadnje pa je v tujini veliko končnih večjih postaj, kjer vsi vlaki obračajo in je to dejansko celo zelo praktično za prestope