Modernizacija Slovenskih Železnic

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

taurus napisal/-a: 01.11.2022, 11:21 https://n1info.si/novice/slovenija/veli ... e-eno-uro/

Kmalu z vlakom iz Ljubljane v Maribor za 1h 20min je napovedal direktor. To se pravi poprečna hitrost na celotni progi 120 km/h. Zanima kdaj bo ta "kmalu" in kje se bo pridobilo 25 min voznega časa napram sedanjim. Niso mi znani projekti, s katerim se bi kmalu pridobilo 25 min voznega časa.
To je verjetno govora o direktnem vlaku med Mariborom in Ljubljano, brez sedanjih treh vmesnih postankov, kar dela novico za večino neuporabno. Če bo obveljala prema 160 km/h na Pragerskem na nagibne vlake, potem bodo zmanjšali tam do 15 minut. Celje - Zidani Most je tako ali tako bila predvidena samo ena minuta prihranka na medpostajni odsek. Ostalo nič.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Imam občutek, da bi lahko šli na višje hitrosti vendar ga ni, ki bi to podpisal.
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Starejši remonti so narejeni oziroma bili prilagojeni voznemu parku, ki je vladal takrat. Če povem iz prakse. Ko so gradili proti Hodošu so pustili možnost 160 km/h, ampak so vgrajeni parametri proge bili takšni, da so hitrosti bile prilagojene tistim, kot so jih dosegali takrat dizelska vozila SŽ na tisti progi, ker je bilo enostavno ceneje. Z leti so elektrificirali, ampak bi morali še malo vložiti da bi dosegali to, kar fizika dopušča, ampak niso. Nekaj malega so prestavljali za nivojske prehode, ampak problem tukaj je še vedno miselnost investitorja, čim nižja cena. Drugje tudi ni kaj bolje, Desiro ima očitno prevelik vpliv. Celje - Zidani Most pa je svoja zgodba, pa sem že večkrat povedal zakaj. Proti Borovnici pa bo še večkat treba zavihati rokave, za obljubljenih 160 km/h. Že pri 100 km/h te premetava.
Thomas
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 51
Pridružen: 25.03.2019, 13:56

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Thomas »

Meni osebno bo zanimivo spremljati nadgradnjo dolenjske proge. Z izjemo odseka Rakovnik - Škofljica, vlaki tu ne presegajo hitrosti 80 km/h. Na nekaterih odsekih pa te že pri precej nižji hitrosti lepo premetava. Zdaj ko se pripravlja dokumentacija in progo umešča v prostor, je govora o maksimalni hitrosti 130 km/h (tako sem zasledil v nekem prispevku). Ko bo proga zgrajena (če bom to dočakal) pa bo najbrš potreba po še višji hitrosti. Če želimo konkurirati razvitim državam, to pomeni zgledovanje po njih in nekateri naši sosedje imajo že zdaj hitrosti 200 km/h.

Zmotno je tudi razmišljanje, da bodo zaradi novih vlakov in posodobljenih prog vsi za potovanje izbrali železniški promet. Treba bo rešiti tudi problem "zadnjega kilometra" v mestih (od železniške postaje do cilja). Vožnja skozi nabito polno Ljubljano lahko traja - vsi vemo kako dolgo - in prav ta dodatni čas marsikoga odvrne od vožnje z vlakom. To bi lahko že začeli reševat neodvisno od posodabljanja železniške infrastrukture.
taurus
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 115
Pridružen: 31.01.2008, 18:10

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a taurus »

Mislim, da nima smisla neke drage investicije zaradi par minut prihranka. Tisti ki, se pri 1h 45min ne vozi, se tudi pri 1h 35min ne bo vozil. Najprej treba uredit učinkovit mestni potniški promet, iz vlaka takoj na avtobus (ki vozi najmanj na 15 min). Ne pa da rabiš od perona do avtobusa 10 min peš, pa še potem čakaš 20 min na mestni avtobus. Kaj ti pomaga hitri vlak, če pa potem pol ure rabiš to prvega mestnega avtobusa. Mestni promet v LJ je svetlobna leta za Gradcem ali Trstom (isto velika mesta). Pa to brezvezno validacijo (pri prvih vratih) za vse potnike ukinit, pri kateri avtobus izgubi na vsaki postaji po minuto. Tega nimajo v nobenem evropskem mestu več.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2561
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Thomas napisal/-a: 02.11.2022, 19:26 Meni osebno bo zanimivo spremljati nadgradnjo dolenjske proge. Z izjemo odseka Rakovnik - Škofljica, vlaki tu ne presegajo hitrosti 80 km/h. Na nekaterih odsekih pa te že pri precej nižji hitrosti lepo premetava. Zdaj ko se pripravlja dokumentacija in progo umešča v prostor, je govora o maksimalni hitrosti 130 km/h (tako sem zasledil v nekem prispevku). Ko bo proga zgrajena (če bom to dočakal) pa bo najbrš potreba po še višji hitrosti. Če želimo konkurirati razvitim državam, to pomeni zgledovanje po njih in nekateri naši sosedje imajo že zdaj hitrosti 200 km/h.
Kje prosim imajo regionalne proge (kar Dolenjka tudi je) hitrost 200 km/h?
130 bo super zanjo.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a mkx »

TGV Lyria napisal/-a: 02.11.2022, 22:48
Thomas napisal/-a: 02.11.2022, 19:26 Meni osebno bo zanimivo spremljati nadgradnjo dolenjske proge. Z izjemo odseka Rakovnik - Škofljica, vlaki tu ne presegajo hitrosti 80 km/h. Na nekaterih odsekih pa te že pri precej nižji hitrosti lepo premetava. Zdaj ko se pripravlja dokumentacija in progo umešča v prostor, je govora o maksimalni hitrosti 130 km/h (tako sem zasledil v nekem prispevku). Ko bo proga zgrajena (če bom to dočakal) pa bo najbrš potreba po še višji hitrosti. Če želimo konkurirati razvitim državam, to pomeni zgledovanje po njih in nekateri naši sosedje imajo že zdaj hitrosti 200 km/h.
Kje prosim imajo regionalne proge (kar Dolenjka tudi je) hitrost 200 km/h?
130 bo super zanjo.

Tudi če bi bile proge narejene za hitrost 200km/h ... vlakom takšna progovna hitrost koristi samo, če so postanki dovolj poredko, da takšno hitrost dosežejo in nekaj časa vzdržujejo. Recimo na 15 minut ... pri tej hitrosti to pomeni vsaj 40km med postanki. Potem "zadnji kilometer" postane tja do 20 kilometrov (v eno ali drugo smer) ki jih je potrebno prepotovati z uporabo nekega drugega prevoznega sredstva. Bi rad videl to regionalno progo v Sloveniji, kjer bi bili postanki na 40km dovolj pogosti.

En izračun čez palec: če bi med Grosupljim in Ljubljano (na okroglo 20km proge) ne bilo nobenega postanka, bi kar poskočen vlak za pospeševanje od 0km/h do 200km/h in zaviranje nazaj porabil približno 2 minuti in med tem prevozil okoli 3km. Preostalih 17km bi prevozil s polno hitrostjo v približno 5 minutah, skupaj bi torej bil vozni čas približno 7 minut. Če bi bila progovna hitrost 130km/h, bi za pospeševanje in zaviranje porabil dobro minuto in pri tem prevozil 1,3km, preostanek poti bi prevozil v slabih 9 minutah, skupen vozni čas v tem primeru bi bil okoli 10 minut. Torej 3 minute več na razdalji Grosuplje-Ljubljana brez vmesnih postankov. Nepomembna časovna razlika, umanjkanje postankov pa bi bil kar problem po mojem mnenju. Da ne govorimo o prihranku energije (pospeševanje do 200km/h zahteva 2,5-kratno energijo v primerjavi s pospeševanjem do 130km/h, z regenerativnim zaviranjem se je povrne le del).
LP, Metod
taurus
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 115
Pridružen: 31.01.2008, 18:10

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a taurus »

Slovenija nima nobena potenciala za graditev neke "direttissime" čez celo Slovenijo s hitrostjo nad 200km/h. Nemčija in Italija imata več milionskih mest in sta veliki državi. V Švici poteka glavna IC proga (po ne gorskem delu) St. Gallen-Zürich-Bern-Lausanne-Genf, dolga je 357 km, IC pa porabi za to progo okrog 4 ure. Torej povprečje okrog 90 km/h. V Avstriji Graz-Salzburg, 280 km, 4 ure. Graz-Dunaj, 200 km, 2h35min, vlaki polni pri ceni vozovnice za eno smer 41 €. Pri nas treba obstoječo infrastrukturo porihtat, vozne rede napolnit z vlaki, primestne povezave porihtat, mestni promet izboljšat. Tukaj treba denar vložit, ne pa sanjat o neki direttismi čez celo Slovenijo s hitrostjo 250 km/h. Pragersko-Hodoš se je elektrificiralo in izgradilo, povezave pa ena sama žalost, še slabše kot pred elektrifikacijo.
Olalala
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 39
Pridružen: 03.06.2022, 13:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Olalala »

taurus napisal/-a: 03.11.2022, 0:40 Slovenija nima nobena potenciala za graditev neke "direttissime" čez celo Slovenijo s hitrostjo nad 200km/h. Nemčija in Italija imata več milionskih mest in sta veliki državi. V Švici poteka glavna IC proga (po ne gorskem delu) St. Gallen-Zürich-Bern-Lausanne-Genf, dolga je 357 km, IC pa porabi za to progo okrog 4 ure. Torej povprečje okrog 90 km/h. V Avstriji Graz-Salzburg, 280 km, 4 ure. Graz-Dunaj, 200 km, 2h35min, vlaki polni pri ceni vozovnice za eno smer 41 €. Pri nas treba obstoječo infrastrukturo porihtat, vozne rede napolnit z vlaki, primestne povezave porihtat, mestni promet izboljšat. Tukaj treba denar vložit, ne pa sanjat o neki direttismi čez celo Slovenijo s hitrostjo 250 km/h. Pragersko-Hodoš se je elektrificiralo in izgradilo, povezave pa ena sama žalost, še slabše kot pred elektrifikacijo.
Kot je že kje drugje na tem forumu kdo izjavil se tudi jaz ne strinjam z teorijo da je Slovenija dovolj mala da bi vse skupaj spokali na eno regionalno linijo in tu končali. Vsaj Ljubljana - Celje - Maribor in Ljubljana - Postojna -Divača (dalje 2TDK do Kopra) rabimo novo infrastrukturo, ker to da je bus iz Maribora do Kopra skoraj hitrejši kot LPV iz Maribora do Ljubljane je sramota. In niti ni mus celotna nova proga ampak bi lahko samo z izgradnjo nove železnice na določenih odsekih (LJ - CE in Borovnica - Postojna), ki so dovolj oddaljeni za tako velike hitrosti drastično zmanjšali potovalne čase, povečali kapaciteto vlakov kar je tudi v korist tovornem prometu, ker če ne nas bodo prehiteli po levi in pa po desni in tudi Luka Koper ne bo več kunkorenčna Trstu ali Rijeki če bo lahko promet ki prihaja skozi Avstrijo lažje, bolj zanesljivo in z manj kilometri prišel čez KoralmBahn in dalje čez Furlanijo do Trsta, Promet skozi Madžarsko pa po novi hrvaški železnici do Rijeke, kot pa skozi Slovenijo do Kopra.
In to se mi zdi da marsikdo pozablja pri debati o gradnji nove infrastrukture - da je ne bi uporabljali samo hitri potniški vlaki, ampak ob prostih časih tudi tovorni in na določenih odsekih tudi regionalni vlaki, kot npr prihajajoči KoralmBahn, tudi hitre železnice na območju beneluxa so dober primer kako hitra proga ni samo za hitre vlake itd... Saj nebi na teh linijah vozili hitri vlaki vsakih 10min ker toliko Slovenije res nima dovolj potenciala, za vsako uro pa po mojem ja (MB - LJ morda celo 30min) in bi bilo za tovorne vlake dovolj prostora.
In tudi z debato o velikosti mest se ne strinjam najbolj, Gradec in Celovec imata oba malenkost več prebivalcev kot Ljubljana pa Avstrijci med njima gradijo hitro železnico, relacija Gradec-Dunaj je po tvojem čist super in vse ok, in kljub polni zasedenosti vlakov vseeno gradijo bazni tunel pri semmeringu za 250km/h da skrajšajo čas za 30min, še celo Hrvati bojo z pomočjo EU vložili 8,5 milijard € in naredili kao "hitro" železnico 160km/h od madžarske meje do Rijeke, mi pa bomo ostali en osamljen otok med srednjo Evropo in Balkanom kjer bodo edine mednarodne povezave tovorni vlaki.
Če smo lahko v avtoceste zmetali 5,8 milijard ker nam je bilo samoumevno da jih rabimo in kljub temo da niso profitabilne (medtem ko smo železniško infrastrukturo pustili propadat in tak mimogrede elektrificirali eno regionalno progo), zakaj potem ne bi isto storili za železnice ker se jih RABI, ne pa da vedno iščemo neko ekonomsko računico. Infrastruktura mora biti subvencionirana z strani države, sej zato se pa plačujejo davki. In zakaj bi od teh subvencij imeli korist samo vozniki avtomobilov (v obliki javnih cest), ne pa vsi?

Se pa strinjam da je treba porihtat predvsem tudi mestni promet ter frekventnost in ter interoperabilnost medkrajevnih linij, a vseeno mora biti neko hitro in zanesljivo železniško omrežje hrbtenica potovanja čez državo, ne pa njen rabelj.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a trocken »

Lepo, da zahtevaš posodobitve in nove proge, da bomo kot Slovenija konkurenčni. In nove proge, se strinjam! Da ne bi, kot si navedel, tovorni promet po novi Koralmbahn šel preko Furlanije do Trsta. In iz Madžarske do Rijeke po progi, ki je ni še niti na zemljevidih. Ampak jaz pravim, Koralmbahn se navezuje tudi na Bohinjsko progo do novega 2TDK in Kopra. A na tem koncu Slovenije se ne splača "pljunit" 500 milijončkov in urediti sodobnejšo povezavo, ki bi za tovorni promet elegantno obšla Ljubljano in rešila marsikateri problem javnega prometa v glavnem mestu ? Jo posodobiti recimo tako, kot so avstrijci sestrsko Taurenbahn?
Kot da tu ni Slovenija?!
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Pozdravljeni!
@ Olalala! Celovec pač ni večji od Ljubljane, ima nekaj čez 100.000 prebivalcev!

LP - Peter
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a preglednik »

trocken napisal/-a: 03.11.2022, 21:28 Lepo, da zahtevaš posodobitve in nove proge, da bomo kot Slovenija konkurenčni. In nove proge, se strinjam! Da ne bi, kot si navedel, tovorni promet po novi Koralmbahn šel preko Furlanije do Trsta. In iz Madžarske do Rijeke po progi, ki je ni še niti na zemljevidih. Ampak jaz pravim, Koralmbahn se navezuje tudi na Bohinjsko progo do novega 2TDK in Kopra. A na tem koncu Slovenije se ne splača "pljunit" 500 milijončkov in urediti sodobnejšo povezavo, ki bi za tovorni promet elegantno obšla Ljubljano in rešila marsikateri problem javnega prometa v glavnem mestu ? Jo posodobiti recimo tako, kot so avstrijci sestrsko Taurenbahn?
Kot da tu ni Slovenija?!
To se ne sme zgoditi, ker ni v skladu s centralističnim konceptom razvoja Slovenije. [-X
preglednik
Olalala
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 39
Pridružen: 03.06.2022, 13:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Olalala »

Peter 5 napisal/-a: 03.11.2022, 22:14 Pozdravljeni!
@ Olalala! Celovec pač ni večji od Ljubljane, ima nekaj čez 100.000 prebivalcev!

LP - Peter
Pa res, nevem kaj ga Google dela lol, ampak v bistvu je Graz - Celovec še boljša primerjava poti Ljubljana - Maribor potemtakem.

preglednik napisal/-a: 03.11.2022, 22:26
trocken napisal/-a: 03.11.2022, 21:28 Lepo, da zahtevaš posodobitve in nove proge, da bomo kot Slovenija konkurenčni. In nove proge, se strinjam! Da ne bi, kot si navedel, tovorni promet po novi Koralmbahn šel preko Furlanije do Trsta. In iz Madžarske do Rijeke po progi, ki je ni še niti na zemljevidih. Ampak jaz pravim, Koralmbahn se navezuje tudi na Bohinjsko progo do novega 2TDK in Kopra. A na tem koncu Slovenije se ne splača "pljunit" 500 milijončkov in urediti sodobnejšo povezavo, ki bi za tovorni promet elegantno obšla Ljubljano in rešila marsikateri problem javnega prometa v glavnem mestu ? Jo posodobiti recimo tako, kot so avstrijci sestrsko Taurenbahn?
Kot da tu ni Slovenija?!
To se ne sme zgoditi, ker ni v skladu s centralističnim konceptom razvoja Slovenije. [-X

Točno tako :lol: :lol:
Sicer pa se strinjam da je tudi bohinjska proga kar otrebna obnove ter razbremenitev Gorenjske proge in Ljubljane ni slaba ideja, morda lahko na kaj več upamo ko (če) bodo kdaj regije, kar se tiče regionalnih prog.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2561
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Olalala napisal/-a: 03.11.2022, 20:35 Kot je že kje drugje na tem forumu kdo izjavil se tudi jaz ne strinjam z teorijo da je Slovenija dovolj mala da bi vse skupaj spokali na eno regionalno linijo in tu končali. Vsaj Ljubljana - Celje - Maribor in Ljubljana - Postojna -Divača (dalje 2TDK do Kopra) rabimo novo infrastrukturo, ker to da je bus iz Maribora do Kopra skoraj hitrejši kot LPV iz Maribora do Ljubljane je sramota. In niti ni mus celotna nova proga ampak bi lahko samo z izgradnjo nove železnice na določenih odsekih (LJ - CE in Borovnica - Postojna), ki so dovolj oddaljeni za tako velike hitrosti drastično zmanjšali potovalne čase, povečali kapaciteto vlakov kar je tudi v korist tovornem prometu, ker če ne nas bodo prehiteli po levi in pa po desni in tudi Luka Koper ne bo več kunkorenčna Trstu ali Rijeki če bo lahko promet ki prihaja skozi Avstrijo lažje, bolj zanesljivo in z manj kilometri prišel čez KoralmBahn in dalje čez Furlanijo do Trsta, Promet skozi Madžarsko pa po novi hrvaški železnici do Rijeke, kot pa skozi Slovenijo do Kopra.
Seveda je treba graditi novo infrastrukturo, ampak ne za 200+ km/h, ker je s to hitrostjo ne bo uporabljal nihče. Dovolj je 160 km/h in mešana linija, kot si napisal, tudi za tovorni promet.
trocken napisal/-a: 03.11.2022, 21:28 Lepo, da zahtevaš posodobitve in nove proge, da bomo kot Slovenija konkurenčni. In nove proge, se strinjam! Da ne bi, kot si navedel, tovorni promet po novi Koralmbahn šel preko Furlanije do Trsta. In iz Madžarske do Rijeke po progi, ki je ni še niti na zemljevidih. Ampak jaz pravim, Koralmbahn se navezuje tudi na Bohinjsko progo do novega 2TDK in Kopra. A na tem koncu Slovenije se ne splača "pljunit" 500 milijončkov in urediti sodobnejšo povezavo, ki bi za tovorni promet elegantno obšla Ljubljano in rešila marsikateri problem javnega prometa v glavnem mestu ? Jo posodobiti recimo tako, kot so avstrijci sestrsko Taurenbahn?
Kot da tu ni Slovenija?!
Đizs... Tauernbahn je glavna avstrijska magistralna povezava sever - jug, ki povezuje Nemčijo in Salzburg s Koroško (Beljak, Celovec) in posredno Furlanijo - Trstom. Primerjati neko regionalno železnico, ki povezuje zgolj Gorenjsko s Posočjem in Primorsko v mali Sloveniji, z njo, je kar malo nehigienično. Progi sta bili "sestrski" v nekih drugih časih, ko so bile države malo drugače premaknjene kot zdaj. Bohinjko je treba gledati in razvijati kot tako - kot potniško regionalno povezavo s turističnim potencialom. Kvečjemu bi jo lahko primerjal s Pustertalbahn ali Vinschgaubahn.
Če bi se zgodila tvoja zamisel o tovorni obvoznici, bi Bohinjka hitro ostala brez potniškega prometa. Tako kot na koprski progi, kjer za potniške vlake ni prostora. Pa spet ne bi bilo prav.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a trocken »

Pustertalbahn in Vinschgaubahn pač nista potencialni obvoznici za reševanje prometnih težav v Rimu ali na Dunaju. Niti v Bolzanu ne. Bohinjska proga pa je. Vsaj v dnevnih konicah, ko je potrebno kar najbolj zgostiti in pojačati primestni promet v okolici Ljubljane bi morala biti usposobljena za prevzem določenega tovornega prometa iz Avstrije proti Kopru in obratno. To je edina srednjeročna rešitev prometnega kolapsa v prestolnici, ki se ne bo dogajal v bližnji prihodnosti ampak se že dogaja.
Odgovori