Vprašanje , kje Živa pri nas sploh potrebuje polno moč. To je lokomotiva, ki zmore 200 km/h, tam šele to pride v poštev.
Modernizacija Slovenskih Železnic
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
preglednik
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Skupinska izvozna signala sta korak nazaj, saj so že zdaj vgrajeni tirni izvozni signali.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Saj ne rabi 200 km/h, niti ne rabi biti polno obremenjeno, Vectroni včasih že sami pojamrajo, da je premalo energije. Menda pa še vedno vozi trojnik z rudo iz Kopra, ki sam pobere skoraj vso energijo? Nekaj je tudi Mes govoril, da zaradi višjih stroškov optimizirajo vleko s težjimi vlaki in tako stroške držijo na obvladjivi ravni za najbolj pomembne naročnike. Žito je že davno na maksimalni meji vleke z eno Bo Bo lokomotivo, torej 2500 ton, vprašanje je še, kaj bo z ukrajinskim žitom. Dela se vse da se ga spravi v Evropo. Iz Constanțe se že ponujajo, da bi ga lahko odšlo 90.000 ton na dan. Torej ni potrebna polna moč, samo malo več težjih vlakov, pa vse skupaj počepne.preglednik napisal/-a: ↑28.05.2022, 10:14Vprašanje , kje Živa pri nas sploh potrebuje polno moč. To je lokomotiva, ki zmore 200 km/h, tam šele to pride v poštev.
Sicer je vzunaj razpis za študijo, ki želi ekonomske odgovore za leto 2030, 2040, 2050 glede alternativnih pogonov, ter pustiti obstoječi sistem vleke, ali ga zamenjati, ampak tega še desetletja ne bo moč menjati, če bi želeli.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Sedaj sem videl, da je objavljen razpis za SVN na ŽP DomžaleRe 4/4 napisal/-a: ↑27.05.2022, 11:23Samo obnova postaje znotraj kretnic je v igri, ampak BREZ obnove SVN naprav. Torej po nadgradnji, bo postaja "lepa", ampak tehnično zastarela, kot so Grosuplje.gorican napisal/-a: ↑26.05.2022, 18:54 Na domžalski železniški postaji so danes podpisali pogodbo o nadgradnji železniške postaje Domžale
https://www.domzale.si/objava/638269
Pa so le našli skupni jezik
Le niso pozabili na to in so šli v ločen projekt
http://portal.drsc.si/dcjn/narocila/243 ... ocilo.html
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Gradnja elektronapajalnih postaj Borovnica in Postojna, mesta sekcioniranja Verd ter podhoda za kolesarje in pešce v Postojni
https://www.enarocanje.si/Obrazci/?id_obrazec=445403
https://www.enarocanje.si/Obrazci/?id_obrazec=445403
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
V Sloveniji se pretežno vozi iz Kopra na sever in vzhod, obratno pa manj. Se pravi še so rezerve, sploh žito, tu bi se veljalo potruditi. Za težke vlake je pravzaprav prvi izziv šele Verd in na tem klancu se vlakom lahko doda diesel doprega. Glede teže je edina omejitev dolžina (750 m) in pa obremenitev na kavlju. In če se vagoni nalagajo na polno (90 ton bruto masa) - sem ziher da se ne - tak vlak je dolg cca 500 m. Se pravi je še lufta. Štajerski krak je tudi razbremenjen, proti Dobovi itak ni kaj veliko tovora, proti Primorski bo malo več gneče, ampak saj pravim, če bi šlo iz Kopra navzgor bi težko kakšne večje količine povečali, ker pa gre tukaj blagovni tok iz vzhoda na zahod (Kp + ITA), pa je to mega posel za (sposobne) logiste.Re 4/4 napisal/-a: ↑28.05.2022, 11:40Saj ne rabi 200 km/h, niti ne rabi biti polno obremenjeno, Vectroni včasih že sami pojamrajo, da je premalo energije. Menda pa še vedno vozi trojnik z rudo iz Kopra, ki sam pobere skoraj vso energijo? Nekaj je tudi Mes govoril, da zaradi višjih stroškov optimizirajo vleko s težjimi vlaki in tako stroške držijo na obvladjivi ravni za najbolj pomembne naročnike. Žito je že davno na maksimalni meji vleke z eno Bo Bo lokomotivo, torej 2500 ton, vprašanje je še, kaj bo z ukrajinskim žitom. Dela se vse da se ga spravi v Evropo. Iz Constanțe se že ponujajo, da bi ga lahko odšlo 90.000 ton na dan. Torej ni potrebna polna moč, samo malo več težjih vlakov, pa vse skupaj počepne.preglednik napisal/-a: ↑28.05.2022, 10:14Vprašanje , kje Živa pri nas sploh potrebuje polno moč. To je lokomotiva, ki zmore 200 km/h, tam šele to pride v poštev.
Sicer je vzunaj razpis za študijo, ki želi ekonomske odgovore za leto 2030, 2040, 2050 glede alternativnih pogonov, ter pustiti obstoječi sistem vleke, ali ga zamenjati, ampak tega še desetletja ne bo moč menjati, če bi želeli.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
preglednik napisal/-a: ↑28.05.2022, 10:14 Vprašanje , kje Živa pri nas sploh potrebuje polno moč. To je lokomotiva, ki zmore 200 km/h, tam šele to pride v poštev.
Živa razvije polno moč pri hitrosti okoli 70 km/h (kar ni nek supersonik). Pri nižjih hitrostih je konstantna vlečna sila (in moč narašča sorazmerno s hitrostjo), pri višji hitrosti pa je konstantna moč (vlečna sila pa pada obratno sorazmerno s hitrostjo).
Za univerzalno lokomotivo kot je Živa je torej velika moč pomembna v dveh primerih: pri vleki težjih tovornih vlakov pri hitrostih okoli 70-90 km/h, pri vleki lažjih potniških vlakov pa pri visokih hitrostih. Drugega primera v Sloveniji res ni, prvi pa je kar pogosto, marsikje splošba progovna hitrost omogoča dokaj hitro vožnjo tovornih vlakov na vzponih.
LP, Metod
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
To razumem. Vendar je ekonomsko gledano bolj umestno, da Živa vleče v klanec polno obremenitev z 35 km/h namesto 70, ter se tako omogoči paralelno vožnjo še enemu vlaku zadaj. Problem napajanja seveda ostane.
preglednik
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Ekonomika vožnje tovornih vlakov v Evropi je radikalno drugačna od ekonomike vožnje v Severni Ameriki. V ZDA se dejansko vozi težke vlake z dokaj nizkimi hitrostmi. To omogoča precej višje osne obremenitve kot v Evropi pri enakem stanju proge. Po drugi strani pa je v Evropi velika večina prog namenjenih mešanemu prometu, pri tem bi počasni tovorni vlaki prehudo vplivali na potniški promet. Zato se gre v Evropi bolj v smeri hitrih tovornih vlakov (torej hitrost preko 70 km/h, tudi preko 100 km/h). V primeru prog, kjer se ni potrebno ozirati na čase prevozov (tovorne proge), in v primeru uporabe sodobnih lokomotiv pa imaš prav, nekoliko počasnejša vožnja podobno ekonomična kot hitra vožnja. Ni ravno 2x (če je hitrost polovična) saj je potrebno upoštevati čas zasedanja odseka proge ki je pri hitrejši vožnji krajši in pa razmik vlakov.
Vsak pristop ima svoje prednosti in slabosti. Ampak trenutno smo v Sloveniji po filozofiji bližje Evropskemu načinu obratovanja železnic (po izvedbi seveda močno pešamo) in zato razmišljanje o smiselnosti vožnje Žive s 35 km/h nima smisla. V bistvu je tako, kot so že drugi napisali: ko so nabavljali lokomotive SŽ 541 (ES64U4), so imeli čisto prevelike oči. Čisto vredu bi bile Helge (DB 189, ES64F4) s končno hitrostjo 140km/h. Če se omejimo na Siemensove produkte, ki so bili na voljo v tistem času.
Vsak pristop ima svoje prednosti in slabosti. Ampak trenutno smo v Sloveniji po filozofiji bližje Evropskemu načinu obratovanja železnic (po izvedbi seveda močno pešamo) in zato razmišljanje o smiselnosti vožnje Žive s 35 km/h nima smisla. V bistvu je tako, kot so že drugi napisali: ko so nabavljali lokomotive SŽ 541 (ES64U4), so imeli čisto prevelike oči. Čisto vredu bi bile Helge (DB 189, ES64F4) s končno hitrostjo 140km/h. Če se omejimo na Siemensove produkte, ki so bili na voljo v tistem času.
LP, Metod
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Verjetno tudi razlika v ceni ni bila velika. Danes tehnika ni problem, pri nas je problem infrastruktura zaradi katere tehnika ostaja neizkoriščena.
preglednik
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Najbrž res razlika v ceni ni bila astronomska. Ampak če bi bile Helge 3% cenejše kot Žive, bi za isto skupno ceno dobili eno lokomotivo več. Pa verjamem, da bi bilo vzdrževanje tudi kakšen procent cenejše. In ko se pogovarjamo o milijonskih zneskih, je tudi en procent že kar znaten znesek (ki ga je, recimo, zelo težko privarčevati pri plačah delavcev na minimalcu). Pa gre na koncu samo za en "mali reality check" ...
LP, Metod
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Tehnično dokumentacijo za čas razpisa, je vzelo pet potencialnih proizvajalcev, ponudbo sta oddala dva. Po točkovanju pri tehničnem delu sta bila izenačena, vendar je Siemens ponudil nižjo ceno. F4 ni prišla v upoštev, saj so imele SŽ takrat z lokomotivami drugačne načrte, tudi na področju potniških vlakov. Drugače tehnične razlike med U4 in F4 pa ni, samo podstavni so drugačni.
Končna cena za 20 lokomotiv je bila okoli 80 milijonov evrov, kar ni slabo. Danes so cene nekje 4,2 do 4,5 milijona evrov po lokomotivi za štiriosno večsistemsko.
Končna cena za 20 lokomotiv je bila okoli 80 milijonov evrov, kar ni slabo. Danes so cene nekje 4,2 do 4,5 milijona evrov po lokomotivi za štiriosno večsistemsko.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Ali drži da so začeli nadgrajevati železniško postajo Zagorje ob Savi?
Lep pozdrav, Vid Krt
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Zakaj se na železniških postajah v obnovi, gradi toliko podhodov pod tiri, če je nadhod cenejši in še arhitektonsko se mi zdi na pogled zanimivejši? Ta v Zagorju bo prav fleten.