sraka1 napisal/-a: Da konkretiziram, kako pa bi se ti lotil vzroka, da vsi rinejo v LJ? Nisi napisal nobenih rešitev. ...
Najprej moraš vedeti, zakaj vsi rinejo v Ljubljano. Ker so službe za vse tipe izobrazbe bistveno pogosteje razpisane, kar je posledica centralizacije vsega. Na vzhodu je teh priložnost bistveno manj, ponekod dobesedno nič. Zato se višje izobraženi ljudje vozijo vsak dan, ali pa po koncu študija ostanejo v Ljubljani. Na zahodu je stvar podobna, vendar je še en faktor. Desetletje nazaj ob gradnji stanovanj vabili z bližino avtoceste in Ljubljane. In, ker so bila stanovanja cenejša, vzameš. Potem za tiste, ki se vozijo od daleč (moja sošolka iz osnovne naredi vsak dan 76 kilometrov v eno smer (google podatek) do ministrstva. Denar za selitev nima, javnega prevoza pred njeno soseko ni) nastane drug problem. Cel dan jim gre v nič (kako že izgleda otrok, včasih kdo izve šele v petek zvečer), mogoče pa bi se preselili, ampak trg najemniških stanovanj ne obstaja (germanske dežele, Belgija..oh kako so taka stanovanja na voljo), neprofitna pa niso na voljo za migrante, pa še ta se žrebajo.
Digitalne tehnologije se pri nas ne uvaja, ki bi rešila pritisk na oba obroča Ljubljane. Za sestanke in usklajevanja, sploh ni potrebe po vožnjah, lahko deluješ na daljavo. Samo video klic...ampak glede na to, da je za marsikoga že osnovni word problem, nimam upanja....in bo tako kot je danes tudi ostalo. No projekcije kažejo, da bo prebivalstvo na vzhodu upadlo, na račun zahoda in Ljubljane. Politiki pa nič...
Poleg tega tudi hitra železnica ob križu avtocest ne bo rešila težav, ker bo potem nastal problem s cenami vozovnic (računaj, ali se ti izplača v eno smer dati 15 € vsak dan). Fernverkehr oziroma daljinski promet se ne subvencionira iz javne gospodraske službe javnega prometa, kar pomeni dražjo vozovnico. Drugi problem je, da je potrebno takšne proge redno vzdrževati, kar pomeni obvezno plačevanje uporabnin. In ker se FV ne subvencionira vprašanje, ali lahko vlada sproži člen, ki opravičuje plačevanje uporabnin. V tujini se upravljalec zavaruje tako, da na najbolj obremenjenih in najhitrejših odsekih plačaš višje uporabnine, na ostalih pa manj. Tudi ravnanje obstoječih ne pride v upoštev, ker so določeni odseki zahtevni in s tem dragi za gradnjo, kar ni problem, če si bogat, ampak Slovenija mora uresničiti fiskalno pravilo...V glavnem gordijski vozel, ki ga lahko reši enakomerni razvoj in digitalizacija Slovenije. Ni pomembno, kaj imajo drugi. Švica na primer zelo kratek čas potovanja od zahoda na vzhod. Ampak tam so Ženeva, Bern, Zuerich, St. Gallen v pomembnosti neprimerno drugačni kot Koper, Ljubljana, Murska, Hodoš. V glavnem vsaka država je unikim za sebe. Ponavljanje še nikoli ni pomagalo. Vprašajte Teslo in Edisona.
@igor72 predvideno z novim voznim redom.