Modernizacija Slovenskih Železnic
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Postajni nadhodi so prav brutalni za videti in kvazijo pogled na postaje. Poleg tega potniki preko vozne mreže premagujejo višjo višinsko razliko, kot pa s podhodom.
Verjetno je pa res ovir v prometu manj, ke se dela nadhod, ampak treba je gledati dolgoročno.
Verjetno je pa res ovir v prometu manj, ke se dela nadhod, ampak treba je gledati dolgoročno.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Če je nadhod arhitektonsko lep ni težav. Pa še železniški promet lahko opazuješ z njega. Premagovanje višinske razlike je enako podhodu. Pri podhodu gre potnik najprej dol, potem pam gor, pri nadhodu je obratno. V obeh primerih ima na voljo še dvigalo, ali morda tekoče stopnice. Ene sem zadnjič opazil na mariborski postaji. Žal le ene. Morda so še katere, a zaradi pomanjkanja časa nisem utegnil raziskovati.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Ne drži. Pri podhodu se potnik spusti tipično za cca 4,5 metra (3 metre stojne višine v podhodu plus strop podhoda plus tirna greda in tirnica plus višina perona nad GRT). Pri nadhodu je višina gotovo več kot 6 metrov, višina kontaktnega voda je nominalno 5,35 metra nad GRT, k temu je potrebno dodati še višino za nosilno vrv, dodati varnostne rezerve. Ter dodati debelino nadhoda (nosilna konstrukcija + pohodna konstrukcija) in odšteti višino perona nad GRT.
LP, Metod
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Mislim, da tistih 1,5 metra potniki še opazili ne bi. Za one, ki niso ravno ljubitelji hribolazenja, so na razpolago še dvigala, .
Ta so menda obvezna zaradi invalidov in otroških vozičkov. Sicer pa gre bolj za moj osebni pogled. Nekomu so ljubši podhodi, drugim nadhodi. Meni so panoramski nadhod ljubši. Čas bi že bil, da se na postajah, kjer je to smiselno, začno graditi tekoče stopnice. Pojdimo v korak z 22. stoletjem.

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Kot si napisal, stvari so subjektivne. Ampak dejstvo je, da bi kar nekaj potnikov teh 33% več vzpona (in spusta) močno opazilo ... vsi, ki fizično niso več tako zelo fit. Z uporabo dvigal je lahko križ (od tega, da je dvigalo samo eno na peron, večinoma je potrebno uporabiti dve, pri ciljnem peronu in pri vhodu v podhod/nadhod, kar je lahko premalo za prometnejše postaje, kjer je lahko sočasnih uporabnikov veliko, do tega da imajo nekateri potniki lahko odpor do vožnje z dvigali ... pa do tega, da se dvigala pokvarijo in so, za razliko od tekočih stopnic, v tem primeru popolnoma neuporabna).
Glede vizuelnega vpliva nadhoda na izgled pa ... ja, če je nadhod res minimalističen, potem zna biti dokaj nemoteč ... ampak v današnjem času, z vsemi varnostnimi in funkcionalnimi zahtevami, tak nadhod zagotovo ne bi bil "vitka" zgradba (že zahteva po jaških dvigala izgled močno "odebeli"). Kljub temu, da osebno delim poglede s tabo (tudi sam rad pogledam postajo z nadhoda) in mi hoja po podhodih ni ravno v največji užitek (še posebej, če so zanemrajeni, umazani in pografitirani) se na koncu vseeno nagibam k temu, da so podhodi ustreznejši za postaje.
LP, Metod
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Kot kaže se bo res v prihodnjih letih gradilo tudi pri nas na Goriškem
Izdelava izvedbene dokumentacije za nadgradnjo železniške infrastrukture na območju železniške postaje Vrtojba
https://www.enarocanje.si/Obrazci/?id_obrazec=455453
Za tiste, ki se vam ne ljubi vsega brati
Izdelava projektne dokumentacije zajema: nadgradnja ŽP Vrtojba v Šempetru pri Gorici, lok za direktno vožnjo vlakov smer Italija - Sežana in obratno v Šempetru pri Gorici, ter novo postajališče v bližini bolnišnice v Šempetru (sedanje postajališče se ukine).

Izdelava izvedbene dokumentacije za nadgradnjo železniške infrastrukture na območju železniške postaje Vrtojba
https://www.enarocanje.si/Obrazci/?id_obrazec=455453
Za tiste, ki se vam ne ljubi vsega brati

Izdelava projektne dokumentacije zajema: nadgradnja ŽP Vrtojba v Šempetru pri Gorici, lok za direktno vožnjo vlakov smer Italija - Sežana in obratno v Šempetru pri Gorici, ter novo postajališče v bližini bolnišnice v Šempetru (sedanje postajališče se ukine).
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Nekaj me zanima
V intervjuju na Rtvslo z aktualnim županom Mestne občine Nova Gorica, je slednji med drugim izjavil, da se bo tovorni del iz ŽP Nova Gorica, "preselil" na ŽP Prvačina.
Sedaj me zanima, kaj je mogoče prišlo do kakšne spremembe v načrtih in NE bo ŽP Vrtojba opravljala funkcije ranžirne postaje, ampak bo po novem to ŽP Prvačina?
Ali je preprosto gospod župan, se malce zmotil in je omenil Prvačino namesto Vrtojbo?

V intervjuju na Rtvslo z aktualnim županom Mestne občine Nova Gorica, je slednji med drugim izjavil, da se bo tovorni del iz ŽP Nova Gorica, "preselil" na ŽP Prvačina.
Sedaj me zanima, kaj je mogoče prišlo do kakšne spremembe v načrtih in NE bo ŽP Vrtojba opravljala funkcije ranžirne postaje, ampak bo po novem to ŽP Prvačina?
Ali je preprosto gospod župan, se malce zmotil in je omenil Prvačino namesto Vrtojbo?
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
V Vrtojbi je premalo prostora za širjenje postaje. Prvačina nima teh težav. Kaj in kdaj se bo delalo pa ni točno znano.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Hvala za pojasnilo 

-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1805
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Kaj bo potem še preostalo postaji Nova Gorica? Za tistih par potnških vlakov je trikrat prevelika.
preglednik
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Pravijo, da bo ostalo 6 tirov.preglednik napisal/-a: ↑30.10.2022, 12:24 Kaj bo potem še preostalo postaji Nova Gorica? Za tistih par potnških vlakov je trikrat prevelika.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
https://n1info.si/novice/slovenija/veli ... e-eno-uro/
Kmalu z vlakom iz Ljubljane v Maribor za 1h 20min je napovedal direktor. To se pravi poprečna hitrost na celotni progi 120 km/h. Zanima kdaj bo ta "kmalu" in kje se bo pridobilo 25 min voznega časa napram sedanjim. Niso mi znani projekti, s katerim se bi kmalu pridobilo 25 min voznega časa.
Kmalu z vlakom iz Ljubljane v Maribor za 1h 20min je napovedal direktor. To se pravi poprečna hitrost na celotni progi 120 km/h. Zanima kdaj bo ta "kmalu" in kje se bo pridobilo 25 min voznega časa napram sedanjim. Niso mi znani projekti, s katerim se bi kmalu pridobilo 25 min voznega časa.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Nemogoče doseči čas 1 uro in 20 minut. Med Zidanim Mostom in Ljubljano so številne počasne vožnje, tudi 30 km/h. Ljudje, ki to pišejo, ne poznajo realnega stanja infrastrukture. Država naj raje poskrbi za delovna mesta v lokalnem okolju, pa se ne bo treba voziti 1 uro v službo.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Urejena prometna infrastruktura (kar vključuje tudi dobre železniške povezave) je ključna, če se želimo iti decentralizacijo, pa tudi če bo ta samo delna. Že v zgodovini je bilo tako, da so se hitreje razvijala mesta, ki so imela železiško povezavo. Naše realno stanje pa je naslednje: najstarejše AC povezave že zahtevajo obnovo, nekatere regije AC povezave sploh še nimajo, železniški promet je popoloma nekonkurenčen cestnemu. Infrastrukturni projekti se odvijajo prepočasi za naše potrebe... po letu 2030 bi se morali pogovarjati o gradnji novih železniških povezav, ne pa da načrtujemo neke nadgradnje, ki bi jih potrebovali že pred 10-imi leti.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1805
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Točno tako. Slovenija je na žalost v nekem obdobju železnice skoraj izgubila iz družbene zavesti. Sedaj poskušamo reševati nekatere stvari za nazaj, razviti gredo pa naprej. Edina tolažba nam lahko, da so nekateri na jugu še slabši.
preglednik