Modernizacija Slovenskih Železnic
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Bodimo realni: če želimo doseči solidne potovalne čase na naših tirih, moramo graditi nove trase ali pa krepko popravljati stare. Cilj bi bil 140-160 km/h, je pa vprašanje, ali ima smisel graditi popolnoma novo traso za to standardno hitrost.
Me pa zanima @Ljubitelj od kje si potegnil povprečno hitrost 140 km/h in iz tega izpeljano Vmax = 200 km/h? Za avtomobil z največjo dovoljeno hitrostjo 130 km/h mi kaže iskalnik Viamichelin "1h03min on motorways" od Ljubljane do Maribora. Torej bi s tempom 140 km/h (najvišja dovoljena hitrost) brez postanka moral biti 55 min uresničljiv cilj.
Me pa zanima @Ljubitelj od kje si potegnil povprečno hitrost 140 km/h in iz tega izpeljano Vmax = 200 km/h? Za avtomobil z največjo dovoljeno hitrostjo 130 km/h mi kaže iskalnik Viamichelin "1h03min on motorways" od Ljubljane do Maribora. Torej bi s tempom 140 km/h (najvišja dovoljena hitrost) brez postanka moral biti 55 min uresničljiv cilj.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
In kako boš ti prepričal vesoljne slovenske župane za gradnjo želeuznice med MB in LJ, ki ne bi imela nobene postaje, niti v CE.Me pa zanima @Ljubitelj od kje si potegnil povprečno hitrost 140 km/h in iz tega izpeljano Vmax = 200 km/h? Za avtomobil z največjo dovoljeno hitrostjo 130 km/h mi kaže iskalnik Viamichelin "1h03min on motorways" od Ljubljane do Maribora. Torej bi s tempom 140 km/h (najvišja dovoljena hitrost) brez postanka moral biti 55 min uresničljiv cilj.
Meni pokaže ViaMichelin da je pot dolga 125 km, od tega 110 km po AC. Potrebnih je 1h 28 min. Računam Prešernoega trga v LJ do Trga Revolucije v MB. In moje izkušnje povedo, da je mogoče čas malce predolg, v 1:03 se pa NE da priti.Ti hočeš imeti pri hitrosti 130 km/h na ACV in pri 15 km vožnje po navadnih mestnih vpadnicah, Vmax=60 - 70 km/h povprečno hitrost 120 km/h. Moj Via Michelin je bolj zmeren, da mi samo 87 km/h povprečno hitrost. Nekaj hitreje se da če ni gužve, toda kakor jaz vem, potrebuješ vsaj 10 min da prideš naAC v Ljubljnai, podobno v MB. Bodi realen in ne sanjaj, ali pa ne meri časa potovanja iz MB v LJ med krajevnima tablam, tudi take bedake poznam.
Sicer pa naredi račun, po AC je 110 km, kar pri konstantni hitrosti 130 km/h znese 51 min. 15 km po vpadnicah in v mestu pa ne prevoziš v 12 minutah, saj je povprčna hitrost potem 75 km/h, kar ni dovoljeno nikjer, ne v MB in ne v LJ. VM tudi pove, da potrebuješ 12 min do AC iz središča LJ in 10 min vMariboru. Torej moraš po AC premagati 110 km v 41 minutah, kar da povpreče 161 km/h!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1947
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
In tukaj se pokaže prednost železnice, ki te v dosti krajšem času pripelje iz enega centra mesta v drugega. Seveda, če je sodobna. Kar pa se Celjanov tiče, saj ne bi bili vsi vlaki direktni.
preglednik
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Pa kdo ti je to rekel? Saj ne gredo nikoli vsi vlaki direktno.
Jaz sem upošteval samo pot po AC, ki je nekako enakovredna poti po sodobni železniški progi. Vlak se ne rabi prebijati po vpadnicah do avtoceste. Seveda se ne da priti v 1:03, ker je vožnja takooo odvisna od ostalega prometa Lepo piše 1h28 min, od tega 1h03 min po avtocesti. In ta avtocestni čas sem upošteval.Ljubitelj napisal/-a: ↑31.01.2021, 19:46 Meni pokaže ViaMichelin da je pot dolga 125 km, od tega 110 km po AC. Potrebnih je 1h 28 min. Računam Prešernoega trga v LJ do Trga Revolucije v MB. In moje izkušnje povedo, da je mogoče čas malce predolg, v 1:03 se pa NE da priti.Ti hočeš imeti pri hitrosti 130 km/h na ACV in pri 15 km vožnje po navadnih mestnih vpadnicah, Vmax=60 - 70 km/h povprečno hitrost 120 km/h. Moj Via Michelin je bolj zmeren, da mi samo 87 km/h povprečno hitrost. Nekaj hitreje se da če ni gužve, toda kakor jaz vem, potrebuješ vsaj 10 min da prideš naAC v Ljubljnai, podobno v MB. Bodi realen in ne sanjaj, ali pa ne meri časa potovanja iz MB v LJ med krajevnima tablam, tudi take bedake poznam.
Aja, pa konstantna hitrost 130 km/h ne gre, ker so vmes Trojanski predori, kjer je hitrost omejena in nadzorovana s sekcijskim merjenjem. Tako da je Viamichelinov čas dokaj odraz realnega stanja, če upoštevaš vse omejitve in imaš prazno cesto brez zastojev. .
In ja, čas po taki železnici bi bil nekako podoben času "od table do table" bolj kot pa tistemu prebijanju po mestnih ulicah.
Povprečna hitrost 140 km/h je krepko precenjena v vsakem primeru.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Veš kaj, je bila južna železnica kar lepo financirana in grajena s strani privatnega kapitala in ni bilo nobenega fiskusa Franca Jožefa zraven. Država pride zraven šele zelo kasneje. In je privatni kapital določal točno kaj mu je interes - prevoz primarno tovora iz Trsta v notranjost KüK-a.mkx napisal/-a: ↑31.01.2021, 17:30preglednik napisal/-a: ↑31.01.2021, 17:22 Če pa bi po njej vozili hitri vlaki med Dunajem in Benetkami pa je to že druga zgodba. ... Južne železnice ne bi bilo nikoli, če bi jo gradili samo za potrebe dežele kranjske.
Imaš prav, Južne železnice v financiranju dežel Kranjske, Primorje in Štajerske najbrž ne bi bilo. Ampak Južno železnico je gradil presvitli cesar v imenu in na račun Avstrijskega cesarstva. In pri tem so bile dežele (Kranjska, Primorje in Štajerska) približno toliko pomembna kot so danes občine (torej ne prav dosti, lahko so se priporočili za kakšno postajo tu ali tam).
Če se pogovarjamo o hitri progi Dunaj - Benetke, je to projekt, ki bi ga po analogiji morala financirati EU, mi pa bi lahko predlagali postaje v Mb, Ce in Lj (EU pa bi verjetno postajo Celje na hitro vrgla iz planov). In v tem kontekstu bi imela gradnja hitre proge celo smisel (s tem da so tudi Benetke ena vas in razen tega, da se tam danes zaključuje mreža hitrih prog v Italiji, nimajo večjega prometnega pomena kot terminus neke proge).
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Ni dvoma, da je imel privatni kapital svoje želje in načrte glede transporta med morjem in Dunajem. Ampak samo gradnjo pa je v začetku financirala država (po dveletnem uvodu, ko privatni koncesionar ni kaj dosti naredil), privatniki so prišli zraven šele, ko se je država upehala (privatizacija KuK Südbahn). Potem je privatni kapital svojo moč (monopol) preveč izkoristil, zato je morala država ponovno v gradnjo (tokrat Rudolfove železnice).
Mimogrede, na južno železnico pride država dokončno nazaj šele z WW2, do takrat je bila lastnica še kar lepo privatna firma Südbahn (tudi v kraljevini Jugoslaviji).
LP, Metod
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
V gradnjo je šla država z "Neuealpebahnen" programom, ko so zgradili vzporedno tursko, karavanško in bohinjsko progo do Trsta. To je bil odgovor na monopolne tarife privatne družbe Sudbahn.mkx napisal/-a: ↑31.01.2021, 21:49Ni dvoma, da je imel privatni kapital svoje želje in načrte glede transporta med morjem in Dunajem. Ampak samo gradnjo pa je v začetku financirala država (po dveletnem uvodu, ko privatni koncesionar ni kaj dosti naredil), privatniki so prišli zraven šele, ko se je država upehala (privatizacija KuK Südbahn). Potem je privatni kapital svojo moč (monopol) preveč izkoristil, zato je morala država ponovno v gradnjo (tokrat Rudolfove železnice).
Mimogrede, na južno železnico pride država dokončno nazaj šele z WW2, do takrat je bila lastnica še kar lepo privatna firma Südbahn (tudi v kraljevini Jugoslaviji).
In ko danes spremljam razprave o hitrih progah, ljubljanskih obvoznicah in vkopanih progah (trenutna razprava v časopisu Delo), dvotirnosti gorenjske proge itd, itd, itd, ...se samo čudim, kako nobeden ne omeni Bohinjske proge. Najprej bi morala biti modernizirana ta, saj je edina obvozna proga mimo Ljubljane in njenih megalomanskih "obvoznih in pogljobljenih" načrtov. Elektrifikacija, utrditev proge na 22,5 osne obremenitve in omogočanje obvoza vsaj del tovornih vlakov iz Kopra proti Bavarski in Češki bi omogočila dela pri teh načrtih, ki so sicer upravičeni. Saj prevoz vseh tovornih vlakov skozi glavno postajo prestolnice res ni vreden današnjega časa. Dokler ne bo tovorni promet vsaj delno potekal mimo, si ne predstavljam uresničitve poglabljanja železnice, gradnje hitrih prog in obvoznic okoli naše prestolnice.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Ja pa mestni prevoz urejen. Ko sem bil nazadnje v mestu Ljubjana, to je bilo leta 2012, sem šel iz glavne železniške v mesto raje peš!preglednik napisal/-a: ↑31.01.2021, 19:54 In tukaj se pokaže prednost železnice, ki te v dosti krajšem času pripelje iz enega centra mesta v drugega. Seveda, če je sodobna.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1947
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Jaz grem zmeraj, če pridem tja z vlakom. Pa še stroški in komplikacija z urbano, ne potrebujem jo, če pridem nekajkrat letno v Ljubljano.
preglednik
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Kakšni stroški in komplikacije? Če želiš fizično kartico jo v minuti dobiš na urbanomatu za vsega 2€ (če se ne motim železnice za povsem enako kartico računajo 7€) potem pa z njo brez kakršnihkoli težav uporabljaš vse trole v LJ. Če pa si malo naprednejši pa še kartice ne potrebuješ ampak imaš vse na telefonu. O LPP lahko povem veliko slabega ampak Urbana pa to nikakor ni. Bolj je vprašanje zakaj SŽ ne pristopijo do LPP da bi Urbana delovala namesto mestne karte za vlak.preglednik napisal/-a: ↑01.02.2021, 9:49 Jaz grem zmeraj, če pridem tja z vlakom. Pa še stroški in komplikacija z urbano, ne potrebujem jo, če pridem nekajkrat letno v Ljubljano.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1947
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Sem pogledal, ampak mi ni uspelo najti načina hitrega nakupa vozovnice za dve vožnji, z mobijem. Vsekakor upam, da ta možnost obstaja.
preglednik
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Preneseš aplikacijo, naložiš sredstva in greš na bus. Prisloniš telefon na validator ter preko nfc tehnologije plačaš... Enostavno in poceni.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Se popolnoma strinjam. LPP je poglavje zase, urbana pa verjetno svetla tocka v celotnem ljubljanskem sistemu. Skoda samo, da ni bolj razsirjena uporaba tudi pri drugih storitvah.
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1947
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Če greš 3x letno v Ljubljano se ne splača. V Pragi sem pred par leti takoj na izstopu iz postaje v trafiki kupil paket vozovnic, dovolj za tri dni. Poraba časa <1 min.
preglednik
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Kako se ne splača brezplačna storitev? Nanjo naložiš samo toliko kar rabiš tisti trenutek..