Modernizacija Slovenskih Železnic

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Popolnoma jasno. Govora je o lepi gesti.
preglednik
Matevz96
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 197
Pridružen: 17.01.2016, 19:33

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Matevz96 »

preglednik napisal/-a:Neglede na to kaj je bilo, upam da bo mamica dobila kakšno odškodnino s strani OBB. Življenja povrniti ne more nobeden.
Je ne sme dobit! Kko bi OBB izplačal odškodnino bi posredno priznal krivdo.
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Ob tako tragičnih dogodkih je težko ostati objektiven. A v prvi vrsti so za otroke odgovorni straši, saj vlak ni avto, ali pa avtobus, da se lahko zaustavi v dobrih 50. metrih. Ne bom pozabil številnih nesreč med Ormožem in Ptujem, ko so ljudje z osebnimi vozili, v katerih so prevažali svoje otroke, mirno prečkali progo in sebe in svoje najdražje pahnili v smrt. Največkrat smo potem poslušli izgovore njihovih svojcev, da je bil prehod nepregleden in, da je kriva železnica. Pa dajte no mir, lepo vas prosum. Če je ob prehodu "zavarovanim" z Andrejevim križen koruzišče, v avtu pa imam celo družino, bom zanesljivo še posebej upočasnil, ali ustravil in šel pogledat, prisluhniti, ali se mi približuje vlak. Proga na tistem koncu je skoraj povsem ravna, le na izvozu iz ptuja proti Ormožu (Rogoznica) je ovinek, a tam ni nobenega nivojskega prehoda, vsaj jaz se ga ne spomnim. Torej se zastavlja vprašanje, kdo v takih primerih nosi večjo krivdo?
Če je mamica pustila otroka brez kontrole, ali ga ni primerno zavarovala, da ta ne bi padel pod vlak, bo seveda pokazala preiskava, saj ne gre zgolj za krivdno odgovornost železnic, ampak tudi starša nesrečnega otroka. Če bo preiskava pokazala, da se je mati v času nesreče ukvarjala bolj s telefomnom kakor z otrokom, bo obsojena zaradi povzročitve smrti mladoletne osebe iz malomarnosti, če pa bodo preiskovalci ugotovili, da je bil zračni srk mimo vozečega vlaka tako močan, da na nesrečno okoliščino ni bilo mogoče vplivati, potem bo seveda velik del krivde morala prevzeti železnica oz. tisti, ki so peron neustrezno zavarovali pred tovrstnimi nezgodami.
Kolikor se spoznam na tovrstne zadeve (dolga leta sem bil porotnik), pa lahko skoraj z gotovostjo trdim, da bo železnici naložena okoli 30% odgovornost, saj 100% nikoli ni mogoče zaščititi potnike na peronu. To je nekako podobno kot, če se ti pijanec uleže na cestišče in ga povoziš, saj nikoli ne moreš dokazati, da se mu povsem zanesljivo ne bi mogel izogniti, zato boš pač delno kriv, pa naj se to še tako neumno sliši.
Simpl je tanartabul.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a desiro »

preglednik napisal/-a:Neglede na to kaj je bilo, upam da bo mamica dobila kakšno odškodnino s strani OBB. Življenja povrniti ne more nobeden.
Kakšno odškodnino :?: #-o :roll:
V znak tega da se priznava da se je res zgodila tragedija jo pač ne bi tožil in ne bi izstavil računa za posledice, ki so nastale zaradi ustavitve prometa (zamude vlakov, vpeljane počasne vožnje za čas raziskave, obraba zaradi zaviranja na hitrost 60 km/h, poraba energije za ponovno pospeševanje, zamude zaradi počasne vožnje itd.

A avto kateri od vas ki zagovarjate mamico ko ga parkira recimo da na ravnini tudi pusti v "leru" in ne zategne ročne, da ga lahko vsak s 5 minutami časa malo premika?

Pa nočem izpast nek brezsrčnež, ampak vsak naj odgovarja za svoje napake, seveda določena mera empatije mora obstajati, vendar definitivno ne taka, da bi nekdo nekomu plačeval odškodnino za napake tega samega, pa neglede na to kako majhen procent prihodkov nekoga bi to predstavljalo! In mislim da to v Svetlobna leta pred nami razviti Avstriji razumejo.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a 038 »

Morda bi bilo dobro poskusit kako je biti stars, ko imas dve roki in dva otroka, sploh ko je eden zivahen....
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Morda bi bilo dobro poskusit kako je biti stars, ko imas dve roki in dva otroka, sploh ko je eden zivahen....
Bom ti podal preprost primer, ki sem ga doživel nekoč na križišču Tržaške in Jadranske. Se vračam iz bifeja v laboratorij in na križišču je mlada mamica z dvema mulcema, ki se pa prerivata na samem robu 4 pasovne ceste po kateri avti brze s 60 km/h. seveda se je ukvarjala s tretjim v vozičku. Kakšne sem slišal v stilu, naj se brigam zase, ko sem jo opomnil, da ni najbolj modro pustiti otroke se prerivajo na robniku prometne ceste..... Toliko o modrostih mater. Sicer sem pa sam imel 3 mulce in samo dvoje rok!

LPL
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a 038 »

Torej so vse matere enake glede modrosti?
sraka1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 117
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a sraka1 »

Ne razumem kaj ima nesreča v Avstriji z modernizacijo Slovenskih železnic. Opozarjate, da je treba pri projektiranju postaj potrebno imeti v mislih takšne scenarije ali kako? Ali gre le za negiranje mišljenja, da je avstrijsko omrežje oh in ah (kar še zdaleč ni). V vsakem primeru se mi ne zdi tema na mestu...

Bom se še malo razpisal glede mojega videnja trenutnega stanja modernizacije:

1. Nove potniške garniture

Od odprtja ponudbe že 6 mesecev. Obljube Mesa, da se bomo "kmalu" vozili z novimi potniškimi garniturami. Konstantno prestavljanje roka za odločitev in "cincanje" glede odločitve. Mes že sanjari o nakupu dodatnih garnitur, sklenjen pa še ni niti dogovor za nakupih prvih 25. Popolna neresnost.

2. Prodaja tovornega prometa

V igri sta SNCF in EPH. Mes pravi:
Trenutno ponudbe pregledujejo, pred dokončno odločitvijo bodo izvedli še dodatna pogajanja.
Mogoče 2019? :mrgreen:

3. GSM-R

16.3. bi naj bilo odpiranje ponudb. Ima kdo kakšne informacije o razpletu? Na spletu nisem uspel najti nič.

4. Modernizacija prodaje vozovnic - "ticketing"-a

Glede na časovnice, bi že vse obstoječe funkcionalnosti trenutnega ticketinga morale biti v produkciji na novem sistemu (faza 1). Ali je kdo opazil kakšne spremembe? Mislim, da bi tudi že mogli videt ticketing boxe na postajah. Ve kdo kaj več? Se držijo rokov?

5. Moj osebni vtis glede 1-4

Novih potniških garnitur bistveno premalo.
Kljub temu, da načeloma zagovarjam privatizacijo, se mi zdi prodaja deleža tovornega prometa nepotrebna, saj bi glede na rezultate v poslovanju in perspektivi geografskega položaja Slovenija dobra strategija vodenja TP s strani države predstavljala boljši izplen kot pa razprodaja.
Glede GSM-R konkretnega komentarja nimam, zdi se mi le, da je rok izvedbe (december 2020) butast, vsaj kar se tiče starejšega voznega parka, kjer za GSM-R ne bo neke napredne integracije (s 40 let starimi predpotopnimi sistemi), temveč le škatla v kabini. Nasploh pa je še toliko bolj butast z ozirom na informacije Mesa, da bo vozni park SŽ ja do leta 2023 popolnoma nov #-o

In pa še glede sistema ticketinga, tukaj se bom malo bolj razpisal in šel v malo bolj drastične ideje. O zapoznelosti te investicije ne bi preveč razpravljal - boljše pozno kot nikoli. V razpisni dokumentaciji nisem zasledil koliko bo prodajnih avtomatov, upam, da jih bo čimveč - ve kdo kaj več? Žalosti me le, da niso šli še korak dlje...popolna nadomestitev prodaje na okencih ter razpustitev sprevodni-kov/c in zamenjav le-teh z le občasnim kontrolorjem veljavnosti kart (po možnosti v civilu). Nekaj podobnega imajo menda na Nizozemskem.

S tem bi celotno SŽ omrežje delovalo kot en S-Bahn sistem, kar bi razbremenilo odhodke SŽ (manj zaposlenih) ter naredilo izkušnjo uporabniku bolj prijazno - namesto nakupa kart na vlaku na manjših postajah, bi na vsako manjšo postajo postavili le en kartomat in je to to. Lahko bi celo dali kartomat na vlak. Enako velja za nakup karte preko spleta/aplikacije...le občasna kontrola tu ali tam, sicer pa bi sistem temeljil na poštenosti uporabnikov. Kaj menite o tem? Plusi/minusi?

O sami infrastrukturi pa tukaj ne bi, saj se mi zdi, da je tema mišljena za diskusijo o modernizaciji Slovenskih železnic kot podjetja in ne kot slovenskega železniškega omrežje. Se motim?

Kaj bi še dodali nasplošno o stanju v SŽ (PP in TP)?
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

sraka1 napisal/-a:. Opozarjate, da je treba pri projektiranju postaj potrebno imeti v mislih takšne scenarije ali kako?
Vlak uporabljajo tudi ranljive skupine ljudi. In, če so hitrosti vlakov 100/130, postaja mora imeti drugačne standarde, kot postaja, kjer so hitrosti 60 km/h.

sraka1 napisal/-a:. Od odprtja ponudbe že 6 mesecev. Obljube Mesa, da se bomo "kmalu" vozili z novimi potniškimi garniturami. Konstantno prestavljanje roka za odločitev in "cincanje" glede odločitve. Mes že sanjari o nakupu dodatnih garnitur, sklenjen pa še ni niti dogovor za nakupih prvih 25. Popolna neresnost.
Nakup garnitur ni, kot nakup kile kruha. Je res, da Gospod Mes večkrat prehitro izjavlja roke, čeprav ve, da nakup ni odvisen samo od volje SŽ.
sraka1 napisal/-a:2. Prodaja tovornega prometa

V igri sta SNCF in EPH. Mes pravi:
Trenutno ponudbe pregledujejo, pred dokončno odločitvijo bodo izvedli še dodatna pogajanja.
Mogoče 2019? :mrgreen:
Popolnoma logična so pogajanja, če imaš dva ponudnika. Izbereš tistega, ki v pogodbo zapiše boljšo ponudbo. EPH bi lahko ponudil trg za razsute in tekoče tovore, SNCF pa sodelovanje z največjim "privatnikom" v Evropi, Captrainom. S sodelovanjem pa bi lahko bila, kot LTE+Adria. Captrain ponudi tovor, SŽ pa trg zahodnega Balkana.
sraka1 napisal/-a:. 3. GSM-R

16.3. bi naj bilo odpiranje ponudb. Ima kdo kakšne informacije o razpletu? Na spletu nisem uspel najti nič.
Ti pričakuješ, da bodo v enem tednu izbrali ponudnika??? Že v prvem roku je bilo nekaj ponudb. Zagotovo so tudi tukaj.
sraka1 napisal/-a: Novih potniških garnitur bistveno premalo.
Kljub temu, da načeloma zagovarjam privatizacijo, se mi zdi prodaja deleža tovornega prometa nepotrebna, saj bi glede na rezultate v poslovanju in perspektivi geografskega položaja Slovenija dobra strategija vodenja TP s strani države predstavljala boljši izplen kot pa razprodaja.
Brez strateškega partnerja bo SŽ-TP, čez nekaj let le pikica v vesolju. Niti sanja se ti ne, kaj se dogaja v tovornem prometu. BLS Cargo, ki je del BLS AG, ki je v kantonski lasti Berna, Luzerna in Valisa, ter "infrastrukturnih" 20 % Švicarke lasti, se je prodalo 46% deleža k družbi SNCF, ki mu sedaj predaja vlake na Francosko-Švicarsko meji, ter jih vozi v Italijo. Za dolgoročni obstoj družbe, so pametno prodali, sicer bi bil njegov položaj vedno slabši. Kaj misliš, če prideta še ČD Cargo in Captrain v Slovenijo? Najbolj vreden tovor, bo odšel k njima, SŽ pa bodo dobile manjši delež le tega, največ tovora pa bo "nizkocenovnega". V Italiji se dobro vidi, kaj se zgodi, če se pridejo velikani igrati na tvoj domači teren. Drugače ne pomaga ti nobena dobra strategija, če ni kapitala od zadaj. Širjenje na tuje trge, predvsem Balkan in Italijo, pa rabiš ti močno povezovalno mrežo z nekom od zadaj. Predaj na mejah, kot je bil včasih zaradi liberlalizacije, bo vedno manj Oziroma bo tam, kjer geografski položaj ni zanimiv. Samo povem, RCA vozi vlake v Budimpeško tudi iz Grčije, tako, da geografski položaj Slovenije ni več tako samoumneven. Če strnem vse skupaj na kratko po domače. Milka se lahko širi na nove trge zelo hitro. Gorenjka pa skoraj nemogoče. P.S. pa ne postavljam se na nobeno stran, ko je boljši.
sraka1 napisal/-a:Glede GSM-R konkretnega komentarja nimam, zdi se mi le, da je rok izvedbe (december 2020) butast, vsaj kar se tiče starejšega voznega parka, kjer za GSM-R ne bo neke napredne integracije (s 40 let starimi predpotopnimi sistemi), temveč le škatla v kabini. Nasploh pa je še toliko bolj butast z ozirom na informacije Mesa, da bo vozni park SŽ ja do leta 2023 popolnoma nov #-o
In s čim utemeljuješ to tvojo izjavo, namreč na SŽ vedo, kaj bo standard v naslednjih letih, kar se da razbrati iz spodnje izjave:
Naročnik je seznanjen, da so FRMCS specifikacije še v nastajanju. Je pa dejstvo, da FRMCS projekt poteka že nekaj let in so tudi ponudniki kabinskih radiev vključeni v ta proces.
Naročnik s tema dvema zahtevama želi dobiti vpogled v aktivnosti ponudnika na tem področju v obliki opisa.
sraka1 napisal/-a:...popolna nadomestitev prodaje na okencih ter razpustitev sprevodni-kov/c in zamenjav le-teh z le občasnim kontrolorjem veljavnosti kart (po možnosti v civilu). Nekaj podobnega imajo menda na Nizozemskem.
V večjih mestih še vedno prodajajo vozovnice tudi še na blagajnah, čeprav imajo tudi kartomate. Tudi v Pliberku Tvoj sistem uporablja Locomore, s tem, da lahko kupiš karto tudi na postajah v trafikah in agencijah. Ampak ti zaračunajo 10€ provizije. Na Regio, IC, EC in ostalih vlakih so sprevodniki vsepovsod. Zato ukinitev prodaje v večjih mestih ne pride v upoštev.
sraka1 napisal/-a: ter naredilo izkušnjo uporabniku bolj prijazno - namesto nakupa kart na vlaku na manjših postajah, bi na vsako manjšo postajo postavili le en kartomat in je to to. Lahko bi celo dali kartomat na vlak. Enako velja za nakup karte preko spleta/aplikacije...le občasna kontrola tu ali tam, sicer pa bi sistem temeljil na poštenosti uporabnikov. Kaj menite o tem? Plusi/minusi?
Ni potrebno debatirati o plusih in minusih. Takšen sistem je običaj na S-Bahni v tujini
sraka1 napisal/-a: O sami infrastrukturi pa tukaj ne bi, saj se mi zdi, da je tema mišljena za diskusijo o modernizaciji Slovenskih železnic kot podjetja in ne kot slovenskega železniškega omrežje. Se motim?
Ja se motiš. Od decembra bodo na tirih, trije privatniki. 20 t/os, ter brez drugega tira, pa izgublja največ Koper. Privatnike v potniškem prometu pa pozabi. Še v Avstriji je samo en. Ne pričakuj za tako majhno državo, kot je Slovenija, da jih bo enako ali več. V Italiji pa so razni FUC, FER, Siciljanci, Trenord... posledica, ker TI ni bilo več v interesu voziti na tistih območjih. Vozijo pa z deželnimi subvencijami. Popolnoma enako je drugje v Evropi.
sraka1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 117
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a sraka1 »

Re 4/4 napisal/-a: Nakup garnitur ni, kot nakup kile kruha. Je res, da Gospod Mes večkrat prehitro izjavlja roke, čeprav ve, da nakup ni odvisen samo od volje SŽ.
Vem, a temu ustrezno se zato nameni čas pri pripravi ustreznega razpisa. Glede na to, da Stadler (kolikor je meni znano) od razpisa odstopa le v enem kriteriju (ceni), je odločitev trivialna in hkrati očitna - plačamo več ali pač ne (in se vozimo naprej s 40+ let starimi garniturami).
Re 4/4 napisal/-a: Popolnoma logična so pogajanja, če imaš dva ponudnika. Izbereš tistega, ki v pogodbo zapiše boljšo ponudbo. EPH bi lahko ponudil trg za razsute in tekoče tovore, SNCF pa sodelovanje z največjim "privatnikom" v Evropi, Captrainom. S sodelovanjem pa bi lahko bila, kot LTE+Adria. Captrain ponudi tovor, SŽ pa trg zahodnega Balkana.
Drži, a kot podjetje v državni lasti, se mi zdi ažurnost obveščanja javnosti o poteku vseh postopkov nujna.
Re 4/4 napisal/-a: Ti pričakuješ, da bodo v enem tednu izbrali ponudnika??? Že v prvem roku je bilo nekaj ponudb. Zagotovo so tudi tukaj.
Ne, ne pričakujem tega. Pričakujem pa, da v doglednem času (isti dan ali naslednji) na spletu objavijo kdo je podal ponudbe in za kakšno ceno - zaradi transparentnosti (v bistvu enaki argument kot zgoraj glede obveščanja javnosti). Primer je DRI - http://www.di.gov.si/si/medijsko_sredisce/novica/5917/
Re 4/4 napisal/-a: Brez strateškega partnerja bo SŽ-TP, čez nekaj let le pikica v vesolju. Niti sanja se ti ne, kaj se dogaja v tovornem prometu.

Drugače ne pomaga ti nobena dobra strategija, če ni kapitala od zadaj. Širjenje na tuje trge, predvsem Balkan in Italijo, pa rabiš ti močno povezovalno mrežo z nekom od zadaj.
Vsaj glede slednjega se strinjava. A ko sem govoril o dobri strategiji nikjer nisem rekel, da ta ne vključuje močne finančne podpore. Omenjaš RCA ali ČD Cargo? Zakaj jim ne bi bili dobra konkurenca (govoriš o velikanih - kaj preprečuje SŽ-TP ob dovoljšnjem vložku in dobrem vodenju, da postane velikan). Zdi se mi, kot da po tvojem mnenju te opcije sploh ni, kar se mi zdi ne le realistično (res je velika verjetnost, da je tako), temveč prav pesimistično. Zase vem, da sem vsepovsod velik optimist in sem posledično tu pa tam malo razočaran, a vendar ne bi popolnoma črtal takšnega scenarija - imejmo vendar visoke cilje in ambicije. Po domače - Gorenjka lahko prevzame Milko - ne bi bilo prvič v svetu, da bi se kaj takega zgodilo.
Re 4/4 napisal/-a:V večjih mestih še vedno prodajajo vozovnice tudi še na blagajnah, čeprav imajo tudi kartomate. Tudi v Pliberku Tvoj sistem uporablja Locomore, s tem, da lahko kupiš karto tudi na postajah v trafikah in agencijah. Ampak ti zaračunajo 10€ provizije. Na Regio, IC, EC in ostalih vlakih so sprevodniki vsepovsod. Zato ukinitev prodaje v večjih mestih ne pride v upoštev.
Pri nas "večjega mesta" ni. Mogoče bi bil primeren kaki helpdesk v LJ ali MB, za drugega pa ne bi bilo potrebe. Na Nizozemskem se ne spomnim, da bi plačal kako provizijo. Še bolj enostaven sistem bi mogoče bil sistem London Undergrounda - brezstična plačilna kartica ob vstopu in izstopu - a brez tistih nadležnih vstopno izstopnih vratc/koles - na poštenost.

V vseh temah veliko govorimo o majhnosti Slovenije - mogoče pa je ravno v tem naša prednost - celo omrežje oblikujemo kot en S-Bahn, ki se ga da brez problema celega spravit na 1 karto, ki se da na vse postaje - nekako tako sem si to tudi zamišljal. To bi bila "Meka" in za domače potnike in za turiste. Seveda je tukaj veliko odvisno spet od frekvence vlakov...če bo potnik v Pragerskem na prestop za vlak proti Ptuju čakal >15min se čar S-Bahna izgubi. Ne vem, ideja je še zelo groba in neizpopolnjena, to drži, le zanima me feedback oz. konstruktivna kritika ostalih članov foruma za razmišljanje v tej smeri.
Re 4/4 napisal/-a:Ja se motiš. Od decembra bodo na tirih, trije privatniki.
Izjahal sem iz naslova teme "Modernizacija Slovenskih Železnic", ki nekako da vedeti, da bi naj šla debata bolj na temo samega podjetja. Mogoče bi bil primernejši naslov "Modernizacija slovenskega železniškega omrežja"? Ne vem...pa saj niti ni tako važno.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

sraka1 napisal/-a: Vem, a temu ustrezno se zato nameni čas pri pripravi ustreznega razpisa. Glede na to, da Stadler (kolikor je meni znano) od razpisa odstopa le v enem kriteriju (ceni), je odločitev trivialna in hkrati očitna - plačamo več ali pač ne (in se vozimo naprej s 40+ let starimi garniturami).
Kaj pa, če Stadler zahteva, da morajo SŽ dokazati, da so plačilno sposobne? Kako se potem odločiti, če imaš 149 milijonov v žepu, nakup je nujen, zaradi zastarelosti. Je tako enostavno dokazati teh 13 % dodatih sredstev?
sraka1 napisal/-a: Drži, a kot podjetje v državni lasti, se mi zdi ažurnost obveščanja javnosti o poteku vseh postopkov nujna.
O kakšnih postopkih? Saj ne misliš, da bodo javno razkrivali pred konkurenco, kaj se pogajajo?


sraka1 napisal/-a:. Pričakujem pa, da v doglednem času (isti dan ali naslednji) na spletu objavijo kdo je podal ponudbe in za kakšno ceno - zaradi transparentnosti (v bistvu enaki argument kot zgoraj glede obveščanja javnosti)
SŽ večino svojih javnih naročil na koncu ob izbrani ponudbi obrazloži v pdf-u. Za VIT, vem da je tako.
sraka1 napisal/-a:. Omenjaš RCA ali ČD Cargo? Zakaj jim ne bi bili dobra konkurenca (govoriš o velikanih - kaj preprečuje SŽ-TP ob dovoljšnjem vložku in dobrem vodenju, da postane velikan).
Saj SŽ že danes konkurira na razpisih za novi tovor. Vendar brez strateškega vlagatelja je rast bistveno počasnejša in možnost za širitev na močnejše trge skoraj nemogoča. Minili so časi, ko si se igral na notranjih mejah. In zakaj ne bi SŽ redno vozile tovor od Kopra do Češke, Budimpešte, od Italije do Madžarske, Srbije...in s tem v bilance pišeš boljše številke, pa še dodatni tovor pridobiš. Ampak same SŽ zaradi malih vložkov ne bodo uspele.
Me pa zanima, kaj je za tebe dovoljšni vložek, da postanejo velikan? Predvsem, kakšen je cenovni razpon. :D Ker mam občutek, da nimaš ravno realne predstave, kaj pomeni železniški velikan. Pa ti lahko postrežem z primerjalnimi številkami med velikani in SŽ-TP.
sraka1 napisal/-a:.- mogoče pa je ravno v tem naša prednost - celo omrežje oblikujemo kot en S-Bahn.
Ga že imamo. Lokalci tu, lokalci tam. Ampak manjka ponudba na regio vlakih. Pa saj bereš, kako so vlaki počasni. Jasno, ker imamo samo S-Bahn sistem lokalnih vlakov. Kar se tiče prestopa na za Prekmurje. Ja Prekmurka je trenutno grešni kozel, ker se čaka na nove garniture.
sraka1 napisal/-a:Izjahal sem iz naslova teme....
Poglej si prvi prispevek v temi...Takšen prispevek, takšen naslov.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a suha »

sraka1 napisal/-a:
In pa še glede sistema ticketinga, tukaj se bom malo bolj razpisal in šel v malo bolj drastične ideje. O zapoznelosti te investicije ne bi preveč razpravljal - boljše pozno kot nikoli. V razpisni dokumentaciji nisem zasledil koliko bo prodajnih avtomatov, upam, da jih bo čimveč - ve kdo kaj več? Žalosti me le, da niso šli še korak dlje...popolna nadomestitev prodaje na okencih ter razpustitev sprevodni-kov/c in zamenjav le-teh z le občasnim kontrolorjem veljavnosti kart (po možnosti v civilu). Nekaj podobnega imajo menda na Nizozemskem.

S tem bi celotno SŽ omrežje delovalo kot en S-Bahn sistem, kar bi razbremenilo odhodke SŽ (manj zaposlenih) ter naredilo izkušnjo uporabniku bolj prijazno - namesto nakupa kart na vlaku na manjših postajah, bi na vsako manjšo postajo postavili le en kartomat in je to to. Lahko bi celo dali kartomat na vlak. Enako velja za nakup karte preko spleta/aplikacije...le občasna kontrola tu ali tam, sicer pa bi sistem temeljil na poštenosti uporabnikov. Kaj menite o tem? Plusi/minusi?

O sami infrastrukturi pa tukaj ne bi, saj se mi zdi, da je tema mišljena za diskusijo o modernizaciji Slovenskih železnic kot podjetja in ne kot slovenskega železniškega omrežje. Se motim?

Kaj bi še dodali nasplošno o stanju v SŽ (PP in TP)?
Kartomatov sploh ne potrebujemo več! Ob vstopu na vlak se na senzorju pofočkaš z brezstično bančno kartico, ali s pametnim telefonom prek senzorja NFC, na katerem imaš virtualno bančno kartico (to že omogoča banka Intesa Sanpaolo in NLB). Lastniku kartice trga denar, račun pa se sam izstavi v spletno banko pod zavihek E-računi (zavihek E-računi ima vsaka spletna banka). Kondukter ali kontrolor nato karte preverja s tem ko preveri bančno kartico. Vsaj tako delajo na Nemških železnicah, če je karta kupljena preko spleta.

Ampak ja, tako kot vedno v Sloveniji, kartomate je treba postavit zato da posrednik fajn zasluži in provizije laufajo.... Pač smo skorumpirani balkanci. V tujini (italija) sem tudi videl da na oddaljenih postajah na kartomatih sploh ni mogoče plačevati z gotovino, temveč samo z bančno kartico, kar je logično, ker kdo pa bo vsak dan filal avtomat z drobižem. Predvidevam da bo pri nas podobno. Ampak v tujini se je kartomate postavljalo 10 let nazaj, danes so postali nepotrebni in nesmiselni ob tej tehnologiji brezstičnih bančnih kartic in NFC senzorjih na telefonih, ki jih poznamo in so uveljavljen svetovni standard.
Matevz96
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 197
Pridružen: 17.01.2016, 19:33

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Matevz96 »

sraka1 napisal/-a: In pa še glede sistema ticketinga, tukaj se bom malo bolj razpisal in šel v malo bolj drastične ideje. O zapoznelosti te investicije ne bi preveč razpravljal - boljše pozno kot nikoli. V razpisni dokumentaciji nisem zasledil koliko bo prodajnih avtomatov, upam, da jih bo čimveč - ve kdo kaj več? Žalosti me le, da niso šli še korak dlje...popolna nadomestitev prodaje na okencih ter razpustitev sprevodni-kov/c in zamenjav le-teh z le občasnim kontrolorjem veljavnosti kart (po možnosti v civilu). Nekaj podobnega imajo menda na Nizozemskem.

S tem bi celotno SŽ omrežje delovalo kot en S-Bahn sistem, kar bi razbremenilo odhodke SŽ (manj zaposlenih) ter naredilo izkušnjo uporabniku bolj prijazno - namesto nakupa kart na vlaku na manjših postajah, bi na vsako manjšo postajo postavili le en kartomat in je to to. Lahko bi celo dali kartomat na vlak. Enako velja za nakup karte preko spleta/aplikacije...le občasna kontrola tu ali tam, sicer pa bi sistem temeljil na poštenosti uporabnikov. Kaj menite o tem? Plusi/minusi?
Deluje v teoriji, v praksi smo pa na Balkanu.

Se strinjam da bi bila odlična ideja nadomestitev kontrolerjev z avtomati, vendar moraš upoštevati, da podoben sistem deluje na LPP ampak je vstop dovoljen samo na sprednjih vratih kjer malenkost kontrolira voznik. Kljub kontroli s strani voznika (in občasnimi kontrolerji) pa je na LPP še vedno ogromno "zastonjčkanja".

Sem pa mnenja, da bi se dobro obnesla "vratca" na perone, poleg tega pa bi še dodatno zavarovali perone, da se ne zgodi kaj podobnega kot je v Avstriji. Vendar se pa zavedam, da ta sistem ni realen ker zahteva popolno prenovo večine postaj.
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a bisabre »

"Vratca" na perone je težko postaviti, saj mora biti štacion ograjen, saj bi ga drugače nekateri potniki lahko obšli. Pri nas pa garnitur še pred grafitarji ne moremo zaščititi, kaj šele pred slepimi potniki. Mogoče bo kaj bolje z novim potniškim terminalom, ko bo in če bo zgrajen, saj se vse skupaj že kar malo bolano odlaša in išče nove ter nove izgovore za (ne)izgradnjo. Nevarnost padca pod vlak pa seveda še vedno obstaja. Na nekaterih novejših podzemnih železnicah sicer imajo sistem drsnih vrat, a so vlaki računalniško vodeni in se ustavijo točno tam kot je treba.
Jaz bom že vesel, če bom dočakal nove potniške garniture, ki ne bodo vozile zgolj z navidezno hitristjo ampak tudi zares vsaj med 120 in 140 na uro. Internet me niti toliko ne zanima, saj raje opazujem mimo bežečo krajino, telefon pa imam zgolj za nujne stvari in ne buljim vanj 18 ur dveno, kot to počno nekateri.
Simpl je tanartabul.
kmzzp
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 19
Pridružen: 03.11.2013, 22:41

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a kmzzp »

bisabre napisal/-a: Jaz bom že vesel, če bom dočakal nove potniške garniture, ki ne bodo vozile zgolj z navidezno hitristjo ampak tudi zares vsaj med 120 in 140 na uro. Internet me niti toliko ne zanima, saj raje opazujem mimo bežečo krajino, telefon pa imam zgolj za nujne stvari in ne buljim vanj 18 ur dveno, kot to počno nekateri.
Sploh ponoči in skozi grafite se te čudovite pokrajine veliko vidi ...
Odgovori