Modernizacija Slovenskih Železnic

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 239
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a anzovc » 21.11.2017, 10:19

Ljubitelj napisal/-a:Ko vsi tako kritizirate tole poročilo zunanje firme bom malo popihal na svoj mlin. Navajajo, da se da kapaciteto koperske proge povečati za 50% z uporabo težjih lokomotiv. O 50% se sicer ne strinjam povsem, vsekakor ima pa 6 osna lokomotiva 50% večjo vlečno moč in posledično potegne sama iz Kopra okoli 1200 ton (Živa okoli 800). In pri tem izkoristi vlečno napravo skoraj 100% , 541 komaj 2/3 tega. Seveda pa po Koprski progi vozijo tudi vlaki z doprego. In v tem primeru bi pač 6osna na čelu in 4 osna doprežna družno prpeljali 2000 ton ali celo še kaj več, številke o vlečni sposobnosti so samo približne. In z uporabo takšne lokomotive ne bi prihajalo do nobenih zastojev, še vedno bi vlaki vozili v okviru tistih maksimalno dovoljenih hitrosti 65-75 km/h. Vredno tehtnega razmisleka.

LPL

Bi znal biti problem pri napajanju, če bi bile elektro lokomotive, če bi si pa pomagali z dizelskimi lokomotivami bi pa šlo. Sicer pa ne vem koliko je sploh še rezerve pri napajanju. Pri koprski progi so pravzaprav tri omejitve preko katerih se ne da: napajanje (ne moreš spuščati 1500 tonskih vlakov v petminutnih intervalih iz Kopra), koristna dolžina tirov na izogibališčih (velja za lažje vlake in prazne vagone, ki bi lahko bili daljši) in pa sama proga, ki je poteka po zahtevnem terenu, in ne omogoča višjih hitrosti, ter že v osnovi zaradi enega tira terja srečevanje vlakov na izogibališčih, in s tem pridemo do končnega števila vlakov na dan cca 85 kom.
Tako da ja, nekaj bi se še dalo narediti - povečati težo vlakov in povečati dolžino (težje, ker bi morali koristne dolžine tirov na postajah podaljšati).
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2729
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 21.11.2017, 10:32

preglednik napisal/-a:Ukiniti vse regionalne in lokalne proge ter zmanjšati potniški promet na minimum oziroma prenesti na avtobuse. To bi bil recept za SŽ. :mrgreen:


Eh kakšen bus, sej so dejali:

Poleg tega priporočajo, da bi 172 manjših postaj, kot sta, denimo, Hrpelje in Prestranek raje prepustili lokalnim skupnostim, ki bi jih oživile


Očitno so pogruntali, da smo veliki samo za eno veliko primestno železnico (S-bahn Slovenija :D :D (velike primestne železnice imajo 150+ postaj in okoli 300 km+ prog)). Ostale postaje, ki niso zajete v tej številki, pa bi SŽ povezale s temi parimi mopedi in pendolini in @Ritterjev RailJet. :mrgreen:
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3278
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a mkx » 21.11.2017, 10:58

anzovc napisal/-a:Bi znal biti problem pri napajanju, če bi bile elektro lokomotive, če bi si pa pomagali z dizelskimi lokomotivami bi pa šlo. Sicer pa ne vem koliko je sploh še rezerve pri napajanju. Pri koprski progi so pravzaprav tri omejitve preko katerih se ne da: napajanje (ne moreš spuščati 1500 tonskih vlakov v petminutnih intervalih iz Kopra), koristna dolžina tirov na izogibališčih (velja za lažje vlake in prazne vagone, ki bi lahko bili daljši) in pa sama proga, ki je poteka po zahtevnem terenu, in ne omogoča višjih hitrosti, ter že v osnovi zaradi enega tira terja srečevanje vlakov na izogibališčih, in s tem pridemo do končnega števila vlakov na dan cca 85 kom.
Tako da ja, nekaj bi se še dalo narediti - povečati težo vlakov in povečati dolžino (težje, ker bi morali koristne dolžine tirov na postajah podaljšati).

Če bi se rešil problem z napajalnimi postajami, bi lahko naredili enako kot so že zdavnaj naredili na Gorenjski progi ... 5 vlakov zaporedoma v eno smer, pa 5 vlakov zaporedoma v drugo smer. S tem bi zmanjšali problem pomanjkanja postaj za križanja/prehitevanja/... In vozili bi lahko na recimo 5 minut. Pri hitrosti 60 km/h to pomeni razdaljo med posameznimi vlaki 5 km (minus dolžina vlaka), če bi maksimizirali teže vlakov to pomeni električno moč cca 6-7 MW na 5 km, torej bi morali imeti ustrezno razmeščene napajalne postaje z ustreznimi močmi. Tempo 5 (ali še kakšen več) vlakov v eno smer in nato obrat ne bi smel biti prehud, omejitve pri tirnih zmogljivostih obeh postaj (Koper Tovorna in Divača) ne bi smelo biti po modernizaciji obeh postaj.
Je pa res, da tak način vožnje pomeni (še) manj ekonomičnosti, saj presežne energije ob spuščanju vlakov proti Kopru nikakor ne bi mogli koristno porabiti ...

Pa še glede težkih lokomotiv: ja, verjetno je cenejša ena 120-tonska 6-osna lokomotiva kot tandem 80-tonskih 4-osnih. Ampak kar se uporabnosti tiče je pa isto, v obeh primerih se lahko maksimizira teža vlaka do zmogljivosti spenjače. Še več, par 4-osnih lokomotiv je boljši od ene 6-osne ker ima nekaj rezerve za primer slabših adhezijskih pogojev (1/3 več adhezijske teže).
LP, Metod
Uporabniški avatar
barny456
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 11
Pridružen: 03.11.2015, 17:09

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a barny456 » 21.11.2017, 13:25

gorican napisal/-a:Rekonstrukcija podvoza Podklanc v km 64+528 in ureditev NPr v km 64+921 na regionalni žel. Progi št. 34 Maribor - Prevalje - d.m.

http://portal.drsc.si/dcjn/narocila/243 ... ocilo.html


Glede na to, da je bilo JN za obnovo železniške postaje Ravne (http://portal.drsc.si/dcjn/narocila/243 ... ocilo.html) že več kot dve leti nazaj, ne verjamem, da se bo ravno kaj dosti dogajalo tudi v zvezi s tem. Se pa pustimo presenetit, ker razočarat nas tako ne morejo več :P
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3967
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 21.11.2017, 14:52

Pa še glede težkih lokomotiv: ja, verjetno je cenejša ena 120-tonska 6-osna lokomotiva kot tandem 80-tonskih 4-osnih. Ampak kar se uporabnosti tiče je pa isto, v obeh primerih se lahko maksimizira teža vlaka do zmogljivosti spenjače. Še več, par 4-osnih lokomotiv je boljši od ene 6-osne ker ima nekaj rezerve za primer slabših adhezijskih pogojev (1/3 več adhezijske teže).


2 4 osni lokomotivi (recimo 541) ne moreta vleč tovorni vlak s polno vlečno silo, 1 6 osna pa ravno lahko razvije polno vlečno silo. V tem je vsa poanta moje razlage. 1/3 rezerve se mi pa zdi ne preveč ekonomično prevažati s seboj na dnevni osnovi. In seveda je 1 6 osna cenejša od dveh 4 osnih. Ostane pa vprašanje izkoriščenosti 6 osne na nadalnji vožnji, če ravno ne gre na Jesenice.
vse ostalo okoli napajalnih postaj je pa tako, tako. napajalne postaje morajo biti dovolj pogposte in zmogljive, v nasprotnem primeru se jih pač ne potrebuje!

LPL
Uporabniški avatar
Heisenberg
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 115
Pridružen: 14.07.2014, 3:22
Kraj: Koper

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a Heisenberg » 23.11.2017, 0:14

Ljubitelj napisal/-a:Ko vsi tako kritizirate tole poročilo zunanje firme bom malo popihal na svoj mlin. Navajajo, da se da kapaciteto koperske proge povečati za 50% z uporabo težjih lokomotiv. O 50% se sicer ne strinjam povsem, vsekakor ima pa 6 osna lokomotiva 50% večjo vlečno moč in posledično potegne sama iz Kopra okoli 1200 ton (Živa okoli 800). In pri tem izkoristi vlečno napravo skoraj 100% , 541 komaj 2/3 tega. Seveda pa po Koprski progi vozijo tudi vlaki z doprego. In v tem primeru bi pač 6osna na čelu in 4 osna doprežna družno prpeljali 2000 ton ali celo še kaj več, številke o vlečni sposobnosti so samo približne. In z uporabo takšne lokomotive ne bi prihajalo do nobenih zastojev, še vedno bi vlaki vozili v okviru tistih maksimalno dovoljenih hitrosti 65-75 km/h. Vredno tehtnega razmisleka.

LPL


"ljubitelj" lepo pozdravljen,

Od kod si pa vzel podatek da 6-osna lokomotiva ima dopustno obremenitev,oziroma dejva kr povedat da 6-osna lokomotiva sama potegne okoli 1200 ton vlak? :shock:
Seveda "potegne" mišljeno iz Kopra. #-o

Aja,pa v vednost glede vlečnega vozila serije 541,njena dopustna obremenitev iz Kopra je "pičlih" 850 ton.

Lep dan,Dejan
Dejan
EG 3100
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 16.05.2007, 12:53
Kraj: Primorska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a EG 3100 » 23.11.2017, 0:44

Hipotetično bi lahko uporabil analogijo: 87t=300kN=850t :arrow: 130t=450kN=1200t, vendar je dopustna obremenitev vlečnih naprav pri 27 daN/t 1110t...Da se malo bolj približamo realnim okvirom...

Pa še ena stvar fantje... Ne mislit, da je koprska proga vedno obremenjena s 70-80 vlaki na dan itd. So dnevi, ko je ta številka dosti nižja, pa niso krive (samo) SŽ.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3967
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 23.11.2017, 7:40

heisenberg, EG 3100. Lepo sem napisal, da so številke samo približne.

Seveda pa po Koprski progi vozijo tudi vlaki z doprego. In v tem primeru bi pač 6osna na čelu in 4 osna doprežna družno prpeljali 2000 ton ali celo še kaj več, številke o vlečni sposobnosti so samo približne.


In tako je razlika med okvirnim podatkom 1200 ton in 1110 ton v okviru približnega, ali točno en polno naložen vagon. In ne pozabit, dovoljene obremenitve se spreminajo/rastejo iz dneva v dan in si izmišljujejo razne kategorije vlakov, pa se za hudiča nihče ne spomni da bi se vlak pretrgal. Kar se pa tiče tistih famoznih 850 ton je pa enaka fora, podal sem samo okvirno mišljenje, zakaj so 6 osne lokomotive za vožnjo po koperski progi primernejše od 4 osnih.
vsekakor pa hvala za komentarje.

LPL
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3967
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 23.11.2017, 7:45

EG3100, firbec mi ni dal miru in pogledam Priročnik za strojevodje, obremenitev na vlečni napravi v primeru takšnem in takšnem je 360 kN in 270 kN.

Brez zamere, na koperski progi se za "homogene" vlake uporablja predvsem ta številka.

LPL
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 537
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a Peter 5 » 23.11.2017, 11:14

Zdravo!
Švicarji so na stari gotthardski progi, ki je ponekod za pasjo dlako tudi bolj strma od koprske, uspešno uporabljali sprege lokomotiv Re 4/4 II + Re 6/6. Take sprege so dobile celo svoj naziv, kot da bi bila to ena lokomotiva - Re 10/10. Res pa je , da je tam sistem napajanja 15 kV~ 16,7 Hz.

LP - Peter
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2729
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 23.11.2017, 11:59

Peter 5 napisal/-a:Zdravo!
Švicarji so na stari gotthardski progi, ki je ponekod za pasjo dlako tudi bolj strma od koprske, uspešno uporabljali sprege lokomotiv Re 4/4 II + Re 6/6. Take sprege so dobile celo svoj naziv, kot da bi bila to ena lokomotiva - Re 10/10. Res pa je , da je tam sistem napajanja 15 kV~ 16,7 Hz.

LP - Peter


Zdravo.
Ta sistem Re 10/10 je plod zgodovinskih dogodkov in testiranj. Tam nekje v 50. letih so razvili serijo Ae 6/6, ki je bila namenjena za to Gotthard progo. Ker je imela Co' Co' vozičke, so za njeno naslednico namenili Re 6/6 z Bo Bo Bo, s "prostim" sredinskim vozičkom. Zmogljivost Re 10/10 je več kot 1700 ton na tej progi, ampak se na progi vozilo okoli 1500 ton s doprego. V 90. letih so na tire prišle Re 460. Na začetu je bila razdelitev nekje 70/30 % v korist potniškega prometa. SBB Cargo je z njimi vozil na tej progi s štirimi v spregi. primer Na ravnini so na enem testu jih "mučili" več kot 3000 tonami. Potem pa so pri Cargu vse lokomotive Re 460 dali k potniškemu prometu, ker je potreboval lokomotive za 200 km/h, sami pa so Ae 6/6 dodelili nabiralnikom, kasneje jih upokojili...in prevzeli do lanskega leta uveljavljen sistem Re 10/10, na južni strani in na Loetschberg (kjer se to še vedno dogaja) pa sistem 20/20, ali pa Re 12/12. Danes na tej progi vozi samo še "šodrzug" za gradbišče Ceneri tunnel z Re 10/10. Skozi bazni predor lahko zvozi vse ena sama Re 4/4. Čeprav SBB zamenjuje čez predor z vectroni in helgami, sistem Re 10/10 pa uporablja po večini samo še na notranjih vlakih, ki dosegajo nekje okoli 2300 ton.
Drugi operaterji, ki so vozili čez stari Gotthard so se na severni strani posluževali tandema dveh traxx-ov ali siemensovih lokomotiv. Crossrail brez doprege, BLS in DB pa z doprego vse do Bellinzone. SBB je doprego odklopil na Geoschenenu. Iz južne strani pa so povečini vozili spego štirih lokomotiv, tako DB in Crossrail. BLS in SBB pa s tandemom dveh.
Na Loetschberg-u pa se še da videti razno razne stvari od Re 20/20 do tandema BLS Re 4/4+Re 465...
Maksimalni nagib Gotthard proge je na severni okoli 27 na južni pa takoj za postajo Airolo 28 promilov.
So pa Re 6/6 sedaj v novi reviziji, kjer jih kablirajo povsem na novo. Vsaj še 20 let jim ne uide. Že vedo zakaj...
MMG: Ae, Re... je oznaka za namembnost. Prva številka je število pogonskih, druga pa število skupnih osi. Pri novejših trištevilčnih oznakah, pa so po UIC strandardu, ki ga priznavajo celo Italijani, zato renumeracije za po Italiji ne potrebujejo.
sbb
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 126
Pridružen: 04.06.2009, 11:48
Kraj: Bw Ložionica

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a sbb » 23.11.2017, 13:41

Prva črka pomeni hitrost lokomotive A=80km/h, R=110km/h in tako naprej.
PORED M-VOĐE I LOŽAČA NA LOK.
MOGU PUTOVATI NAJVIŠE 2 LICA
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3345
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 24.11.2017, 7:09

Po dostopnih podatkih, bi Vosslohov oz. sedaj Štadlerjev 6-osni kramp na Koprčanki lahko potegnil dobrih 1.200 ton. Torej trditev Ljubitelja drži.
Pa ne nakladat o 5 min intervalih na Jeseniški za gor, kaj pa šele na Koprčanki.....
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 376
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a gorican » 26.12.2017, 10:53

Ravno o čemer sem pred časom tudi jaz sam spraševal tukaj na forumu :wink:

Slika

Upam, da se bo takšen trend vlaganj v železnico, nadaljeval tudi v 2019, 2020,...
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 319
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a suha » 13.01.2018, 6:20

10.1.2018 naj bi se po enomesečnemu preizkusnemu obdobju, zaključila 1. faza projekta uvedbe spletne vozovnice, ki predvideva:

V 1. fazi bodo tako nadgradili in izboljšali prodajo na stacionarnih blagajnah ter prodajo na mobilnih terminalih, oboje tako za notranji kot mednarodni promet. Prodaja IJPP storitev, validacija na vlakih z uporabo mobilnih terminalov, rezervacija sedežev na vlakih v mednarodnem prometu s sistemom EP ter nadzorni sistem (ST in MT terminali).

Vir: http://www.blog.uporabnastran.si/2017/08/28/kdaj-bodo-slovenske-zeleznice-omogocile-spletno-prodajo-vozovnic-za-vlak/#ixzz542ShOp9A


Pa me zanima če je bilo kaj od tega res narejeno?

Pogodba za uvedbo je bila podpisana 14.7.2017.. 2., zadnja faza, ki naj bi bila zaključena 9.7.2018, prav tako po enomesečnemu preizkusnemu obdobju, pa tako predvideva:

V 2. fazi pa bo uvedena mobilna in spletna prodaja ter podpora prodaji poslovnih partnerjev SŽ, integracija SAP v novi funkcionalnosti ter vpeljava zahtevane prodajne analitike, rezervacija sedežev na vlaku v notranjem prometu ter mobilna aplikacija za prodajo vozovnic (Android, iOS in Win).

Vir: http://www.blog.uporabnastran.si/2017/08/28/kdaj-bodo-slovenske-zeleznice-omogocile-spletno-prodajo-vozovnic-za-vlak/#ixzz542ShOp9A

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: Matevz96 in 9 gostov