Modernizacija Slovenskih Železnic

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3491
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 08.08.2018, 11:11

smok1 napisal/-a:
Se pravi, če Bosanci znajo naredit nekaj boljšega od nas, je potrebno takoj poiskat kakšno slabo stran in jih popljuvat?
Kdo tukaj pravi, da je drugje vse rožnato? Popotnik1 je samo omenil dobre strani ŽFBH, ki bi si jih lahko SŽ vzele za vzgled.


Daj ne piši na pamet, prosim. Kaj so naredili boljšega? Talgo v Bosni je stran vržen denar. Dolgo časa so stali, sedaj pa, ko je ena 35 let stara lokomotiva na voljo, pa kroži ena garnitura. Skoraj 70 milijonov evrov je bilo vrženo čez okno, za te kompozicije, še dodatnih 6 milijonov evrov za razpadajočega Končarjevca, nimajo pa niti dovolj lokomotiv, da bi vozili Talgo garniture, ker so bile zaplenjene ali oddane v najem. ŽRS ne sprejema pogojev uporabnine na njihovem omrežju in bi zadnje gate dali, da bi dobili kakšne garniture. Ampak hej, Talgo ima Bosna, čeprav potem na selu vozi ena lokomotiva + vagon ali Madžari. Ampak oni so se šli luksuz, ki ni izkoriščen niti 5 %. Ali pa mogoče ne veš, kaj je Talgo garnitura? V Španiji vozijo z 250 km/h, Rusi vozijo v Berlin, ampak Bosna, ki bolj nujno rabi garniture se je šla luksuz, ki ga še ni odplačala. Na računih ŽFBiH pa ni denarja. Še dobro, da so SŽ kupile garniture, ne pa kakših 10 TGV-jev. Evo, zadnji stavek, najbolj približa, kaj je Talgo v Bosni. TGV na njivi.
Vse skupaj je prava tragokomedija, kako ozki pogled imate nekateri. :roll:
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 414
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a gorican » 11.08.2018, 9:55

A se morda ve, če bo nadgradnja odseka Divača - Ljubljana(katera se baje pripravlja, vsaj na papirjih) zajemala tudi prenovo(na tak nivo, kot se trenutno dela na Štajerskem(peroni, podhodi, nadstreški,...)) železniških postaj, ki ležijo na tem odseku?
Ali bo pri tem projektu šlo samo za nove tirnice, nov spodnji in zgornji ustroj, ter novo vozno mrežo?

p.s. če je bilo že tukaj na forumu to napisano, se opravičujem :thumbupr
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1488
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a preglednik » 11.08.2018, 15:36

[quote="Re 4/4 ...Želeli so voziti s Talgom v Zagreb, ampak so ostali deležniki rekli, da ne bodo sodelovali, ker so bili pogoji uporabe Talga na območjih, ki jih ne pokriva ŽFBH enostavno nesprejemljivi.... .[/quote]

Kakšne posebne pogoje naj bi kdo komu postavljal? V tehničnem smislu lahko vozi "TALGO" garnituro tudi parna lokomotiva (ne vem, mogoče se tudi motim). Udobje ostane isto, hitrost in ekonomija sta pač po balkansko.
preglednik
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a holding » 11.08.2018, 16:11

....na prostoru nekdanje jugoslovanske republike BiH so dandanes TRI samostojne železnice.... #-o ....

...primer iz preteklosti:...npr. elok JŽ 441-...
.., pred cca 40-imi leti so elok 441 zapregli na "sadjevca" v Skopju in šus (cca 900 km, 12 ur) do Dobove.... :thumbupr ... danes se temu reče interoperabilnost .......takrat se je pa reklo "bratsvo i jedinstvo"....

...dandanes pa na vlaku preko BH, ki vozi preko treh "firm"(železnic) trikrat zamenjajo ENAKE (JŽ 441) eloke treh firm.... =D> ...kaj šele ostalo....
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3491
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 11.08.2018, 16:46

preglednik napisal/-a:
Kakšne posebne pogoje naj bi kdo komu postavljal? V tehničnem smislu lahko vozi "TALGO" garnituro tudi parna lokomotiva (ne vem, mogoče se tudi motim). Udobje ostane isto, hitrost in ekonomija sta pač po balkansko.


Najprej moraš vedeti, da sta v Bosni (kao ena država s Švicarsko kantonalno ureditvijo. Ampak, ker balkanska pamet ni švicarska, je tako kot trenutno je ) dve železniški družbi. ŽRS in ŽFBiH. Vsaka družba ima svojo mrežo prog, ki pobira trase za sebe in svojo razdelitev znotraj družbe. Če potniški vlak ŽFBiH želi preko ŽRS omrežja, mora ŽRS plačati ŽFBiH uporabnino njihovih vagonov. Dolgo so počeli tako, da so kompenzirali. One for you, one for me. In, ker ŽRS nima s čim kompenizrati Talga, bi morali plačati. Skupno obema pa je, da sta suhi kot poper. Če Bosna ne bi imela težke industrije, železnice ne bi bilo. Tako kot v Albaniji, kjer nekaj časa nazaj je vlak vozil, ko so napraskal za nafto.Ampak to je druga zgodba. @Rasha je zelo realno opisal problematiko.
Meni zaista nešto ne paše ni u jednoj priči oko početka saobraćanja Talga do Zagreba. Morate prvo znati koncept funkcionisanja međunarodnih vozova. Kooperacijski voz (a takvi su jedini trenutni 396/397 i svi koji su ranije postojali u BiH) se zasniva na tome da uprava x plaća upravi y ako vagoni y idu po prugama x zato što putnici koji kupuju karte na teritoriji uprave x koriste vagone uprave y. Zato se u međunarodnom saobraćaju izuzev vozova po globalnoj ceni (većina su kooperacijski) gleda da u vozovima između x i y uprave vagoni jedne uprave trče približno isto na teritoriji druge uprave, a ako postoji razlika, ona isplati u novcu. U ovoj situaciji, ako voz 396/397 u čijem sastavu su trenutno i ŽRS vagoni postane Talgo, svi vagoni su ŽFBH, što znači da će ŽRS morati da plaća ŽFBH iznos za trčanje ŽFBH vagona tj. Talga po teritoriji ŽRS, što nije do sad morao jer su vagoni ŽRS trčali na teritoriji ŽFBH približno jednako kao vagoni ŽFBH po teritoriji ŽRS. Pošto je ŽRS u velikim finansijskim problemima, kao što smo mogli pročitati u jednom od prethodnih postova, ne čudi što oni nemaju novac da plate trčanje Talga po teritoriji ŽRS. Mislim da bi jedini potencijalni izlaz bio kada bi recimo za voz Doboj - Sarajevo vagone davao isključivo ŽRS, a na 396/397 vozio Talgo. Na taj način bi se napravio balans.


Na področju ŽFBiH želijo, da vozijo vsaj vseh 5 dnevnih Talgo garnitur. 4 nočne pa kot kaže čaka napis "donatorke". In zato je Talgo balkanski način nakupa neke uprave, ki ni vedela, kaj kupuje. In tako v notranjem prometu kroži garnitura, ki ustreza IC ali EC standardu. Po domače TGV v lokalnem prometu.
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a holding » 11.08.2018, 17:19

..a samo dve firmi.. :?: ....kakih 15 let nazaj so bile tri.......po šifrah - UIC kodah - lastnice (če me spomin ne vara): 44, 50, 89....(50 je ostala frej po združitvi Nemčij)...srbska, bosanska, hrvaška...
...no,.. :idea: ...
..pa sem spet nekaj izvedel...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3491
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 11.08.2018, 17:46

holding napisal/-a:..a samo dve firmi.. :?: ....


Da, firmi sta samo ŽRS in ŽFBiH, ampak....

The 2 digit country code is based on the old 2 digit railway code. The code is defined in the UIC/OSJD Leaflet 920-14 – Version 2 (March 2005). This leaflet exists in 3 languages available on ETF shop.

The table now also includes the code 49 for Bosnia and Herzegovina. This has become necessary as Bosnia and Herzegovina is joining the international seat reservation system.

The codes 44 and 50 for the Serb Republic and the Muslim-Croat Federation may still be used on existing applications.


Torej 49 je številka za Bosno, kot celoto. zaradi mednarodnega rezervacijskega sistema. 44 in 50 pa sel lahko uporablja za omejeni del Bosne.
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 414
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a gorican » 12.08.2018, 7:34

gorican napisal/-a:A se morda ve, če bo nadgradnja odseka Divača - Ljubljana(katera se baje pripravlja, vsaj na papirjih) zajemala tudi prenovo(na tak nivo, kot se trenutno dela na Štajerskem(peroni, podhodi, nadstreški,...)) železniških postaj, ki ležijo na tem odseku?
Ali bo pri tem projektu šlo samo za nove tirnice, nov spodnji in zgornji ustroj, ter novo vozno mrežo?

p.s. če je bilo že tukaj na forumu to napisano, se opravičujem :thumbupr


Sem medtem dobil odgovor na moje vprašanje :!:

http://www.krajsamorazdalje.si/projekti ... ana-divaca

Škoda, kot piše oziroma nepiše, niso predvidene nadgradnje postaj :|
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3491
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 12.08.2018, 9:58

dvig kategorije proge na celotnem poteku na D4


To bo še kopanja. :mrgreen: Komplet Dobova-Jesenice, Ljubljana-Sežana, Koper pa tako ni več ovir za novo progo. :roll:

D4 dosega samo Prekmurje, del Štajerke, Postojna-Prestranek, Gornje Ležeče do Divače, Grosuplje- Ribnica in pa desni tir Zagorje-Litija. Levi je na D3 :lol:

Pivka-Šapjane pa samo C2 :P
Benny
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 234
Pridružen: 28.05.2018, 13:27

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a Benny » 12.08.2018, 17:22

gorican napisal/-a:A se morda ve, če bo nadgradnja odseka Divača - Ljubljana(katera se baje pripravlja, vsaj na papirjih) zajemala tudi prenovo(na tak nivo, kot se trenutno dela na Štajerskem(peroni, podhodi, nadstreški,...)) železniških postaj, ki ležijo na tem odseku?


Prenove bodo na istem nivoju!

Lahko si pogledaš nekaj strani nazaj, kjer imaš prilepljeno naročilo(dokumentacija) za Borovnico, Prestranek in Pivko, ostalo še baje sledi.
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 414
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a gorican » 13.08.2018, 10:31

Sem že spraševal najmanj dvakrat, bom še enkrat, sedaj, ko vse kaže, da bo Slovenija naslednja štiri leta dobila novo (manjšinsko) vlado.

Kaj pričakujete, da bo nova vlada nadaljevala trend večjih vlaganj v železniško infrastrukturo, kot je to bilo zadnja leta?
Ali bo odslej manj sredstev namenjenih za železniške infrastrukturne projekte, ter bo odšlo kot nekdaj več sredstev v cestno infrastrukturo?

Bi pa želel, da se NE začne politično kreganje, ker to ne spada na forum :!:
Torej brez raznih debat v stilu "prekleti Janša, prekleti Kučan, prekleta Cerkev ali prekleti beli/rdeči/zeleni, ipd."
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3491
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 13.08.2018, 11:23

Trend vlaganja v infrastrukturo ne bo toliko odvisen od predsednika vlade ali ministra, ampak od velikih igralcev na trgu, ter proračuna :!:
Smo v skupnem peskovniku liberalizacije EU in smo na zemljevidu TEN-T koridorjev, natančeje dveh pomembnejših. Baltsko-Jadranski s Koprom, ter AWB (RFC 10) Alpsko-zahodno Balkanski koridor via. Dobova, ki je vzporeden X. koridorju, ter odvisni od Italijanske prehrambene industrije (veliki proizvajalci hrane na zahodu, borza žit in skladišča na vzhodu).
In, ko bo SŽ-TP prodan bo vpliv (lobiranje) s strani kupca oziroma njegovega lastnika (velikega igralca na trgu) še močnejši. Kaj pa lahko naredi lastnik pa lahko vidite v Bolgariji in Grčiji, kjer RCA počasi osvaja trg, ter lobira za modernizacijo infrastrukture. Zakaj? Da si Avstrija zagotovi tovor čez svoja V. in X. koridorja. Potniški promet pa...izkoristi kar nalagajo EU standardi in predpisi.....
V Frankfurtu pa bodo prikimali za tisk bankovcev, ko bosta teta Doroteja in CSU prkimala... Kaj češ, cela EU se vrti od gospodarsko najmočnejše države.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1488
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a preglednik » 13.08.2018, 12:19

Re 4/4 napisal/-a:…. ter AWB (RFC 10) Alpsko-zahodno Balkanski koridor via. Dobova, ki je vzporeden X. koridorju....,


Torej bi bil ta koridor sestavljen iz bivšega 5. in 10. koridorja: Do Ljubljane bivši 5. in naprej na Balkan bivši 10. koridor. Sam mislim, da je ta koridor za Slovenijo najpomembnejši, če želimo ostati pomemben igralec v evropski železniški mreži. Italijani gradijo med Milanom in Benetkami AV za 300 km/h, daljnoročno bo to lahko hitra povezava med vzhodom in zahodom, po južnem delu Evrope.
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3491
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 13.08.2018, 13:06

preglednik napisal/-a:
Torej bi bil ta koridor sestavljen iz bivšega 5. in 10. koridorja: Do Ljubljane bivši 5. in naprej na Balkan bivši 10. koridor. Sam mislim, da je ta koridor za Slovenijo najpomembnejši, če želimo ostati pomemben igralec v evropski železniški mreži. Italijani gradijo med Milanom in Benetkami AV za 300 km/h, daljnoročno bo to lahko hitra povezava med vzhodom in zahodom, po južnem delu Evrope.


:roll:

RFC 10 je tovorni koridor in nima nobene veze s AV progami, niti z Italijo. Poteka na relaciji Svilengrad-Niš-Zagreb-Dobova-Salzburg/Linz.
In tudi AV proge so za nas nepomembne. V Sloveniji so tako kratke razdalje, da so hitrosti nad 160 km/h razmetavanje energije. Pametni načrtovalci prog najprej upoštevajo pravilo, kolikšen prihranek časa je sprejemljiv, glede na povečano porabo energije.
Kar pa se tiče AV prog in nekakšna povezava High-speed na relaciji vzhod-zahod čez Slovenijo, pa sanja svinja kukuruz.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1841
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 13.08.2018, 13:11

Re 4/4 napisal/-a: V Sloveniji so tako kratke razdalje, da so hitrosti nad 160 km/h razmetavanje energije.


Končno jasna in glasna beseda. Ampak še vedno se bodo našli talenti, ki hočejo imeti 200+ pri nas.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 16 gostov