Novi tivolski lok v Ljubljani

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
E.L.
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 589
Pridružen: 20.08.2006, 11:47
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a E.L. » 27.09.2018, 12:00

bisabre napisal/-a:Bo Zokan pasha ves poštimal. Bližajo se volitve in samo napnite ušesa kaj vse bo obljubil. Nema da nema. :twisted:


A ljubljanski avtocestni ring so tudi planirali in se z njim hvalili župani?
Have a nice day!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 23.03.2019, 23:35

Ker se nič ne dogaja, vsaj prepis iz pdf: MZI, avgust 2015: INVESTICIJSKI PROJEKTI NA PODROČJU PROMETNE INFRASTRUKTURE V REPUBLIKI SLOVENIJI, ki je danes še dosegljiv, jutri pa ne bo več...

link: http://www.mzi.gov.si/fileadmin/mzi.gov ... OJEKTI.pdf

sicer malo zastarelo (iz avgusta 2015), pa vseeno bolje, ko vse izgine iz spletnih strani MZI

Izgradnja Tivolskega loka
Drug pomemben manjši investicijski poseg, ki je neposredno povezan z gradnjo drugega tira
pa je Tivolski lok. Tivolski lok predstavlja enotirno železniško povezavo ali obvoznico, ki
obsega izgradnjo direktne povezave med dvotirno železniško progo št. 50 Ljubljana-Sežana
(d.m.) in med enotirno železniško progo št. 20 Ljubljana-Jesenice (d.m.), saj se z
naraščajočim prometom preko Ljubljanskega železniškega vozlišča že dalj časa kažejo
potrebe po vzpostavitvi možnosti direktne vožnje vlakov iz smeri Primorske prot Gorenjski (in
obratno). Projekt omogoča železniški promet med primorsko in gorenjsko progo brez
menjave smeri na ljubljanski železniški postaji. Tivolski lok bodo uporabljali tako tovorni kot
potniški vlaki, tovorni vlaki ga bodo uporabljali za vožnjo na relaciji Divača/PostojnaKranj/Jesenice (vožnja v obe smeri), za prevoz potnikov pa pomeni boljše povezave in
ureditev primestnega prevoza. Potniški vlaki, ki bodo obratovali po Tivolskem loku, bodo
omogočil boljšo povezljivost postajališč in postaj Ljubljana Litostroj, Ljubljana Stegne,
Ljubljana Tivoli, Brezovica, Ljubljana Brinje in Ljubljana Ježica. Tako bo s Tivolskim lokom
omogočen zadovoljiv taktni potniški promet med navedenimi prometnimi mesti oziroma na
ožjem območju ljubljanskega železniškega vozlišča.

Prometno tehnološke prednosti obratovanja Tivolskega loka:
 bistveno se skrajša čas vožnje tovornih vlakov na relaciji Koper/Divača/Postojna–
Ljubljana– Kranj–Jesenice (vožnja v obe smeri),
 razbremenijo se tirne kapacitete tovornega dela postaje Ljubljana, saj ni potrebno
zadrževanje tovrstnih tovornih vlakov na postaji Ljubljana,
 izboljša se kakovost prevoza potnikov na ožjem območju ljubljanskega železniškega
vozlišča – boljša povezljivost med postajališči in postajami: Ljubljana Litostroj,
Ljubljana Stegne, Ljubljana Tivoli, Brezovica, Ljubljana Brinje in Ljubljana Ježica,
 omogočena je direktna vožnja potniških vlakov na relaciji Kamnik-Domžale-Ljubljana
Tivoli (brez
 prestopanja na postaji Ljubljana),
 zmanjša se število premikalnih voženj na postaji Ljubljana (ni potrebna menjava
lokomotive zaradi menjave smeri vožnje, pri čemer se poleg že zasedenega tira
uporabi tudi druge postajne tire),
 zmanjša se število voženj skozi ozko grlo na B strani postaje Ljubljana, s čimer se
poveča
 pretočnost tega dela postaje,
 zaradi zmanjšanega števila voženj se zmanjšajo možna konfliktna stanja med
vlakovnimi
 oziroma premikalnimi potmi, kar v praksi pomeni, da vlaki nimajo nenačrtovanih
postankov pred uvoznimi signali (daljši čas potovanja).
Ocenjena vrednost investicije je 15 mio evrov po ocenah iz Dokumenta identifikacije
investicije projekta (DIIP). Slovenija bo za sofinanciranje projekta kandidirala na razpisu
Instrumenta za povezovanje Evrope (IPE). Dne 31.03.2015 je bil s strani ministra podpisan
Sklep o potrditvi Pobude za pričetek Državnega prostorskega načrta za Tivolski lok.
Pripravlja se dokumentacija za DPN Tivolski lok. Sprejem uredbe o DPN je predviden leta
2017. Umeščanje v prostor in projektiranje ter odkupi se bodo predvidoma zaključili v letu
2018. Predviden začetek gradnje je v letu 2019, gradnja bo trajala predvidoma dve leti.


Slika


Poglejmo si še najnovejši zapis na MZI:

PROJEKTI FINANCIRANI SAMO IZ PRORAČUNA RS: Novogradnja Tivolski lok

Projekt izgradnje Tivolskega loka obsega izgradnjo direktne povezave med dvotirno železniško progo št. 50 Ljubljana–Sežana (d.m.) in med enotirno železniško progo št. 20 Ljubljana–Jesenice (d.m.), saj se z naraščajočim prometom preko ljubljanskega železniškega vozlišča že dalj časa kažejo potrebe po vzpostavitvi direktne vožnje vlakov iz smeri Primorske prot Gorenjski (in obratno), mimo glavne železniške postaje Ljubljana.

Cilji projekta:
povečanje pretočnosti prometa,
skrajšanje potovalnih časov,
povečanje prometne varnosti,
izboljšava stabilnosti voznega reda,
razbremenitev železniške postaje Ljubljana.
V marcu leta 2015 je bil s strani ministra podpisan Sklep o potrditvi Pobude za pričetek Državnega prostorskega načrta za Tivolski lok.

Projekt je trenutno v fazi preverjanja izvedljivosti variante, ki je bila usklajena med Direkcijo RS za infrastrukturo in Mestno občino Ljubljana.

link: http://www.krajsamorazdalje.si/projekti ... volski-lok

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3118
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 24.03.2019, 10:38

Predvideno po najnovejših načrtih je:

Umeščanje Tivlskega loka skupaj z drugim tirom do Jesenic: Letos
Razpis za gradnjo Tivolskega loka: Drugo leto
Gradnja: 2021
Gradna drugega tira do Jesenic: Naslednja finančna prespektiva.

V realnosti so pa datumi odvisni od tega, kako se razdeli proračunska pogača. Če denarja ni, projekt stoji. Simpl.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 24.03.2019, 17:13

Ja, res je simpl...

Vendar je nastopil čas, ko se bomo morali resetirat.

Tudi računalnik je potrebno vsake toliko časa resetirat...

Se pravi, tisti , ki so "prodajali" pravljice, da bomo druga Švica, če jih bomo sledili, so živeli v oblakih. Potrebno je reči, da so bili nesposobni.

Slovenci imamo velike težave s sposobnimi politiki že kar precej časa, še izpred dveh stoletij.

Vendar nimamo težave samo s politiki, težave imamo tudi s strokovnjaki. Ta boljši so itak odhajali, ali v kraljevini Jugoslaviji ali pa v novi Jugoslaviji, če so sploh preživeli...

Če pa so preživeli, so morali delati tako, kot so jim rekli komisarji z osnovno šolo.
In kakšno je stanje danes ?
Neke projekte devamo v plane morda sploh zato, da imamo ene plane, v žepu pa figo.
Damo če pogledamo drugi tir. Se najde en butec ali dva, ki trdita, da proge ne potrebujemo. In to na najvišjem nivoju. Vsi drugi se pač ne spoznajo na zadeve, zato imajo strokovne sodelavce.
Ja, ampak malo bi se pa lahko tudi spoznali ministri na recimo železnice.
V ranjki Avstriji je bilo Ministrstvo za železnice, pa vem, da si je nosil minister delo na dom.
Kako vem :?:
Zato, ker sem našel zadolžnico/reverz za gradivo.
In ko je čez čas prinesel gradivo nazaj, je odločil drugače kot prej. Torej je zadevo preštudiral.

Slika

Pri nas pa se projektanti na "dvorni projektivi" napihujejo, kakšne izkušnje imajo z gradnjo železnic. Če potegneš ravno črto po ravnem (do Hodoša), še ne pomeni, kakšne reference imaš (to leti na izjavo vladne strani na "javni predstavitvi mnenj o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača-Koper").
Na žalost jih nimajo. Če poslušaš en semester predavanja o gradnji železnic na gradbeni fakulteti, še nisi evropski projektant za železnice.
Če pa so, naj prevzamejo eno projektiranje železnic v Švici ali Avstriji...menda jih je dovolj. Potem bodo lahko govorili o referencah...

Trenutno država pač nima denarja, ker bo vse šlo v drugi tir.

Ima pa možnost, da na tistih področjih, kjer nam gre kolikor toliko dobro, ustvari pogoje, da nam bi šlo še bolje. Izšolati strokovnjake, uporabiti vsa znanja, ki so na voljo v državi in tako zbrati čimveč denarja.
Toliko, da en usran lok ne bo mogel biti problem.
Če so ga lahko naredili med prvo svetovno vojno, v ranjki Avstriji pretiravam: v parih mesecih in okupatorji tudi v parih mesecih, danes pa tega ne zmoremo niti v enem letu.


Nekaj je res narobe z nami :roll:

pozdrav
Darko
Benny
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 189
Pridružen: 28.05.2018, 13:27

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Benny » 29.05.2019, 13:12

Tivolski lok nujen, a bo šele po 2026

29. maj 2019

Prihodnje leto bo minilo pet let od sprejetja sklepa o pripravi državnega prostorskega načrta za tivolski lok, enega najpomembnejših železniških projektov v Ljubljani. Tudi če se bo infrastrukturno ministrstvo končno resno lotilo projekta, bi lahko po novi progi vlaki zapeljali šele leta 2026.

Tivolski lok je zaradi vseh pozitivnih vplivov na železniško omrežje v Ljubljani tudi v nedavno predstavljenih izhodiščih za urejanje ljubljanske obvoznice z vpadnicami eden treh ključnih infrastrukturnih projektov, ki jih je po mnenju družbe PNZ, izdelovalke te študije, treba nujno realizirati do leta 2027, če se želimo izogniti širitvi južne in vzhodne ljubljanske obvoznice ter eni od variant za povečanje pretočnosti severne obvoznice. Druga dva ključna ukrepa sta sprejet državni prostorski načrt za drugi tir na progi do Domžal in omogočena delna dvotirnost na progi do Kranja.

Čeprav je ljubljanska železniška postaja že na robu zmogljivosti, se na ministrstvu za infrastrukturo projekta tivolskega loka, ki bi jo bistveno razbremenil, lotevajo s polžjo hitrostjo. Štiri leta po sprejetju sklepa o pripravi državnega prostorskega načrta za približno 500 metrov dolgo povezavo med primorsko in gorenjsko progo na ministrstvu še ne vedo niti, kje natančno bi speljali to progo in kako bi rešili vprašanje dostopnih poti do Pivovarne Laško Union, ki jo bo nova proga najbolj »prizadela«.

Prav vprašanje dostopa do pivovarne se v tem trenutku kaže kot najbolj zamotano. Na ministrstvu pravijo, da so že leta 2017 pripravili strokovne podlage in uskladili možno rešitev dostopnih poti s Pivovarno Laško Union, saj nova proga poteka tako, da posega na industrijske tire, v nekatere stavbe ter na notranje komunikacijske poti podjetja. »To pomeni, da je treba ne le nadomestiti obstoječe ureditve, ampak tudi prilagoditi tehnološki proces pivovarne,« pojasnjujejo na ministrstvu, kjer so najprej uskladili različico, ki predvideva nov uvoz do pivovarne s Tivolske ceste. A to je očitno bil račun brez krčmarja, saj so na ljubljanski občini takšno rešitev odločno zavrnili. Tivolska cesta je že sedaj ena najbolj obremenjenih cest v Ljubljani, zato nov priključek s stališča varnosti, predvsem pa pretočnosti, ne pride v poštev, je bil odziv občine.

V Pivovarni Laško Union so se nato z ministrstvom začeli pogovarjati o novem izvozu na Celovško cesto, ki ga bi umestili med skladišče pivovarne in študentski kampus, in to različico lansko jesen predstavili občini. Tudi ta rešitev je bila za ljubljanske urbaniste nesprejemljiva, saj bi po njihovem mnenju nov izvoz prekinil peš in kolesarsko pot na eni od najpomembnejših točk Celovške ceste, poleg tega pa bi bil zelo blizu obstoječemu križišču pri Hali Tivoli. Na magistratu pravijo, da je zanje edina sprejemljiva rešitev, da dostop do pivovarne še naprej poteka po Ruski ulici in naprej po Pivovarniški ulici, kjer se v podvozu spusti pod nove tire, zakroži po platoju med železniškimi tiri, se še enkrat v podvozu spusti pod tivolski lok in doseže skladiščne prostore pivovarne.

A nad tako rešitvijo očitno niso preveč navdušeni v Pivovarni Laško Union, kjer bi očitno radi s projektom tivolskega loka izpogajali tudi boljšo prometno navezavo tovarne na obstoječe cestno omrežje. Za naš časopis so poudarili, da bi na račun novega izvoza na Celovško cesto za polovico zmanjšali promet in s tem povezan hrup tovornjakov po Ruski ulici in izboljšali tehnološki proces v pivovarni. »Gradnja tivolskega loka je kompleksen projekt in bi zaradi neposredne bližine pivovarne imela vplive na delovanje podjetja, med drugim na prometno dostopnost in s tem celotno logistiko. Nekaj možnih rešitev smo že predlagali in prepričani smo, da bomo skupaj z deležniki našli ustrezno, ki bo omogočila nemoteno delovanje,« so zapisali v odzivu, ki nam ga je poslala Alenka Rozman, vodja komuniciranja v podjetju.

Vrednost naložbe se je že več kot podvojila

Čeprav se zdita v tem trenutku ljubljanska občina in Pivovarna Laško Union pri vprašanju dostopnih cest povsem na nasprotnih bregovih, na infrastrukturnem ministrstvu upajo, da bi do jeseni lahko našli za obe strani sprejemljiv kompromis in se končno lotili umeščanja tivolskega loka v prostor. Če se bo to zgodilo, bi lahko državni prostorski načrt potrdili leta 2023, v začetku leta 2024 pa bi pridobili še gradbeno dovoljenje. Po napovedih naj bi gradnja trajala dve leti. Vrednost naložbe so sprva ocenjevali na 17 milijonov evrov (študija Railhuc), a so to številko kasneje konkretno popravili navzgor – v lani sprejetem šestletnem načrtu vlaganj v železniško infrastrukturo že na več kot 40 milijonov evrov, poznavalci pa pravijo, da bo na koncu ta številka še višja.

Slika

https://www.dnevnik.si/1042887619/lokalno/ljubljana/tivolski-lok-nujen-a-bo-sele-po-2026

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov