Ker se nič ne dogaja, vsaj prepis iz pdf: MZI, avgust 2015: INVESTICIJSKI PROJEKTI NA PODROČJU PROMETNE INFRASTRUKTURE V REPUBLIKI SLOVENIJI, ki je danes še dosegljiv, jutri pa ne bo več...
link:
http://www.mzi.gov.si/fileadmin/mzi.gov ... OJEKTI.pdf
sicer malo zastarelo (iz avgusta 2015), pa vseeno bolje, ko vse izgine iz spletnih strani MZI
Izgradnja Tivolskega loka
Drug pomemben manjši investicijski poseg, ki je neposredno povezan z gradnjo drugega tira
pa je Tivolski lok. Tivolski lok predstavlja enotirno železniško povezavo ali obvoznico, ki
obsega izgradnjo direktne povezave med dvotirno železniško progo št. 50 Ljubljana-Sežana
(d.m.) in med enotirno železniško progo št. 20 Ljubljana-Jesenice (d.m.), saj se z
naraščajočim prometom preko Ljubljanskega železniškega vozlišča že dalj časa kažejo
potrebe po vzpostavitvi možnosti direktne vožnje vlakov iz smeri Primorske prot Gorenjski (in
obratno). Projekt omogoča železniški promet med primorsko in gorenjsko progo brez
menjave smeri na ljubljanski železniški postaji. Tivolski lok bodo uporabljali tako tovorni kot
potniški vlaki, tovorni vlaki ga bodo uporabljali za vožnjo na relaciji Divača/PostojnaKranj/Jesenice (vožnja v obe smeri), za prevoz potnikov pa pomeni boljše povezave in
ureditev primestnega prevoza. Potniški vlaki, ki bodo obratovali po Tivolskem loku, bodo
omogočil boljšo povezljivost postajališč in postaj Ljubljana Litostroj, Ljubljana Stegne,
Ljubljana Tivoli, Brezovica, Ljubljana Brinje in Ljubljana Ježica. Tako bo s Tivolskim lokom
omogočen zadovoljiv taktni potniški promet med navedenimi prometnimi mesti oziroma na
ožjem območju ljubljanskega železniškega vozlišča.
Prometno tehnološke prednosti obratovanja Tivolskega loka:
bistveno se skrajša čas vožnje tovornih vlakov na relaciji Koper/Divača/Postojna–
Ljubljana– Kranj–Jesenice (vožnja v obe smeri),
razbremenijo se tirne kapacitete tovornega dela postaje Ljubljana, saj ni potrebno
zadrževanje tovrstnih tovornih vlakov na postaji Ljubljana,
izboljša se kakovost prevoza potnikov na ožjem območju ljubljanskega železniškega
vozlišča – boljša povezljivost med postajališči in postajami: Ljubljana Litostroj,
Ljubljana Stegne, Ljubljana Tivoli, Brezovica, Ljubljana Brinje in Ljubljana Ježica,
omogočena je direktna vožnja potniških vlakov na relaciji Kamnik-Domžale-Ljubljana
Tivoli (brez
prestopanja na postaji Ljubljana),
zmanjša se število premikalnih voženj na postaji Ljubljana (ni potrebna menjava
lokomotive zaradi menjave smeri vožnje, pri čemer se poleg že zasedenega tira
uporabi tudi druge postajne tire),
zmanjša se število voženj skozi ozko grlo na B strani postaje Ljubljana, s čimer se
poveča
pretočnost tega dela postaje,
zaradi zmanjšanega števila voženj se zmanjšajo možna konfliktna stanja med
vlakovnimi
oziroma premikalnimi potmi, kar v praksi pomeni, da vlaki nimajo nenačrtovanih
postankov pred uvoznimi signali (daljši čas potovanja).
Ocenjena vrednost investicije je 15 mio evrov po ocenah iz Dokumenta identifikacije
investicije projekta (DIIP). Slovenija bo za sofinanciranje projekta kandidirala na razpisu
Instrumenta za povezovanje Evrope (IPE). Dne 31.03.2015 je bil s strani ministra podpisan
Sklep o potrditvi Pobude za pričetek Državnega prostorskega načrta za Tivolski lok.
Pripravlja se dokumentacija za DPN Tivolski lok. Sprejem uredbe o DPN je predviden leta
2017. Umeščanje v prostor in projektiranje ter odkupi se bodo predvidoma zaključili v letu
2018. Predviden začetek gradnje je v letu 2019, gradnja bo trajala predvidoma dve leti.
Poglejmo si še najnovejši zapis na MZI:
PROJEKTI FINANCIRANI SAMO IZ PRORAČUNA RS: Novogradnja Tivolski lok
Projekt izgradnje Tivolskega loka obsega izgradnjo direktne povezave med dvotirno železniško progo št. 50 Ljubljana–Sežana (d.m.) in med enotirno železniško progo št. 20 Ljubljana–Jesenice (d.m.), saj se z naraščajočim prometom preko ljubljanskega železniškega vozlišča že dalj časa kažejo potrebe po vzpostavitvi direktne vožnje vlakov iz smeri Primorske prot Gorenjski (in obratno), mimo glavne železniške postaje Ljubljana.
Cilji projekta:
povečanje pretočnosti prometa,
skrajšanje potovalnih časov,
povečanje prometne varnosti,
izboljšava stabilnosti voznega reda,
razbremenitev železniške postaje Ljubljana.
V marcu leta 2015 je bil s strani ministra podpisan Sklep o potrditvi Pobude za pričetek Državnega prostorskega načrta za Tivolski lok.
Projekt je
trenutno v fazi preverjanja izvedljivosti variante, ki je bila usklajena med Direkcijo RS za infrastrukturo in Mestno občino Ljubljana.
link:
http://www.krajsamorazdalje.si/projekti ... volski-lok
pozdrav
Darko