Železniški most čez Krko v Novem mestu - sanacija obokov

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
LukaSLO
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 55
Pridružen: 13.07.2012, 11:59

Železniški most čez Krko v Novem mestu - sanacija obokov

OdgovorNapisal/-a LukaSLO » 08.02.2015, 1:15

To temo odpiram, da jo posvetimo problematiki železniškega mostu čez Krko v Novem mestu. Omenjeni most je bil zgrajen v letih 1912-1914 in poleg predora Kapitelj predstavlja začetek Belokranjske proge (Novo mesto - Metlika). Danes je most v slabem stanju, skozi razpoke v kamnitih obokih pronica voda, železna konstrukcija se lušči itd. Vendar se je nekaj po mojih prizadevanjih vendar uspelo popraviti, čeprav je vse skupaj kaplja v morje.

Že v letu 2013 sem opazil precej konkretno pronicanje vode skozi razpoke kamnitih obokov, pozimi (december 2013 - februar 2014) pa še velike ledene sveče. Vse skupaj je predstavljajo veliko težavo, saj sta med oboki dva takšna, kjer pod njima poteka cestni promet oz. sprehajalna pot, ledene sveče pa so lahko smrtno nevarne za ljudi. Seveda sem večkrat tistega leta pisal na SŽ ter jih opozarjal na probleme s pronicanjem in ledenimi svečami, vendar se ni spremenilo prav dosti. Na oboku, kjer pod njim poteka sprehajalna pot, so za silo vsaj uredili tisti odtok za padavinsko vodo ter ga improvizirano speljali do tal.

Zatem sem posredoval še pri Mestni občini Novo mesto, ko sem jih večkrat opozarjal, da ledene sveče in pronicanje vode predstavljajo težave za ljudi na sprehajalni poti in občinski cesti do gostišča na Loki ter pozval Občinsko upravo naj reagira in pritisne na SŽ.

Očitno so moja številna pisanja in opozarjanja zalegla, saj so pri SŽ-Infrastruktura v lanskem letu le naročili sanacijo obeh problematičnih obokov, le-ta pa je bila izvedena konec lanskega leta.

Dela so se izvajala na oboku pod katerim poteka cesta do gostišča na Loki ter na oboku pod katerim poteka sprehajalna pot pri Planetu Tuš. Izvedeno je bilo nizkotlačno injektiranje obokov s cementno suspenzijo, s katerim se je zagotovilo boljše tesnitev objekta ter nosilnost. Po končanih delih je še zmeraj čez nekatere točke nekoliko kapljalo, zato so oboka dodatno zatesnili s poliuretansko injekcijsko smolo, nekatere zatesnitve pa bodo še izvedli.

Ker so me zanimale dodatne informacije o poteku del in kapljanju sem od SŽ pridobil dodatne odgovore. Na SŽ priznavajo, da bi most potreboval celovito sanacijo, ki bi vključevala izvedbo betonske plošče in hidroizolacije z istočasno izvedbo odvoda zajete vode, vendar bi bila takšna sanacija zelo draga (vsaj 2 mil. €), obenem pa bi morali odstraniti tir ter vsaj za en mesec ukiniti ves promet na tej progi (potniški promet, avtomobili iz Revoza). Zato so se odločili za že omenjeno injektiranje dveh obokov s cementno suspenzijo, kar je občutno ceneje. Vendar pa je bilo zaradi nevarnosti dvigovanja proge injektiranje izvedeno pod nizkim pritiskom, posledica pa so bila nekatera mesta, iz katerih je še zmeraj kapljalo. Zato so se in se bodo še po koncu zime izvajale dodatne tesnitve s poliuretansko smolo.

Vsekakor je pozitivno, da se je vsaj nekaj premaknilo, a je to po mojem mnenju premalo. Potrebno bi bilo sanirati tudi druge oboke (vendar tam ni cest in sprehajalnih poti :mrgreen: ), obenem pa antikorozijsko zaščititi železno konstrukcijo.

Fotografija enega izmed saniranih obokov (Vir: SŽ):
Slika

Še se bom boril za železnice na območju Novega mesta, med drugim sem po večkratnem opozarjanju vendarle dosegel, da so popravili (prekopali, popravili obstoječe in zamenjali eno izmed svetilk) javno razsvetljavo na postajališču NM-Center =D>.
Uporabniški avatar
bart
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1282
Pridružen: 07.03.2007, 19:50

Re: Železniški most čez Krko v Novem mestu - sanacija obokov

OdgovorNapisal/-a bart » 08.02.2015, 10:52

Ko bi te lahko kopirali. Take rabimo!

Bravo Luka =D> =D> =D> =D> =D>

Jernej
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 551
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Železniški most čez Krko v Novem mestu - sanacija obokov

OdgovorNapisal/-a Peter 5 » 09.02.2015, 9:24

S pohvalo se pridružujem Bartu!
LP - Peter

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 7 gostov