Pogled na modernizacijo železniškega omrežja

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
LukaSLO
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 57
Pridružen: 13.07.2012, 11:59

Pogled na modernizacijo železniškega omrežja

Odgovor Napisal/-a LukaSLO »

Nisem na tem forumu še zasledil kakšne debate o pogledu na koncept modernizacije železniškega omrežja pri nas, pa me zanimajo mnenja ...

Pripravil sem en komentar, kako kot državljan gledam na vse skupaj. Vem, da bom deležen kritik, ker sem nekaj napisal čez t.i. drugi tir, vendar ni zdi se mi ta trenutek realna milijardna investicija (če bo iz javnih sredstev?) ob predpostavki, da bodo regionalne proge dobesedno razpadle.

Prispevek: http://lukarems.si/2015/03/22/nepravicn ... balkansko/

Menim, da koncept modernizacije železnic, ki zajema zgolj mednarodne koridorje (v strategijah so sicer tudi regionalne proge, vendar samo za okras), ni pravičen, saj številne ljudi ob regionalnih progah postavlja v drugorazreden položaj. Tudi to, da se postavlja v ospredje zgolj tovor in zapostavlja potniški promet (predlogi za ukinitve itd.) je neumno. Povsod drugje razvijajo moderen potniški promet, mi bi ga pa raje ukinili.

Prepričan sem, da bi morali omrežje posodabljati bolj enakomerno, kar pomeni, da bi posamezne projekte dobile tudi regionalne proge. Zakaj se totalno nič ne vlaga v Dolenjsko, Belokranjsko, Bohinjsko progo? Namesto, da bi vsako leto kaj postorili, naredili plan, morda delali po fazah na določenih progah. Saj ni treba vse naenkrat, za začetek bi lahko usposobili posamezne proge za višje hitrosti, če nekaj let uredili elektrifikacijo. Vse se da, če se hoče!

Zaradi takšne politike, ki jo imamo pri nas, so določeni deli Slovenije totalno nerazviti. Npr. Bela krajina, katastrofalno cestno omrežje, o železnici je škoda izgubljati besede. Ljudje se počutijo zapostavljeni, odrinjeni, rezultat pa je totalno nezaupanje, ki vlada pri nas.
Zadnjič spremenil LukaSLO, dne 22.03.2015, 9:01, skupaj popravljeno 1 krat.
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Pogled na modernizacijo železniškega omrežja

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Še glavne proge se obnavlja s hitrostjo polža, pač ni denarja za vse
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Pogled na modernizacijo železniškega omrežja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Žal ti morem povedati, da pismo, ki ga boš poslal, ne bo imelo nobenega učinka. Veliko ljudi piše, pa ni in ni učinkov. Predvolilne obljube so vendarle zastonj, mar ne. ;-)
Kot drugo pa, ker z vlaganjem tako v stranske kot glavne proge zamujamo 20 let, se stroški vzdrževanja samo višajo in zato, kot si že povedal lažje pustiti, kot pa dati iz žepa. Kot vedno poudarjam; Slovenija nujno rabi pokrajine... Sedaj ko omenjaš Belo Krajino, nimajo kompetentnega sogovornika na svoji strani... O davkih pa samo, vse gre v eno vrečo z luknjami, razdeli se pa kakor komu paše; In zato ne ostane ničesar za projekte
LukaSLO
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 57
Pridružen: 13.07.2012, 11:59

Re: Pogled na modernizacijo železniškega omrežja

Odgovor Napisal/-a LukaSLO »

Re 4/4 napisal/-a:Žal ti morem povedati, da pismo, ki ga boš poslal, ne bo imelo nobenega učinka. Veliko ljudi piše, pa ni in ni učinkov. Predvolilne obljube so vendarle zastonj, mar ne. ;-)
Kot drugo pa, ker z vlaganjem tako v stranske kot glavne proge zamujamo 20 let, se stroški vzdrževanja samo višajo in zato, kot si že povedal lažje pustiti, kot pa dati iz žepa. Kot vedno poudarjam; Slovenija nujno rabi pokrajine... Sedaj ko omenjaš Belo Krajino, nimajo kompetentnega sogovornika na svoji strani... O davkih pa samo, vse gre v eno vrečo z luknjami, razdeli se pa kakor komu paše; In zato ne ostane ničesar za projekte
Vem, da ne bo imelo učinka, samo to ne vodi nikamor. Nekatere proge bodo vsak čas razpadle, predvsem nekateri objekti po progah so v obupnih stanjih itd. Če ne bomo začeli obnavljati, lahko zapremo.

Za potrebe modernizacije bi morali uvesti dodatno dajatev (namenjeno železnicam) ter se dodatno zadolžiti in pripraviti projekte, ki bi jih glede na potrebe razporedili po slovenskem železniškem omrežju.

Pokrajine bi morali imeti že zdavnaj, ampak ... Tistim, ki furajo centralizirano Slovenijo, to ni všeč. Kot pravim, centralizirana Slovenija, je revna Slovenija!
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Pogled na modernizacijo železniškega omrežja

Odgovor Napisal/-a dare20 »

LukaSLo zelo dobra istočnica za debato nato temo. NAmreč tudi sam opažam, daseobnašamo bolj po gasilsko in nimamo sploh planv zanaprej. Nekateri trdijo, daje KOPER glavna prioritet, drugi trdijo, da je Jeseniška proga prioriteta itd. Sam a opažam, da sploh nismo povezani v globalni trgvini tako, kot je treba. Če gledamo sedanjo trgovinsko poslovanje in nakupe preko spleta imamo nekaj velikikih problemov in to je, da naročniki izdelkov dbivajo robo preko drgih drav v EU, kerje slovenijaizločena iz trgovinskih tokov. Tako bi lahko kontejnerski center v KOPRU lahko bil preko distribucijskegacentrav Ljubljani ( BTC kontejnerski terminal izredno dobro izhodišče kot glavni distribcijski centerza srednjo EU). Žal pa so očitno zamudili priložnost in imamo to, kar imamo. Poštni cenri, kot so v LJubljani in MB pa bi lahko pokrivali dodatno paketno poslovanje robe, k ipride v kontejnerjih za srednjo EU.

Ko smo se poovarjali z poštarji smo videli, da so možnosti velike a žal je očitno cilj posameznikov kak nagajati. Posledično pa prinese tudi dolgoročna pravilna politika tudi razvoj.

2.) Če gremo naprej vidimo, da potnik iz MS do NG bo težko prišel z vlakom v manj kot 7 urah do cilja. ukajje izredno enostavno narediti rešitev problema. Na glavnih progah izdelati vozne rede in nate vozne rede prilagoditi vozne rede stranskih prog. Seveda z določitvijo časa za prestopanje potnikov. Tako bi se znebili brezglavi izdelavi voznih redov in določili še več maneverskega prostora za trase tovornih vlakov.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Pogled na modernizacijo železniškega omrežja

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kot pravim, centralizirana Slovenija, je revna Slovenija!
Hujše je samo decentralizirana Slovenija, decentralizacija je namreč pot do propadle Slovenije. Kot rečeno denarja za vse ideje ni nikjer na svetu dovolj. Vlaga se ga namreč tja, kjer da največji učinek. Torej je težišče vlaganj v prometno infrastrukturo gospodarsko upravni center države in od tam navzven.

Možna pa je tudi obratna pot, kot se trenutno dela pri nas, toda ta pot ne pelje nikamor, mogoče le do železnice za medvede.

Pa brez zamere L
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Pogled na modernizacijo železniškega omrežja

Odgovor Napisal/-a dare20 »

Ljubitelj napisal/-a:
Kot pravim, centralizirana Slovenija, je revna Slovenija!
Hujše je samo decentralizirana Slovenija, decentralizacija je namreč pot do propadle Slovenije. Kot rečeno denarja za vse ideje ni nikjer na svetu dovolj. Vlaga se ga namreč tja, kjer da največji učinek. Torej je težišče vlaganj v prometno infrastrukturo gospodarsko upravni center države in od tam navzven.

Možna pa je tudi obratna pot, kot se trenutno dela pri nas, toda ta pot ne pelje nikamor, mogoče le do železnice za medvede.

Pa brez zamere L

Se popolnoma strinjam z tvojimi ugotoitvami. ČE denarja v proračunu ni in ga občinetudi nimajo je iluzorno pričakovati, da se bo vse obnavljalo po dolgem in počez. Zato je tvoja ugotovitev več kot na mestu. Poglejmo sao turističnekraje in kako so urejeni vozni redi. sam sm imel sila slab iskušnjo, ko sem naredil načrt potovanja celotn skupini za en turistični kraj. Naredil z vsemi scenariji in verzijami, čese kje kaj zalomi. Potem pa se jezgodilo, daje po glavni progi bil vlak zamujen in na stransko progo ga je poslal predtem vlakom. Celotna skupina ljudi pa je bila preko sprevodnika obveščena, da vlak ima zvezo na cepni postaji in da jih čaka. NA koncu jeprometnik spustil vlak in tako jecelotna skupina izvisela in morali so potovanje nadljevati z avotbusom. Od takrat noče vč nihčepotovati z vlaom in gredo rajez avtomobilom.
Ta primer sem navedel zato, da se vidi kaj pomeni decentralizem in ko dela vsak po svoje.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Pogled na modernizacijo železniškega omrežja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Denar nikoli ni bil problem. Nobena država z evrom projektov ne financira samo iz proračuna...Vsaka investicija (pa četudi čistlna naprava) dokazano danes poveča gospodarsko rast...Tudi število prebivalcev ni problem glede na projekt (spodbujanje preseljevanja iz mest)...Pa tisto da pri nas ni denarja je pač neumnost, dokler gledaš kam vse gre denar in kako zbirokratizirani smo...O centralizaciji pa...nismo več v kameni dobi, da more biti vse na enem mestu...

Riba smrdi, pri glavi smrdi, pa kakor koli že obrneš...Bi bilo dobro, da bi nekateri odšli za kakšno leto živeti na germansko področje kot normalni ljudje, da bodo malo spremenili svoje mnenje...
LukaSLO
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 57
Pridružen: 13.07.2012, 11:59

Re: Pogled na modernizacijo železniškega omrežja

Odgovor Napisal/-a LukaSLO »

Ljubitelj napisal/-a:
Kot pravim, centralizirana Slovenija, je revna Slovenija!
Hujše je samo decentralizirana Slovenija, decentralizacija je namreč pot do propadle Slovenije. Kot rečeno denarja za vse ideje ni nikjer na svetu dovolj. Vlaga se ga namreč tja, kjer da največji učinek. Torej je težišče vlaganj v prometno infrastrukturo gospodarsko upravni center države in od tam navzven.

Možna pa je tudi obratna pot, kot se trenutno dela pri nas, toda ta pot ne pelje nikamor, mogoče le do železnice za medvede.

Pa brez zamere L
To nikakor ne drži. Vse kar se vodi iz državnega centra, je na zelo slabem nivoju. Urejanje vodotokov, železnice itd. Osebne izkušnje: Občinske inšpekcije veliko učinkoviteje ukrepajo pri kršitvah in sankcionirajo nedovoljena dejanja (državne inšpekcije so totalno zanič). Občine veliko bolje skrbijo za ceste in ostalo infrastrukturo, ker župani vedo, da sicer ne bo glasov na novih volitvah. Številne občine so zelo prodorne, vodijo odlične projekte (Šentrupert - lesno predelovalni center kot razvojna priložnost ...).

Vse sosednje države imajo določeno obliko pokrajin. Samo Slovenija ne. Pokrajine bi pomenile, da bi se le-te borile za projekte, razvojne programe. Slovenci bi začeli med sabo tekmovati in to bi spodbudilo razvoj. Tako pa je vse centralizirano, Slovenci smo kot v nekem vakumu, razočarani in jezni.

Razmišljanje, da si infrastrukturo zasluži samo gospodarski center države, je žaljiv do številnih državljanov. Pa tudi ne drži. Novo mesto spada v gospodarski vrh Slovenije (podatki STAT, raziskava časnika Finance), ima eno najvišjih povprečnih plač v SLO in eno največjih kakovosti življenja v Sloveniji. Železnice pa na ravni države tretjega sveta!

Na drugi strani Bela krajina. Zanemarjena, s katastrofalnimi cestami, železnico ... In po tvoji logiki si ne zasluži ničesar, kar pač ni gospodarski center države. Zaradi takih razmišljanj so ljudje v teh delih SLO samo še bolj jezni in bodo tudi v bodoče nasprotovali vsem spremembam, ki jih tako ali tako potrebujemo ... Reforma NMP-ja je sicer nujna, vendar ... Ko ima nekdo katastrofalne ceste in železnico ter mu hočeš vzeti še urgentno ambulanto, je jasno, da bo revolt! Prav je tako!

Vsi v Sloveniji plačujemo davke, zato si zaslužimo vsi enakomeren razvoj.
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Pogled na modernizacijo železniškega omrežja

Odgovor Napisal/-a dare20 »

Re 4/4 napisal/-a:Denar nikoli ni bil problem. Nobena država z evrom projektov ne financira samo iz proračuna...Vsaka investicija (pa četudi čistlna naprava) dokazano danes poveča gospodarsko rast...Tudi število prebivalcev ni problem glede na projekt (spodbujanje preseljevanja iz mest)...Pa tisto da pri nas ni denarja je pač neumnost, dokler gledaš kam vse gre denar in kako zbirokratizirani smo...O centralizaciji pa...nismo več v kameni dobi, da more biti vse na enem mestu...

Riba smrdi, pri glavi smrdi, pa kakor koli že obrneš...Bi bilo dobro, da bi nekateri odšli za kakšno leto živeti na germansko področje kot normalni ljudje, da bodo malo spremenili svoje mnenje...
Tukaj sva pomešala sedaj centralizacijo in voze rede, katere sem omenjal. Sam menim, da mora nekdo narediti generalne vozne rede v centru in mora upoštevati predloge iz terena, ki so resnični in niso politično napihnjeni, da se izdela vozni red, ki je prijazen do uporabnikov in sprejmljiv. Vsi se spominjamo voznega reda med PIVKO in Ilirsko Bistrico in zasedenosti vlakov. Če vsak navija za svoj žep in hoče danar od centra ga nikoli nebo dobil, kar lahko vidimo vsak dan v praksi. Če a gledamo centralizacijo in dencetralizacijo razvoja pa je to druga tema. Sa vidim rešitev problema izključno v to smer.
LukaSLO
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 57
Pridružen: 13.07.2012, 11:59

Re: Pogled na modernizacijo železniškega omrežja

Odgovor Napisal/-a LukaSLO »

Noben vozni red ne pomaga, če imaš progo, v katero 30 in več let ni nihče vložil totalno nič. Progo, ki je povsem zanemarjena in po kateri lahko voziš s hitrostjo polža.

Žalostno, da je temu tako!
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Pogled na modernizacijo železniškega omrežja

Odgovor Napisal/-a dare20 »

LukaSLO napisal/-a:Noben vozni red ne pomaga, če imaš progo, v katero 30 in več let ni nihče vložil totalno nič. Progo, ki je povsem zanemarjena in po kateri lahko voziš s hitrostjo polža.

Žalostno, da je temu tako!
Ne oporekam tem ugotovitvam, ki so resnične, vendar bodiva poštena in priznajva, da je nekje potrebno začeti, da se reši tisto, kar se rešiti da. Če pa gledava iz ekonomskega vidika in sodobnim prevoznim sredstvm recimo na določenih progah nadomestijo ves prevoz lahko avtobusi in kamoni. Pa če si hočeva priznati ali ne.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Pogled na modernizacijo železniškega omrežja

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Uvedba pokrajin bi pomenila, da bi bili občinski "medvedi" ogroženi v svojih revirjih. Na žalost je pojem "regionalne železnice" prezahteven za nivo njihovega razmišljanja, obenem pa je za državo to postranska tema, za katero zmeraj zmanjka denarja.
preglednik
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Pogled na modernizacijo železniškega omrežja

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

To nikakor ne drži. Vse kar se vodi iz državnega centra, je na zelo slabem nivoju. Urejanje vodotokov, železnice itd. Osebne izkušnje: Občinske inšpekcije veliko učinkoviteje ukrepajo pri kršitvah in sankcionirajo nedovoljena dejanja (državne inšpekcije so totalno zanič). Občine veliko bolje skrbijo za ceste in ostalo infrastrukturo, ker župani vedo, da sicer ne bo glasov na novih volitvah. Številne občine so zelo prodorne, vodijo odlične projekte (Šentrupert - lesno predelovalni center kot razvojna priložnost ...).
Luka, Luka, ne govori na pamet, da je vse v državi slabo, po občinah pa super. Je že tako, da je norost, ali pa sposobnost, ali pa bog ne daj njuno nasprotje, enakomerno porazdeljena med ljudmi in statistično ni mogoče doseči pomembne razlike med centralno in decentralizirano/občinsko oblastjo.
Vse sosednje države imajo določeno obliko pokrajin. Samo Slovenija ne. Pokrajine bi pomenile, da bi se le-te borile za projekte, razvojne programe. Slovenci bi začeli med sabo tekmovati in to bi spodbudilo razvoj. Tako pa je vse centralizirano, Slovenci smo kot v nekem vakumu, razočarani in jezni.
Pozabljaš samo na nekaj, da je cela Slovenija za eno pokrajino v sosednjih državah. Pri nas pa bi imeli pokrajino Koroško ali pa Belo Krajino, ki ju je vsake posamič nekaj več kot četrtne skupnosti v Ljubljani.

Le kaj boš na področju infrastrukture zgradil s tako švohotnimi pokrajinami?

Kot pa je že rečeno, denarji ni nikoli dovolj in se ga vlaga pač tja, kjer bo večji efekt, recimo tja, kjer se opravi 75% prometa. To je najpomembnejše merilo, seveda pa obstajajo še drugi korektivi, ki pa že diše na socialo.

LPL
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Pogled na modernizacijo železniškega omrežja

Odgovor Napisal/-a trocken »

Ljubitelj napisal/-a:
To nikakor ne drži. Vse kar se vodi iz državnega centra, je na zelo slabem nivoju. Urejanje vodotokov, železnice itd. Osebne izkušnje: Občinske inšpekcije veliko učinkoviteje ukrepajo pri kršitvah in sankcionirajo nedovoljena dejanja (državne inšpekcije so totalno zanič). Občine veliko bolje skrbijo za ceste in ostalo infrastrukturo, ker župani vedo, da sicer ne bo glasov na novih volitvah. Številne občine so zelo prodorne, vodijo odlične projekte (Šentrupert - lesno predelovalni center kot razvojna priložnost ...).
Luka, Luka, ne govori na pamet, da je vse v državi slabo, po občinah pa super. Je že tako, da je norost, ali pa sposobnost, ali pa bog ne daj njuno nasprotje, enakomerno porazdeljena med ljudmi in statistično ni mogoče doseči pomembne razlike med centralno in decentralizirano/občinsko oblastjo.
Vse sosednje države imajo določeno obliko pokrajin. Samo Slovenija ne. Pokrajine bi pomenile, da bi se le-te borile za projekte, razvojne programe. Slovenci bi začeli med sabo tekmovati in to bi spodbudilo razvoj. Tako pa je vse centralizirano, Slovenci smo kot v nekem vakumu, razočarani in jezni.
Pozabljaš samo na nekaj, da je cela Slovenija za eno pokrajino v sosednjih državah. Pri nas pa bi imeli pokrajino Koroško ali pa Belo Krajino, ki ju je vsake posamič nekaj več kot četrtne skupnosti v Ljubljani.

Le kaj boš na področju infrastrukture zgradil s tako švohotnimi pokrajinami?

Kot pa je že rečeno, denarji ni nikoli dovolj in se ga vlaga pač tja, kjer bo večji efekt, recimo tja, kjer se opravi 75% prometa. To je najpomembnejše merilo, seveda pa obstajajo še drugi korektivi, ki pa že diše na socialo.

S tem se ne strinjam. Na področju Bohinjske proge se v poletnih mesecih nahaja skoraj toliko turistov kot v Ljubljani. In kaj prestolnica naredi za posodobitev prometa na Bohinjki ? Koliko se piše o prometu v Ljubljani in po koridorjih (ki niso in ne bodo evropski, zapomnimo si to, ta vlak je odpeljal), koliko pa se naredi za sodobnejše potniške povezave na Bohinjki, ki bi bile v trenutnem svetovnem trendu ekološkega prevoza, kombinacije s kolesi...) NIČ se ne naredi. Tu ni potrebne nobene sociale temveč samo dober gospodar, ki ga pa v Ljubljani ni.

LPL
Odgovori