Obnova Celje-Zidani Most
Re: Obnova Celje-Zidani Most
Prosim lepo, tale projekt na HR je primerljiv s projektom Pragersko - Hodoš. Drugi tir Divača - Koper je "malo bolj" komplicirana zadeva.
Re: Obnova Celje-Zidani Most
Argument za gradnjo nove proge (2. tir) je že dovolj dober. Zahteve tehničnih lastnosti pač ne.Re 4/4 napisal/-a:Vprašaj naravovarstvenike. Reka Rižana je že ali pa je še vedno na mizi kot oznaka ohranitveno območije (območje Natura 2000), od izvira do Portona.darko06 napisal/-a:Lahko sklepam da bi za Luko Koper bila najboljša prigraditev drugega tira ob obstoječem.
Ne vem če poznaš primer Volovja Rebra. In enako bi bilo tudi tukaj.
Sicer se pa je za vprašati, ali bi bila res najboljša prilagoditev na območju, ki oskrbuje s pitno vodo celotno Primorsko?
Re: Obnova Celje-Zidani Most
Tukaj je veliko nejasnosti, 241 mil evrov je odobrila EU. Koliko je potem končna vrednost projekta in kolikšen je delež sofinanciranja?darko06 napisal/-a: Za poredbo, komisija je Hrvaški odobrila 241 milijon evrov za projekt prigraditve drugega tira in modernizacijo obstoječeg od Križevcih skozi Koprivnico do madžarske meje v dolžini od 43 km, vključno z novim enotirnim mostom čez Dravo. Se pravi da je cena remonta obstoječe dvotirne proge (5,6 mil evrov na kilometer) povprečno enaka kot cena prigraditve novega tira in remonta obstoječeg tira (5,8 mil evrov na kilometer). Lahko sklepam da bi za Luko Koper bila najboljša prigraditev drugega tira ob obstoječem.
Kolikor vem, je obstoječi tir od Križevcev do madžarske meje že v celoti obnovljen, torej morajo zgraditi samo še drugi tir, tako da ta dva projekta nista glih primerljiva. Ko smo pa ravno pri ceni na km, pri odseku Zidani Most-Celje bo obnovljeno vse skupaj 55 km, z tremi postajami, mostovi, podporni zidovi, itd. Vrednost projekta je 225 milijonov evrov kar znese 4,1 mil evrov na kilometer. Križevci-madžarska meja ki poteka po ravnem bo na km dražji, ampak samo zaradi tega ker bo potrebno odkupiti zemljišča. Sicer pa zakaj potrebujete na tem odseku dva tira, kolikor vem je še obstoječi ki je že obnovljen(22,5 t/os), slabo zaseden/izkoriščen?
Re: Obnova Celje-Zidani Most
Moje laično mnenje: načrtuje se, da bo Reško pristanišče v roku nekaj let začelo generirati izdatne količine tovora za smer proti srednji Evropi. Za razliko od nas, ki ne znamo drugega tira narediti niti takrat, ko je za to že (skoraj) prepozno, so se Hrvati projekta povečevanja kapacitet železniške povezave proti Madžarski lotili pravočasno. Pa še EU denar so uspeli pridobiti (vprašanje, če bi bili sposobni projekt speljati z lastnim denarjem).Solčavec napisal/-a:Sicer pa zakaj potrebujete na tem odseku dva tira, kolikor vem je še obstoječi ki je že obnovljen(22,5 t/os), slabo zaseden/izkoriščen?
Seveda ekonomska smiselnost projekta sloni na tem, da se želje o radikalnem povečanju pretovora v luki Rijeka uresničijo. Če se ne bodo, bo pač tole tema razprav o metanju denarja v črne luknje.
LP, Metod
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Obnova Celje-Zidani Most
Zgodovinsko gledano je bila Reka vedno luka za področje Ogrskega dela Avstro-Ogrske monarhije, Trst pa za preostalega. Kopru preostane pač to kar vzame enemu ali drugemu in zaenkrat mu ta vloga kar dobro uspeva.
preglednik
Re: Obnova Celje-Zidani Most
To je tako kot da bi mi gradili drugi tir Pragersko-Hodoš medtem ko bi še vedno imeli neizkoriščeno enotirno progo med Ljubljano in Koprom! Bodo pa Hrvati imeli do leta 2022 ko naj bi bil projekt zaključen, od Dobove pa do madžarske meje dvotirno progo, mogoče računajo kaj v tej smeri!
Re: Obnova Celje-Zidani Most
Če država resno misli s strategijami, potem je treba kaj načrtovati tudi za 15-20 let naprej. Sem prepričan, da je gradnja drugega tira na odseku od Križevcev do Madžarske, iz iste stratgije kot nižinska proga od Rijeke v zaledje. Ko [*] bodo uresničili vse iz svoje strategije (selitev luke na Krk, nižinska proga, ...), bodo resen konkurent ne samo Kopru, ampak vsem lukam severnega Jadrana. Malo pa dvomim, da bi Hrvati računali na to, da se bo tovor iz podalpja (severna Italija, Francija, ...) na Madžarsko vozilo preko Dobove. Menda že vsi v Evropi in bližnji okolici vemo, da bo južnoevropski koridor zahod-vzhod de-facto potekal po avstrijski Koroški in se bo, hočeš nočeš, ognil tudi Hrvaški in s tem tudi omenjenemu odseku.Solčavec napisal/-a:To je tako kot da bi mi gradili drugi tir Pragersko-Hodoš medtem ko bi še vedno imeli neizkoriščeno enotirno progo med Ljubljano in Koprom! Bodo pa Hrvati imeli do leta 2022 ko naj bi bil projekt zaključen, od Dobove pa do madžarske meje dvotirno progo, mogoče računajo kaj v tej smeri!
[*] Zanalašč sem napisal "Ko" in ne "Če" ... če resno jemlješ lastno strategijo (in to je ključ do uresničitve le-te), potem pač moraš verjeti v uresničljivost.[/color][/size]
LP, Metod
Re: Obnova Celje-Zidani Most
Denar mecejo v luknjo. Mi zvozimo 11.000.000 t po enotirnem strmem tiru letno in to pod 3kV. Odobreni denar bodo slabo izkoristili.
Re: Obnova Celje-Zidani Most
Med Madžarsko in Hrvaško potekata dve proge in obe sta enotirni, v kar lepi dolžini. Tako, da neke strategije očitno ni, če Madžari do Hrvaške nimajo dvotirne proge. Bolj delanje na silo, saj mogoče bo enkrat. Usoda nižinske proge pa sploh še ni znana ali bo ali ne.mkx napisal/-a:Sem prepričan, da je gradnja drugega tira na odseku od Križevcev do Madžarske, iz iste stratgije kot nižinska proga od Rijeke v zaledje.
Re: Obnova Celje-Zidani Most
Bom skusil odgovorit na več postov.
Znano je, da je Hrvaška v večji denarni zagati kot Slovenija. Lahko zaključim da bodo vsi hrvaški projekti financirani maksimalno od strane Europske Unije, se pravi 85 odstotkov. Drugače je pa, če bodo sploh naredili kvalitetne natečaje, oz. vse kar europsko sofinanciranje pomeni. (Primer: DIV je z kooperanti na natečaju, kateri je bil tri ali štiri krat ponovljen, dobil posel na oddelku od Dugega Sela do Krževcih. Pred nekaj dni je bilo za prebrat v cajtungih, da je Brodosplit insolventan. Zdaj lahko zaključim, da bo vrejetno ta novi oddelek od Križevcih do madžarske meje dobil Swietelski ali Comsa, ki z nemškim kooperantom gradi poveznico od Gradeca (Vrbovec) na Sveti Ivan Žabno (Bjelovar) - to le je pa prvi železniški projekt sofinanciran EU denarjem.)
In potem, se zdi da se splača naredit prijavo v EU fondove, če ti ta EU izplača 85 procentov dela. Res je, da bodo delale nehrvaške firme, ampak itak bo infrastruktura ostala v Hrvaški. Drugi je problem, zakaj so europski koridorji Pragersko-Hodoš-Zalaegerszeg-Budapest in Zagreb-Kaposvar-Budapest, a ne naravni negdanji Franc Jožefov t.i. Orientbahn, oz. Pragersko-Kotoriba-Murakeresztur-Nagykanisza-Budapest z odcepom od Murakerszturja na Gyekenyes, Koprivnico in Zagreb.
Znano je, da je Hrvaška v večji denarni zagati kot Slovenija. Lahko zaključim da bodo vsi hrvaški projekti financirani maksimalno od strane Europske Unije, se pravi 85 odstotkov. Drugače je pa, če bodo sploh naredili kvalitetne natečaje, oz. vse kar europsko sofinanciranje pomeni. (Primer: DIV je z kooperanti na natečaju, kateri je bil tri ali štiri krat ponovljen, dobil posel na oddelku od Dugega Sela do Krževcih. Pred nekaj dni je bilo za prebrat v cajtungih, da je Brodosplit insolventan. Zdaj lahko zaključim, da bo vrejetno ta novi oddelek od Križevcih do madžarske meje dobil Swietelski ali Comsa, ki z nemškim kooperantom gradi poveznico od Gradeca (Vrbovec) na Sveti Ivan Žabno (Bjelovar) - to le je pa prvi železniški projekt sofinanciran EU denarjem.)
In potem, se zdi da se splača naredit prijavo v EU fondove, če ti ta EU izplača 85 procentov dela. Res je, da bodo delale nehrvaške firme, ampak itak bo infrastruktura ostala v Hrvaški. Drugi je problem, zakaj so europski koridorji Pragersko-Hodoš-Zalaegerszeg-Budapest in Zagreb-Kaposvar-Budapest, a ne naravni negdanji Franc Jožefov t.i. Orientbahn, oz. Pragersko-Kotoriba-Murakeresztur-Nagykanisza-Budapest z odcepom od Murakerszturja na Gyekenyes, Koprivnico in Zagreb.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Re: Obnova Celje-Zidani Most
Tako je. Tak odnos do železnic kot Slovenija imajo kvečjemu še banana republike. Pri nas bi gradili le, če bi jazbci in njihovi prijatelji lahko basali v žepe.Napisal/-a mkx »
Če država resno misli s strategijami, potem je treba kaj načrtovati tudi za 15-20 let naprej.
Če nas vodi ta logika, potem poberimo ven še en tir proti Dobovi in morda še kje. Mislim, da imajo Hrvati prav. Ne bodo čakali, da se jim promet poveča na 10 mio ton po enem tiru. Poleg tega najbrž računajo na potniški promet proti Koprivnici in Podravini.Napisal/-a ledeni »
Denar mecejo v luknjo. Mi zvozimo 11.000.000 t po enotirnem strmem tiru letno in to pod 3kV. Odobreni denar bodo slabo izkoristili.
Napisal/-a Re 4/4 »
Med Madžarsko in Hrvaško potekata dve proge in obe sta enotirni, v kar lepi dolžini. Tako, da neke strategije očitno ni, če Madžari do Hrvaške nimajo dvotirne proge.
Res je, vendar sta tik pred hrvaško mejo obe progi povezani s kakih 15 km dolgo povezavo, torej se bo hrvaška dvotirna navezala na obe. http://www.bueker.net/trainspotting/map ... ungary.gif
lp
Re: Obnova Celje-Zidani Most
Preden bo promet na njihovi progi dosegel toliko ton bo potreben se en remont nove proge. Realno se tudi drugi tir proti Dobovi ne splaca. Je samo strosek. Ampak njegova odstranitev je tudi strosek in zato tam tir ostaja. Koprska proga je dokaz da je marsikaj mozno. Vecja kot bo avtomatizacija, bolj se bo realna izkoriscenost proge priblizala njeni teoreticni meji. Strategijo pa tudi imamo. Glavne proge nadgraditi na 225kn/t in to je to. Potem pa druga tira (koprski, gorenjski) in kar ostane gre v lokalne. Evo.
Re: Obnova Celje-Zidani Most
Predmet naročila: ZKK pri nadgradji proge Zidani most-Celje ter izvennivojskih križanj v Marija Gradcu, Rimskih toplicah ter mostu čez Savinjo v Marija Gradcu
http://portal.drsc.si/dcjn/narocila/243 ... ocilo.html
http://www.lasko.si/sl/projekti-kategor ... ija-gradec
http://portal.drsc.si/dcjn/narocila/243 ... ocilo.html
http://www.lasko.si/sl/projekti-kategor ... ija-gradec
Re: Obnova Celje-Zidani Most
117 evropskih milijonov za posodobitev železnice med Zidanim Mostom in Celjem
http://www.rtvslo.si/gospodarstvo/117-e ... jem/397689
http://www.rtvslo.si/gospodarstvo/117-e ... jem/397689
Re: Obnova Celje-Zidani Most
Europska Unija izdala dovoljenje za utrošitev 241,3 milijonov EUR za posodobitev 43,2 kilometrov obstoječega in izgradnjo drugega tira na železniški progi Križevci - Koprivnica - Botovo (državna meja Hrvaške z Madžarsko), skupna vrednost del iznaša 297,1 milijonov EUR. Načrtovani konec del je leto 2022, kdaj bo od Madžarske (Gyekenyesa) do Dugega Sela sodobna dvotirna železniška povezava z Vmax = 160 km/h kot del europskega Mediteranskega koridorja.
EDIT: Obstoječa proga med Lepavino in Koprivnico ima en brdski oddelek v dolžini od 6 - 8 kilometrov, kateri bo odstavljen, in bo zgrajen novi dvotirni oddelek, ali pa z predorom, ni mi za zadaj poznato.
EDIT: Obstoječa proga med Lepavino in Koprivnico ima en brdski oddelek v dolžini od 6 - 8 kilometrov, kateri bo odstavljen, in bo zgrajen novi dvotirni oddelek, ali pa z predorom, ni mi za zadaj poznato.