Danes se da tehnično marsikaj rešiti, politično bistveno manj in dvig na 250kN/os presega slovenske meje.
Tudi sam se zavedam, da dvig osnih obremenitev presega slovenske meje. Končno, dvig samo v Sloveniji skorajda nič ne prispeva k dvigu racionalnosti prevoza, ker se večina prevozov opravi v luškem tranzitu. problem so okostenele evropske strukture, ki se ne zavedajo, ali pa vsaj do nedvne preteklosti niso zavedale, da je železnica lahko konkurenčna v tovornem prometu le s povečano racionalnostjo prevoza. Če se pogleda današnje stanje prevoza razsutih tovorov se hitro vidi, da je pri prevozu v Falsu 1/3 bruto teže staro železo, za katero bi bilo najbolje, da kar ostane v jeklarni. V sodobnih tovornih železnicah pa je to mnoooogooo nižje. O tem sem že pisal. V razvitem svetu in Afriki, tudi na ozkotirni železnici, namreč tehta polno naložen 4 osni vagon tudi 140 ton, od tega preko 110 ton tovora. V nerazviti Evropi, se pa sanja o hitrostih, ne o ekonomiji. Pa so Francozi že pred 40-50 leti ugotovili, da tovor in hitri vlak ne sodita na isto progo.
In tako se Evropa povezuje s panevropskimi koridorji kategorije D-4, hitrostmi nekih 160 km/h, nameso da bi preskočili tole vmesno kategorijo in se pridružili Nemcem, ki uporabljajo vedno bolj kategorijo E. Hudič bo, ko bodo prišli Kitajci do Evrope in bo potrebno popnovno zagrabiti lopate in ojačevati tramvajske proge. Pa da ne bi kdo mislil, kakšnen je zgornji ustroj za proge s 25o kN/os. 1660 pragov/km, tirnice UIC 60 ali 54 so dovolj močne za obremenitev do 350 kN/os, prav tako, kakor so UIC49 še dovolj za 20t/os. Spodnji ustroj je pa kritičen predvsem zaradi večjih dolžinskih obremenitev, kar velja za podporne zidove in mostove. Pri tem se ne sme pozabiti, da tovorni vlaki vozijo počasi in so dinamične obremenitve mnogo manjše, še zlasti pri sodobnih lokomotivah v primerjavi s starejšimi (izračuni, o čemer sem že pisal, kažejo da ima lokomotiva serije 541 manjše dinamične obremenitve gornjega ustroja proge od 363 z nižjo osno obremenitvijo do nekako 80 km/h. Kar primerjajte lokomotivo 541 ki vozi 230 (ali vsaj 160) km/h in 12 ton težjo tovorno 4-osno, ki vleče tovrni vlak z 80 km/h. Kje se vam zdi, da so obremenitve večje?
LPL