Obnova Celje-Zidani Most

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 356
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Obnova Celje-Zidani Most

OdgovorNapisal/-a ledeni » 19.06.2016, 23:16

Prosim lepo, tale projekt na HR je primerljiv s projektom Pragersko - Hodoš. Drugi tir Divača - Koper je "malo bolj" komplicirana zadeva.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 250
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Obnova Celje-Zidani Most

OdgovorNapisal/-a urban120 » 20.06.2016, 0:46

Re 4/4 napisal/-a:
darko06 napisal/-a:Lahko sklepam da bi za Luko Koper bila najboljša prigraditev drugega tira ob obstoječem.


Vprašaj naravovarstvenike. Reka Rižana je že ali pa je še vedno na mizi kot oznaka ohranitveno območije (območje Natura 2000), od izvira do Portona.

Ne vem če poznaš primer Volovja Rebra. In enako bi bilo tudi tukaj.

Sicer se pa je za vprašati, ali bi bila res najboljša prilagoditev na območju, ki oskrbuje s pitno vodo celotno Primorsko?


Argument za gradnjo nove proge (2. tir) je že dovolj dober. Zahteve tehničnih lastnosti pač ne.
Uporabniški avatar
Solčavec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 265
Pridružen: 07.04.2016, 8:16

Re: Obnova Celje-Zidani Most

OdgovorNapisal/-a Solčavec » 20.06.2016, 6:50

darko06 napisal/-a:Za poredbo, komisija je Hrvaški odobrila 241 milijon evrov za projekt prigraditve drugega tira in modernizacijo obstoječeg od Križevcih skozi Koprivnico do madžarske meje v dolžini od 43 km, vključno z novim enotirnim mostom čez Dravo. Se pravi da je cena remonta obstoječe dvotirne proge (5,6 mil evrov na kilometer) povprečno enaka kot cena prigraditve novega tira in remonta obstoječeg tira (5,8 mil evrov na kilometer). Lahko sklepam da bi za Luko Koper bila najboljša prigraditev drugega tira ob obstoječem.


Tukaj je veliko nejasnosti, 241 mil evrov je odobrila EU. Koliko je potem končna vrednost projekta in kolikšen je delež sofinanciranja?
Kolikor vem, je obstoječi tir od Križevcev do madžarske meje že v celoti obnovljen, torej morajo zgraditi samo še drugi tir, tako da ta dva projekta nista glih primerljiva. Ko smo pa ravno pri ceni na km, pri odseku Zidani Most-Celje bo obnovljeno vse skupaj 55 km, z tremi postajami, mostovi, podporni zidovi, itd. Vrednost projekta je 225 milijonov evrov kar znese 4,1 mil evrov na kilometer. Križevci-madžarska meja ki poteka po ravnem bo na km dražji, ampak samo zaradi tega ker bo potrebno odkupiti zemljišča. Sicer pa zakaj potrebujete na tem odseku dva tira, kolikor vem je še obstoječi ki je že obnovljen(22,5 t/os), slabo zaseden/izkoriščen?
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3515
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Obnova Celje-Zidani Most

OdgovorNapisal/-a mkx » 20.06.2016, 9:43

Solčavec napisal/-a:Sicer pa zakaj potrebujete na tem odseku dva tira, kolikor vem je še obstoječi ki je že obnovljen(22,5 t/os), slabo zaseden/izkoriščen?

Moje laično mnenje: načrtuje se, da bo Reško pristanišče v roku nekaj let začelo generirati izdatne količine tovora za smer proti srednji Evropi. Za razliko od nas, ki ne znamo drugega tira narediti niti takrat, ko je za to že (skoraj) prepozno, so se Hrvati projekta povečevanja kapacitet železniške povezave proti Madžarski lotili pravočasno. Pa še EU denar so uspeli pridobiti (vprašanje, če bi bili sposobni projekt speljati z lastnim denarjem).

Seveda ekonomska smiselnost projekta sloni na tem, da se želje o radikalnem povečanju pretovora v luki Rijeka uresničijo. Če se ne bodo, bo pač tole tema razprav o metanju denarja v črne luknje.
LP, Metod
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1466
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Obnova Celje-Zidani Most

OdgovorNapisal/-a preglednik » 20.06.2016, 9:51

Zgodovinsko gledano je bila Reka vedno luka za področje Ogrskega dela Avstro-Ogrske monarhije, Trst pa za preostalega. Kopru preostane pač to kar vzame enemu ali drugemu in zaenkrat mu ta vloga kar dobro uspeva.
preglednik
Uporabniški avatar
Solčavec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 265
Pridružen: 07.04.2016, 8:16

Re: Obnova Celje-Zidani Most

OdgovorNapisal/-a Solčavec » 20.06.2016, 11:11

To je tako kot da bi mi gradili drugi tir Pragersko-Hodoš medtem ko bi še vedno imeli neizkoriščeno enotirno progo med Ljubljano in Koprom! Bodo pa Hrvati imeli do leta 2022 ko naj bi bil projekt zaključen, od Dobove pa do madžarske meje dvotirno progo, mogoče računajo kaj v tej smeri!
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3515
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Obnova Celje-Zidani Most

OdgovorNapisal/-a mkx » 20.06.2016, 11:53

Solčavec napisal/-a:To je tako kot da bi mi gradili drugi tir Pragersko-Hodoš medtem ko bi še vedno imeli neizkoriščeno enotirno progo med Ljubljano in Koprom! Bodo pa Hrvati imeli do leta 2022 ko naj bi bil projekt zaključen, od Dobove pa do madžarske meje dvotirno progo, mogoče računajo kaj v tej smeri!

Če država resno misli s strategijami, potem je treba kaj načrtovati tudi za 15-20 let naprej. Sem prepričan, da je gradnja drugega tira na odseku od Križevcev do Madžarske, iz iste stratgije kot nižinska proga od Rijeke v zaledje. Ko [*] bodo uresničili vse iz svoje strategije (selitev luke na Krk, nižinska proga, ...), bodo resen konkurent ne samo Kopru, ampak vsem lukam severnega Jadrana. Malo pa dvomim, da bi Hrvati računali na to, da se bo tovor iz podalpja (severna Italija, Francija, ...) na Madžarsko vozilo preko Dobove. Menda že vsi v Evropi in bližnji okolici vemo, da bo južnoevropski koridor zahod-vzhod de-facto potekal po avstrijski Koroški in se bo, hočeš nočeš, ognil tudi Hrvaški in s tem tudi omenjenemu odseku.

[*] Zanalašč sem napisal "Ko" in ne "Če" ... če resno jemlješ lastno strategijo (in to je ključ do uresničitve le-te), potem pač moraš verjeti v uresničljivost.
LP, Metod
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 356
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Obnova Celje-Zidani Most

OdgovorNapisal/-a ledeni » 20.06.2016, 11:54

Denar mecejo v luknjo. Mi zvozimo 11.000.000 t po enotirnem strmem tiru letno in to pod 3kV. Odobreni denar bodo slabo izkoristili.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3423
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Obnova Celje-Zidani Most

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 20.06.2016, 13:19

mkx napisal/-a:Sem prepričan, da je gradnja drugega tira na odseku od Križevcev do Madžarske, iz iste stratgije kot nižinska proga od Rijeke v zaledje.


Med Madžarsko in Hrvaško potekata dve proge in obe sta enotirni, v kar lepi dolžini. Tako, da neke strategije očitno ni, če Madžari do Hrvaške nimajo dvotirne proge. Bolj delanje na silo, saj mogoče bo enkrat. Usoda nižinske proge pa sploh še ni znana ali bo ali ne.
Uporabniški avatar
darko06
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 116
Pridružen: 03.12.2008, 16:20

Re: Obnova Celje-Zidani Most

OdgovorNapisal/-a darko06 » 22.06.2016, 16:55

Bom skusil odgovorit na več postov.
Znano je, da je Hrvaška v večji denarni zagati kot Slovenija. Lahko zaključim da bodo vsi hrvaški projekti financirani maksimalno od strane Europske Unije, se pravi 85 odstotkov. Drugače je pa, če bodo sploh naredili kvalitetne natečaje, oz. vse kar europsko sofinanciranje pomeni. (Primer: DIV je z kooperanti na natečaju, kateri je bil tri ali štiri krat ponovljen, dobil posel na oddelku od Dugega Sela do Krževcih. Pred nekaj dni je bilo za prebrat v cajtungih, da je Brodosplit insolventan. Zdaj lahko zaključim, da bo vrejetno ta novi oddelek od Križevcih do madžarske meje dobil Swietelski ali Comsa, ki z nemškim kooperantom gradi poveznico od Gradeca (Vrbovec) na Sveti Ivan Žabno (Bjelovar) - to le je pa prvi železniški projekt sofinanciran EU denarjem.)
In potem, se zdi da se splača naredit prijavo v EU fondove, če ti ta EU izplača 85 procentov dela. Res je, da bodo delale nehrvaške firme, ampak itak bo infrastruktura ostala v Hrvaški. Drugi je problem, zakaj so europski koridorji Pragersko-Hodoš-Zalaegerszeg-Budapest in Zagreb-Kaposvar-Budapest, a ne naravni negdanji Franc Jožefov t.i. Orientbahn, oz. Pragersko-Kotoriba-Murakeresztur-Nagykanisza-Budapest z odcepom od Murakerszturja na Gyekenyes, Koprivnico in Zagreb.
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 311
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Obnova Celje-Zidani Most

OdgovorNapisal/-a električar » 22.06.2016, 21:18

Napisal/-a mkx »
Če država resno misli s strategijami, potem je treba kaj načrtovati tudi za 15-20 let naprej.

Tako je. Tak odnos do železnic kot Slovenija imajo kvečjemu še banana republike. Pri nas bi gradili le, če bi jazbci in njihovi prijatelji lahko basali v žepe.

Napisal/-a ledeni »
Denar mecejo v luknjo. Mi zvozimo 11.000.000 t po enotirnem strmem tiru letno in to pod 3kV. Odobreni denar bodo slabo izkoristili.

Če nas vodi ta logika, potem poberimo ven še en tir proti Dobovi in morda še kje. Mislim, da imajo Hrvati prav. Ne bodo čakali, da se jim promet poveča na 10 mio ton po enem tiru. Poleg tega najbrž računajo na potniški promet proti Koprivnici in Podravini.

Napisal/-a Re 4/4 »

Med Madžarsko in Hrvaško potekata dve proge in obe sta enotirni, v kar lepi dolžini. Tako, da neke strategije očitno ni, če Madžari do Hrvaške nimajo dvotirne proge.


Res je, vendar sta tik pred hrvaško mejo obe progi povezani s kakih 15 km dolgo povezavo, torej se bo hrvaška dvotirna navezala na obe. http://www.bueker.net/trainspotting/map ... ungary.gif

lp
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 356
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Obnova Celje-Zidani Most

OdgovorNapisal/-a ledeni » 22.06.2016, 21:32

Preden bo promet na njihovi progi dosegel toliko ton bo potreben se en remont nove proge. Realno se tudi drugi tir proti Dobovi ne splaca. Je samo strosek. Ampak njegova odstranitev je tudi strosek in zato tam tir ostaja. Koprska proga je dokaz da je marsikaj mozno. Vecja kot bo avtomatizacija, bolj se bo realna izkoriscenost proge priblizala njeni teoreticni meji. Strategijo pa tudi imamo. Glavne proge nadgraditi na 225kn/t in to je to. Potem pa druga tira (koprski, gorenjski) in kar ostane gre v lokalne. Evo.
Uporabniški avatar
kozorog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 382
Pridružen: 12.09.2013, 15:45
Kraj: Celje

Re: Obnova Celje-Zidani Most

OdgovorNapisal/-a kozorog » 06.07.2016, 11:18

Predmet naročila: ZKK pri nadgradji proge Zidani most-Celje ter izvennivojskih križanj v Marija Gradcu, Rimskih toplicah ter mostu čez Savinjo v Marija Gradcu

http://portal.drsc.si/dcjn/narocila/2431-16-300094/narocilo.html


http://www.lasko.si/sl/projekti-kategorija/81-prostorska-umestitev-drzavne-in-lokalne-infrastrukture-na-obmocju-lasko-jug-marija-gradec
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 412
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Obnova Celje-Zidani Most

OdgovorNapisal/-a gorican » 09.07.2016, 10:07

117 evropskih milijonov za posodobitev železnice med Zidanim Mostom in Celjem

http://www.rtvslo.si/gospodarstvo/117-e ... jem/397689
Uporabniški avatar
darko06
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 116
Pridružen: 03.12.2008, 16:20

Re: Obnova Celje-Zidani Most

OdgovorNapisal/-a darko06 » 20.07.2016, 16:48

Europska Unija izdala dovoljenje za utrošitev 241,3 milijonov EUR za posodobitev 43,2 kilometrov obstoječega in izgradnjo drugega tira na železniški progi Križevci - Koprivnica - Botovo (državna meja Hrvaške z Madžarsko), skupna vrednost del iznaša 297,1 milijonov EUR. Načrtovani konec del je leto 2022, kdaj bo od Madžarske (Gyekenyesa) do Dugega Sela sodobna dvotirna železniška povezava z Vmax = 160 km/h kot del europskega Mediteranskega koridorja.

EDIT: Obstoječa proga med Lepavino in Koprivnico ima en brdski oddelek v dolžini od 6 - 8 kilometrov, kateri bo odstavljen, in bo zgrajen novi dvotirni oddelek, ali pa z predorom, ni mi za zadaj poznato.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: električar in 2 gostov