S-Bahn in REX v Sloveniji

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
OBB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 283
Pridružen: 10.02.2014, 20:30
Kraj: Podbrdo

S-Bahn in REX v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a OBB »

Odpiram novo temo ker mislim da v Sloveniji imamo premalo oznak vlakov in se ne morejo vsi vlaki enako šteti. Zato mislim da v Sloveniji manjkajo oznake kot REX, S-Bahn... Pa še ko bodo leta 2017 vozili novi vlaki predlagam da se tudi namesto LP uvedejo S-Bahni. Lahko bi pa že zdaj naredili znak za posamezno vrsto vlaka. Kaj pravite
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: S-Bahn in REX v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Vprašaj se ali razumeš pomen ob besedi s-bahn (primestna) in rex (regionalexpress ali po naše regionalni vlak) ? In kakšen tip vlakov, ter relacije vozijo?

Ko si boš razjasnil , pa potem še poglej, kdo je financer subvencij teh vlakov. Potem pa bomo naprej o tem, ali imamo premalo oznak. :roll:

Še dobro, da nisi predlagal U-bahn. :wink:
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: S-Bahn in REX v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a mkx »

Mogoče je @OBB z S-Bahn mislil na Straßen-Bahn :lol: Uvedbo le-tega popolnoma podpiram :wink:
LP, Metod
bronz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 435
Pridružen: 03.09.2009, 6:35

Re: S-Bahn in REX v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a bronz »

OBB napisal/-a:Odpiram novo temo ker mislim da v Sloveniji imamo premalo oznak vlakov in se ne morejo vsi vlaki enako šteti. Zato mislim da v Sloveniji manjkajo oznake kot REX, S-Bahn... Pa še ko bodo leta 2017 vozili novi vlaki predlagam da se tudi namesto LP uvedejo S-Bahni. Lahko bi pa že zdaj naredili znak za posamezno vrsto vlaka. Kaj pravite
..........pa še nemščino za uradni jezik......... :shock:
Ni ga junaka...............................................................................................................
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: S-Bahn in REX v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a suha »

Re 4/4 napisal/-a:Vprašaj se ali razumeš pomen ob besedi s-bahn (primestna) in rex (regionalexpress ali po naše regionalni vlak) ? In kakšen tip vlakov, ter relacije vozijo?

Ko si boš razjasnil , pa potem še poglej, kdo je financer subvencij teh vlakov. Potem pa bomo naprej o tem, ali imamo premalo oznak. :roll:

Še dobro, da nisi predlagal U-bahn. :wink:
Tudi ti ne razumeš. Po Nemško S-Bahn je pri nas v praksi regionalni vlak. To je vlak, ki ustavi na vsaki zakotni postajici na območju velikem kot je Slovenija (npr. Nemška dežela Baden-Würtemberg). Govorim iz prakse, ne vem pa čisto točno kako je v teoriji.

RB (Regionalbahn) pomoje pri nas ne obstaja, RE (Regional-express) bi pa znal biti pri nas InterCity vlak (kar pa še zdaleč ne pomeni, da je to InterCity vlak po Nemških standardih, sploh ko sem se zadnjič iz Ljubljane v Maribor peljal z Desirojem, ki je imel oznako IC). RE ne ustavlja na vseh postajah. Še najbolj se statusu IC vlaku približa EC vlak (Eurocity - vlak po EU državah), ki pa pri nas spet ustavi na preveč postajah.

Straßenbahn, ali Stadtbahn (ne mešati z S-Bahnom) je pa potniška garnitura v normalni velikosti vlaka (tramvaj je bistveno manjši), ki zapelje tako po mestnih ulicah (in nadomesti delo tramvaja) kot tudi na regionalno progo, kjer opravlja delo S-Bahna. Prednost Stadtbahna je, da te namesto na glavno železniško postajo, po površju zapelje direktno v center mesta, ko potuješ iz sosednjega mesta. Danes sicer tudi že Regionalbahn vozi v center mest, vendar pod zemljo (München, Frankfurt) kjer konkurira U-Bahnu, ki je spet nekaj tretjega in malo manjšega. Razlika med Straßenbahnom in StadtBahnom je, da prvi običajno zaradi zgodovinskih razlogov napaja drugačna električna napetost, kar pa danes za potnike ni več pomembno, saj so garniture večsistemske.

Lep primer je mesto Karlsruhe: https://de.wikipedia.org/wiki/Stadtbahn_Karlsruhe https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9 ... _Karlsruhe

Oznaka S za tip vlaka pa ne obstaja samo Nemčiji, temveč jo najdemo tudi na Češkem, Italiji, itd.

Uvedbo pravega Regionalnega vlaka v Sloveniji pa podpiram, saj bi res lahko kdaj vmes izpustili kakšna majhna postajališča. Da bi pa IC vlak preimenovali v regionalni ekspres, se bo pa najbrž zgodilo leta 2300, ko bodo tudi pri nas Zugi dirjali s 300 km/h :lol:
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: S-Bahn in REX v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

suha napisal/-a: Tudi ti ne razumeš. Po Nemško S-Bahn je pri nas v praksi regionalni vlak. To je vlak, ki ustavi na vsaki zakotni postajici na območju velikem kot je Slovenija (npr. Nemška dežela Baden-Würtemberg). Govorim iz prakse, ne vem pa čisto točno kako je v teoriji.

RB (Regionalbahn) pomoje pri nas ne obstaja, RE (Regional-express) bi pa znal biti pri nas InterCity vlak (kar pa še zdaleč ne pomeni, da je to InterCity vlak po Nemških standardih...
S-bahn je pri nas ekvivalent lokalnemu vlaku, ki ima lahko linije podaljšane v sosednjo deželo/pokrajino/mesto. (Edina varianta, ki bi ju lahko imeli je Ljubljana in Maribor). Regionalni vlaki ne ustavljajo za vsako hruško nikjer. S-bahn Zürich je lep primer, kaj je tipični primer takšnih prog. RB imamo pri nas, ampak je označen z LP (Koroška, Velenjska, Rogaška, Prekmurska proga...) Rex je oznaka samo v Avstriji ( Celovec-Pliberk z city shuttle vagoni ali desiro), v Nemčiji pa je oznaka navadni RE, garniture pa so iste kot na s-bahnu (DB varianta). Oz. jih vozijo privatniki z stadlerji kiss( varianta privatnika v Berlinu) in podobne variante garnitur.
Tisto kar pa ti primerjaš z "IC" je pa Schnellste Regional-Express-Züge, kar pa je spet svoja varianta regionalca.
IC varianta je spet svoj sistem. Lahko so povezave z sosednjimi držaami ali z 101-ko al 120-ko in belimi vagoni z rdečo črto. Po novem tudi push pull dvonadstropni z serijo 14x, ki je lahko tudi z oznako RE, pa povezuje večja mesta iz različnih ali istih regij.
EC pa je povezava veči večjih mest z evropskimi prestolnicami
Potem pa še ICE, ki je lahko tudi push pull z 101-ko...

Se pa čudim, da ravno Nemčijo daješ za zgled. Si prestavljaš TGV z brižito na čel z onimi pisanimi vagoni? No v Nemčiji lahko vržejo 101-ko z mal bolj udobmiki vagoni in ga označijo kot ICE! Sramota za mene. Pa naj bi bil ICE ponos Nemčije, pa vsaka nov generacija slabša. Tisti, ko imajo izpit za TGV in ICE ti bodo povedali, da je prvi TGV boljši, kot vsi ICE-ji.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: S-Bahn in REX v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: Se pa čudim, da ravno Nemčijo daješ za zgled. Si prestavljaš TGV z brižito na čel z onimi pisanimi vagoni? No v Nemčiji lahko vržejo 101-ko z mal bolj udobmiki vagoni in ga označijo kot ICE! Sramota za mene. Pa naj bi bil ICE ponos Nemčije, pa vsaka nov generacija slabša. Tisti, ko imajo izpit za TGV in ICE ti bodo povedali, da je prvi TGV boljši, kot vsi ICE-ji.
Čakaj čakaj čakaj...
Tisti ICE s 101, ki ga omenjaš, je v bistvu sestavljen iz vagonov bivšega vlaka Metropolitan (https://de.wikipedia.org/wiki/Metropolitan), ki je vozil med Hamburgom in Kölnom. To so bili vlaki s posebnim udobjem, s posebej narejenimi vagoni, tako da si sedaj tej vagoni čisto zaslužijo rang ICE. Vozijo pa med Berlinom in Hamburgom ter Berlinom in Leipzigom, a le nekaj vlakov dnevno, saj je teh garnitur malo. Meni se ne zdi čisto nobena sramota.
Je pa res da se sramota na DB dogaja drugje: ukinitev jedilnih vagonov, novi IC vlaki na nivoju dvonadstropnih regionalcev, ukinitev nočnih vlakov in avtovlakov...
suha napisal/-a: Straßenbahn, ali Stadtbahn (ne mešati z S-Bahnom) je pa potniška garnitura v normalni velikosti vlaka (tramvaj je bistveno manjši),
Straßenbahn in Stadtbahn ni isto! Straßenbahn je tramvaj (klasičen), Stadbahn pa to kar si napisal v nadaljevanju (=lahka/mestna železnica, Light Rail po angleško).


Kar se pa predloga v naslovu teme tiče - moji predlogi:
1. V Sloveniji bi lahko primestna železnica (=S-bahn) vozila le v Ljubljani. Trase: LJ - Logatec, LJ - Grosuplje (- Kočevje), LJ - Kamnik, LJ - Kranj, LJ - Litija. Nujna bi bila elektrifikacija kamniške proge ter dolenjske proge do Grosuplja, ter seveda integracija v ljubljanski mestni promet (veljavna Urbana na teh vlakih). Če lahko še malo sanjam: na tem mestu bi bil primeren razmislek o ponovni gradnji vrhniške proge.
2. Uvedba REX vlakov bi bila smiselna, namesto večine sedanjih IC vlakov, ki niso na tem nivoju. Moj predlog je taktni promet vlakov na relaciji Koper/Sežana - Ljubljana - Maribor, z manj postanki kot LP (a več kot IC) in udobnejšimi garniturami (predlog: Škoda InterPanter).
3. LP vlaki bi ostali, s postanki na vseh postajah, razen v primestnem območju Ljubljane.
4. IC vlaki - pri nas so problematični, ker nimamo voznih sredstev na IC nivoju. Nujna bi bila posodobitev vagonov, uvedba gostinskih storitev, vlaki te vrste bi ustavljali le na večjih postajah in skrbeli recimo za povezavo Ljubljane z najbolj oddaljenimi konci države (Hodoš, Nova Gorica). Tu ne bi šlo za veliko število vlakov, morda le nekaj na dan, razen na progi Ljubljana - Maribor/Hodoš. Pendolino garniture bi se vključilo v ta promet in ukinilo samostojen ICS rang.
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1529
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: S-Bahn in REX v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a LJ363 »

Kar se tiče oznak vlakov, mislim da jih je že zdaj dovolj. LP, RG, IC, MV, EC, ICS ... raje naj se poskrbi za primerne vozne rede teh vlakov, ali je pač zdaj moderno REX in S-Bahn, pa bomo menjali imena in bomo potem srečni? :roll:
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: S-Bahn in REX v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kar se tiče oznak vlakov, mislim da jih je že zdaj dovolj. LP, RG, IC, MV, EC, ICS ... raje naj se poskrbi za primerne vozne rede teh vlakov, ali je pač zdaj moderno REX in S-Bahn, pa bomo menjali imena in bomo potem srečni? :roll:
Bo kar držalo, sprememba imena vlaka še ne naredi boljši servis. Zaradi mene so lahko imenovani še po prastaro, potnioški, pospešeni, brzi..., samo da vozijo v taktnem prometu z znosnimi intervali in dosegajo spodobne potovalne čase....

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: S-Bahn in REX v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: Čakaj čakaj čakaj...
Tisti ICE s 101, ki ga omenjaš, je v bistvu sestavljen iz vagonov bivšega vlaka Metropolitan (https://de.wikipedia.org/wiki/Metropolitan), ki je vozil med Hamburgom in Kölnom. To so bili vlaki s posebnim udobjem, s posebej narejenimi vagoni, tako da si sedaj tej vagoni čisto zaslužijo rang ICE. Vozijo pa med Berlinom in Hamburgom ter Berlinom in Leipzigom, a le nekaj vlakov dnevno, saj je teh garnitur malo. Meni se ne zdi čisto nobena sramota.
Točno te. Ok, glede udobja ni nobenih pripomb. Vendar, če ti nekdo omeni TGV, boš točno vedel, koliko je ura (beri: kakšna garnitura je). In ICE, ki naj bi bil simbol hitrosti (smeh), vlak malo višjega pomena (tudi po izgledu), ampak s to sestavo ni ne eno, ne drugo. Me bolj spominja na RailJet sistem (ok malo bolj udoben je kot RJ), kot pa kar naj bi ICE pomenil. :roll:
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: S-Bahn in REX v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Vendar, če ti nekdo omeni TGV, boš točno vedel, koliko je ura (beri: kakšna garnitura je). In ICE, ki naj bi bil simbol hitrosti (smeh), vlak malo višjega pomena (tudi po izgledu), ampak s to sestavo ni ne eno, ne drugo.
Od vlakov ICE v Nemčiji ni pričakovati kaj posebnega, moje izkušnje so prej porazne, kot kaj drugega. Večinoma so prav prijazno počasni, še edinkrat, ko se mi je zdelo, da vozi dalj časa s spodobno hitrostjo preko 200 km/h pa je pridelal 90 minut zamude....... In adijo letalo v Ljubljano in kup dodatnih stroškov (prenočitev, nova karta) za firmo. O onih, ki so donedavna vozili med Münchnom in Berlinom pa sploh ni govora. So bili (3x) ponekod hitri kot potniški na Dolenjsko, garnitura prastara, vlekla je pa neka ”tovorna” oziroma večnamenska lokomotiva.... In vsaj zadnjič je bil v Münchnu točen, toda kaj ko je tisti dan veljal drugačen vozni red od običajnega in adijo Mimara.... Skratka nemških ICE so verna kopija naših ICS glede točnosti in tudi hitrosti, seveda relativno napram vlakom v Španiji ali Franciji. No pošteno povedano, se bo letos na relaciji Mü-Be situacija spremenila na bolje, toda kaj to pomaga, če poleti sploh ni prometa na ustaljeni relaciji preko Bamberga v Leipzig kamor me vlečejo načrti.

LPL
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: S-Bahn in REX v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Ljubitelj napisal/-a: Skratka nemških ICE so verna kopija naših ICS glede točnosti in tudi hitrosti
No no, to je pa že malo neokusno primerjati ICE z našim Ničem, ki ga imenujemo ICS.
Se pa strinjam s preostankom napisanega, čeprav...
Ljubitelj napisal/-a: O onih, ki so donedavna vozili med Münchnom in Berlinom pa sploh ni govora. So bili (3x) ponekod hitri kot potniški na Dolenjsko, garnitura prastara, vlekla je pa neka ”tovorna” oziroma večnamenska lokomotiva....
...tole si najbrž pokasiral kakšen ICE-Ersatzzug z IC vagoni, "prastara" = morda kakšni neklimatizirani ex-Interregio vagoni?
Imajo pa DB res med drugim tudi probleme s točnostjo. Na tem področju (pa tudi še kakšnem drugem) bi se lahko učili od južnih sosedov. Skratka, to niso več tiste stare dobre DB, ki so bile simbol nečesa...
Re 4/4 napisal/-a: Točno te. Ok, glede udobja ni nobenih pripomb. Vendar, če ti nekdo omeni TGV, boš točno vedel, koliko je ura (beri: kakšna garnitura je). In ICE, ki naj bi bil simbol hitrosti (smeh), vlak malo višjega pomena (tudi po izgledu), ampak s to sestavo ni ne eno, ne drugo. Me bolj spominja na RailJet sistem (ok malo bolj udoben je kot RJ), kot pa kar naj bi ICE pomenil. :roll:
Kaj pa Italijani s Frecciabianca, ki jo imajo v sto in eni izpeljanki? Naj bi bla "hitri" vlak, v resnici pa je natanko to kar je ICE Metropolitan.
Ja, le-ta je dobesedno Railjet sistem, skorajda njegov predhodnik. Malo bolj udoben pa morda zato, ker ima nekoliko nelogično razporeditev razredov. Je pa Railjet vrhunski vlak v vseh pogledih, ne vem zakaj ga postavljaš toliko pod ICE - konec koncev si v Avstriji oba delita naziv najboljšega vlaka.
Konec koncev je pa Metropolitanov tako malo, da sploh ne vem zakaj so ti takšen trn v peti.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: S-Bahn in REX v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: Kaj pa Italijani s Frecciabianca, ki jo imajo v sto in eni izpeljanki? Naj bi bla "hitri" vlak, v resnici pa je natanko to kar je ICE Metropolitan.
Je pa Railjet vrhunski vlak v vseh pogledih, ne vem zakaj ga postavljaš toliko pod ICE - konec koncev si v Avstriji oba delita naziv najboljšega vlaka.
Konec koncev je pa Metropolitanov tako malo, da sploh ne vem zakaj so ti takšen trn v peti.
Frecciabianca v Italiji ni na najvišjem nivoju. Frecciarossa je tisti paradni konj, kar bi moral biti ICE v Nemčiji. Pa še e 414 naj bi se poslovila.

Drugače vse drži vsi so vrhunski, pa vendar (moje mnenje) ex metropolitan je bolj "navaden" RJ, ki je sicer v Avstriji najboljši vlak, nima pa tiste "duše" kar bi moral imeti takšen vlak v Nemčiji.
Bom pa malo drugače obrnil, mogoče boš razumel. A bi imela enak status vlaka ICS na relaciji npr. Hodoš-Pragersko, če bi vozil pendolino ali nekakšni vrhunski vagoni s taurusom na čelu? Mislim da ne. Če že imaš nekakšen vrhunski vlak, ta ne more biti zamenljiv. Tako kot TGV je TGV in ne more biti brižita na čelu ali sklepu. In v tem grmu tiči zajec.
Siemens naj naredi eno konkretno serijo vrhunskih ne pa te serije, kjer obstaja vic, da bodo DB uvedle pozimi parno vleko za ICE. Medtem pa siemens prodaja vectrone na mrzlo Finsko. Če niso sposobni naj spustijo zraven alstom ali abb, pa bo mir. Tiste 101-ke z metropolotanov pa naj uporabijo namesto serije 120, da bo obstala kakšna nezgorela za muzej. ;-)
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: S-Bahn in REX v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a:ukinitev nočnih vlakov...
Nekje sem že pisal o slabih časih nočnih vlakov in včeraj je udarila novica, da tudi Čehi odpisujejo ležalnike ter spalnike. Kar kaže, da bodo nočni vlaki le nekakšni navadni vlaki brez možnosti "udobnejšega" spanja. Italjani so pa mednarodne nočne vlake odpisal že zdavnaj. Le še nočni Dunaj-Rim in dva CNL iz Nemčije sta, pa še to je vprašanje časa, kdaj se bodo ukinili. :|
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: S-Bahn in REX v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a:
TGV Lyria napisal/-a:ukinitev nočnih vlakov...
Nekje sem že pisal o slabih časih nočnih vlakov in včeraj je udarila novica, da tudi Čehi odpisujejo ležalnike ter spalnike. Kar kaže, da bodo nočni vlaki le nekakšni navadni vlaki brez možnosti "udobnejšega" spanja. Italjani so pa mednarodne nočne vlake odpisal že zdavnaj. Le še nočni Dunaj-Rim in dva CNL iz Nemčije sta, pa še to je vprašanje časa, kdaj se bodo ukinili. :|
Se mi zdi da si bral isto temo na Drehscheibe online, ampak jo narobe razumel.
Čehi ničesar ne odpisujejo, temveč iščejo zainteresirane družbe za upravljanje spalnih in ležalnih ter jedilnih vagonov za naslednja štiri leta - očitno je družbi JLV potekla pogodba. Ukinjajo se le nočni vlaki CityNightLine nemških železnic, ter z njimi povezana nočna vlaka Köln - Varšava in Köln - Praga, ki sta bila tudi delno pod upravljanjem DB.
Avstrijske železnice s z DB pogajajo o prevzemu nekaterih nočnih vlakov v Nemčiji, tudi sicer imajo ÖBB velik interes na področju nočnih vlakov in jih nikakor ne želijo ukinjati. Poleg tega za avstrijskimi spalnimi vagoni stoji družba Newrest Wagons Lits, nekdanja znamenita CIWL. Zelo verjetno bosta CNL vlaka v Italijo po novem ÖBB-jeva Euronight vlaka, pa še kakšen bo šel po njuni poti, tako da se popolne ukinitve spalnikov zaenkrat ni bati. Avstrijci so celo objavili študijo novega koncepta ležalnih vagonov.
Italijani imajo poleg omenjenih nočnih povezav še široko mrežo domačih ICN vlakov, ter nočno povezavo Thello s Francijo. Vagoni na tem vlaku so italijanski, Thello pa je kolikor vem kooperacija FS in francoske Veolie.
Dejstvo je, da noben nočni ICE, še manj pa razni nočni avtobusi, ne more nadomestiti spalnika. Igra, ki se jo grejo DB, je popolnoma zgrešena.
Odgovori