Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 648
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

OdgovorNapisal/-a bisabre » 01.05.2016, 10:12

Ob zadnji planiški pravljici se mi poraja vprašanje o ponovne gradnje železniške proge do Rateč ter povezave do Trbiža (Tarviso) na italijanski strani. Z vidika potniškega (predvsem turističnega) in tovornega prometa se mi zdi tovrstna zamisel utemeljena in koristna (strateška). Kaj pravite vi?
Simpl je tanartabul.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3406
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

OdgovorNapisal/-a mkx » 01.05.2016, 10:42

bisabre napisal/-a:Z vidika potniškega (predvsem turističnega) in tovornega prometa se mi zdi tovrstna zamisel utemeljena in koristna (strateška).

Lokalnega tovora tam ni niti za par šleparjev, kaj šele za cele vlake. Za kakšen pretovor hlodovine gradnja proge gotovo ni rentabilna - če se s kamionom pripelje holode iz gozda, se jih lahko odpelje tudi do Jesenic ali Trbiža. Kar se tovora tiče bi imela ta proga pomen edinole kot obvozna proga za primer težav v Karavanškem predoru ali na progi Podrožca - Beljak. Tudi za te primere (povprečno je to v seštevku kakšen dan ali dva na leto) gradnja ni rentabilna, za daljša obdobja (teoretično?) obstaja že Tabeljska proga.
Potem pridemo do potniškega prometa ... potencial je morda res nekaj večji kot pri Bohinjski progi (ampak še to le ob ohranitvi kolesarske steze po stari trasi proge), vprašanje pa je, če bi se to izplačalo ... tudi v primerjavi z bruto turističnim iztržkom Gornjesavske doline. Primerjava z Avstrijo, ki je v tem smislu svetovna leta pred nami, kaže da je že vzdrževanje obstoječe proge kar zalogaj, ki ga včasih težko prenesejo, včasih pa sploh ne. To @Gusar-jevi potopisi po krajih severno (in zahodno) od nas dosti dobro prikažejo.

Drugače pa sem nadvse za! :wink:
LP, Metod
maxima
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 381
Pridružen: 25.01.2015, 14:55
Kraj: Divača

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

OdgovorNapisal/-a maxima » 01.05.2016, 15:46

Tudi jaz :-D
Lp,Rok
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 388
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

OdgovorNapisal/-a suha » 01.05.2016, 19:12

Bi podprl.

Je pa recimo tudi res, da v Gornji Radgoni na Slovenski strani manjka čez Muro samo pol mostu, ostalo polovico morajo zgraditi Avstrijci, in pa še tudi dva kilometra navezovalne proge. Ali pa recimo še vedno manjka remont že obstoječe proge od Ribnice do Kočevja, ki je, če sem prav razumel v nevoznem stanju že par desetletij... Skratka bistveno lažji zalogaj kot Rateška železnica, pa nismo/niso sposobni naredit nazaj. :x

Če hočete delat pa na eisenponu samo potniški promet, kupte pa gor električne avtobuse. Bo ta trenutek bistveno bolj zanimivo in ceneje, kot pa železnica.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3117
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 01.05.2016, 21:37

mkx napisal/-a:Potem pridemo do potniškega prometa ... potencial je morda res nekaj večji kot pri Bohinjski progi (ampak še to le ob ohranitvi kolesarske steze po stari trasi proge), vprašanje pa je, če bi se to izplačalo ... tudi v primerjavi z bruto turističnim iztržkom Gornjesavske doline.


Malo za šalo. Na zahodno stran za mejo TNP-ja spelješ gorsko železnico tipa Jungfraujoch in jo spelješ na vrh, ki ima odličen razgled. Aja pa ne sme manjkati pogled na Slovenski Matterhorn. Švicarji bi si upali, mene bi pa spravli v Begunje. Miljardni trg Azije bo pač trošil drugje. #-o
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1340
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

OdgovorNapisal/-a preglednik » 02.05.2016, 11:40

Samo da ne bodo začenjali ukinjat tisto, kar slučajno še imamo. Planiška proga pa je na žalost samo še zgodovina.
preglednik
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 648
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

OdgovorNapisal/-a bisabre » 02.05.2016, 16:23

Hvala za vaša mnenja, je pa zanimivo kam in kje vse imajo speljane železniške tire po Švici pa nič ne jamrajo, da se jim ne splača, da je prevoz hlodovine cenejši s tovornjaki ali pa, da bi bila cenejša uvedba električnih busov.
Vendar bi vseeno želel opozoriti na zelo pomembno dejstvo, da sta bili Rateška in Gorička proga zmetani ven iz vojaško-političnih, ne ekonomskih razlogov, daleč pred tem, ko so tolovajriši ugotovili, da so kao nerentabilni. Seveda lahko med njihove podvige uvrstimo še Kočevsko progo, ki pa so jo iz znanih razlogov še potrebovali, le da potniškega promet so ukinili. Kaj se je zgodilo z Goričko progo vemo, saj se je danes ponovno veselimo, zato mislim da Rateška prav tako ne bi bila zgolj strošek, saj so drugi časi in gre tudi za povezovanje med državami znotraj EU, ob možnosti sofinanciranja iz kohezijskih skladov.
Mogoče sem za časom, a dozdeva se mi, da morda zopet prekmalu kikirikam, ker sodim med tiste, ki zaradi neobremenjenosti vidim dlje od ostalih. Seveda nisem šlogar, da ne bo pomote, se pa pri nas premnogo krat uveljavi mnenje, da se nič ne splača in je najbolje vse skupaj prepustiti usodi.
Ob tem se še dobro spomnim komedije s tisto Jelinčičevo piramido v Prekmurju (evropski letalski muzej), ko so nasprotniki postavitve svoje utemeljevali z prehudim posegom v krajino, preveliko logistično ter drugo obremenitvijo okolja zaradi povečanega števila turistov, ekološkega onesnaženja zaradi osvetlitve itd. Danes na tromeji stoji "najvišji" razgledni stolp s kateri se ponosno hvalijo in govore o izjemnem zanimanju domačih ter tujih turistov, nič pa ne stokajo na račun preobremenjenosti okolja, okoliški gostinci pa se menda tudi ne branijo gostov.
Imam občutek, da živim v napačni državi, ali vi tudi mislite podobno?
Simpl je tanartabul.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4211
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 02.05.2016, 17:12

bisabre, jaz mislim predvsem, da rahlo bluziš!

Pa brez zamere L
Thetezar
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 18
Pridružen: 10.07.2006, 16:59
Kraj: Lj

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

OdgovorNapisal/-a Thetezar » 02.05.2016, 20:49

Proga sama ima potencial v smislu potniškega prometa (tovornega pač ne) vendar ob predpogoju da bi bila že prej urejena proga LJ-JS. Dokler boš pri slednji rabil debelo uro za tistih dobrih 50 km in če bi temu dodal nato še pol ure za razdaljo do Kranjske Gore iz Jesenic potem lahko hitro izračunaš da boš imel bolj malo uporabnikov, kje je šele Trbiž.
Druga pesem pa bi seveda bila, če bi proga LJ-JS bila usposobljena za neke višje hitrosti, recimo vsaj 120 km/h, tako bi navadni potniški vlak iz LJ do Rateč prišel v uri, to pa že lahko spremeni migracijski oz. celo poselitveni element.
Uporabniški avatar
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 830
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

OdgovorNapisal/-a Ajznponar » 02.05.2016, 20:58

O potencialu proge za tovorni promet je povedal že mkx, za tranzitni promet je bila praktično odpisana že z izgradnjo Karavanškega predora (dosti krajša pot do Beljaka) za nameček pa še z državnimi mejami po razpadu AO (če se ne motim, so Italijani ukinili promet po svojem odseku celo pred nami).

Glede turističnega prometa pa naj si vzamem pravico do fantaziranja :mrgreen:. Če že kaj, bi se lahko razmislilo o ozkotirni progi, nekakšnem tramvaju. Morda bi kot zgled služila Tatranska električna železnica v osrednji Slovaški. Njena hrbtenica je odsek od Poprada (ne preveč privlačno mesto z močnim pridihom socializma, torej nekaj podobnega Jesenicam) do Štrbskega Plesa, nanj se navezuje še nekaj odsekov (eden je celo zobat). Proge povezujejo Poprad (ki leži ob glavni slovaški progi Bratislava - Žilina - Košice) z nekaj smučišči (oz. zimsko športnimi središči) in izhodišči za planinske ture (tu vsekakor je nekaj primerjave s Kranjsko Goro, Planico, Mojstrano...) in ni da ni, da se z vlakom popelje tudi kdo, ki mu sicer ni toliko za gore (ki se resnici na ljubo vsak meni ne zdijo prav nič lepše od naših Alp). Res je tudi to, da so to železnico zgradili v nekih drugih časih (začetek 20. stoletja), verjetno z zasebnim kapitalom (ker so jo ob nastopu socializma nacionalizirali in priključili državnim železnicam). Vsekakor pa bi me zanimalo nekaj številk o prometu in profitabilnosti izključno tega sistema ter primerjava s potenciali Zgornjesavske doline. Potem je tu še vprašanje, ali bi se takšen projekt morebiti bolj splačal kje drugje (Bled, Bohinj, zgornje Posočje...) in če bi se že našel investitor, si lahko kar predstavljamo zaplete z birokracijo, zelenimi, civilnimi iniciativami, zagotovo bi kdo ravno na predlagani trasi našel kakšne redke metulje...
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

OdgovorNapisal/-a zelencek » 02.05.2016, 21:16

@Bisabre čisto nič ne bluzi, ampak je odprt za ideje, kar je dobro in to rabimo. Teptalcev idej pa ne, četudi so še tako nore.

Ideja o ponovni vzpostavitvi proge Jesenice - Planica (Trbiž) pa po moje res ni preveč nora ideja. Res je, da ni to nekaj, kar bi bilo v prvem planu, ampak skupaj s posodobitvijo ostalega omrežja bi prav lepo sodila notri tudi proga Jesenice - Planica. Slovenija ima izjemen turističen potencial in mislim, da se tega enostavno premalo zavedamo.
V poštev bi siurno kdaj prišla tudi proga Most na Soči - Bovec in kaj podobnega... Nikoli ne reci nikoli.

Če pa že hočete o rentabilnosti - tudi smučišča pri nas sama po sebi niso rentabilna, če pa upoštevamo še dobiček hotelov ter drugih turističnih in kongresnih dejavnosti... PA SO! Enako velja za železniške proge. Pa ne pozabimo na ostale pozitivne učinke, ki jih prinese železnica - boljši zrak, torej bolj ohranjena narava, torej višji življenjski standard (eksterni stroški pa so tudi del profita).

Eksterni stroški prometa: http://kazalci.arso.gov.si/?data=indicator&ind_id=62
http://www.drc.si/Portals/1/Referati/T4-Mesarec.pdf

Opozoril bi na to, da sje napredek možen le, če se znotraj Slovenije nebi šli konkurence, ker je enostavno premajhna. Slovenijo moramo "prodajati" kot enotno turistično destinacijo. Enako velja za ostala področja gospodarstva, še posebej za javni promet (ne sme si delat med sabo konkurence ampak mora nastopat povezano). Drugo vprašanje pa je, če smo Slovenci tega sploh zmožni :roll: #-o
Predvsem pa moramo biti odprti in narediti dobro reklamo.

Lep pozdrav
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4211
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 03.05.2016, 7:31

Proga sama ima potencial v smislu potniškega prometa (tovornega pač ne) vendar ob predpogoju da bi bila že prej urejena proga LJ-JS. Dokler boš pri slednji rabil debelo uro za tistih dobrih 50 km in če bi temu dodal nato še pol ure za razdaljo do Kranjske Gore iz Jesenic potem lahko hitro izračunaš da boš imel bolj malo uporabnikov, kje je šele Trbiž.
Druga pesem pa bi seveda bila, če bi proga LJ-JS bila usposobljena za neke višje hitrosti, recimo vsaj 120 km/h, tako bi navadni potniški vlak iz LJ do Rateč prišel v uri, to pa že lahko spremeni migracijski oz. celo poselitveni element.


Proga nima kakega potenciala v smislu potniškega prometa, nekoč sem to že napisal. Vseh prebivalcev (se pravi dnevnih migrantov) je komaj za nekaj vlakov, seveda se vsi ne vozijo. Turistični promet v Zgornjesavski dolini pa tudi ni tako velik, da bi bilo upravičeno računat na znaten potniški promet.
Tvoja druga pesem pa ne zdrži kritične presoje. Potniškega vlaka, ki bi premagal s postanki 85 km od Lj-Rateč na svetu NI. Tudi na omrežju SŽ so daljši odseki, kjer potniški vozijo vse do 140 km/h, pa ni potovalna hitrost še zdaleč ne tako visoka. Vsekakor imaš pa prav, da urejene komunikacije spremenijo migracijski in poselitveni element. Primer pri nas so novo nastala naselja ob AC. Žal železnica nima, vsaj pri ans, take privlačne moči....

LPL
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4211
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 03.05.2016, 7:49

Glede turističnega prometa pa naj si vzamem pravico do fantaziranja :mrgreen:. Če že kaj, bi se lahko razmislilo o ozkotirni progi, nekakšnem tramvaju. Morda bi kot zgled služila Tatranska električna železnica v osrednji Slovaški. Njena hrbtenica je odsek od Poprada (ne preveč privlačno mesto z močnim pridihom socializma, torej nekaj podobnega Jesenicam) do Štrbskega Plesa, nanj se navezuje še nekaj odsekov (eden je celo zobat).


Ker sem kar nekajkrat bil v tem delu Slovaške, te moram popraviti. Meste Poprad ima prav lep center, brez kakega pridiha socializma. Očevidno pa enačiš industrijo in socializem, po tvojem so torej vsa industrijska mesta socialistična, recimo mesto Košice s prelepim mestnim trgom je po tvoje socialistično, ker je tam pač velika železarna.... Podobne kozle streljajo ljudje tudi z navedbo real socialistične arhitekture. Po tvojem je tudi v Madridu konec tridesetih let bila postavljana realsocialistična arhitektura (in to po Franku) in tudi Empire State Building zelo naliči na realsocializem...... Pred vojno se je apč tako gradilo, ali je ljudem všeč. Sicer bi pa po takih kriterij lahko bil Plečnik dvorni arhitekt Dolfeta. Takšen je pač njegov preživeli pompozni stil, če ne verjameš si poglej ideje Speera o novi nemški prestolnici in Plečnikove načrta osrednejga trga v Ljubljani z njegovim piramidastim parlamentom.

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3117
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 03.05.2016, 8:50

Ljubitelj napisal/-a: Turistični promet v Zgornjesavski dolini pa tudi ni tako velik, da bi bilo upravičeno računat na znaten potniški promet.


Oprosti, ampak meni takšno razmišljanje deluje zaostalo. Medtem, ko bo vedno manj varnih destinacij, ko Azijski trg cveti, se na sončni strani alp (kjer je velikokrat megla) razmišlja, češ saj jih ne bo. Ja, ne bo jih, če ne bo ponudbe.

Je zanimivo, kako Avstrijci tržijo fkk plažo na Koroškem, kako ljudje plačujejo za vožnjo po Velikokleški cesti kako na Tirolskem vozi Tubaitalbahn, kako si nekateri sline cedimo ob omembi Hängebrücke Holzgau. In vse to privablja turiste z polnimi žepi.

V Germanskih deželah imajo jasno vizijo: Naredi atrakcijo in z njo služi. Pri nas pa vprašanje ali je sploh mogoče turistu predlagat celodnevno turo okoli narodnega parka.


http://grandtour.myswitzerland.com/en/

A je težko narediti ali pa skopirati koncept iz linka? Očitno je, saj nekateri nočejo, da turist zapravlja v drugem mestu. #-o
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4211
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 03.05.2016, 17:21

Oprosti, ampak meni takšno razmišljanje deluje zaostalo. Medtem, ko bo vedno manj varnih destinacij, ko Azijski trg cveti, se na sončni strani alp (kjer je velikokrat megla) razmišlja, češ saj jih ne bo. Ja, ne bo jih, če ne bo ponudbe.


Meni je pa tuje sanjarjenje o gradnji železnice za občino, ki ima 5305 duš in bojda celo 4500 tujskih postelj v raznoraznih objektih.

LPL

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 6 gostov