Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1942
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Železnica v naravnem okolju je zmeraj doprinos tako h kulturi gibanja in mobilnosti, kot k spoštovanju narave. Cesta in daljnovovodi žal to niso.
preglednik
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a zelencek »

ledeni napisal/-a:
zelencek napisal/-a: =D> =D> =D> Tako je treba razmišljat.
Najmanjši problem je fantazirati, težje je dati na mizo denar in poslovni model, ki bo vloženi denar plemenitil. Če tega ni, potem je z vidika narodnega bogastva bolje imeti denar na banki z 1% obrestno mero. Živim v Švici in fantje se ne spuščajo v zgubaške projekte ala vzpenjača na LJ grad, ki mimogrede še vedno dela izgubo. Malo manj fantaziranja pa več dela, bi svetoval. Konec koncev je uradni delovnik po večjem delu Švice 42,5h na teden, medtem ko v Sloveniji 37,5h na teden.
To "fantaziranje" o katerem vi govorite sploh ni fantaziranje. Fantaziranje bi bilo, če bi rekli: progo Jesenice - Planica bi potrebovali zgraditi do leta 2017. Tako pa ni določenega nobenega časovnega intervala. Enkrat pač - ko bo primeren čas/ gospodarska rast/ volja ali celo drugačna mentaliteta, če hočete.

Ej, ampak a ni tako, da je tudi država Slovenija bila leta 1985 čista fikcija? Kjer je volja, tam je pot (če ste taki svetovljani, bi pa lahko to tudi vedeli. Pa tudi npr. Švica/Nizozemska/Nemčija... niso prišle do uspeha z miselnostjo "ni mogoče").

http://image.slidesharecdn.com/howtomak ... 1273819249

http://sfdivorcecoach.com/wp-content/up ... 2_1280.jpg
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Ljubitelj napisal/-a:
Tudi jaz sem za. Najbolje bi bilo, da bi to sfinacirale občine + EU sredstva katere se nahajajo okrog proge. Podprl bi tudi zobato železnico na Pokljuko ali kakšen drug hrib. Ali pa recimo od Šmartnega ob Paki do Logarske doline.
Če bi bili Švica bi to šlo, pri nas pa... :( Takšna je realnost.
Zakaj bi pa ti potreboval zobato železnico na Pokljuko ve pa samo ljubi Bog. Pokljuka je prepredena s cestami, ima solidno cesto na dve strani, turistično pa ni ne vem kakšen magnet, 2 hotela in nekaj penzionov. Kdo bi se potem vozil z zobato železnico na Pokljuko s hitrostjo 10 km/h, daj to razloži. Če grem v hribe, nimam časa za cijazenje po predgorju, kajti izleti so v sedanjem času bolj ali manj časovno omejeni, ali je to pravo planinstvo ali ne, je pa že tema za PV, toda tudi tam propagirajo "hitre" izlete. Če grem pa za več dni, mi pa ni noben problem prehoditi dobršen del slovenske transferzale po Julijcih v enem kosu. Če grem pa pozimi tekat po Pokljuki, pa hočem imeti na startu avto, in v njem vso kramo za mazanje, brez česar smuč. teka v izvirni obliki pač NI! Dajmo si nalit čistega vina in nehajmo sanjarit. Švica je ohranila svoje zobate železnice, ki so nastale ob nekih drugih pogojih in to pač sedaj uspešno tržijo, po predgorju pa novih nihče ne gradi.

Če pa občina KG in deloma JE mislita, da je železnica potrebna, jima nihče ne brani začeti gradnje ob izpolnjenih pogojih. Kje bodo dobili pa denar, pa ne mene vprašat, lahko pa sodeluje vsak navdušenec, ki zagovarja take ideje. Toda kot vem imajo občine v RS že finančni problem z predelavo stare žel. trase v kolesarsko stezo, kamoli za kaj več.
Kdo pa je rekel, da pri nas ni? Sedaj trdiš, da naj dam za investicijo, pa te še enkrat vprašam. Zakaj Slovaki lahko imajo to v Tatrah, v Ratečah/Planici pa ne in sedaj pri nas mečeš ven število prebivalcev in postelj?
Rad bi vedel kaj imajo Slovaki v Tatrah, v Planici pa ne, razen železnice. Toda ne pozabi, tatranska železnica pokriva področje velikostnega reda naših Julijcev in dostop iz Poprada je kar precej dolg, Planica je pa dolga nekaj km. Seveda imajo vzpenjače na najvišje vrhove, kar je sicer z mojega stališča bogoskrunstvo, in v večih obiskih Tater nisem nikoli obiskal oskrunjenih vrhov. No mogoče, ko bom betežen in bom hodil s palčko. Sicer se pa tudi pri nas lahko popelješ na Vogel, V. Planino, tudi v KG te sedežnica potegne v višine, tudi v Planici sami so sedežnice in lahko ze greš Zip-line po velikakni..... Toda zasedenci, na žalost tudi najstniški, bi se radi peljali na sam vrh, po možnosti Triglava (ideje o zobati železnici pred 1. SV, o triglavskih žičnicah v 50-tih) namesto da bi malo migali in uživali hribe. Saj veste, brez muje, se še čevelj ne obuje!

Ko smo pa že govorili o zobatih železnicah CH, ali se je mogoče kdo povprašal, kakšno klienetelo to prinese na vrh, recimo Gornergratt-a ali v sam Zermatt. Vse neka upokojenska klientela, večinoma s palico, le gornikov ni tam, razen v nujnem transferju. To so kraji brez duše, z neisprosnim vonjem človeške minljivosti. Hvala lepa za tak turizem, je pa ob Soči, ali v Bohinju le mnogo lepše, če ne drugega, tam vsaj ni te zatohle predsmrtne klime.

LPL
Ok, potem pa ne bomo gradili na Pokljuko :). Kot poanto tega sem hotel povedati, da neka bogata država ali pa mesto, občina obćasno naredi tudi kaj kar strogo parcialno nima ekonomske logike. Ampak če se upošteva širši vidik, pa neka zadeva lahko ima smisel. Ali pač kot dvig standarda. Vendar kot sem napisal, takega luksusa v Sloveniji v glavnem ni. Ima pa kakšna občina sladke probleme kako zapraviti dobiček, ki je prišel od dobitka Eurojackpot.

Upokojenci niso zanemarljiva skupina, čedalje več jih je. Kar precej jih ima lepe pokojnine in tudi čas, da hodijo po raznih izletih. Imam pa občutek, da agencije/železnice premalo naredijo v tej smeri. Skratka upokojence se naokrog prevaža z avtobusi. Pa bi marsikateri šel tudi z vlakom (že zaradi nostalgije...)
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a trocken »

Ljubitelj napisal/-a:
Tudi jaz sem za. Najbolje bi bilo, da bi to sfinacirale občine + EU sredstva katere se nahajajo okrog proge. Podprl bi tudi zobato železnico na Pokljuko ali kakšen drug hrib. Ali pa recimo od Šmartnega ob Paki do Logarske doline.
Če bi bili Švica bi to šlo, pri nas pa... :( Takšna je realnost.
Zakaj bi pa ti potreboval zobato železnico na Pokljuko ve pa samo ljubi Bog. Pokljuka je prepredena s cestami, ima solidno cesto na dve strani, turistično pa ni ne vem kakšen magnet, 2 hotela in nekaj penzionov. Kdo bi se potem vozil z zobato železnico na Pokljuko s hitrostjo 10 km/h, daj to razloži. Če grem v hribe, nimam časa za cijazenje po predgorju, kajti izleti so v sedanjem času bolj ali manj časovno omejeni, ali je to pravo planinstvo ali ne, je pa že tema za PV, toda tudi tam propagirajo "hitre" izlete. Če grem pa za več dni, mi pa ni noben problem prehoditi dobršen del slovenske transferzale po Julijcih v enem kosu. Če grem pa pozimi tekat po Pokljuki, pa hočem imeti na startu avto, in v njem vso kramo za mazanje, brez česar smuč. teka v izvirni obliki pač NI! Dajmo si nalit čistega vina in nehajmo sanjarit. Švica je ohranila svoje zobate železnice, ki so nastale ob nekih drugih pogojih in to pač sedaj uspešno tržijo, po predgorju pa novih nihče ne gradi.

Če pa občina KG in deloma JE mislita, da je železnica potrebna, jima nihče ne brani začeti gradnje ob izpolnjenih pogojih. Kje bodo dobili pa denar, pa ne mene vprašat, lahko pa sodeluje vsak navdušenec, ki zagovarja take ideje. Toda kot vem imajo občine v RS že finančni problem z predelavo stare žel. trase v kolesarsko stezo, kamoli za kaj več.
Kdo pa je rekel, da pri nas ni? Sedaj trdiš, da naj dam za investicijo, pa te še enkrat vprašam. Zakaj Slovaki lahko imajo to v Tatrah, v Ratečah/Planici pa ne in sedaj pri nas mečeš ven število prebivalcev in postelj?
Rad bi vedel kaj imajo Slovaki v Tatrah, v Planici pa ne, razen železnice. Toda ne pozabi, tatranska železnica pokriva področje velikostnega reda naših Julijcev in dostop iz Poprada je kar precej dolg, Planica je pa dolga nekaj km. Seveda imajo vzpenjače na najvišje vrhove, kar je sicer z mojega stališča bogoskrunstvo, in v večih obiskih Tater nisem nikoli obiskal oskrunjenih vrhov. No mogoče, ko bom betežen in bom hodil s palčko. Sicer se pa tudi pri nas lahko popelješ na Vogel, V. Planino, tudi v KG te sedežnica potegne v višine, tudi v Planici sami so sedežnice in lahko ze greš Zip-line po velikakni..... Toda zasedenci, na žalost tudi najstniški, bi se radi peljali na sam vrh, po možnosti Triglava (ideje o zobati železnici pred 1. SV, o triglavskih žičnicah v 50-tih) namesto da bi malo migali in uživali hribe. Saj veste, brez muje, se še čevelj ne obuje!

Ko smo pa že govorili o zobatih železnicah CH, ali se je mogoče kdo povprašal, kakšno klienetelo to prinese na vrh, recimo Gornergratt-a ali v sam Zermatt. Vse neka upokojenska klientela, večinoma s palico, le gornikov ni tam, razen v nujnem transferju. To so kraji brez duše, z neisprosnim vonjem človeške minljivosti. Hvala lepa za tak turizem, je pa ob Soči, ali v Bohinju le mnogo lepše, če ne drugega, tam vsaj ni te zatohle predsmrtne klime.

LPL

Oh, končno sem dobil strokoven odgovor, zakaj v Baški grapi vlada zatohla predsmrtna klima z vonjem človeške minljivosti. Zaradi železnice vendar, ki prevaža napol gnile upokojence!
Za razliko od Breginjskega kota, Drežnice, Trente, Loga pod Mangrtom in Bovca, ki nimajo javnega prevoza in kjer kar kipi od mladostne energije! Še posebej od oktobra do marca... :D :D :D
In kondicije polni sami mladi Trentarji bi radi imeli še splužen Vršič preko zime, fuj in fej...hodijo naj ! :mrgreen:

Ej Ljubitelj, kako lahkoten je pogled iz močvirja....
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a ledeni »

zelencek napisal/-a:To "fantaziranje" o katerem vi govorite sploh ni fantaziranje. Fantaziranje bi bilo, če bi rekli: progo Jesenice - Planica bi potrebovali zgraditi do leta 2017. Tako pa ni določenega nobenega časovnega intervala. Enkrat pač - ko bo primeren čas/ gospodarska rast/ volja ali celo drugačna mentaliteta, če hočete.
No, to so zame fantazije. Pa nič hudega, tudi sam fantaziram. Recimo podaljšali bi lahko kamniško progo do spodnje postaje nihalke na Veliko planino. Denar? Ga ni. Mogoče se bo našel za 100m tivolski lok. To je pa kruta realnost. Brez EU denarja bi na železnicah tanko piskali.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4284
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

ledeni napisal/-a:Živim v Švici in fantje se ne spuščajo v zgubaške projekte...
Cisalpino, sbb fabrika v okolici Briga... Turizem je pa druga zgodba. Trženje.

MMG: slike pa niti ene? :-s

Ade :D
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Si nisem mislil, da bo moj prispevek povzročil takšen kažin :oops: . Saj nikomur ne vsiljujem svojega mnenja, z vami zgolj delim razmišljanja, ki se mi zde povsem realna. T.i. turistična železnica je sprejemljiva tako iz ekološkega kakor transportnega vidika, če pogledamo kašen cirkus počno na Bledu ali v Bohinju kjer kmalu še dihati ne bomo smeli, da ne bi onesnažili jezerske vode, mirno pa se do tja lahko pripeljemo z avtom ali avtobusom je zadeva toliko razumljivejša. Mislim, da se je niti v Martuljku niti v KG nihče ne bi branil, pa še mastno bi nekateri zaslužili z prodajo zemljišč. Kolesarska pot in železnica sta kot naročeni za takšna turistična območja, iz krajev ob njej pa so krasna izhodišča za planinarjenje ter pohodništvo. Strinjam se z vsemi, ki trdijo, da železnica krajem ob njej prinaša dodano vrednost, čeprav je tudi res, da so redko katere železnice resnično profitabilne in jih mora država subvencionirati, zato sem omenjal povezavo z Italijo in morda še tovorni promet, ki je po mojem vedenju še vedno donosnejši od potniškega.
Mislim, da bi bila gradnja tovrstne proge (ki tudi sicer ni prav dolga) povsem mogoča, če bi se je lotili s pravo dozo optimizma in seveda predhodnega temeljitega načrtovanja. Poglejte samo koliko let so potrebovali, da bodo povezali ljubljansko letališče z železnico, ki je povsem logična logistična sprega, a se je prej nihče ni lotil le desetletja so govorili in razpravljali o njej. Podobno je z ljubljansko potniško postajo, ki je očitno zelo mamljiv projekt za nek zasebni žep, zato si kar naprej izmišljujejo nove in nove spremembe oz. zahteve, celo poglobitev tirov, a vsi, ki se kaj spoznate na železnice veste, da je veliko železniških postaj širom Evrope prav v osrčju mest, ki so enako velika ali nekajkrat večja od Ljubljane pa nihče ne zganja cirkusa zaradi "motečih" vplivov na urbano okolje.
Mislim, da nam primanjkuje pozitivizma ter smelosti za odločilne korake, zato nas drugi veselo dohitevajo in tudi prehitevajo, mi pa samo jamramo, da se nič ne splača, moti nas vsaka zgradba višja od kostanja in kakšen arhitektonski presežek, ki bi nas naredil prepoznavne.
Simpl je tanartabul.
prometnik 54
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 41
Pridružen: 10.01.2016, 10:13

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a prometnik 54 »

Pozdravljeni
Letos sem se odločil za dopustnikovanje v Podkorenu, med drugim tudi zaradi tega,da si ogledam traso proge Jesenice-Rateče in objekte ob njih.
Žalostno je pogledati postajni poslopji v Kranjski gori in Ratečah,ki izgubljata nekdanji zunanji videz z okolico vred.
Tudi jaz sem mnenja,da je bila velika napaka,da se je ta proga "demontirala".
Ko sem kar nekajkrat obiskal samo Planico,dolino Tamar z okolico,sem ugotavljal,da si to "lepotico"dnevno ogleda izredno veliko turistov s kolesi in pa žal tudi z avtomobili in avtobusi,kar pa ne bi bilo potrebno,če bi ta železniška proga še obstajala.
Jaz sem namreč avto pustil na parkirišču v Ratečah in peš v 2 km oddaljeno Planico(kot do 1966 leta).
V kranjski gori pa sem videl še "počitniški dom SŽ,ki je zapuščen in nevzdrževan(med drugim je šipa na podstrešnem oknu zdrsnila iz svojega ležišča,tako da po vsej verjetnosti,ko dežuje,dež pridno zamaka).
Skratka velika škoda.
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Res je, a očitno je ta železnica zgolj še nostalgični spomin na neke druge čase, ko je bilo vse še idilično, nismo tako hiteli za zaslužkom in smo živeli nekoliko bolj umirjeno. Tudi sam sem se s parno lokomotivo (vlakom) peljal do Rateč in tega se ne da kar zlepa pozabiti. Žal pa je pri nas tako, da se vedno nekaj naredi na hitro, da se kdo ne bi pravočasno uprl, zato je tudi rtzeška železnica plačala ceno bezljanja takratne oblasti.
"Nikoli več ne bo tako, kot je bilo", je pametoval nek njen bivši visoki funkcionar in se zjutraj zbudil v demokraciji.
Simpl je tanartabul.
IDUR
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 4
Pridružen: 25.01.2014, 18:47

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a IDUR »

Moji slovenski sonarodnjaki, ki se jim čisto vsaka stvar zdi pretirana, nerealna oz. neizvedljiva in nepopustljivo vztrajajo na bolanem pritlikavstvu ter minimalizmu, me neznosno dražijo. Vsaka ideja, ki jo kdo v Sloveniji sproži, je zanje pretirana, preambiciozna, preveč drzna, megalomanska, nerealna, neizvedljiva, sanjaška, itd. Tako smo zatelebani v to svojo majhnost, pritlikavost in pritlehnost, da se še pomisliti bojimo na kaj večjega in privlačnejšega. Ta navidezna slovenska "racionalnost" je dobesedno moreča in duha-ubijajoča, pa tudi odvratna.
Sam sem bil zmeraj obsojan, da pretiravam, da sem neracionalen, da nisem realen, itd. Ko sem bil za izvrtanje zgolj enainpol kilometerskega cestnega predora pod Sabotinom do Goriških Brd (s čemur bi se izognili koridorju čez italijansko ozemlje, za katerega smo morali Italiji odstopiti celo južno pobočje strateške gore Sabotin) sem bil sanjač in norec in ne vem še kaj (v Švici, ki niti teritorialno niti prebivalstveno ni dosti večja od nas, je izvrtanje parkilometerskega predora za kakšno obvoznico ali za kaj podobnega, mala malica!). Ko sem pisal, da bi postopno pričeli s ponovnim uvajanjem tramvaja v Ljubljani sem bil zavrnjen na isti način. Ko sem predlagal, da bi obnovili vsaj del ozkotirnice Poljčane-Zreče, isto. Ko sem predlagal, da bi obnovili vsaj del trase neverjetne idrijske železnice, isto. Ko sem predlagal, da bi po trasi nedavno zaprte ceste med Koprom in Izolo speljali tramvaj, isto. Enako je bilo pri pobudi za postavitev Plečnikovega parlamenta. Nič, nič, nič! Vse kar vsaj malce prerašča to naše pritlehno minimalistično močvirje, je treba že v temelju ustaviti in zatolči. Beda!!!
Zato: glede zamisli za ponovno postavitev železnice (zakaj ne ozkotirne, ki je za turiste privlačnejša?!) med Jesenicami in Planico - sem absolutno ZA! In ne samo, da sem ZA, bi tudi prostovoljno pomagal in kakšnega tisočaka prispeval. Pač nisem eden tistih, ki hočejo vse kar imajo vložiti zgolj v svoj istrski obmorski vikend. Meni bi bilo v veliko življensko zadoščenje, da bi se tudi v Sloveniji naredilo kakšne stvari, ki bi bile zanimive, uporabne, lepe, koristne, privlačne in na katere bi bili lahko vsi ponosni. Obnovljena železnica med Jesenicami in Planico bi vsekakor bila nekaj takšnega. Poglejte, kaj delajo Srbi tam dol med Užicami in Višegradom! Srbi, ki smo jih tozadevno vedno gledali zviška. Le v Sloveniji ni ničesar, ničesar, ničesar! Smo, naprimer, edina država v srednji Evropi, ki nima niti kilometra kakšne za turistične namene urejene ozkotirne železniške proge. Pa smo imeli na desetine in desetine gozdnih, industrijskih in ostalih ozkotirnih železnic. Nič! In tiste, ki vztrajate na tem niču in ta nič vneto zagovarjate - naj bo sram!
grega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1618
Pridružen: 12.09.2006, 17:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a grega »

IDUR napisal/-a:Moji slovenski sonarodnjaki, ki se jim čisto vsaka stvar zdi pretirana, nerealna oz. neizvedljiva in nepopustljivo vztrajajo na bolanem pritlikavstvu ter minimalizmu, me neznosno dražijo. Vsaka ideja, ki jo kdo v Sloveniji sproži, je zanje pretirana, preambiciozna, preveč drzna, megalomanska, nerealna, neizvedljiva, sanjaška, itd. Tako smo zatelebani v to svojo majhnost, pritlikavost in pritlehnost, da se še pomisliti bojimo na kaj večjega in privlačnejšega. Ta navidezna slovenska "racionalnost" je dobesedno moreča in duha-ubijajoča, pa tudi odvratna.
Sam sem bil zmeraj obsojan, da pretiravam, da sem neracionalen, da nisem realen, itd. Ko sem bil za izvrtanje zgolj enainpol kilometerskega cestnega predora pod Sabotinom do Goriških Brd (s čemur bi se izognili koridorju čez italijansko ozemlje, za katerega smo morali Italiji odstopiti celo južno pobočje strateške gore Sabotin) sem bil sanjač in norec in ne vem še kaj (v Švici, ki niti teritorialno niti prebivalstveno ni dosti večja od nas, je izvrtanje parkilometerskega predora za kakšno obvoznico ali za kaj podobnega, mala malica!). Ko sem pisal, da bi postopno pričeli s ponovnim uvajanjem tramvaja v Ljubljani sem bil zavrnjen na isti način. Ko sem predlagal, da bi obnovili vsaj del ozkotirnice Poljčane-Zreče, isto. Ko sem predlagal, da bi obnovili vsaj del trase neverjetne idrijske železnice, isto. Ko sem predlagal, da bi po trasi nedavno zaprte ceste med Koprom in Izolo speljali tramvaj, isto. Enako je bilo pri pobudi za postavitev Plečnikovega parlamenta. Nič, nič, nič! Vse kar vsaj malce prerašča to naše pritlehno minimalistično močvirje, je treba že v temelju ustaviti in zatolči. Beda!!!
Zato: glede zamisli za ponovno postavitev železnice (zakaj ne ozkotirne, ki je za turiste privlačnejša?!) med Jesenicami in Planico - sem absolutno ZA! In ne samo, da sem ZA, bi tudi prostovoljno pomagal in kakšnega tisočaka prispeval. Pač nisem eden tistih, ki hočejo vse kar imajo vložiti zgolj v svoj istrski obmorski vikend. Meni bi bilo v veliko življensko zadoščenje, da bi se tudi v Sloveniji naredilo kakšne stvari, ki bi bile zanimive, uporabne, lepe, koristne, privlačne in na katere bi bili lahko vsi ponosni. Obnovljena železnica med Jesenicami in Planico bi vsekakor bila nekaj takšnega. Poglejte, kaj delajo Srbi tam dol med Užicami in Višegradom! Srbi, ki smo jih tozadevno vedno gledali zviška. Le v Sloveniji ni ničesar, ničesar, ničesar! Smo, naprimer, edina država v srednji Evropi, ki nima niti kilometra kakšne za turistične namene urejene ozkotirne železniške proge. Pa smo imeli na desetine in desetine gozdnih, industrijskih in ostalih ozkotirnih železnic. Nič! In tiste, ki vztrajate na tem niču in ta nič vneto zagovarjate - naj bo sram!
Najdi somišljenike v krajih na relaciji proge, prepričajte ljudi, najdite investitorje in ni vrag, da vam ne bo uspelo ;)
Matevz96
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 197
Pridružen: 17.01.2016, 19:33

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a Matevz96 »

grega napisal/-a:
IDUR napisal/-a:Moji slovenski sonarodnjaki, ki se jim čisto vsaka stvar zdi pretirana, nerealna oz. neizvedljiva in nepopustljivo vztrajajo na bolanem pritlikavstvu ter minimalizmu, me neznosno dražijo. Vsaka ideja, ki jo kdo v Sloveniji sproži, je zanje pretirana, preambiciozna, preveč drzna, megalomanska, nerealna, neizvedljiva, sanjaška, itd. Tako smo zatelebani v to svojo majhnost, pritlikavost in pritlehnost, da se še pomisliti bojimo na kaj večjega in privlačnejšega. Ta navidezna slovenska "racionalnost" je dobesedno moreča in duha-ubijajoča, pa tudi odvratna.
Sam sem bil zmeraj obsojan, da pretiravam, da sem neracionalen, da nisem realen, itd. Ko sem bil za izvrtanje zgolj enainpol kilometerskega cestnega predora pod Sabotinom do Goriških Brd (s čemur bi se izognili koridorju čez italijansko ozemlje, za katerega smo morali Italiji odstopiti celo južno pobočje strateške gore Sabotin) sem bil sanjač in norec in ne vem še kaj (v Švici, ki niti teritorialno niti prebivalstveno ni dosti večja od nas, je izvrtanje parkilometerskega predora za kakšno obvoznico ali za kaj podobnega, mala malica!). Ko sem pisal, da bi postopno pričeli s ponovnim uvajanjem tramvaja v Ljubljani sem bil zavrnjen na isti način. Ko sem predlagal, da bi obnovili vsaj del ozkotirnice Poljčane-Zreče, isto. Ko sem predlagal, da bi obnovili vsaj del trase neverjetne idrijske železnice, isto. Ko sem predlagal, da bi po trasi nedavno zaprte ceste med Koprom in Izolo speljali tramvaj, isto. Enako je bilo pri pobudi za postavitev Plečnikovega parlamenta. Nič, nič, nič! Vse kar vsaj malce prerašča to naše pritlehno minimalistično močvirje, je treba že v temelju ustaviti in zatolči. Beda!!!
Zato: glede zamisli za ponovno postavitev železnice (zakaj ne ozkotirne, ki je za turiste privlačnejša?!) med Jesenicami in Planico - sem absolutno ZA! In ne samo, da sem ZA, bi tudi prostovoljno pomagal in kakšnega tisočaka prispeval. Pač nisem eden tistih, ki hočejo vse kar imajo vložiti zgolj v svoj istrski obmorski vikend. Meni bi bilo v veliko življensko zadoščenje, da bi se tudi v Sloveniji naredilo kakšne stvari, ki bi bile zanimive, uporabne, lepe, koristne, privlačne in na katere bi bili lahko vsi ponosni. Obnovljena železnica med Jesenicami in Planico bi vsekakor bila nekaj takšnega. Poglejte, kaj delajo Srbi tam dol med Užicami in Višegradom! Srbi, ki smo jih tozadevno vedno gledali zviška. Le v Sloveniji ni ničesar, ničesar, ničesar! Smo, naprimer, edina država v srednji Evropi, ki nima niti kilometra kakšne za turistične namene urejene ozkotirne železniške proge. Pa smo imeli na desetine in desetine gozdnih, industrijskih in ostalih ozkotirnih železnic. Nič! In tiste, ki vztrajate na tem niču in ta nič vneto zagovarjate - naj bo sram!
Najdi somišljenike v krajih na relaciji proge, prepričajte ljudi, najdite investitorje in ni vrag, da vam ne bo uspelo ;)
Seveda z zasebnim kapitalom!
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4284
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

IDUR napisal/-a:Moji slovenski sonarodnjaki, ki se jim čisto vsaka stvar zdi pretirana, nerealna oz. neizvedljiva in nepopustljivo vztrajajo na bolanem pritlikavstvu ter minimalizmu, me neznosno dražijo. Vsaka ideja, ki jo kdo v Sloveniji sproži, je zanje pretirana, preambiciozna, preveč drzna, megalomanska, nerealna, neizvedljiva, sanjaška, itd. Tako smo zatelebani v to svojo majhnost, pritlikavost in pritlehnost, da se še pomisliti bojimo na kaj večjega in privlačnejšega. Ta navidezna slovenska "racionalnost" je dobesedno moreča in duha-ubijajoča, pa tudi odvratna.


(v Švici, ki niti teritorialno niti prebivalstveno ni dosti večja od nas, je izvrtanje parkilometerskega predora za kakšno obvoznico ali za kaj podobnega, mala malica!).

Nič! In tiste, ki vztrajate na tem niču in ta nič vneto zagovarjate - naj bo sram!
Ajej. Ideje so vedno dobrodošle, ampak...Zaboga povejte, kje vzeti denar, za projekte? Za progo proti Ratečam, bi se zaradi narave lahko tržila, kot turistična, ampak....ob uvedbj idej...zavraga dajte "finančno konstrukcijo" poleg, kdo bo upravljaj z njo, kdo bo kril vzdrževanja, izgubo, ne, da s tem se pa naj ukvarja nekdo tretji, vi pa užaljeni klejete. Žal mi je, ampak realno stanje Slovenije je, da je želja veliko, denarja pa malo. So Hrvati gradili avtoceste kot nori...super turisti so sedaj tu...kaj so v realnosti dobili? Pufe za pravnuke, ker nihče ni vrgel jasnega proračuna. Pri nas imamo srečo, da smo tranzit.

O Švici pa: Najbogatejši kanton Zurich ima 1,5 milijona ljudi. Na kvadratni kilometer v Švici živi več kot 200 ljudi, čeprav je v "črti" Ženevsko jezero Appenzeller izrazito gorata, v Sloveniji nas živi manj kot 100. Švicarji so oba bazna predora sfinancirali sami, Slovenija ne more niti remonta od Zidanega mosta do Celja brez EU pomoči. Potem pa berem, da tam pa si lahko privoščijo obvoznice...hudo. :shock:

Ko bo pa Slovenija tudi tako bogata, kot Avstrija in Švica, potem pa tudi jaz podprem premarsikateri projekt. Dokler pa za Koroško progo potrebuješ dve uri, da jo prevoziš (če že razmišljam po tvoje, saj Pliberčani dobijo novo sodobno progo, zakaj kolegi iz Koroške ne bi tudi kakšne hitre), pa bi lahko bilo sram tiste, ki predlagajo nove ozkotirne proge. :evil:

Tako za info. Tisti, ki smo zatelebani, imamo pol k... plačevanja pufov.
taurus
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 111
Pridružen: 31.01.2008, 18:10

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a taurus »

Od Gradca do Dunaja (200 km) vozi vlak tudi dve uri in pol, vlaki so pa vedno polni, kljub temu, da stane vozovnica v eno smer 40 €. Tukaj je prihodnost, železnica investira.ker ve, da se bo investicija povrnila. Mentaliteta do javnega prevoza in vlaka je bistveno drugačja, če bi Avstrijec ali Švicar primerjal ceno bencina in ceno vozovnice, kot Slovenec to trdovratno počne, bi v teh državah vlaki bili zagotovo prazni.

Slovencem je turbokapitalizem prinesel dobre avte, kateri so postali status simbol celotnega naroda. Vlak je izginil iz miselnosti in dobil pomen zastarelosti in sramote. Koroška proga ima zahteven teren, kljub temu se bi dalo investirat in vozni čas zmanjšat. Ampak moje mnenje je, da ta investicija nebi prinesla veliko več potnikov.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4284
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

taurus napisal/-a:Od Gradca do Dunaja (200 km) vozi vlak tudi dve uri in pol, vlaki so pa vedno polni, kljub temu, da stane vozovnica v eno smer 40 €. Tukaj je prihodnost, železnica investira.ker ve, da se bo investicija povrnila.

Slovencem je turbokapitalizem prinesel dobre avte, kateri so postali status simbol celotnega naroda. Vlak je izginil iz miselnosti in dobil pomen zastarelosti in sramote. Koroška proga ima zahteven teren, kljub temu se bi dalo investirat in vozni čas zmanjšat. Ampak moje mnenje je, da ta investicija nebi prinesla veliko več potnikov.
Prvi del praviš, da železnica investira. Drži, sedaj pa pojdi na internet, ter preveri, koliko prebivalcev živi med Dunajem in Gradcem, ter bodoči Koralpski progi... Popolnoma logično je, da se bo investiralo največ tam, kjer je masa ljudi. Sem že povedal. Slovencev nas je manj kot 100 na kvadratni kilometer. To si vcepite v glavo. Ta podatek pove zelo veliko, kam ima smisel prvo investirati denar. Ok, sedaj nekdo bo pa povedal, saj na vzhodnih, centralnih Turah, Tirolskem pa ni toliko, pa imajo urni takt. Tudi to drži, ampak te turistične deležele Avstrije in Švice, ter južna Tirolska, niso primerljive s Slovenijo (morda edino TNP z okolico se lahko kosa po malem, ampak preveč ljudi na enem mestu, bolj škodi, kot koristi za turizem) Predlagam še samo, poglejte si vozni red med Švicarskima mestoma Visp (edina točka za Zermatt) in Frutigen (edina točka za Adelboden). Vmes ju loči samo 35 km predor. Koliko je direktnih vlakov? In še poiščite si zakaj postaja Porta Alpina ni nikoli zaživela...

Kar se tiče pa drugega odstavka in Koroške proge. Ugotovil si, da je to zahteven teren. Sedaj pa se vprašaj. Koliko ljudi pa je dnevnih migrantov (v to skupino ne moreš šteti ljudi, ki jim je cilj, stran od železnice) vsako uro po Dravski dolini in to številko deli s številom sedežev povprečne garniture. Pa hitro prideš, da kakšna vlka investicija v to progo precej vprašljiva. Jasno, da ne boš vlagal silne milojone za dva-tri polne vlake, če Korošci delajo ali v domačem okolju, ali pa hodijo v Avstrijo.
Odgovori