Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)
Objavljeno: 05.05.2016, 19:18
Železnica v naravnem okolju je zmeraj doprinos tako h kulturi gibanja in mobilnosti, kot k spoštovanju narave. Cesta in daljnovovodi žal to niso.
Železna cesta, v vsej svoji velikosti in majhnosti..
http://www.vlaki.info/forum/
To "fantaziranje" o katerem vi govorite sploh ni fantaziranje. Fantaziranje bi bilo, če bi rekli: progo Jesenice - Planica bi potrebovali zgraditi do leta 2017. Tako pa ni določenega nobenega časovnega intervala. Enkrat pač - ko bo primeren čas/ gospodarska rast/ volja ali celo drugačna mentaliteta, če hočete.ledeni napisal/-a:Najmanjši problem je fantazirati, težje je dati na mizo denar in poslovni model, ki bo vloženi denar plemenitil. Če tega ni, potem je z vidika narodnega bogastva bolje imeti denar na banki z 1% obrestno mero. Živim v Švici in fantje se ne spuščajo v zgubaške projekte ala vzpenjača na LJ grad, ki mimogrede še vedno dela izgubo. Malo manj fantaziranja pa več dela, bi svetoval. Konec koncev je uradni delovnik po večjem delu Švice 42,5h na teden, medtem ko v Sloveniji 37,5h na teden.zelencek napisal/-a: Tako je treba razmišljat.
Ok, potem pa ne bomo gradili na Pokljuko . Kot poanto tega sem hotel povedati, da neka bogata država ali pa mesto, občina obćasno naredi tudi kaj kar strogo parcialno nima ekonomske logike. Ampak če se upošteva širši vidik, pa neka zadeva lahko ima smisel. Ali pač kot dvig standarda. Vendar kot sem napisal, takega luksusa v Sloveniji v glavnem ni. Ima pa kakšna občina sladke probleme kako zapraviti dobiček, ki je prišel od dobitka Eurojackpot.Ljubitelj napisal/-a:Zakaj bi pa ti potreboval zobato železnico na Pokljuko ve pa samo ljubi Bog. Pokljuka je prepredena s cestami, ima solidno cesto na dve strani, turistično pa ni ne vem kakšen magnet, 2 hotela in nekaj penzionov. Kdo bi se potem vozil z zobato železnico na Pokljuko s hitrostjo 10 km/h, daj to razloži. Če grem v hribe, nimam časa za cijazenje po predgorju, kajti izleti so v sedanjem času bolj ali manj časovno omejeni, ali je to pravo planinstvo ali ne, je pa že tema za PV, toda tudi tam propagirajo "hitre" izlete. Če grem pa za več dni, mi pa ni noben problem prehoditi dobršen del slovenske transferzale po Julijcih v enem kosu. Če grem pa pozimi tekat po Pokljuki, pa hočem imeti na startu avto, in v njem vso kramo za mazanje, brez česar smuč. teka v izvirni obliki pač NI! Dajmo si nalit čistega vina in nehajmo sanjarit. Švica je ohranila svoje zobate železnice, ki so nastale ob nekih drugih pogojih in to pač sedaj uspešno tržijo, po predgorju pa novih nihče ne gradi.Tudi jaz sem za. Najbolje bi bilo, da bi to sfinacirale občine + EU sredstva katere se nahajajo okrog proge. Podprl bi tudi zobato železnico na Pokljuko ali kakšen drug hrib. Ali pa recimo od Šmartnega ob Paki do Logarske doline.
Če bi bili Švica bi to šlo, pri nas pa... Takšna je realnost.
Če pa občina KG in deloma JE mislita, da je železnica potrebna, jima nihče ne brani začeti gradnje ob izpolnjenih pogojih. Kje bodo dobili pa denar, pa ne mene vprašat, lahko pa sodeluje vsak navdušenec, ki zagovarja take ideje. Toda kot vem imajo občine v RS že finančni problem z predelavo stare žel. trase v kolesarsko stezo, kamoli za kaj več.
Rad bi vedel kaj imajo Slovaki v Tatrah, v Planici pa ne, razen železnice. Toda ne pozabi, tatranska železnica pokriva področje velikostnega reda naših Julijcev in dostop iz Poprada je kar precej dolg, Planica je pa dolga nekaj km. Seveda imajo vzpenjače na najvišje vrhove, kar je sicer z mojega stališča bogoskrunstvo, in v večih obiskih Tater nisem nikoli obiskal oskrunjenih vrhov. No mogoče, ko bom betežen in bom hodil s palčko. Sicer se pa tudi pri nas lahko popelješ na Vogel, V. Planino, tudi v KG te sedežnica potegne v višine, tudi v Planici sami so sedežnice in lahko ze greš Zip-line po velikakni..... Toda zasedenci, na žalost tudi najstniški, bi se radi peljali na sam vrh, po možnosti Triglava (ideje o zobati železnici pred 1. SV, o triglavskih žičnicah v 50-tih) namesto da bi malo migali in uživali hribe. Saj veste, brez muje, se še čevelj ne obuje!Kdo pa je rekel, da pri nas ni? Sedaj trdiš, da naj dam za investicijo, pa te še enkrat vprašam. Zakaj Slovaki lahko imajo to v Tatrah, v Ratečah/Planici pa ne in sedaj pri nas mečeš ven število prebivalcev in postelj?
Ko smo pa že govorili o zobatih železnicah CH, ali se je mogoče kdo povprašal, kakšno klienetelo to prinese na vrh, recimo Gornergratt-a ali v sam Zermatt. Vse neka upokojenska klientela, večinoma s palico, le gornikov ni tam, razen v nujnem transferju. To so kraji brez duše, z neisprosnim vonjem človeške minljivosti. Hvala lepa za tak turizem, je pa ob Soči, ali v Bohinju le mnogo lepše, če ne drugega, tam vsaj ni te zatohle predsmrtne klime.
LPL
Ljubitelj napisal/-a:Zakaj bi pa ti potreboval zobato železnico na Pokljuko ve pa samo ljubi Bog. Pokljuka je prepredena s cestami, ima solidno cesto na dve strani, turistično pa ni ne vem kakšen magnet, 2 hotela in nekaj penzionov. Kdo bi se potem vozil z zobato železnico na Pokljuko s hitrostjo 10 km/h, daj to razloži. Če grem v hribe, nimam časa za cijazenje po predgorju, kajti izleti so v sedanjem času bolj ali manj časovno omejeni, ali je to pravo planinstvo ali ne, je pa že tema za PV, toda tudi tam propagirajo "hitre" izlete. Če grem pa za več dni, mi pa ni noben problem prehoditi dobršen del slovenske transferzale po Julijcih v enem kosu. Če grem pa pozimi tekat po Pokljuki, pa hočem imeti na startu avto, in v njem vso kramo za mazanje, brez česar smuč. teka v izvirni obliki pač NI! Dajmo si nalit čistega vina in nehajmo sanjarit. Švica je ohranila svoje zobate železnice, ki so nastale ob nekih drugih pogojih in to pač sedaj uspešno tržijo, po predgorju pa novih nihče ne gradi.Tudi jaz sem za. Najbolje bi bilo, da bi to sfinacirale občine + EU sredstva katere se nahajajo okrog proge. Podprl bi tudi zobato železnico na Pokljuko ali kakšen drug hrib. Ali pa recimo od Šmartnega ob Paki do Logarske doline.
Če bi bili Švica bi to šlo, pri nas pa... Takšna je realnost.
Če pa občina KG in deloma JE mislita, da je železnica potrebna, jima nihče ne brani začeti gradnje ob izpolnjenih pogojih. Kje bodo dobili pa denar, pa ne mene vprašat, lahko pa sodeluje vsak navdušenec, ki zagovarja take ideje. Toda kot vem imajo občine v RS že finančni problem z predelavo stare žel. trase v kolesarsko stezo, kamoli za kaj več.
Rad bi vedel kaj imajo Slovaki v Tatrah, v Planici pa ne, razen železnice. Toda ne pozabi, tatranska železnica pokriva področje velikostnega reda naših Julijcev in dostop iz Poprada je kar precej dolg, Planica je pa dolga nekaj km. Seveda imajo vzpenjače na najvišje vrhove, kar je sicer z mojega stališča bogoskrunstvo, in v večih obiskih Tater nisem nikoli obiskal oskrunjenih vrhov. No mogoče, ko bom betežen in bom hodil s palčko. Sicer se pa tudi pri nas lahko popelješ na Vogel, V. Planino, tudi v KG te sedežnica potegne v višine, tudi v Planici sami so sedežnice in lahko ze greš Zip-line po velikakni..... Toda zasedenci, na žalost tudi najstniški, bi se radi peljali na sam vrh, po možnosti Triglava (ideje o zobati železnici pred 1. SV, o triglavskih žičnicah v 50-tih) namesto da bi malo migali in uživali hribe. Saj veste, brez muje, se še čevelj ne obuje!Kdo pa je rekel, da pri nas ni? Sedaj trdiš, da naj dam za investicijo, pa te še enkrat vprašam. Zakaj Slovaki lahko imajo to v Tatrah, v Ratečah/Planici pa ne in sedaj pri nas mečeš ven število prebivalcev in postelj?
Ko smo pa že govorili o zobatih železnicah CH, ali se je mogoče kdo povprašal, kakšno klienetelo to prinese na vrh, recimo Gornergratt-a ali v sam Zermatt. Vse neka upokojenska klientela, večinoma s palico, le gornikov ni tam, razen v nujnem transferju. To so kraji brez duše, z neisprosnim vonjem človeške minljivosti. Hvala lepa za tak turizem, je pa ob Soči, ali v Bohinju le mnogo lepše, če ne drugega, tam vsaj ni te zatohle predsmrtne klime.
LPL
No, to so zame fantazije. Pa nič hudega, tudi sam fantaziram. Recimo podaljšali bi lahko kamniško progo do spodnje postaje nihalke na Veliko planino. Denar? Ga ni. Mogoče se bo našel za 100m tivolski lok. To je pa kruta realnost. Brez EU denarja bi na železnicah tanko piskali.zelencek napisal/-a:To "fantaziranje" o katerem vi govorite sploh ni fantaziranje. Fantaziranje bi bilo, če bi rekli: progo Jesenice - Planica bi potrebovali zgraditi do leta 2017. Tako pa ni določenega nobenega časovnega intervala. Enkrat pač - ko bo primeren čas/ gospodarska rast/ volja ali celo drugačna mentaliteta, če hočete.
Cisalpino, sbb fabrika v okolici Briga... Turizem je pa druga zgodba. Trženje.ledeni napisal/-a:Živim v Švici in fantje se ne spuščajo v zgubaške projekte...
Najdi somišljenike v krajih na relaciji proge, prepričajte ljudi, najdite investitorje in ni vrag, da vam ne bo uspeloIDUR napisal/-a:Moji slovenski sonarodnjaki, ki se jim čisto vsaka stvar zdi pretirana, nerealna oz. neizvedljiva in nepopustljivo vztrajajo na bolanem pritlikavstvu ter minimalizmu, me neznosno dražijo. Vsaka ideja, ki jo kdo v Sloveniji sproži, je zanje pretirana, preambiciozna, preveč drzna, megalomanska, nerealna, neizvedljiva, sanjaška, itd. Tako smo zatelebani v to svojo majhnost, pritlikavost in pritlehnost, da se še pomisliti bojimo na kaj večjega in privlačnejšega. Ta navidezna slovenska "racionalnost" je dobesedno moreča in duha-ubijajoča, pa tudi odvratna.
Sam sem bil zmeraj obsojan, da pretiravam, da sem neracionalen, da nisem realen, itd. Ko sem bil za izvrtanje zgolj enainpol kilometerskega cestnega predora pod Sabotinom do Goriških Brd (s čemur bi se izognili koridorju čez italijansko ozemlje, za katerega smo morali Italiji odstopiti celo južno pobočje strateške gore Sabotin) sem bil sanjač in norec in ne vem še kaj (v Švici, ki niti teritorialno niti prebivalstveno ni dosti večja od nas, je izvrtanje parkilometerskega predora za kakšno obvoznico ali za kaj podobnega, mala malica!). Ko sem pisal, da bi postopno pričeli s ponovnim uvajanjem tramvaja v Ljubljani sem bil zavrnjen na isti način. Ko sem predlagal, da bi obnovili vsaj del ozkotirnice Poljčane-Zreče, isto. Ko sem predlagal, da bi obnovili vsaj del trase neverjetne idrijske železnice, isto. Ko sem predlagal, da bi po trasi nedavno zaprte ceste med Koprom in Izolo speljali tramvaj, isto. Enako je bilo pri pobudi za postavitev Plečnikovega parlamenta. Nič, nič, nič! Vse kar vsaj malce prerašča to naše pritlehno minimalistično močvirje, je treba že v temelju ustaviti in zatolči. Beda!!!
Zato: glede zamisli za ponovno postavitev železnice (zakaj ne ozkotirne, ki je za turiste privlačnejša?!) med Jesenicami in Planico - sem absolutno ZA! In ne samo, da sem ZA, bi tudi prostovoljno pomagal in kakšnega tisočaka prispeval. Pač nisem eden tistih, ki hočejo vse kar imajo vložiti zgolj v svoj istrski obmorski vikend. Meni bi bilo v veliko življensko zadoščenje, da bi se tudi v Sloveniji naredilo kakšne stvari, ki bi bile zanimive, uporabne, lepe, koristne, privlačne in na katere bi bili lahko vsi ponosni. Obnovljena železnica med Jesenicami in Planico bi vsekakor bila nekaj takšnega. Poglejte, kaj delajo Srbi tam dol med Užicami in Višegradom! Srbi, ki smo jih tozadevno vedno gledali zviška. Le v Sloveniji ni ničesar, ničesar, ničesar! Smo, naprimer, edina država v srednji Evropi, ki nima niti kilometra kakšne za turistične namene urejene ozkotirne železniške proge. Pa smo imeli na desetine in desetine gozdnih, industrijskih in ostalih ozkotirnih železnic. Nič! In tiste, ki vztrajate na tem niču in ta nič vneto zagovarjate - naj bo sram!
Seveda z zasebnim kapitalom!grega napisal/-a:Najdi somišljenike v krajih na relaciji proge, prepričajte ljudi, najdite investitorje in ni vrag, da vam ne bo uspeloIDUR napisal/-a:Moji slovenski sonarodnjaki, ki se jim čisto vsaka stvar zdi pretirana, nerealna oz. neizvedljiva in nepopustljivo vztrajajo na bolanem pritlikavstvu ter minimalizmu, me neznosno dražijo. Vsaka ideja, ki jo kdo v Sloveniji sproži, je zanje pretirana, preambiciozna, preveč drzna, megalomanska, nerealna, neizvedljiva, sanjaška, itd. Tako smo zatelebani v to svojo majhnost, pritlikavost in pritlehnost, da se še pomisliti bojimo na kaj večjega in privlačnejšega. Ta navidezna slovenska "racionalnost" je dobesedno moreča in duha-ubijajoča, pa tudi odvratna.
Sam sem bil zmeraj obsojan, da pretiravam, da sem neracionalen, da nisem realen, itd. Ko sem bil za izvrtanje zgolj enainpol kilometerskega cestnega predora pod Sabotinom do Goriških Brd (s čemur bi se izognili koridorju čez italijansko ozemlje, za katerega smo morali Italiji odstopiti celo južno pobočje strateške gore Sabotin) sem bil sanjač in norec in ne vem še kaj (v Švici, ki niti teritorialno niti prebivalstveno ni dosti večja od nas, je izvrtanje parkilometerskega predora za kakšno obvoznico ali za kaj podobnega, mala malica!). Ko sem pisal, da bi postopno pričeli s ponovnim uvajanjem tramvaja v Ljubljani sem bil zavrnjen na isti način. Ko sem predlagal, da bi obnovili vsaj del ozkotirnice Poljčane-Zreče, isto. Ko sem predlagal, da bi obnovili vsaj del trase neverjetne idrijske železnice, isto. Ko sem predlagal, da bi po trasi nedavno zaprte ceste med Koprom in Izolo speljali tramvaj, isto. Enako je bilo pri pobudi za postavitev Plečnikovega parlamenta. Nič, nič, nič! Vse kar vsaj malce prerašča to naše pritlehno minimalistično močvirje, je treba že v temelju ustaviti in zatolči. Beda!!!
Zato: glede zamisli za ponovno postavitev železnice (zakaj ne ozkotirne, ki je za turiste privlačnejša?!) med Jesenicami in Planico - sem absolutno ZA! In ne samo, da sem ZA, bi tudi prostovoljno pomagal in kakšnega tisočaka prispeval. Pač nisem eden tistih, ki hočejo vse kar imajo vložiti zgolj v svoj istrski obmorski vikend. Meni bi bilo v veliko življensko zadoščenje, da bi se tudi v Sloveniji naredilo kakšne stvari, ki bi bile zanimive, uporabne, lepe, koristne, privlačne in na katere bi bili lahko vsi ponosni. Obnovljena železnica med Jesenicami in Planico bi vsekakor bila nekaj takšnega. Poglejte, kaj delajo Srbi tam dol med Užicami in Višegradom! Srbi, ki smo jih tozadevno vedno gledali zviška. Le v Sloveniji ni ničesar, ničesar, ničesar! Smo, naprimer, edina država v srednji Evropi, ki nima niti kilometra kakšne za turistične namene urejene ozkotirne železniške proge. Pa smo imeli na desetine in desetine gozdnih, industrijskih in ostalih ozkotirnih železnic. Nič! In tiste, ki vztrajate na tem niču in ta nič vneto zagovarjate - naj bo sram!
Ajej. Ideje so vedno dobrodošle, ampak...Zaboga povejte, kje vzeti denar, za projekte? Za progo proti Ratečam, bi se zaradi narave lahko tržila, kot turistična, ampak....ob uvedbj idej...zavraga dajte "finančno konstrukcijo" poleg, kdo bo upravljaj z njo, kdo bo kril vzdrževanja, izgubo, ne, da s tem se pa naj ukvarja nekdo tretji, vi pa užaljeni klejete. Žal mi je, ampak realno stanje Slovenije je, da je želja veliko, denarja pa malo. So Hrvati gradili avtoceste kot nori...super turisti so sedaj tu...kaj so v realnosti dobili? Pufe za pravnuke, ker nihče ni vrgel jasnega proračuna. Pri nas imamo srečo, da smo tranzit.IDUR napisal/-a:Moji slovenski sonarodnjaki, ki se jim čisto vsaka stvar zdi pretirana, nerealna oz. neizvedljiva in nepopustljivo vztrajajo na bolanem pritlikavstvu ter minimalizmu, me neznosno dražijo. Vsaka ideja, ki jo kdo v Sloveniji sproži, je zanje pretirana, preambiciozna, preveč drzna, megalomanska, nerealna, neizvedljiva, sanjaška, itd. Tako smo zatelebani v to svojo majhnost, pritlikavost in pritlehnost, da se še pomisliti bojimo na kaj večjega in privlačnejšega. Ta navidezna slovenska "racionalnost" je dobesedno moreča in duha-ubijajoča, pa tudi odvratna.
(v Švici, ki niti teritorialno niti prebivalstveno ni dosti večja od nas, je izvrtanje parkilometerskega predora za kakšno obvoznico ali za kaj podobnega, mala malica!).
Nič! In tiste, ki vztrajate na tem niču in ta nič vneto zagovarjate - naj bo sram!
Prvi del praviš, da železnica investira. Drži, sedaj pa pojdi na internet, ter preveri, koliko prebivalcev živi med Dunajem in Gradcem, ter bodoči Koralpski progi... Popolnoma logično je, da se bo investiralo največ tam, kjer je masa ljudi. Sem že povedal. Slovencev nas je manj kot 100 na kvadratni kilometer. To si vcepite v glavo. Ta podatek pove zelo veliko, kam ima smisel prvo investirati denar. Ok, sedaj nekdo bo pa povedal, saj na vzhodnih, centralnih Turah, Tirolskem pa ni toliko, pa imajo urni takt. Tudi to drži, ampak te turistične deležele Avstrije in Švice, ter južna Tirolska, niso primerljive s Slovenijo (morda edino TNP z okolico se lahko kosa po malem, ampak preveč ljudi na enem mestu, bolj škodi, kot koristi za turizem) Predlagam še samo, poglejte si vozni red med Švicarskima mestoma Visp (edina točka za Zermatt) in Frutigen (edina točka za Adelboden). Vmes ju loči samo 35 km predor. Koliko je direktnih vlakov? In še poiščite si zakaj postaja Porta Alpina ni nikoli zaživela...taurus napisal/-a:Od Gradca do Dunaja (200 km) vozi vlak tudi dve uri in pol, vlaki so pa vedno polni, kljub temu, da stane vozovnica v eno smer 40 €. Tukaj je prihodnost, železnica investira.ker ve, da se bo investicija povrnila.
Slovencem je turbokapitalizem prinesel dobre avte, kateri so postali status simbol celotnega naroda. Vlak je izginil iz miselnosti in dobil pomen zastarelosti in sramote. Koroška proga ima zahteven teren, kljub temu se bi dalo investirat in vozni čas zmanjšat. Ampak moje mnenje je, da ta investicija nebi prinesla veliko več potnikov.