Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 649
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

OdgovorNapisal/-a bisabre » 29.12.2017, 8:08

anzovc napisal/-a:Ne bi se popolnoma strinjal, da če bi povečeval število garnitur, da bo pa zdaj število potnikov eksponentno rastlo, še linearno ne. Obstaja točka ko se krivulja prepeljanih potnikov obesi. Saj poizkušajo vse mogoče, zadaj so analize in še in še. Potem je pa tu še finančna plat, pa organizacijska, zasedenost proge itd. Ekonomska logika pravi: veliko št. potniških vlakov - veliki stroški, srednje št. potniških vlakov - srednji stroški, minibus - ministroški. Ne trdim, da je zdaj taka logika pravilna jo je pa vsekakor potrebno upoštevati. Saj je prav, da država subvencionira potniški promet, vendar ni pa pričakovati, da bo zdaj kar čedalje več in več denarja za to namenjala. Procent prepeljanih potnikov po železnici napram drugim oblikam prevoza je tako nizek, da je to zgolj kaplja v morje.
Tudi siloviti napori, ki se vlagajo npr. gradnja parkirišč ob postajah, enotna vozovnica pa še in še (kot imajo Avstrijci) ne bodo kaj prida pomagali, kajti zdaj živimo v 21. stoletju in železnica je več ali manj zanimiva za potnike ki so pet minut hoda oddaljeni od postaje. V 19. stoletju je bilo drugače, ker je bila alternativa samo pešačenje, kakšna kočija, ceste so bile slabe oz. jih je bilo malo. Skratka izgleda nekako tako, kot če bi jaz zdaj v času mobilnega telefona šel napeljevat v bajto še fiksnega (bakreni parici).
Če še povem malo v prispodobi: nad muhe se da iti tudi s topovi, ampak povem vam, drago bo.


Ti ne oporekam, a če gumaše izločiš iz igre si bodo potniki, hočeš nočeš morali postreči z vlaki. Simpl je tanartabul. Je tako? Seveda pa to ni tako preprosto, saj je avtobusni lobi ptremočan, ima pa tudi močno zaledje v politiki. Torej je rešitev na državni ravni, v parlamentu. A vsak poseg v biznis je že kršenje pravil poslovne in tržne svobode. Zato je potreben konstruktiven dogovor, da bodo vsi zadovoljni. Prihaja pa tudi do takšnih neumnosti, da ne rečem še kaj hujega, ko denimo iz Hodoša več ne vozi niti avtobus, vlakovni vozni red pa je milo rečeni smešen. Potem pa jamrajo, zakaj so nekateri predeli Slovenije še naprej zapečkani, ne napredujejo kljub temu, da je skoznje speljana ena pomembnejših evropskih prometnih žil. Narobe svet? Ne, narobe poltika, napačni ljudje v njej, skratka štala.
Simpl je tanartabul.
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 649
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

OdgovorNapisal/-a bisabre » 29.12.2017, 8:21

Ljubitelj napisal/-a:
Tudi siloviti napori, ki se vlagajo npr. gradnja parkirišč ob postajah, enotna vozovnica pa še in še (kot imajo Avstrijci) ne bodo kaj prida pomagali, kajti zdaj živimo v 21. stoletju in železnica je več ali manj zanimiva za potnike ki so pet minut hoda oddaljeni od postaje. V 19. stoletju je bilo drugače, ker je bila alternativa samo pešačenje, kakšna kočija, ceste so bile slabe oz. jih je bilo malo.


S tole trditvijo se pa težko strinjam. Da je železnica zanimiva za potnike 5 min hoda od postaje je namreč tako bosa, da po tej logiki lahko ves javni transport kar ukinemo. 5 min hoda je tako rekoč tipična razdalja med postajami mestnega avtobusa ali tramvaja, dočim je njihovo zaledje ob progi še večje. Na železniško postajo, medebojna razdalja med postajami nekaj km, še metroji tipično okoli km izven samega centra, se namreč tipično ne pešači. Zato so P+R parkirišča. In če si bil kdaj po svetu naookoli, magari samo čez mejo v Avstriji, si opazil polna avtomobilska parkirišča ob postajah, večnadstropne kolesarnice s tisoči koles in živahen taksi promet (predvsem za potnike na daljših relacijah). nenazadnje je žel. postaja v vsakem urbanistično pravilno zasnovanem mestu tudi center javnega prometa, kjer se križajo lokalni in primestni avtobusi, tramvaji in metroji, odvisno pač od velikosti mesta. Ti pa meni o 5 minutah hoda na postajo.......
Da je železnica zanimiva za potnike ti pa pove recimo danes objavljen podatek v Dnevniku, da je število žel. potnikov na navadnem omrežju SNCF v zadnjih 10 letih narastlo za 50%, verjetno na rovaš okolice Pariza, kjer se opravi kar 70% potniškega prometa merjeno po številu potnikov. Pa ti garantiram iz lastnih izkušenj, da so na primestnih progah kar znatne razdalje med postajališči......

Pamet v roke L


Imaš prav, moj sin stanuje na Dunaju, pa ne 5 minut hoda od službe, a se cela familija fura, ali z bicikli, tramvajema, ali pa podzemno. Kako znajo dunajske oblasti promovirati podzemno pa si poglejte tukaj. https://govori.se/dogodki/dunajska-podzemna-zeleznica-kot-odskocna-deska-za-mlade-glasbenike/
Pa to ni edina vaba za javni prevoz, imajo tudi letne karte za ves javni promet, tako se samo presedaš iz enaga voznega sredszva na drugo. Ampak oni skrbe za dostojno mreži javnega prevoza, pri nas pa (vsaj v Lj) skrbimo zgolj za garaže v mestu, da bo vanj prišibalo čimveč osebnih vozil, namesto, da bi skrbeli ravno za obratno, torej za vozni park občanov, ki bivajo v mestu, ostali naj vozila puste na obrobju in se za zmerni ceno, po mili volji z javnim prevozom vozijo kamor jim srce poželi. Tako pa se dogaja, da pridem domov in se mi na mojem prakir placu sveti kakšen Celjan, Postojnčan, ali pa Domžalčan in avta nimam kam dati. In to zgolj slab Km od Jankovićeve pisarne.
Sem se pa za pokušino peljal z vlakom iz mesta v Zalog in nazaj. Vlak je peljal par minutk, z avton sem se ciazil kar dslabih 15 minut, izven prometne špice, ki je vlak ne pozna.
Simpl je tanartabul.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3181
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 29.12.2017, 11:10

anzovc napisal/-a:Tudi siloviti napori, ki se vlagajo npr. gradnja parkirišč ob postajah, enotna vozovnica pa še in še (kot imajo Avstrijci) ne bodo kaj prida pomagali,

Če še povem malo v prispodobi: nad muhe se da iti tudi s topovi, ampak povem vam, drago bo.


Žal pa drži, ker se število potnikov povečuje, vendar logično da v nedogled ne bo šlo. Ampak...P+R gradijo na progah, ki varirajo na najbolj frekventne proge v velika mesta Avstrije (od Beljaka do Dunaja). Že samo Westbahn proga (Dunaj-Salzburg) se ne more primerjati z nobeno progo v Sloveniji. Ne po številu prebivalcev, ne po pomembnosti na zemljevidu. Podobno, kot smučišče na Arehu ni primerljivo s smučišči v Dolomitih. Največja težava Slovenije je sedaj ta, da se je razdrobila, kot počeno steklo pri 2 milijonih prebivalcev. Vse se je spravilo na obrobja in tako za veliko ljudi nima smisla, kot si dejal, avto/peš-javni prevoz-peš, ker že stroškovno ne prideš skozi. V Sloveniji nas živi manj, kot na celotnem območju Dunaja (skoraj 3 milijone). Ob tej številki, je Ljubljana samo en del naselja na Dunaju. Že na "metropolitanskem" območju Linza živi 770 000 ljudi, kar je več kot polovico v celotni deželi Zgornja Avstrija. Skupaj s Spodnjo Avstrijo, pa ti dve deželi tvorita še dodatnih 3 milijone prebivalcev. O zaledju Bavarske ne bi... In pri nas se čudimo, da v Prekmurje ima novo progo, vlakov pa ne in se želi primerjati Dunaj. :shock:

Zadnji stavek pa še prekleto drži, ampak smisel metati milijone v grape za nove, če še obstoječe umirajo?

bisabre napisal/-a:Prihaja pa tudi do takšnih neumnosti, da ne rečem še kaj hujega, ko denimo iz Hodoša več ne vozi niti avtobus, vlakovni vozni red pa je milo rečeni smešen. Potem pa jamrajo, zakaj so nekateri predeli Slovenije še naprej zapečkani, ne napredujejo kljub temu, da je skoznje speljana ena pomembnejših evropskih prometnih žil. .

Neumnost? 280 prebivalcev, ki je po vrhu še občina z negativnim prirastkom, pa da bo kdo vozil na Hodoš? Saj ne morete ponuditi delovnih mest, kdo se bo pa selil potem na Goričko? Verjetno Britanski upokojenci. Še kolegi iz študentskih dni so odšli, ker jim nimate kaj ponudit več. In največ za ustavitev negativnega trenda ima lokalna skupnost.
In še zadnjič. Prekmurska proga je glavna proga samo za tovorni promet, ki pa je daaaaaaaleč od najpomembnejših Evropskih žil. Za potniški promet je to lokalna proga in čisto nič drugega. In se bo treba sprijaznit s tem.

trocken napisal/-a:Če veljajo tisti parametri o gostoti prebivalstva, urbanizaciji, oz. 100.000 tonah za prevoz tovora, katere nekateri navajajo, zakaj potem ne veljajo na Bohinjki sledeči parametri kot osnova za obnovo, ali pa za predajo zasebniku:

Ker verjetno zakonodaja tega v Sloveniji ne omogoča. Niti ne vem, če bi lahko sprejeli kaj takšnega, ker ni pokrajin. Število občin ob progi, pa bi zagotovo pomenilo preveč pogovorov z vsakim posebej, kreganje, vprašanje deleža sofinancerjev in prelaganje odgovornosti. In tu je vsa težava Bohinjske proge. Državi je odveč, SŽ nimajo sredstev za zadovoljitev potreb, zakonodaja pa ne omogoča "razkosanje" železniškega omrežja na več upravljalcev.
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 649
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

OdgovorNapisal/-a bisabre » 29.12.2017, 16:17

Proga ni narejena za Hodošance, a tudi ne za Šalovčane, Petovčane in še koga. Povsem razumljivo je, da je proga pomembna tovorna žila (nikjer nisem zapisal, da je ena najpomembnejši), a je tukaj in zdaj. Popolnoma vseeno je, če po njej vozi 20 tovornih vlakov dnevno pa še kakšen potniški vmes, ali pa zgolj 56 tovornih. Želel sem povedati, da gre za mednarodno progo in na SŽ je, da se z njimi zmeni za sodelovanje glede potniškega prometa. Kdo pa pravi, da se mora potniški cug peljati zgolj do Hodoša in nazaj. Če bi se Cmero manj jajcal in več delal, bi lahko tudi na Goričkem dobili kaj podobnega kot je Magna. Pa tudi njegovi predhodniki, da ne bom krivičen do njega. Seveda ne nujno, da lakirnico. Na Madžarski strani so pred leti švabi naredili avtomobilsko tovarno, skotaj sredi ničesar, v enem zelo majhnem kraju, ki mu še imena ne znam igovoriti, pa ni 1000 km stran od naše meje. Ne sprenevedajmo se in si ne zatiskajmo oči, obrt, tovarne in trgovine se postavlja ob progi, in ne obratno. Na Hodošu pa so zgradili zgolj dom za upokojence, ki pokriva širše področje, kaj več pa niti sanjajo ne, saj jim tudi nihče ni ničesar predlagal. Če so blizu Lendave, na tromeji, tudi sredi agrarne pokrajine postavili razgledni stopl, s katerim se danes na veliko hvalijo, bi lahko tudi kje drugje postavili kaj zanimivega. Ni nujno da stolp, lahko pa kakšen obrat in market v katerem bi bili zaposleni tako Madžari kot Slovenci. A očitno je tako, da je bila proga dana v promet, ker je bila pač načrtovana pred mnogimi leti, da sta se potem Drnovšek in še kasneje Cmero lahko fotkala na njej. Hebat ga, brez muje se še čevelj ne obuje, pravi narod, očitno to za politika ne velja, saj ga obuvajo drugi in mu dol visi neka vuko...na, tam nekje na koncu Goričkega, bogu za hrastom.
Matr sem se razpisdu. :mrgreen:
Simpl je tanartabul.
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 649
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

OdgovorNapisal/-a bisabre » 18.02.2018, 16:29

Simpl je tanartabul.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1361
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

OdgovorNapisal/-a preglednik » 18.02.2018, 17:10

Kaj je to "elektromagnetna železnica" ? Pa ja ne Maglev?
preglednik
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 649
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

OdgovorNapisal/-a bisabre » 18.02.2018, 20:23

Nekaj podobnega ja, samo da župan ni podrobneje obrazložil ideje. Mi pa dopade razmislek o dopolnilnem fotovoltaičnem napanjanju, kar je skladno z varčevalno energetskimi trendi ter energijsko samooskrbo oz. rabo obnovljivih virov. Ob mraku bo a tako in tako treba "štekar" vključit. :wink: :D Le cene ni omenjal, govoril je zgolj o 1,5 miliona za ureditev parkirišč in asfaltiranje. Po moje bo ostalo kar pri tem drugem, saj si težko predstavljam, da bi ena KG sfinancirala magnetno železnico, pa tudi, če bi šlo zgolj za par Km. Očitno je gospod že začel s predvolilno kampanjo, pred jesenskimi lokalnimi volitvami. :wink:
Simpl je tanartabul.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov