Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)
Objavljeno: 29.12.2017, 8:08
Ti ne oporekam, a če gumaše izločiš iz igre si bodo potniki, hočeš nočeš morali postreči z vlaki. Simpl je tanartabul. Je tako? Seveda pa to ni tako preprosto, saj je avtobusni lobi ptremočan, ima pa tudi močno zaledje v politiki. Torej je rešitev na državni ravni, v parlamentu. A vsak poseg v biznis je že kršenje pravil poslovne in tržne svobode. Zato je potreben konstruktiven dogovor, da bodo vsi zadovoljni. Prihaja pa tudi do takšnih neumnosti, da ne rečem še kaj hujega, ko denimo iz Hodoša več ne vozi niti avtobus, vlakovni vozni red pa je milo rečeni smešen. Potem pa jamrajo, zakaj so nekateri predeli Slovenije še naprej zapečkani, ne napredujejo kljub temu, da je skoznje speljana ena pomembnejših evropskih prometnih žil. Narobe svet? Ne, narobe poltika, napačni ljudje v njej, skratka štala.anzovc napisal/-a:Ne bi se popolnoma strinjal, da če bi povečeval število garnitur, da bo pa zdaj število potnikov eksponentno rastlo, še linearno ne. Obstaja točka ko se krivulja prepeljanih potnikov obesi. Saj poizkušajo vse mogoče, zadaj so analize in še in še. Potem je pa tu še finančna plat, pa organizacijska, zasedenost proge itd. Ekonomska logika pravi: veliko št. potniških vlakov - veliki stroški, srednje št. potniških vlakov - srednji stroški, minibus - ministroški. Ne trdim, da je zdaj taka logika pravilna jo je pa vsekakor potrebno upoštevati. Saj je prav, da država subvencionira potniški promet, vendar ni pa pričakovati, da bo zdaj kar čedalje več in več denarja za to namenjala. Procent prepeljanih potnikov po železnici napram drugim oblikam prevoza je tako nizek, da je to zgolj kaplja v morje.
Tudi siloviti napori, ki se vlagajo npr. gradnja parkirišč ob postajah, enotna vozovnica pa še in še (kot imajo Avstrijci) ne bodo kaj prida pomagali, kajti zdaj živimo v 21. stoletju in železnica je več ali manj zanimiva za potnike ki so pet minut hoda oddaljeni od postaje. V 19. stoletju je bilo drugače, ker je bila alternativa samo pešačenje, kakšna kočija, ceste so bile slabe oz. jih je bilo malo. Skratka izgleda nekako tako, kot če bi jaz zdaj v času mobilnega telefona šel napeljevat v bajto še fiksnega (bakreni parici).
Če še povem malo v prispodobi: nad muhe se da iti tudi s topovi, ampak povem vam, drago bo.